Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

X na końcu numeru zazwyczaj oznacza konieczność zdania "starej" części :wink4:

Tak jest także i w tym przypadku :)

czyli oznacza to ze te z X są nowszymi zamiennikami ??

komputery_BFB.jpg

W tym konkretnym przypadku, tak.

Opublikowano

Ile można wziąć za skrzynię FSD ze wszystkimi pierdołami, półosie itp. Skrzynia oczywiście sprawna.

Opublikowano

dobra widze ze mój przypadek bedzie specyficzny :(

Udałem się dzisiaj do ASO koleś potwierdził ze dla silnika BFB niema rozróżnienia w ETCE na skrzynie automat-manual w komputerach. Zasugerowal że powinien pasować i do takiej skrzyni i takiej. Nie dało mi to spokoju więc zalatwiłem sobie numer nadwozia od rocznika 2002 z manuala i jakie było moje zaskoczenie jak wyskoczył w ETCE ten sam numer komputera co mój ( 8e0909518AA ) :( odrazu sprawdzil ze napewno jest z manuala bo jet przypisana 5 skrzynia do numeru nadwozia. Ma ktoś pomysł ?? :wallbash:

Jutro siadam sam i sprawdzę kodowania :(

Opublikowano

To bym kupil takie samo ale od manuala :gwizdanie:

Opublikowano

dobra widze ze mój przypadek bedzie specyficzny :(

Udałem się dzisiaj do ASO koleś potwierdził ze dla silnika BFB niema rozróżnienia w ETCE na skrzynie automat-manual w komputerach. Zasugerowal że powinien pasować i do takiej skrzyni i takiej. Nie dało mi to spokoju więc zalatwiłem sobie numer nadwozia od rocznika 2002 z manuala i jakie było moje zaskoczenie jak wyskoczył w ETCE ten sam numer komputera co mój ( 8e0909518AA ) :( odrazu sprawdzil ze napewno jest z manuala bo jet przypisana 5 skrzynia do numeru nadwozia. Ma ktoś pomysł ?? :wallbash:

Jutro siadam sam i sprawdzę kodowania :(

W swoim poście założyłeś - że nie mogąc ustawić kodowania ECU pod manual - problemem jest wersja sterownika a dokładniej jego podział na manual/automat. A ja poszedłem Twoim tropem ;)

Numery sterowników, które podałem - spotkałem w autach z Multitronikiem (dlatego tych numerów i ich zastosowania w CVT bylem pewien). Obecna sytuacja tłumaczy brak podziału wersji tego sterownika w ETCE. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to to, że masz za słaby interfejs aby zmienić kodowanie ECU. Albo aby to wykonać trzeba w pierwszej kolejności odpalić jakiś tryb serwisowy (np. przez Security Access).

Aby się upewnić co do teorii Pana z ASO - najlepiej poproś kogoś z forum z silnikiem BFB i manualem, aby podłączył interfejs i odczytał numer ECU (ETKA potrafi czasem pokazywać bzdury - co do rzetelności informacji uzyskanych od pomocników autoryzowanego serwisu, też mam zastrzeżenia - czasem trafisz dobrze a czasem nie ;)).

Opublikowano

temat ciągnę dalej :) dzisiaj zdobyłem numery nadwozia auta z 2003roku model 2004 ze skrzynia manualna i numer sterownika wyszedł po etce 8E0909518AL co by potwierdzało teorie ze sterowniki sa uniwersalne dla manuala i automatu.

Jestem na poniedziałek umówiony z kumplem który jest elektrykiem w ASO zobaczymy co uda sie wymyślić wspólnie :confused4:

Opublikowano

Chyba przychyliłbym się do teorii Bartka, że po prostu masz za słabego fejsa :mysli:

Opublikowano

I jak tam ze swapem? Dobrze wszystko się zakończyło?

btw. Ile można wziąć za skrzynię FSD ze wszystkimi pierdołami, półosie itp. Skrzynia oczywiście sprawna.

Opublikowano

Up :)

Opublikowano

Tomek a nie masz kogoś z VASem ??

Opublikowano

Witam!

Zrobiłem przekładkę z multitronic na manual w a4 b6, Wszystko poszło dobrze oprócz prędkościomierza. Z tego co się dowiedziałem to a4 b6 odczytuje prędkość z czujników ABS/ESP.

Orientuje się ktoś, co trzeba jeszcze przekodować żeby zadziałał prędkościomierz po przekładce?

Przekodowałem: Silnik na 02012, ABS/ESP na 04255, liczniki na 01045.

A widz man wielką prośbę do kolegów co z tym sobie poradziły o pomoc z tym problemem!!!

Z góry dziękuje!!!

Opublikowano

u mnie czujnik predkosci jest w skrzyni

Opublikowano
To jeszcze prosze bardzo rozpiska kostek od multitronica z a6 c5 2003r

Tak to opisałem sobie jak coś niejasne to pytajcie.

