MemberA4 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Pany odgrzeje kotleta. Mam pytanie odnośnie tylnych łożysk od quattro, mianowicie wymiar ich jest 82x43x37 czy ktoś wymodził taki manewr stosując łożyska o tych samych wymiarach tylko są to łozyska na os przednią do Audi 100 C3. Znalazłem również numer od skody (SKODA 4A0 498 625 ) oraz SKFu (VKBA 1356)gdzie łozysko również jest takich samych wymiarów. Dodam że chodzi mi o to że łożyska osi przedniej o których mowa sa o wiele tańsze od tych tylnych do A4 B6 quattro. W ETKA doszedłem że tylna piasta od Quattro ma nr 4A0407615G i taki sam numer posiada piasta od Skody SuperB wiec wszystko na to wyglada że nie musimy szukać typowo łożyska do Quattro o nr 8E0598625. Wszystko już jasne łożysko stosowane z tyłu w Quattro ze stalową piastą na pierwszy montaż czyli SKF o nr VKBA 3605 i łożysko stosowane na przód w innych samochodach grupy VAG o nr VKBA 1356 są łożyskami zamiennymi ze sobą można śmiało zakładać na tył do Quattro a jak pisałem wcześniej cenowo się różnią na naszą korzyść Edytowane 12 Stycznia 2016 przez MemberA4
sebul Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 A ja dodam takie pytanie : jak na 100% stwierdzic ze to lozysko i ktore ? Bo na przodzie mozna prosto sprawdzic ktore skrecjac, a tutaj ?
Tyrath Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 A ja dodam takie pytanie : jak na 100% stwierdzic ze to lozysko i ktore ? Bo na przodzie mozna prosto sprawdzic ktore skrecjac, a tutaj ? Dźwigasz auto i kręcisz kołem. Usłyszysz różnice
majkel_majki Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Inna metoda się niestety nie sprawdza.
Orayle Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Słuchajcie. podczas jazdy z predkosciami okolo 100 km/h i wiecej w aucie slychac dość mocne buczenie . to może być łożysko ? Jakie daje objawy jak sie kończy
mariuszbyd Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 a czy można z tyłu wymienić same łożysko? występują takie na allegro, szura mi coś z tyłu nie nazwałbym tego buczeniem tylko tarciem czy to tez obaw łożyska?
GreGoriO Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 jak tarcie, to może klocki nie wracają. porównaj po dłuższej jeździe czy jest zauważalna różnica w temperaturze pomiędzy kołami.
rudy51 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Mam takie pytanko, wymieniałem łożysko i dokręcałem jak podano wyżej czyli 190 nm + 180 stopni i moje pytanie, czy to jest napewno prawidłowo? A dlatego pytam: bo gdy dociągnołem ok. 90 stopni to piasta dość ciężko się kręciła,a gdzie jeszcze drugie 90 stopni? Nikt z was nie wie jaka siła powinno się dokręcać? 1
majkel_majki Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Ja dokręcałem tak jak przykazane 190 Nm i 180 stopni i wszystko chodzi ok. Nie sprawdzałem czy lekko się kręci zaraz po montażu, ale gdyby było coś nie tak to już miałbym po łożysku.
rudy51 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Hmm no to ja już nie wiem, wczoraj gdy robiłem, zaraz po napisaniu posta wyżej próbowałem dociągnąć do tych 180 stopni to urwałem nasadkę :/ Według mnie albo jest coś nie tak z moja piasta albo u mnie dokreca się inaczej, odkrecilem i dokręcilem z momentem 240 nm. Tak czy tak dzięki "majkel_majki" za odzew i pomoc
Bananas Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Dzień Dobry Panowie . Pewnie banalne pytanko ale wolę się upewnić czy po ściągnięciu piasty z łożyskiem ten trzpień gdzie ponownie zakładamy cały komplet trzeba smarować jakimś specjalnym smarem no i czy łożysko także wymaga dodatkowego smarowania ?
