Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wymiana oleju w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To wyrobiłem swoją opinię na ten temat.

Olej w skrzyni biegów także będę wymieniał, nie jest to automat, więc na pewnio nie co 50 tkm, może ze 3, 4 razy więcej? (spróbuję jeszcze gdzieś ustalić co ile).

Zatem zalecenie aso ma jasny podtekst. Ja mam teraz jakieś 300 tkm i już jestem po wymianie.

Do czego służą owe dwie śrubki, jak i mnóstwo innych w skrzyni, doskonale zdaję sobie sprawę. Pisząc we wcześniejszym poście prośbę o wysądowanie tego tematu liczyłem na coś więcej niż info, że jestem głupi bo nie wiem do czego są śrubki.

Myślałem raczej o jakichś konkretnych informacjach, nie z sufitu i nie na bazie doświadczenia skrzyń biegów w polonezie, czy tego jak zrobiłem w sowim aucie i kolegi.

A opinia aso ma swoje podłoże, wcale nie mające na celu oszczędzenia nam kosztów.

Opinia aso jest dla mnie jakimś wyznacznikiem, a nie wykładnią niepodlegającą dyskusji.

PS.

W B6 1.9 tdi skrzynie M6 (sześciobiegowe manualne) można podzielić na 2 rodzaje:

- wchodzi 2,2 l oleju

- wchodzi 3 l oleju

(mowa oczywiście o pierwszym zalaniu, przy wymianie wchodzi mniej i trochę się wylewa)

Olej SAE 75W90, ja zalałem Motul Gear 300 SAE 75w-90

Opublikowano

ile placiles kolego za olej? tez mysle wlasnie nad wymiana... gdyz te biegi chodza mi tak troszke opornie czasem zwlaszcza po zimnej nocy, nawet jestem w stanie uslyszec delikatny zgrzyt... stad mam ochote wymienic olej... ale cena z aso mnie przeraza ponad 100 za litr a u mnie wchodzi 3.5...

Opublikowano

Motul MotylGear SAE 75W-90 - 42 zł litr

Jeśli masz inną skrzynię to upewnij się, że taki właśnie olej ma do niej iść.

Opublikowano

skrzynie mam 6 biegowa manualna - GJV olej etka mi wskazuje G 052 911 A2

Opublikowano

U mnie ETKA podawała G 052 911 A1. Różnica A1 - A2 to chyba tylko rozmiar opakowania, A1 - 0,5 l, A2 - 1 l.

Wygoglałem jakie ma parametry i wybrałem motula.

Opublikowano

tak, tak dokladnie roznica to tylko czy pol litra czy caly .. wiec powinno byc ok, a jakie odczucia po wymianie? ile juz przejechales na swiezym oleju ?

Opublikowano

Olej spucszczony był tylko nieco ciemniejszy, ale klarowny i czysty. Wymieniłem profilaktycznie, bo już sporo jest na blacie.

Różnicy nie czuję, ale mam nadzieję że skrzynia czuje :-)

Opublikowano

wiecie co co do tego co ile to nie odpowiedzieli ale napewno sie wymienia i zgodze sie z kolega jmr ze nawet po 200tkm olej jest calkiem calkiem... przepraszam jesli moj post kogos obrazil to przepraszam ale doslownie tak mi odpisali sam myslalem ze sie niewymienia... pozdrówki

Opublikowano

U mnie stary olej był ciemny, w wiaderku wyglądał prawie czarno. Przy pierwszej wymianie nie udało mi się odkręcić miski i wymienić filtra, bo zapiekły się śruby. Potrzebowałem auto, więc musiałem zalać skrzynię bez tego zabiegu i nawet po takiej połowicznej wymianie różnica w pracy przekładni była ogromna. Wymiana co 80 tysięcy chyba.

Opublikowano

ja mam przebieg 200 000 zamówiłem olej w ASO już się umówiłem z mechanikiem,jak wymienię,to dam znać,czy czuję jakąś różnicę (2,25 l) tyle wchodzi do mojej skrzyni. Cena w ASO 326 zł

Opublikowano

czekam na wrazenia z wymiany oleju

Opublikowano

Motul MotylGear SAE 75W-90 - 42 zł litr

Jeśli masz inną skrzynię to upewnij się, że taki właśnie olej ma do niej iść.

Do AVFa 6-biegowego manuala powinienieś nalać Motul Gear300 75W90, ja taki wlałem i rewelacja pracuje skrzynia,zwłaszcza na zimnym.Ten Motul Motyl Gear się nie nadaje bo to półsyntetyk.

Opublikowano

ja mam przebieg 200 000 zamówiłem olej w ASO już się umówiłem z mechanikiem,jak wymienię,to dam znać,czy czuję jakąś różnicę (2,25 l) tyle wchodzi do mojej skrzyni. Cena w ASO 326 zł

Wymiana zrobiona,stary olej był dużo ciemniejszy niż nowy.Biegi wchodzą trochę łagodniej, prawdę mówiąc drastycznej różnicy nie odczułem,ale nie żałuję,że wymieniłem.Pozdrawiam!
Opublikowano

patrzylem na specyfikacje oryginalnego i norme ma 501.50 GL4 , zaden z motuli nie spelnia tej normy, maja norme GL5

widze ze co czlowiek inna opinia, jedni zalecaja wlasnie motula ktory nie ma odpowiednich norm w/g zalecen ASO a drudzy zeby zalac olejem takim wlasnie ktory spelnia normy oryginalnego oleju czyli 501.50 GL4

Opublikowano

ja mam przebieg 200 000 zamówiłem olej w ASO już się umówiłem z mechanikiem,jak wymienię,to dam znać,czy czuję jakąś różnicę (2,25 l) tyle wchodzi do mojej skrzyni. Cena w ASO 326 zł

Wymiana zrobiona,stary olej był dużo ciemniejszy niż nowy.Biegi wchodzą trochę łagodniej, prawdę mówiąc drastycznej różnicy nie odczułem,ale nie żałuję,że wymieniłem.Pozdrawiam!

