Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana tylnej kanapy na składaną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. ostatnio w swojej audiczce wywalilem kanape ze sztywnym oparciem na kanape ze skladanym dzielonym oparciem. nie znalazlem na forum nic podobnego wiec postanowilem to opisac.

najpierw wyjalem szmaty filcowe z bagaznika i siedzenia stare i pozbylem sie metalowej sciany miedzy bagaznikiem a kokpitem.

wbrew pozorom jest to banalnie proste, zajelo mi to nie wiecej jak 10 minut i nie pozostalo po tej scianie wiele sladow.

od gory odcialem ja szlifierka katowa tuz obok profilu prostokatnego pod tylna polka.

dol i boki to jeczcze szybciej poszly, byly tam tylko takie punktowe zgrzewy ktore przy pomocy plaskiego

srubokreta i mlotka odskakiwaly jeden po drugim.

po wyjeciu sciany oszlifowalem miejsce ciecia i resztki po zgrzewach i po pomalowaniu praktycznie zniknely

slady sciany.

image.jpg

kolejnym krokiem bylo przymocowanie srodkowego uchwytu oparcia.

w podlodze raczej nie zrobi sie gwintu pod sruby tak jak w oryginale ze skl. oparciem bo blacha jest za cienka.

od spodu tej blachy tez nie zalozy sie nakretek bo w tym miejscu jest akurat profil zamkniety i nie ma jak.

przewiercic profil na wylot i zalozyc dluzsze sruby nie da rady bo zaraz za profilem jest zbiornik i wtedy napewno sie go przewierci (ja prawie przewiercilem i dalem spokoj).

poza tym profil jest trojkatny...

docialem blache grubosc ok 2mm ciut wieksza niz stopa uchwytu.

wywiercilem otwory i od spodu na warsztacie przyspawalem nakretki.

w podlodze wywiercilem duze otwory aby te nakretki weszly w srodek profila w podlodze i blache przynitowalem do podlogi.

podczas calej roboty wolalem nic nie spawac w aucie ze wzgledu na elektronike.

wszystkie polaczenia sa na nity i sruby.

image.jpg

blachy pod uchwyty boczne na podobnej zasadzie tylko juz nie spawalem nakretek bo tu jest dobry dostep wiec juz mi sie nie chcialo.

przy wierceniu pod nity trzeba uwazac zeby nie przewiercic plastikowego nadkola.

trzeba pamietac ze tu trzeba wiercic w blotniku i z czasem moze wdac sie rdza.

dlatego kazdego nita tuz przed montazem moczylem w farbie podkladowej i po zacisnieciu nita farba fajnie zasklepila kazdy otwor.

dla dodatkowej ochrony jak bede mial czas od strony kola zdejme nadkole i posmaruje to biteksem.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

przyszedl czas na zaczepy gorne z plaskownika gr ok4mm, szer ok 4cm.

odpowiednio wyprofilowalem i przymocowalem do gornej polki na saruby, i na dole do obudowy amortyzatora na nity jak wyzej.

w plaskowniku umiejscowilem nagwintowane ucho wlasnej roboty z mozliwoscia regulacji na nakretkach.

image.jpg

image.jpg

wszystko pomalowalem podkladem zblizonym kolorem do fabrycznego podkladu w bagazniku.

zamocowalem wszystkie uchwyty wyjete z innego auta razem z fotelami.

image.jpg

image.jpg

teraz juz zalozylem cale oparcie i wyregulowalem uszy aby sie ladnie zamykaly i otwieraly.

zalozylem boczki oparcia na fabryczne uchwyty ktore odziwo juz byly w moim aucie.

zalozylem filcowe boki bagaznika, obcinajac im brzegi przy oparciu ktore odstawaly do srodka bagaznika

image.jpg

i teraz wyglada to tak

image.jpg

image.jpg

dla spokoju sumienia na ostry kant po odcinaniu sciany pod polka nalozylem rozciety przewod do paliwa i przypialem opaskami

image.jpg

image.jpg

oto efekty po robocie:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

moze powinno to byc inaczej ale nigdy nie widzialem dokladnie jak to jest w oryginale.

na tym narazie zakonczylem robote.

z czasem moze tylko zakonserwuje te nadkola i miedzy boczkami oparcia i boczkami filcowymi bagaznika tez wstawie taki czarny filc aby zawet po otwarciu siedzen nie bylo widac golej blachy.

Opublikowano

Szacunek :good:

Jesteś pierwszy, ja jutro się biorę. Twój opis bardzo mi pomógł :)

Opublikowano

respekt za wytrwalosc :) chyvba kupie sobie tez nowe foteliki ;]

Opublikowano

Robota pierwsza klasa. :good:

Jakbym nie miał składanej to pewnie już bym sie brał za przeróbkę :polew::tongue4::przebiegly:

Ostatnio na spocie rozgorzała dyskusja jak jest różnica między sedanem a limuzyną i podobno limuzyna ma własnie tę ściane grodziowa a sedan składana kanapę :tongue4:

Tak więc przerobiłeś limuzynę na sedana :polew: :polew:

Opublikowano

przyda się bo akurat szukam skory a mam nierozkładana :good:

Opublikowano

jak by ktoś szukał to mam składaną kanapę do sprzedania razem z kompletem zaczepów

Opublikowano

jakby byl ktos chetny moge przerobic to komus.

kwestia dogadania sie na pw :hi:

Opublikowano

Bardzo fajny opis :thumbup1:

Swoją drogą, największą porażką było montowanie nieskładanych - mało praktyczne :doh:

Opublikowano

a powiedzcie czy mocowania do skladanej sa takie same jesli chodzi przedlift polift

Opublikowano

SZACUN kolego

Opublikowano

Gratulacje, fajnie Ci to wyszło :good::good::good:

Opublikowano

imageuvv.jpg

---------- Post dopisany at 18:08 ---------- Poprzedni post napisany at 18:04 ----------

imageoes.jpg

podaje wymiary uchwytow ktore trzeba wyciac z blachy 2mm.

plaskownik do górnych uszu 30x4mm:hi:

Opublikowano

tam nie bylo zadnej maty na tej scianie w bagazniku tylko gola blacha

Opublikowano

Wszystko fajnie tylko nigdzie nie idzie dostać uchwytów montażowych do oparcia - bocznych bolców i centralnego wspornika. Dzwonię po ofertach z allegro albo nie maja albo uszkodzone.

Orientuje się ktoś czy te mocowania są uniwersalne, tj np Passat b5 przed liftem ma takie same mocowania ?

Opublikowano

dolne uchwyty najlepiej kupic uzywane, a górne uszy to jak kto chce, ja zrobilem je sam i uwazam ze sa lepsze od ori bo maja mozliwosc regulacji. popytaj o czesci forumowych rzeźników audiczek, powinni miec cos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...