Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja wczoraj wymieniłem sobie sam sprzęgiełko i nie potrzebnie spuszczałem czynnik,bo po odkręceniu 3 śrub mocujących kompresor zawisł na elastycznych wężach.Dla bezpieczeństwa zamocowałem go na jednej śrubie po skosie w dół i potem ściągacz i sprawa załatwiona.Dzisiaj jade nabić ponownie klimkę i mam taką nadzieje,że będzie hulać. :good:

mogłeś porobić kilka fotek

Opublikowano

Faktycznie mogłem,ale uwierzcie to naprawde prosta sprawa,ważne aby dobrze zaklepać nity.

Klima chłodzi aż miło,wreszcie można żyć.Jak będziecie mieli problemy to piszcie,chętnie pomogę.Ja miałem kompresor firmy Denso 6SEU12C i dokładnie to http://allegro.pl/item1139105316_sprzeglo_samozrywalne_7seu16c_6seu12c_5sl12c.html sprzęgło wymieniłem.Koszt 80 sprzęgło+2 zeta nity+3,5 browarek. :)

Opublikowano

trzeba sciagac kolo pasowe??? czy moze uda sie bez?? jezeli tak to czy ciezko schodzi???

Opublikowano

Panowie mi klimka halasuje tylko na econ, podobno jakies lozysko wystarczy wymienic. jaskie to ma byc lozysko ? bo mi mechanik powiedzial lozysko 120 zl robocizna 150 ... 120 to troche drogo jak za lozysko - dlateho wole sam kupic, tylko gdzie szukac?

Opublikowano

kurva co za masakra, stoję sobie dzisiaj na parkingu, klima ustawiona na LO a tu nagle dymek z pod auta się unosi :shocked:

znowu się sprzęgiełko wysrało :wallbash:

zaraz kupuje dwie sztuki z linku kolegi krejzik i jak przyjdzie biorę się za wymianę

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Może to nie wina sprzęgiełka tylko np. kompresora ( coś się zaciera i zrywa sprzęgło ) :mysli:

Opublikowano

trzeba sciagac kolo pasowe??? czy moze uda sie bez?? jezeli tak to czy ciezko schodzi???

Koło trzeba ściągnąć,bo inaczej nie zanitujesz.Jak od nowości nie było rwane to lepiej użyć ściągacza,po uprzednim zdjęciu segera.

Opublikowano

kurva co za masakra, stoję sobie dzisiaj na parkingu, klima ustawiona na LO a tu nagle dymek z pod auta się unosi :shocked:

znowu się sprzęgiełko wysrało :wallbash:

zaraz kupuje dwie sztuki z linku kolegi krejzik i jak przyjdzie biorę się za wymianę

przechodząc przez ten sam problem dotarłem do takiej informacji:

Uwaga!

Powodem uszkodzenia sprzęgła w kompresorze Nippondenso 6SEU14C najczęściej jest niepoprawna praca elektrycznego układu sterowania auto klimatyzacją lub wadliwe działanie zaworu sterującego. Serwis przed wymianą sprzęgła powinien zdiagnozować przyczyny uszkodzenia układu napędowego w kompresorze. Montaż nowego sprzęgła nie rozwiązuje problemu a może narazić klienta na ponowne wydatki związane z powtórzeniem się tej usterki.

link: http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/SPRZEGLO_do_Sprezarki_Klimatyzacji_NIPPONDENSO_6SEU14C_Komplet_Sprzegla_Klimatyzacji_Samochodowej_Czesci_do_Klimatyzacji__Klimatyzacje_Samochodowe-731.html

myślę, że jeżeli któryś raz z rzędu pada ci to sprzęgiełko to musisz poszukać głębszej przyczyny....

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

zobaczymy co i jak, jak przyjdzie kurierem sprzęgiełko, tymczasem błędów w klimie brak

Opublikowano

dolacze sie do tematu poniewaz mam ten sam problem przy wyłaczonej klimie brzeczy cos spod maski i to samo dzieje sie przy wł ECON i nawet przy ruszaniu jak klima jest wlaczona cuda panowie cuda,w srode jade do mechanika i czytam to co piszecie zeby nie byc zielonym i zeby mi kitu nie wcisneli i z tego co sie dowiedzialem to moze byc łozysko badz sprzegielko i tujest pytanie czy wymienic cale to kolo czy rozebrac i wymienic sprzegielko bo juz sie gubie?

