Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich!!!!

przyszedl czas na wymiane maglownicy poniewaz moja zaczela puszczac olej(czasami pompa zapiszczala przy malym skrecie(brak cisnienia w maglu)),autko zachowywalo sie niestabilnie na zakretach oraz w koleinach dlatego czas bylo cos z tym zrobic(zaznacze tylko ze luzow nigdzie niebylo,a ubytki oleju byly znikome 200ml dolewki na 20000tys.km)

Garaz i kanal bardzo przydatne bez tego jest bardzo duzo gimnastyki i bardzo ciezko....

1.podnosimy autko z obydwu stron i sciagamy kola(autko stawiamy na kobylkach lub drewnianych kolkach)nigdy niezostawiac na lewarku.

2.odkrecamy koncowki drazkow

-nakretka klucz 16(srube wybijamy mlotkiem z zastosow.deseczki)

-sruba gorna klucz 13

5ef7f816ff20bbf3m.jpg

-do wybicia koncowki uzywamy torxa 5/8 i mlotka(mozna takze wybijaka krotkiego)

11423ac11f897147m.jpg

a teraz czyscimy i robimy to samo z 2 strony

5311130246a572edm.jpg

463d370923a671d8m.jpg

73ca3076359e9859m.jpg

3.przenosimy sie do srodka auta

-odkrecamy 4 sruby na klucz 8,(2 sa pod skrzynka bezpiecznikow,nastepne 2 po prawej i lewej stronie kierownicy)i sciagamy plastic

2ec2e9bbd310ba4fm.jpg

20cd01015b626b35m.jpg

-nastepnie odkrecamy nakretke na klucz 16, u dolu kolumny(z drugiej strony torx)kolumne wypychamy do gory,tym samym sciagajac ja z koncowki magla

a5e9bed7a4d99774m.jpg507c25cabffa314bm.jpg

4.spuszczamy plyn z ukladu

-sciagamy rure od dolotu(fot.1,2-dwie opaski,sruba klucz 10)nastepnie luzujemy opaske na wezu powrotnym(malym)od magla do zbiorniczka i zastepujemy go drugim wezem skierowanym do banki(w ten sposob oproznilismy zbiorniczek z plynu)

-z magla zeby spuscic plyn trzeba wlozyc ten scagniety waz powrotny do butelki i ruszac kierownica do oporu w prawo i lewo(silnik zgaszony)

-z pompy ciezko bylo mi pozbyc sie oleju w ten sposob jw. wiec odpalilem autko na chwile i krecilem w prawo i lewo kierownica ale nie do oporu(pompa nawet niezamruczala,a plyn polecial sobie przez magla i waz powrotny do butelki.

c61189668adcb22bm.jpg6d05f3243df386c1m.jpgca11562ca9797d73m.jpg14e977c645e0cb48m.jpg

5.odkrecamy przewody doprowadzajace olej i odprowadzajace olej z maglownicy(te przy samej maglownicy)

8aa8ccd129314a74m.jpg

na zdjeciu widoczna jest tylko jedna sruba,druga jest schowana za nia, widac weza idacego do niej(tuz obok sruby regulacyjnej)zdjecie jest juz na nowym maglu bo na starym zapomnialem zrobic...

-i tak pierwsza sruba(widoczna na zdjeciu)odkrecamy ja z kanalu z zastosowaniem dwoch przedluzek(duzych),klucza(grzechotki),jakiejs przedluzki na klucz(rurka) i nasadki (22)(sruba po rozkreceniu bedzie z 4 otworami po bokach)

-druga sruba jest na klucz 20 i dojscie tylko i wylacznie od gory oczkowym kluczem(przydala by sie przedluzka lub mocna reka)tutaj sruba jest z taka siateczka w srodku,wyciagamy sruby oraz podkladki aluminiowe..

6.odkrecamy maglownice

-maglownica trzyma sie na trzech srubach,1-pod akumulatorem,2-kolo serwa od hamulcow,3-po stronie kierowcy od spodu(odkrecamy z kanalu)na zdjeciu wyzej ta niebieska(wszystkie byly w tym kolorze)

sruby sa na klucz nasadowy 10(dwunastokatny)niewiem jak go fachowo nazwac

-magiel wyciagamy od strony kierowcy,uprzednio sciagajac oslone plastikowa przy nadkolu(klucz 10 jedna sruba,i dwa korki plastikowe)