A wymieniłeś też filtr?

[

patrzylem na specyfikacje oryginalnego i norme ma 501.50 GL4 , zaden z motuli nie spelnia tej normy, maja norme GL5

widze ze co czlowiek inna opinia, jedni zalecaja wlasnie motula ktory nie ma odpowiednich norm w/g zalecen ASO a drudzy zeby zalac olejem takim wlasnie ktory spelnia normy oryginalnego oleju czyli 501.50 GL4

Mobil produkuje oleje ze specyfikacjami zgodnymi, z tymi zalecanymi do pojazdów VAG.

Opublikowano

Nie wymieniałem filtra,nie wiedziałem,że wogóle takowy jest :mysli: No trudno,teraz już za pózno

Opublikowano

Nie wiem jak w manualu (masz manualną, tak?), ale w automatycznych skrzyniach jest filtr. Jego wymiana jest tak samo ważna, jak wymiana oleju. Do tego dochodzi uszczelka miski olejowej.

Doczytaj czy jest jakiś filtr i, jeśli jest, ja sugerowałbym pojeździć trochę i zrobić wymianę jeszcze raz, z filtrem. Dużo tego oleju do kupienia nie masz, a skrzynia na pewno doceni taki zabieg.

Opublikowano

Motul MotylGear SAE 75W-90 - 42 zł litr

Jeśli masz inną skrzynię to upewnij się, że taki właśnie olej ma do niej iść.

Do AVFa 6-biegowego manuala powinienieś nalać Motul Gear300 75W90, ja taki wlałem i rewelacja pracuje skrzynia,zwłaszcza na zimnym.Ten Motul Motyl Gear się nie nadaje bo to półsyntetyk.

Próbowałem te 2 porównać oleje Motula (wg polskiej strony Buwar-u):

Motul Motylgear SAE 75W-90 Technosynthese

Standardy: API GL4, API GL5, MIL-L-2105D

Motul Gear 300 SAE 75W-90 100% Synthese - Ester Based

Standardy: API GL5, API GL5, MIL-L-2105D

Ten 300 ma w dodatku niższą temperaturę krzepnięcia (-39C) niż Motylgear (-48C)

Więc wydawało mi się że biorę odpowiedni, normę GL4 spełnia :-)

Kolega sobie też wymieniał olej w B5, a zaraz potem wlał z powrotem stary, bo mówił że mu bardzo ciężko biegi chodziły.

Ja poczekam na mrozy i zobaczę jak będzie, jak biegi będą wchodzić, lekko czy ciężko.

Ps.

W manualu to raczej tylko olej, tu filtra nie widziałem, przynajmniej u siebie :-)

Opublikowano

czyli wychodzi na to ze Motul Motylgear SAE 75W-90 jest najblizszy chyba oryginalowi... gdyz oryginal rowniez ma chyba GL4 [br]Dopisany: 20 Listopad 2011, 23:32_________________________________________________zapozyczone z innego forum

"Niestety nie każdy olej o oznaczeniu 75W-90 nadaje się do skrzyni w Passacie. VW enigmatycznie nazywa go G 052 911 A1/A2 i mało kto wie, co to takiego jest.

Ważne okazuje się to, aby Olej spełniał normę VW 501.50 i to powinno załatwić z grubsza temat. Olej poza oznaczeniem SAE 75W-80 lub 75W-90 musi jeszcze mieć właściwe parametry lepkości kinematycznej i w tym wypadku okazuje się, że nie powinniśmy wlewać oleju Mobil Mobilube 1 SHC 75W90, chociaż z wielu wątków jakie daje się znaleźć okazuje się, że masa użytkowników aut wlewa właśnie to do skrzyń VW, a ten olej ma zbyt wysoką lepość kinetyczną (102 mm2/s - norma VW ustala ten parametr na około 70mm2/s), a to z kolei może powodować gorszą pracę synchronizatorów w skrzyni (tak właśnie było u mnie po zalaniu Mobil Mobilube 1 SHC 75W90). Podsumowując olej powinien spełniać normę VW 501.50. Oleje, które między innymi tą normę spełniają to:

- Castrol TAF-X 75W90

http://www.falco.pl/falco/images/stories/taf_x.pdf

- Mobil Gerlube VS 200

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n02_przekladniowe/full-gearlube-vs200-vs500.htm

- Texaco Geartex S4 75W90

http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=2146

- Fuchs Titan Sintofluid 75W80 (wg. Specyfikacji ten olej ma lepkość 50 mm2/s ale spełnia normę VW 501,50)

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS...D%2075W-80.pdf

Polecam lekturę tu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=914257#post914257

http://zlosnik.pl/stary_zlosnik/showflat.php?Number=931465

Opublikowano

G 052 911 A2 czy A1 (butelka 1 lub 0,5l) to prawdopodobnie castrol Taf-x który teraz się nazywa Syntrans Transaxle 75W-90. Ja zalałem właśnie ten olej ponieważ spełnia normę GL-5 i jest na nim napisane że spełnia wymagania G 052 911 . Ale jeśli ktoś na siłę upiera się przy motulu :gwizdanie: Owszem, do silnika już nigdy castrola żadnego nie wleje ale do skrzyni najlepiej ori lub w ostateczności coś co może być ori lecz w opakowaniu producenta :) G 052 911 0,5l kosztuje 84 zł gdy ten TAF-X kosztuje 29. U mnie weszło 2,75 litra do momentu zanim się przelało :shocked: chociaż wg literatury powinno wystarczyć 2,25l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...