Opublikowano

dolacze sie do tematu poniewaz mam ten sam problem przy wyłaczonej klimie brzeczy cos spod maski i to samo dzieje sie przy wł ECON i nawet przy ruszaniu jak klima jest wlaczona cuda panowie cuda,w srode jade do mechanika i czytam to co piszecie zeby nie byc zielonym i zeby mi kitu nie wcisneli i z tego co sie dowiedzialem to moze byc łozysko badz sprzegielko i tujest pytanie czy wymienic cale to kolo czy rozebrac i wymienic sprzegielko bo juz sie gubie?

ty masz AVF'a i prawdopodobnie inny kompresor

____________________________________________________________

dzisiaj zdemontowałem kółko z mojej sprężarki robiąc przy okazji fotostory

Najgorsze jest to, że kurier nie dojechał i dopiero będę mógł skończyć naprawę w piatek po południu :wallbash:

a więc w piątek późnym wieczorkiem wyedytuję tak pierwszy post aby wyglądał jak "zrób to sam" :polew:

Opublikowano

witam. oddałem dzisiaj swoja (a) czwóreczkę do mechanika i patrzyłem jaki bedzie problem z ta sprezarka i wlasnym oczom nie wiezylem gdy juz to rozebrali wszystko co bylo w kole pasowym czyli takie gumeczki byly przemielone jak (shit) i wysypalo sie na podloge nie zastanawialem sie dlugo tylko kazalem zamówic nowy zestaw ,no i zamowili koszt to 450zł nie wiem ile wezma za zamontowanie tego dowiem sie jutro ,wiem tez ze do tego zuzytego sprzegełaka dokupic trzeba gumki ktore sie starly i moze bedzie mial zapasowe hmmmm jak nie zapomne to zrobie fotki tego starego kółka,tylko jeszcze nie wiem jak tu sie dodaje zdjecia hmmm ale moze mi sie uda.pozdrawiam.

Opublikowano

witam. oddałem dzisiaj swoja (a) czwóreczkę do mechanika i patrzyłem jaki bedzie problem z ta sprezarka i wlasnym oczom nie wiezylem gdy juz to rozebrali wszystko co bylo w kole pasowym czyli takie gumeczki byly przemielone jak (shit) i wysypalo sie na podloge nie zastanawialem sie dlugo tylko kazalem zamówic nowy zestaw ,no i zamowili koszt to 450zł nie wiem ile wezma za zamontowanie tego dowiem sie jutro ,wiem tez ze do tego zuzytego sprzegełaka dokupic trzeba gumki ktore sie starly i moze bedzie mial zapasowe hmmmm jak nie zapomne to zrobie fotki tego starego kółka,tylko jeszcze nie wiem jak tu sie dodaje zdjecia hmmm ale moze mi sie uda.pozdrawiam.

no właśnie, zrób fotki Twojego kółka bo Ty masz AVF'a i inny kompresor

Opublikowano

witam kólko wymienilem kosz to 530 zl w Myślenicach sewis szostak,fotki jednak ie wkleje bo nie zdazylem jej zrobic kiedy wpadlem do warsztatu juz bylo za pozno kompresor siedzial na miejscu przyjzalem sie tylko czy kolko nie jest vzasem jakies zenione fakture dostalem jest na niej czesc wymieniana wie c i gwarancja jest ale zaoytalem jeszce dla pewnosci wiem ze kompresor to denso 6s-i cos dalej wydaje mi sie kolego ze w AWX jest taki sam albo bynajmniej ta samo wyglada to sa chyba niczym sie rozniace konstrukcje nie wiem co moze roznic AVF od AWX a wlasciwie to nawet jestem tego ciekaw....