7.mamy juz maglownice na ziemi,wiec przystepujemy do rozebrania jej z drazkow i koncowek drazkow

dec667875991ecccm.jpgdc722d382e42a4dem.jpg

-koncowki drazkow sciagamy za pomoca klucza 18,z zastosowaniem kontry

e0edea8601b70b0fm.jpg

-nastepnie sciagamy dwie opaski i zdejmujemy oslony gumowe(a to ukazalo sie po zdjeciu oslon,ta brazowa plama pod maglem-to moje 200ml plynu z lewej jak i prawej strony,a bylem przekonany ze wyciek jest tylko ze sruby regulacyjnej bo tylko tam go widzialem)

bf922bc03c696440m.jpg

-po zdjeciu oslon odkrecamy drazki kierownicze klucz 36 i przedluzka(ja zastosowalem francuza bo innego niemialem)

45c59e8e92338075m.jpgfcb9f798ba806975m.jpg\

nowy magield41cc6527b3db285m.jpg

-drazki przekladamy na nowy magiel,zakladamy oslony(ja zalozylem stare po wymyciu ich w ropie,jezeli sa w dobrym stanie to polecam ta operacje poniewaz nowe oslony sa gumowe((dostalem wraz z maglem)guma jest czesto slabej jakosci i czesto szybko parcieje i peka,natomiast ori jest sztywniejsza i przypomina jakby byla z jakims utwardzaczem)jest o wiele wytrzymalsza

-skrecamy oslony opaskami i wkrecamy nowe koncowki drazkow

8.wkladamy magiel do auta i przykrecamy go 3srubami,nastepnie podlaczamy weze zasilajace i odprowadzajace olej,pamietajac o nowych podkladkach aluminiowych-skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci z zastos.nowych srub i nakretek koncowki drazka

29332b16529f66b6m.jpg

8aa8ccd129314a74m.jpg

9.majac to wszystko przystepujemy do plukania ukladu(nowej maglownicy)opisy sa juz na forum ale po krotce opisze

-wlewamy plynu do max.krecimy kierownica na wylaczonym silniku(przydaje sie pomoc drugiej osoby)dolewamy plynu(poniewaz plyn splynal do pompy)palimy silnik,i krecimy na boki kierownica pamietajac zeby uzupelniac plyn na biezaco(zeby niezostalo zassane powietrze),a druga osoba kreci kierownica(prawo-lewo na maxa),tak kilka razy pokrecic.

-nastepnie spuszczamy plyn z ukladu(jak na poczatku),i wten sam sposob napelniamy uklad nowym plynem

pamietajac tylko ze krecimy kierownica az plyn w zbiorniczku przestanie sie pienic

koszty calej operacji:

-maglownica(allegro)900zl(-300)po zwrocie starej-gwarancja 1rok

-koncowki drazkow lemforder 220zl-2szt.

-plyn aso 2butelki 2X39zl

-aluminiowe podkladki 4szt.2duze po 1,80zl,,,2male po 1,30zl

-zbieznosc 40zl

niestety niemialem mozliwosci zregenerowania i wymiany w tym samym miejscu,poniewaz zaklad w koszalinie niebyl polecany przez kilku moich znajomych,wiec musialem skorzystac z allegro,za wymiane chciano 200zl,wiec podziekowalem(czas trwania operacji to 7h-pierwszy raz)

efekty(zmiana plynu bardzo korzystnie wplynela na pompe wspomagania ,pompa chodzi ciszej przy max.skrecie,plyn jest koloru zielonego,a nie brazowego)przejechalem juz 1500tys km i jak narazie wszystko super.

jakby cos bylo niejasne i zrobilbym blad gdzies prosze o poprawe,

POWODZENIA

PANY CZESTO PISZECIE NA PW CZY JESTEM ZADOWOLONY Z REGENERACJI? POWIEM ZE W 100PROC.TAK SAMOCHOD JEST CIAGLE ZE MNA OD REGENERACJI MINELO--- 3,5 ROKU I 110TYS.KM I MAGIEL WCIAZ SIE BARDZO DOBRZE TRZYMA...WYMIENIAM PLYN CO 2 LATA I HULA.....28.06.2011

28.07.2014 NA PRZEGLADZIE WYSZLO ZE MAGIEL MA JUZ LUZ ----NIE CIEKNIE,NIC NIE POKOJACEGO SIE Z NIM NIEDZIEJE ALE MA JUZ WYCZUWALNY LUZ......

TERAZ TEN UZYTKOWNIK NA ALLEGRO WYSTEPUJE JAKO ARGO-REGEN tel501-637-642

723-637-642

Opublikowano

4.spuszczamy plyn z ukladu

-sciagamy rure od dolotu(fot.1,2-dwie opaski,sruba klucz 10)nastepnie luzujemy opaske na wezu powrotnym(malym)od magla do zbiorniczka i zastepujemy go drugim wezem skierowanym do banki(w ten sposob oproznilismy zbiorniczek z plynu)

-z magla zeby spuscic plyn trzeba wlozyc ten scagniety waz powrotny do butelki i ruszac kierownica do oporu w prawo i lewo(silnik zgaszony)

-z pompy ciezko bylo mi pozbyc sie oleju w ten sposob jw. wiec odpalilem autko na chwile i krecilem w prawo i lewo kierownica ale nie do oporu(pompa nawet niezamruczala,a plyn polecial sobie przez magla i waz powrotny do butelki.

