dudi171 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Witam, miałem wymieniany rozrząd przy 120tys, teraz mam przejechane 193tys. Kiedy powinienem wymienić rozrząd i co mogę przy okazji wymienić. Pozdrawiam
carles Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 przepisowo to przy 240 000 km jest kolejna wymiana co 120 000km Jeśli masz pewność swojego przebiegu to wymień właśnie przy 240 000 km, ale jeśli nie... to wg Mnie powinieneś wymienić przy 210 000. Przy przebiegu ok. 200 000km słychać z rana (szczególnie zimą) "symfonię" napinaczy i rolek np. paska wielorowkowego. Ja tak miałem w B6 i w B7 właśnie. Wymiana ulżyła... silniczkowi Pzdr
songo Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 pierwszy rozrząd po 120 tys każdy następny co 60tys więc na 180 powinieneś już wymienić. oprócz rozrządu sprawdz kiedy olej był wymieniany wraz z filtrem no i oczywiście pozostałe filtry czyli paliwa,powietrza,pyłkowy(kabinowy)
Zygal Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Ja wymieniany miałem przy 125 tyś a później przy 195 tyś ale to 1.9. Jak jesteś niepewny wczesniejszej wymiany to nie czekaj.
dudi171 Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Opublikowano 8 Marca 2011 Jestem pewny przebiegu i wcześniejszej wymiany przebiegu, olej z filtrami wymieniałem zaraz po kupnie auta. To proszę mi powiedzieć w końcu kiedy wymienić ten rozrząd przy 180tys czy 210tys??
ks Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 pierwszy rozrząd po 120 tys każdy następny co 60tys więc na 180 powinieneś już wymienić Następne co 60 tyś. a to dlaczego? Gorsze części stosujemy?
songo Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 a to dla tego że 90tys to taka naprawdę górna granica której już wielu a wśród nich mój znajomy juz nie doczekał więc jeśli nie chcesz dmuchać na zimno to...... prosze bardzo każdy robi jak uważa i każdy wie jak użytkuje swoja furmankę więc wymiana wedle własnego widzi mi się bo jeden przejeździ te 90 tys i pasek będzie w super stanie a drugi ledwo 60 doczeka. więc przemyśl na czym lepiej wyjdziesz na wcześniejszej wymianie rozrządu czy naprawie silnika bo rzeczywiście wadliwe części się trafiają i słyszałem o tym od nie jednego
mariuszsal Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Także i mnie ta norma zaciekawiła :/ Bo ni stąd pojawiło się nagle 60 tyś. Producent zaleca co 120 i za bardzo nie rozumiem dlaczego ten okres skracać tak drastycznie, bo aż o połowę. Dmuchając na zimne to i olej można zmieniać co 3 tyś bo nie zaszkodzi - tylko po co ? Co wg ciebie oznaczają wadliwe części i dlaczego te wadliwe mają określony pułap wymiany na 60 a nie np na 30 ?
tomek_vw Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 może coś napisze bo widzę że co poniektórzy jakieś herezje wypisują na forum ogólnym co 90tyś silniki na pompie rotacyjnej ( chociaż niektóre ostatnie modele miały przewidziane 120tyś) co 120tys silniki na pompo-wtryskiwaczach Przebiegi rozrządów są związane z szerokością paska i jego wytrzymałością BLB akurat ma komplet do zmiany co 120tyś ale są silniki w których rolki prowadzące są przewidziane na 240tys przez producenta przeważnie najsłabszym elementem po wymianie rozrządu jest pompa wody ( te za 60zł często lubią stawać ) następnym problemem to jest mechanik KRETYN który naciąga rolkę napinającą w odwrotną stronę przeszukam materiały gdzieś miałem wytyczne dla serwisów który model silnika przy jakim przebiegu i co powinno sie zmieniać teoretycznie przy rozrządzie:)
HiRide Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Zmiana rozrzadu co 60 tys to dla tych co albo dziennie jezdza 220 po autostradzie albo dla bogatych ktorzy sobie wymieniaja bo sobie wymieniaja albo dla tych co zakladaja rozrzad no name A tak na powaznie to czestotliwosc wymiany rozrzadu zalezy tez od tego jak to jezdzi i jakie robi trasy Mysle ze silnik polaczone ze skrzynia multitronic,moga jezdzic dluzej na jednym pasku niz silniki ze skrzynia manualna.Nie zmienia to jednak faktu ze wymiana co 120 tys to chyba jednak dosc sporo.U siebie skroce to wymiane do 90 tys.
tomek_vw Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 aha jeszcze jedno producent przewiduje sprawność paska rozrządu na 5lat od momentu zamontowania tylko to może być powodem wcześniejszej zmiany ale faktycznie tak jak napisał poprzednik inaczej jest ekspatowany pasek na trasach a inaczej na mieście
GRazny Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 to ja dodam... choć już pisałem... pierwszą wymianę (auto serwisowane) serwis zrobił przy 139.000 (pewnie sprawa przelotów autostradowych - autko flotowe) teraz mam 237.000 no i powoli zaczynam mysleć
ziby00 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 ja także sądze że drugą wymianę powinno się robić przy około 90tyś. bo do 120tyś.może nie doczekać a autostrad mamy tyle że
yanosho Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 jestem tego zdania ze druga wymiana powinna być po 90 tkm to zbyt poważna impreza zęby odwlekać na później wymienić i jeździć pewnie
H4mm3R Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 A co za problem zdjąć osłonę rozrządu i rzucić okiem na pasek :gwizdanie:
ArkadiuS Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 A co za problem zdjąć osłonę rozrządu i rzucić okiem na pasek :gwizdanie:
artren Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 witam .a ile kosztuje taka wymiana w polsce (srednio)
qfel Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 W ASO Łódź - 1700 pln za wszystko[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 13:06_________________________________________________ Witam, miałem wymieniany rozrząd przy 120tys, teraz mam przejechane 193tys. Kiedy powinienem wymienić rozrząd i co mogę przy okazji wymienić. Pozdrawiam podłącze się jeszcze do kolegi.... na co jeszcze zwracać uwagę przy wymianie rozrządu oprócz pompy,paska,rolek ,napinacza itp ??? nie wiem czy dobrze pamietam, ale chyba gdzieś na forum kiedyś czytałem, że trzeba tez zwrócić uwagę na bodajże jakiś silniczek czy coś takiego...laik ze mnie , a nie mogę tego postu znaleźć...
numen1 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 witam .a ile kosztuje taka wymiana w Polsce (srednio) Z tego co się orientuje to robocizna 300-350zł koszt kompletnych części na Allegro to około 500zł. W Serwisie a byłem w dwóch różnych za całość (robota z ich częściami) chcieli 1100-1 300zł Wiec korzystniej jest zakupić części Samemu?
Piasek k-6 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 W Wawie na ul.przasnyskiej wymienilem za 1100 zl komplet, czesci kupione u Roberta (od nas z forum jesli dobrze pamietam imię) a cenowo to za czesci ok 750 zl i robocizna 350. Rozrzad wymienialem 2 lata temu ale ceny zbytnio sie nie zmieniają a i rozrzadu nie wymienia sie co 60 tys , ale skoro lubisz i nie szkoda Ci kasy mozesz wymieniac co 15 tys . Pozdrawiam Piasek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się