majkel_majki Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Niczym nie smarujemy, trzeba tylko dobrze wyczyścić gniazdo łożyska w zwrotnicy.
ztr Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Witam... zaczelo mi cos ostatnio buczec w tylnim kole tak przy 70 80km/h jak zwalniam to cichnie buczenie a jak skrecam ostro w lewo to wycicha calkowicie do momentu wyprostowania kol... z czego wyczytalem to bedzie zapewne nieszczesne lozysko i teraz moje pytanie brzmi... czy moze mi ktos doradzic jaka piasta na tyl do 1.9 130 AWX i chcial bym sie upewnic czy jej wymiana zalatwi sprawe i zapadnie cisza... gdzies slyszalem ze potrzebna jest prensa to prawda? Pozdrawiam...
Bananas Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Witam. Zabieram się do wymiany klocki+ tarcza tył mam wątpliwości co co stanu piasty z łożyskiem coś mi buczy z prawej strony, nieraz jakby coś obcierało jakby tarcza punktowo obcierała o klocki. Podniosłem auto odkręciłem koło zacząłem intensywnie poruszać tarczą tak po 5 cm w lewo 5 cm w prawo słychać takie pukanie jak obróciłem tarczę w inną pozycje i tak samo poruszałem to już nic nie było słychać wszystko zależy w jakiej pozycji ustawię tarczę sprawdziłem w drogim kole jest podobnie. Sam już nie wiem czy je wymieniać czy nie. Może macie jakieś sprawdzone sposoby na sprawdzenie łożyska. Pozdrawiam.
MemberA4 Opublikowano 6 Marca 2017 Opublikowano 6 Marca 2017 Łożysko sprawdzasz na przykręconym kole do piasty które próbujesz odchylać w pionie i poziomie wtedy bedziesz miał mniej więcej wiarygodny wynik jesli łożysko ma luz.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
adadur Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Nie tak dawno przeprowadzałem wymianę łożyska tlnego koła w B6 FWD. Potrzebne: a) narzędzie do zdjęcia zacisku, jarzma hamulca i tarczy hamulcowej Klucz 13 (płaski ale i oczkowy - mniej uszkadza śruby) Klucz 15 Imbus 8 (dobrej jakości) torx T30 (tak mi się zdaje) szczoteczka z twardym włosiem b) narzędzie do odkręcenia/dokręcania piasty/łożyska Śrubokręt płaski Imbus 19 - fajkowy (solidny) Imbus 19 - nasadka (jeśli mamy powyższy wystarczy na kwadrat 1/2" jeśli nie to 3/4") grzechotka koniecznie rurka lub przedłużka klucza klucz dynamometryczny (1/2" jeśli mamy nasadkę pod kwadrat 1/2") - (Moment dokręcania 180-190 Nm + 180 st. dociąg) c) pozostałe podnośnik (hydrauliczny lub coś lepszego) podpórki pod koła (dość wysoko podnosimy!!!) kobyłka (bezpieczniej zaprzeć na kobyłce niż na samym podnośniku) klucz do kół WD40 (lub inny środek penetrująco-smarujący) smar miedziany smar biały smar litowy do łożysk tocznych (np.: ŁT4-3S) benzyna ekstrakcyjna smar do klocków ATE klucz od kątówki lub specjalny klucz do cofania tłoczka hamulcowego Czynności: 1. włączyć 1 bieg - hamulec ręczny tylnego koła zaciągnąć! 