Witam. Ciekawy opis. Odnośnie tego co powyżej, zastanawiam się nad wymianą płynu u siebie. Chciałbym się upewnić i proszę o potwierdzenie:

-spuścić płyn ze zbiorniczka (rurka1 ze zbiorniczka do pojemnika na stary płyn)

-spuścić płyn z magla (rurka2 z magla do pojemnika + kręcenie kierą na zgaszonym s.)

-spuścić płyn z pompy (rurka2 z magla do pojemnika + kręcenie kierą na uruchomionym s.)

I teraz podpiąć znów rurkę2 z magla do zbiorniczka.

Zalewać powoli nowym płynem kręcąc kierownicą NA WŁĄCZONYM SILNIKU, do momentu aż przestanie się pienić i poziom będzie właściwy?

Czy wszystkie kroki się zgadzają?

ps. Jedna butelka zielonego Febi wystarczy?

Opublikowano

z pompy jest ciezko spuscic plyn mi na sucho nieudalo sie pozbyc wszystkiego wiec odpalilem motor ale tylko na chwile-2razy lewo-prawo(pompa nawet niezamruczala) jak juz spuscisz plyn podpinasz obie rurki 1 i 2 i zalewasz na wylaczonym silniku az do max.potem krecisz na sucho lewo- prawo i jezeli ci zejdzie plynu(powinno troche)uzup.do max.krecisz jeszcze raz na sucho,i zapalasz motor i odpowietrzasz krecac w lewo i prawo az przestanie sie pienic

1l wystarcza jeszcze zostanie(0,8 wchodzi)

reszta jak napisales

ps.tylko do krecenia wez do pomocy 2 osobe a ty kontroluj stan plynu i niepozwul zeby powietrza zassalo(dolewaj na biezaco)i jesli przelejesz bo ciezko wyczuc jak plynu ubywa i dolewasz szybko przy odpowietrzaniu,to spox wyciagniesz strzykawka ze zbiorniczka tak (pomiedzy max. i min.zeby byl)

powodzenia

Opublikowano

Ok. Wiem co chciałem - jeśli znajdę czas to się za to wezmę i dam znać jak wyniki. Wielkie dzięki za info, a co do samej roboty przy ściągnięciu magla to jestem pod wrażeniem ;)

Opublikowano

hej Mam tylko takie pytanie czy ciężko jest odkręcic drążek kierowniczy od przekładni czy mocno to siedzi?? jest zapieczone ?? pytam bo mam do wymiany drążek i chce mniej więcej wiedziec co mnie czeka pozdro i z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

W moim przypadku (silnik ABC) sprawa nie była prosta. Walczyłem wczoraj kulka godzin z tą śrubą którą się odkręca od dołu. Niestety u mniej jej od dołu nie widać (kolektor wydechowy). Gimnastykowałem się od storny lewego przedniego koła - i jakoś się udało (szkoda że moja ręka nie ma jednej osi zgięcia więcej - bo było by prościej). Torchę gimnastyki jest też z odkręceniem (jak i przykręceniem) węży olejowych - trzeba je odkręcić z tego samego miejsca co tą nieszczęsną śrubę (od lewego koła).

Oczywiście zaomniałem dodać ostatniej najistotniejszej rzeczy - żeby dostać się od strony lewego koła do przekładni (śruby i węży olejowych) - trzbea wyciągnąć amortyzarot ze spręzyną (3 śruby na górze i jedna w dolnym wahaczu, do tego dwa gówne wahacze trzeba uwolnić od strony zwrotnicy (ja musiałem je wymienić więc i tak musiałem je odkręcić)..

Cała operacja - wymiania magla plus 2 wahaczy górnych - 8,5 godziny (ze względu na tą nieszczęsna śrubę odkręcaną w rzędowych silnikach od dołu).

Opublikowano

Krzysiu możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie (u kogo) z allegro robiłeś maglownicę? U mnie na pewno cieknie ze śruby do kasowania luzu, płyny ubywa tak powiedzmy 1cm na miarce przez ok 1000km. Zauważyłem, że auto nienaturalnie zachowuje się w koleinach, tak jakby chciało wypaść z dziur, kto jeździł ciężarówką z nowymi nieułożonymi oponami wie o co chodzi. Tam samo wchodząc w ciaśniejsze zakręty ma się wrażenie jakby samochód nie jechał to takiej linii ja ja tego chcę, czasami się włos jeży. Maglownicę regenerować czy kupować używkę? (nowa to chyba wydatek rzędu 2 tys pln?)