Opublikowano

w 1-szym poście instrukcja naprawy

miłej lektury

Opublikowano

panowie bo czytam ten wątek i nie wiem czy wymienię to sprzęgło sam czy auto na warsztat jest potrzeba spuszczania czynnika czy można odkręcić to sprzęgło bez takich zabiegów

Opublikowano

panowie bo czytam ten wątek i nie wiem czy wymienię to sprzęgło sam czy auto na warsztat jest potrzeba spuszczania czynnika czy można odkręcić to sprzęgło bez takich zabiegów

od wczoraj jest wszystko ładnie napisane w pierwszym poście.

nie wiem jak jest w B5 ale w B6 nie trzeba wyciągać czynnika z układu

Opublikowano

Miałem zerwane to sprzęgiełko, zostało całe łącznie z kołem wymienione na nowe ( ponoć na orginalne chodź tego na 100% nie jestem pewien bo nie miało żadnej nalepki ), po tygodniu odkręciła się blaszka ale została przykręcona i było dobrze przez kolejny tydzień, teraz na wyłączonej klimie i w trybie ECO chrobocze to kółko ale coś w jego pobliżu. Byłem u tego mechanika i odrazu stwierdził, że to sprężarka bo kółko jest nowe. Co mam z tym fantem zrobić??

Opublikowano

spokojnie, nie panikuj, niech mechanik zdejmie kółko i zobaczy co się dzieje w środku... prawdopodobnie nie potrzebnie wymieniałeś całe koło pasowe... wystarczyło może wymienić tylko to sprzęgło z gumkami: http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/TARCZA_SPRZEGLA_z_Lacznikami_Gumowymi_do_Kompresora_NIPPONDENSO_6SEU14C__7SEU17C_zastosowanie_Sprzeglo_Sprezarki_Klimatyzacji__Sprzeglo_do_Klimatyzacji__Sprzeglo_do_Klimy__Sprzeglo_do_Kompresora_Klimatyzacji__Sprzeglo_do_Srezarki-1487.html

a teraz prawdopodobnie musisz wymienić łożysko.... jeśli masz kompresor 6seu14c to masz łożysko o wymiarach 35 x 52 x 22 (mm), ale dziwna sprawa bo jeśli wymienił Ci całe nowe koło pasowe, to w zestawie powinno być również łożysko...

zacznij jednak od zdjęcia tego koła pasowego, bo jeden kolega tu na forum wymieniał sprzęgłiełko dwa razy w ciągu bardzo krótkiego okresu użytkowania...

jeśli odpadła lub poluzowała ci się blaszka to możliwe, że gumki spadły ze sprzęgła i teraz są mielone... stąd to chrobotanie...

Opublikowano

Antonio!

Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi (może szukasz chętnych do swojego prywatnego fan klubu)?

Przeczytałem dzisiaj wszystkie Twoje rady, pytania i odpowiedzi klubowiczów.

Przyznaję, że w "zrób to sam" przedstawiłeś zajefajny materiał, poparty profesjonalnymi zdjęciami. Zapomniałeś o najważniejszej rzeczy: przed zdjęciem osłony silnika, TRZEBA ZDJĄĆ ZDERZAK PRZEDNI, DWA WENTYLATORY I PRZEDE WSZYSTKIM CHŁODNICĘ, bo bez tych tych czynności nikt nie przejdzie do dalszych czynności.

Mając podobny problem, tzn. słobe chłodzenie, postanowiłem dzisiaj zajrzeć w jakim stanie jest "moje" sprzęgło zwrotne kompresora klimatyzacji. I owszem 2 godziny (o których piszesz) zajęło mi podniesienie i opuszczenie auta oraz zdjęcie i założenie osłony silnika.

Ani razu nie napisałeś, że materiał, który przedstawiłeś wykonałeś własnymi rękoma, a na uwagę kolegi, że dał 700 złotych, ale za to ma gwarancję-odpisałeś mu, że nie umie czytaś Twich postów, w których rzekomo piszesz, że Ty też dostałeś roczną gwarancję. I tu prosta zasada dedukcji wyraźnie podpowiada, że sam sobie gwarancji dać nie mogłeś. Reasumując - nie pisz bzdur posługując sie li tylko wiedzą książkową. Twój przez pół dnia fan.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...