2. poluzować śruby koła 3. zabezpieczyć auto przed przemieszczaniem 4. podnieść auto na lewarku, podeprzeć na kobyłce, zdjąć koło 5. zdjąć dekielek zabezpieczający śrubę piasty 6. poluzować śrubę piasty używając klucza imbusowego 19 (!!! uwaga odkręcamy jak zwykłe śruby, przeciwnie do ruchów wskazówek zegara, śruba dokręcana jest dużym momentem ODKRĘCAĆ PCHAJĄC DŹWIGNIE DO DOŁU!!!) Uwaga: jeśli śruba nie chce ruszyć (u mnie ruszyła bez problemów) bezpieczniej założyć koło, opuścić auto i odkręcać na kołach (ostatecznie podjechać na wulkanizację mają często sprzęt by sobie poradzić z opornymi śrubami) 7. używając klucza 13 i 15 odkręcić śruby zacisku 8. używając środka typu WD40 spsikać śruby mocujące jarzmo - gniazda imbusowe oczyścić szczoteczką 9. używając klucza imbusowego 8 odkręcić śruby mocujące jarzmo - !!! upewnić się że klucz dobrze siedzi w imbusie !!! 10. zluzować hamulec ręczny !!! - zdjąć jarzmo i zacisk 11. Używając trxa T30 odkręcić wkręt mocujący tarczę hamulcową - zdjąć tarczę 12. Odkręcić całkowicie śrubę mocującą piastę/łożysko kluczem imbusowym 19 13. Piasta/łożyska schodzi z trzpienia bez użycia siły - luźno (!!! orginalnie trzpień posmarowany jest białym smarem) 14. przy okazji używając benzyny ekstrakcyjnej oczyścić czujnik ABS 15. nanieść biały smar na trzpień i tylną ściankę gdzie zapiera się piasta/łożysko 16. założyć nową piastę/łożysko na trzpień 17. od strony śruby mocującej piastę/łożysko nanieść w niewielkiej ilość smar łożyskowy (po obwodzie - będzie widać boczną ścianę łożyska) 18. wkręcić śrubę mocującą piastę/łożysko - do końca ale bez dokręcania - zakręcić klika razy 19. używając klucza dynamometrycznego dokręcić śrubą mocująca piastę/łożysko - moment dokręcania 180-190 Nm + 180 st. dociąg (mi się udało dociągnąć ok. 120 st.) to i tak olbrzymia siła i dziwi mnie że tak podają instrukcje UWAGA!!! zachować ostrożność bo auto podparte!!! - klucz dynamometryczny szybko "pyknie" - tu nie ma problemu ale dociąg to już niezła siła - używałem fajkowego imbusa i rurki do przedłużenia - bezpiecznie dociągać klucz ciskając w dół do ziemi, jeśli nie czujemy, że możemy dokręcać podniesione auto - odłóżmy to do czasu postawienia auta na kołach. 20. Zabezpieczyć osłonę tarczy hamulcowej i na powierzchnię czołową piasty i gwinty do mocowania koła nanieść smar miedziany - ja używałem takiego w sprayu a tam gdzie nachodzi otwór centralny felgi takiego w paście 21. zamontować tarczę hamulcową - zakręcić ją by smar się roztarł 22. zamontować jarzmo - przesmarować smarem miedzianym prowadnice klocków 23. zamontować zacisk i klockami - klocki oczywiście zdjąć - oczyścić, tył klocków posmarować smarem do klocków ATE a prowadzenia smarem miedzianym, wycofać troszeczkę tłoczek zacisku, zmontować wszystko i skręcić 24. benzyną ekstrakcyjną zmyć resztki smaru z tarczy 25. zamontować koło - zakręcić - ma chodzić cicho i lekko 25. opuścić auto, dokręcić koło - pamiętając że ręczny jeszcze nie zadziała puki się nie dopasuje do tarczy przejechać się i cieszyć się że zrobiliśmy to sami Edytowane 5 Maja 2017 przez adadur
kubabkb Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 mozna wymienc samo łozysko z tylu czy trzeba wymieniac caly komplet? robil ktos samo wymiane łozyska?
majkel_majki Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Z tyłu w ośce nie wymienisz samego łożyska, ono jest sprzedawane z obudową.
siaj Opublikowano 16 Lipca 2018 Opublikowano 16 Lipca 2018 Pytanie o przednią piastę, czy piasta w a4b6 jest identyczna czyli taka sama jak w a4b7? I czy do każdej wersji silnikowej, piasty sa takie same?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się