Opublikowano

nowa jest bardzo droga ja sobie odpuscilem, a ja bralem regenerowana od uzytkownika AGRO-FHU z allegro-narazie smiga,olej sie trzyma w normie,wszystko chodzi juz nalatane na niej ok.30 tys gwarancja jest na rok,powiem ze jestem zadowolony,zawsze jest tak ze niewiadomo co kupisz z uzywek,tak samo ze niewiadomo czy dana firma zrobi dobra robote(tyle ze w tym przypadku masz dluzsze gwarancje)jak dla mnie bylo jasne niebede jezdzil i szukal za uzywka-po szrotach,a tego kolesia polecilo 2 klubowiczow,byl watek o tym,koles spoko takze mowie ja jestem zadowolony

Opublikowano

OK dziękuję. Niestety podana nazwa użytkownika nie widnieje w serwisie allegro. Masz może do do tej osoby jakiś kontakt?

-maglownica(allegro)900zl(-300)po zwrocie starej-gwarancja 1rok

To za magiel dałeś 900zł (1200zł-300zł po zwrocie) czy dałeś 900zł-300zł czyli 600zł bo tego nie rozumiem :)

Opublikowano

dalem 900zl i po 2 tyg oddalem stary i przyslal mi 300 zl zwrotu(transakcja bezproblemowa)takze zaplacilem za magiel 600zl,tu masz namiar(num.niepamietam ale znalazlem email [email protected])

adres argo-fhu ul.norwida 12a,,,,47-200 czestochowa

http://moto.allegro.pl/item419329757_przekladnia_kierownicza_audi_a6_audi_100.html---- to on

501 637 642

Opublikowano

ARGO-FHU a nie AGRO-FHU ;) POzdrawiam

Opublikowano

Krzysiek, z którymi śrubami miałeś problemy (zapieczone)?

Jak długich przedłużek używałeś?

Czego nie dotknę ostatnio w samochodzie to męczę się ze śrubami, końcówkę drążka odkręcałem kilka godzin (3 śruby)...

Opublikowano

koncowki poszly lekko wyczyscilem szczotka druciana i bylo latwo drazki kierownicze ida ciezko ale bez problemu jak magla w imak wsadzisz,najgorzej 2 sruby jest odkrecic z wezami z magla przy samym maglu,widac je na foto ptk5.tylko nie te niebieskie trzymajace magiel do karoseri,przedluzki chyba 2 laczylem bo niebylo jak kluczem obrocic,1 sruba pojdzie lekko bo jest dostep z druga jest czeski bo niema zbytnio miejsca ale dobry oczkowy i do dziela...opis masz wyzej ..powodzenia jak co to na priva pisz jak beda problemy

Opublikowano

A ja mam pytanie po czym poznać że maglownice są do wymiany ??

Bo u mnie auto w koleinach czasem zachowuję sie strasznie tzn jak wjadę w koleinę przy wyprzedzaniu to muszę kotrować żeby autko jechało tam gdzie chce... (cały czas myślałem ze to wina opon 225 na 17 felach :kox:) ale teraz zaczynam się zastanawiać...[br]Dopisany: 08 Lipiec 2009, 09:15_________________________________________________Ps. Może macie do polecenie jakiś warsztat w Poznaniu lub ewentualnie w Koszalinie który mógłby to zdiagnozować - ewentualnie naprawić??

Opublikowano

To że Cię znosi w koleinach to na pewno wina szerokich oponek, nie maglownicy!

Opublikowano

A to że przy maksymalnie skręconych kółkach piszczy cos? Mnie sie wydawało że to pasek od wspomagania i zostawiłem to wspokoju ale jak naczytałem to chciałbym jakoś tą maglownice wykluczyć... Moze znacie jakiś sposób na zdiagnozowanie??

Opublikowano

Przy maksymalnie skręconych kołach układ będzie słychać i to wg mnie nie jest nic nienormalnego, ponieważ generuje się wysokie ciśnienie w układzie. Jeżeli układ Ci nie wyje(jadąc prosto, lub przy lekkich skrętach), nie przecieka, wspomaganie działa równomiernie w każdym zakresie obrotów silnika to możesz wykluczyć maglownicę.

Opublikowano

Ma ktoś jakieś pomysły jak podejść do odkręcania koncówke drążka kierowniczzego. Chcialem wymienić, sworzeń (2 śruby) poszły sprawnie ale wykręcenie końcówki z drążka okazało sie nie możliwe. Mało miejsca do kręcenia na złość gumowy tłukik drgań (gwintowany trzpień calany w gumie w korpusie sworznia) powoduje lekkie skręcanie i za cholerę nie udaje się rozkręcić.

Spsikałem odrdzewiaczem penetracyjnym nie wierze by za wiele pomógł ale inne propozycje są wskazane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...