KOSTKA PRZY SKRZYNI

pin1 -----

2 zielony/żółty

3 brązowy/żółty (przewód do czujnika od wstecznego)

4 brązowy/biały

5 brązowy/czerwony (przewód do czujnika prędkości)

6 ------

7 niebieski z szarym

8 czarny/zielony (gruby)

9 czarny/zielony (gruby)

10 pomarańczowy/czarny CAN L

11 pomarańczowy.brązowy CAN H

12 szary/biały

13 zielony/fioletowy

14 zielony/szary

15 zielony/niebieski

16 -------------

17 ------------

18 ------------

19 ------------

20 ------------

21 ------------

22 ------------

23 ------------

24 ------------

25 brązowy (gruby pewnie masa)

Drugi przewód od obu czujników to oczywiście brązowy i do masy auta trzeba dać.

W skrzynce od komputera a raczej za nim znajdziesz niebieską kostkę. W pinie 7 będzie ten brązowy/żółty od czujnika wstecznego.

Dodatkowo mam to podam nr cześci łap do 6-tki skrzyni

Lewa łapa 8D0 399 113 AH

Prawa łapa 8D0 399 114 AC

Pamiętajcie że to do modelu C5 A6 i B5 A4.

Witam:)

Odgrzeje temat

Czy jest to rozpiska kostki okraglej czy prostokatnej?

Czy roznia sie kolorami kabli te kostki?

Jezeli tak to potrzebowalbym rozpike kostki prostokatnej :)

Opublikowano

Witam, jestem na etapie przekładki nieszczęsnego multitronica na manual 5 biegów, strone mechaniczną praktycznie mam już opanowaną.

Mam parę pytań:

1)który przekaźnik trzeba zewrzec aby rozrusznik kręcił prawidlowo

2)Na pedałach które kupiłem są 2 kostki, sądzę że to czujnik stopu i sprzęgła jak się do tego podłączyć ewentualnie czy potrzeba to podłaczać

3)Jak poprowadzić swiatła wstecznego biegu.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc bo juz powoli tracę siłę:)

Opublikowano

witam mam avf czy skrzynia manualna z b7 o kodzie csh bd pasowala p&p czy jest wymagana złaczka walu? ( jestem na etapie zakupu skrzyni a multi już wyjęty :decayed:

Opublikowano
To jeszcze prosze bardzo rozpiska kostek od multitronica z a6 c5 2003r

Tak to opisałem sobie jak coś niejasne to pytajcie.

KOSTKA PRZY SKRZYNI

pin1 -----

2 zielony/żółty

3 brązowy/żółty (przewód do czujnika od wstecznego)

4 brązowy/biały

5 brązowy/czerwony (przewód do czujnika prędkości)

6 ------

7 niebieski z szarym

8 czarny/zielony (gruby)

9 czarny/zielony (gruby)

10 pomarańczowy/czarny CAN L

11 pomarańczowy.brązowy CAN H

12 szary/biały

13 zielony/fioletowy

14 zielony/szary

15 zielony/niebieski

16 -------------

17 ------------

18 ------------

19 ------------

20 ------------

21 ------------

22 ------------

23 ------------

24 ------------

25 brązowy (gruby pewnie masa)

Drugi przewód od obu czujników to oczywiście brązowy i do masy auta trzeba dać.

W skrzynce od komputera a raczej za nim znajdziesz niebieską kostkę. W pinie 7 będzie ten brązowy/żółty od czujnika wstecznego.

Dodatkowo mam to podam nr cześci łap do 6-tki skrzyni

Lewa łapa 8D0 399 113 AH

Prawa łapa 8D0 399 114 AC

Pamiętajcie że to do modelu C5 A6 i B5 A4.

Witam:)

Odgrzeje temat

Czy jest to rozpiska kostki okraglej czy prostokatnej?

Czy roznia sie kolorami kabli te kostki?

Jezeli tak to potrzebowalbym rozpike kostki prostokatnej :)

No to odpowiem sobie sam :)

Rozpiska ta pasuje do kostki prostokatnej - autor napisal ze do auta z 2003 r wiec sila rzeczy pasuje tez do wtyczki okraglej :)

Pozdrawiam :)

Opublikowano

koledzy jestem po etapie zmiany multi na manual (zastąpiony skrzynia od 1.9 avf 6) pytanie które sterowniki przekodować i jak , jeśli było:kwasny: przepraszam nie mogę znaleźć proszę o link:jerk:

Opublikowano

Napisz wrażenia z jazdy jak all ogarniesz :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Właśnie wróciłem autem po przekładce. Jutro jade na kodowanie. Wreszcie bez drgań a i auto całkiem miło przyspiesza :) U mnie koszta póki co to 4670zł z nowym sprzęgłem.

---------- Post dopisany 26-04-2013 at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany 25-04-2013 at 18:52 ----------

Byłem dzisiaj na kodowaniu i jest zablokowane przekodowanie. Rocznik 2007. Co w tej sytuacji?

Opublikowano

Mialem podobny problem - sterownik silnika nie przyjmowal kodowania

Na szczescie mam znajomego ,ktory pracuje w servisie bosch i jemu udalo sie zdobyc jakis kod ,ktory odblokowywuje kodowanie sterownika - kosztowalo mnie to 80 euro (bez rachunku)- niestety kodu mi nie podal :(

On przekodowal mi to profesjonalnym vagiem

Ja natomiast po powrocie do domu sprobowalem ponownie pobawic sie i teraz sterownik przyjmuje kazde kodowanie - a z przeczytanych postow i z paru opini fachowcow wychodzilo ze bede musial kupic nowy sterownik - naszczescie obylo bez dodatkowych wydadkow :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...