maudia4 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 WYMIANA MODUŁU KIEROWNICY POD TEMPOMAT - KIEROWNICĘ MULTIFUNKCYJNĄ (MF) MFSW - Multi Function Steering Wheel 1. Wstęp, informacje o module, koszta 2. Potrzebne materiały, nadzędzia 3. Sprawdzanie jaki mamy moduł 4. Demontaż podzespołów i instalacja nowego modułu 5. Konfiguracja Vag-Com'em Kliknij w "Pokaż ukrytą zawartość" ↓ 1. Wstęp, informacje o module, koszta Niestety nie wszystkie auta ( A4 B6 ) mają odpowiedni sterownik. Moduły z A4 B6 nie obsłuża kiery w A4 B7 !!!!AUDI A4 B6 2000-2005 * Lowline o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !) o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F) * Midline o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control) o numer VAG: 8E0 953 549 L (8E0953549L), 8E0 953 549 N (8E0953549N) * Highline o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana o numer VAG: 8E0 953 549 M (8E0953549M), 8E0 953 549 P (8E0953549P) Informacja dodatkowa: wersje niekompatybilne posiadają literkę F na końcu wersje kompatybilne posiadają literki : J, L, M, N, PAUDI A4 B7 2004-2008 * Lowline o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !) o numer VAG: 8E0 953 549 S (8E0953549S) * Highline o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), o numer VAG: 8E0 953 549 R (8E0953549R), 8E0 953 549 Q (8E0953549Q) Wersje Midline i Highline są dość drogie w ASO Warto więc szukać na allegro.pl lub ebay Do tempomatu czy wielofunkcyjnej kierownicy jest pasuje obojętnie który sterownik z zakresu Mid lub Highline. W przypadku wersji najwyższej można pokusić się o instalację podgrzewanej kierownicy, jednak występuje ona bardzo rzadko jako używka (raz widziałem na allegro.pl, w cenie i tak dość wysokiej)... #################################################################### W dniu 17.12.2016 o 18:03, bociek666x napisał: Witam wymieniłem kieownice z B6 bez MF na B8 z MF + moduł Q + Tempomat. Moje pytanie czy obie rolki z kierownicy powinny działać czy może w B6 działa tylko jedna? U mnie funkcjonuje jedynie regulacja głośności (prawa rolka) - przyciski i lewa rolka nie funkcjonują... Radio Concert II. Musisz zmienić na CONCERT II z B7 . Albo inne radio, bo tak się dzieje gdy kierownica jest nowsza a radio ORI A4 B6 #################################################################### Moduł wygląda tak :2. Potrzebne materiały, nadzędzia i inne informacje oczywiście sterownik na kolumnę kierownicy (informacja w punkcie 1) klucz Torx T8 - potrzebny będzie dość długi, minimum 7 cm (można sprawdzić na sucho, potrzebny będzie do odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy) klucz Torx T20 klucz Torx T30 klucz spline M12 - specjalny klucz do odkręcenia koła kierownicy, można zakupić w małym zestawie na allegro za około 10zł grzechotka do M12, dobrze jeśli będzie długa - potrzebny odpowiedni moment do odkręcenie M12 interface i program vag-com do odpowiednich adaptacji i kodowania zachowana informacja o kodowaniu w grupach : 16 (kierownica), 46 (Comfort System), 03 (ABS) kod do radia, nawigacji - potrzebne jest rozłączenie akumulatora na dłuższy czas czas pracy około 2,3 godzin na spokojnie... 3. Sprawdzanie jaki mamy moduł Sprawdzenie może odbyć się na kilka sposobów, oczywiście jeśli mamy kierownicę wielofunkcyjną, a nie posiadamy tempomatu, jest oczywiste że dołożenie manetki i aktywacja jest banalnie prosta i nie musimy kupować odpowiedniego sterownika na kolumnę (w następnym artykule będzie mowa o tym). Najprostszą metodą jest podłączenie się vag-comem do grupy 16-Steering Wheel i odczytanie numeru sterownika :Address 16: Steering wheel Part No: 8E0 953 549 N Component: Lenksáulenmodul 0308Coding: 02012 Shop #: WSC 63351 Powyżej wstawiony fragment z autoscana, na zielono zaznaczona informacja, którą mamy odczytać. Natomiast fioletowym kolorem wyszczególniłem kodowanie tego sterownika (w nazwie może być Soft Coding) Inną metodą jest odkrycie górnej osłony kolumny kierownicy i odczytanie numery z naklejki, jest to jednak metoda dość niewygodna, bo trzeba sporo rozmontować 4. Demontaż podzespołów i instalacja nowego modułu Jeśli upewniliśmy się, że posiadamy już informacje o kodowaniu oraz pin do radia/nawigacji, możemy przystąpić do pracy. Pierwszą czynnością będzie odłączenie przewodu masy od akumulatora :Proszę dobrze zabezpieczyć odłączony przewód, żeby przez przypadek się nie zetknął z klemą. W tej chwili możemy bezpiecznie zabrać się za rozkręcanie (w tym demontaż poduszki bezpieczeństwa). przekręcamy kierownicę tak, żeby pierwsza śruba 1 znalazła się na dole (ramiona kierownicy ustawione pionowo) odkręcamy śrubę torx T30 - na rysunku 1 przekręcamy kierownicę o 180 stopni, żeby druga śruba znalazła się na dole i ją odkręcamy Mamy w tej chwili odkręconego airbaga i możemy go wyjąć, odkręcone śruby trzymają go na górze, na dole jest na zatrzaskach Po wyjęciu, możemy rozłączyć kabel do sygnału dźwiękowego (numer 1), a następnie przewód do airbaga (numer 2). Jeśli chodzi o sygnał, to nie ma tu problemów. Wtyczka do poduszki (fioletowa) posiada zawleczką (żółta), którą musimy podważyć śrubokręcikiem płaskim, powinna odskoczyć na dwa milimetry, wtedy mamy wtyczkę zwolnioną i możemy ją wyjąć z modułu airbaga. Poduszką powietrzną odkładamy w bezpieczne miejsce, stroną wierzchnią skierowaną do góry ! Możemy wymontować kabelki (żółta wtyczka) ze ślizgu (na rysunku zaznaczone w żółtym prostokącie, numer 3) Jeśli posiadamy kierownicę wielofunkcyjną, musimy także rozłączyć kabelek od przycisków. Można zabrać się za wykręcenie kierownicy (grzechotka + M12) - na rysunku schematycznym jest to śruba o numerze 7. powinniśmy otrzymać coś takiego : Teraz zajmiemy się za demontaż osłon, jest to dość prosta czynność i nic nie powinno nam przy tej okazji pęknąć, plastiki są całkiem elastyczne. Najpierw wymontujemy osłonę/schowek nad nogami kierowcy (nie jest to konieczne, ale bardzo ułatwia dalszą rozbiórkę, a jest to prosta sprawa). schemat nr 2 Ściągamy osłonę bezpieczników (przy pomocy klucza do auta na przykład), otwór do wsunięcia znajduje się w dolnej części (osłona numer 1 na schemacie 2). Wykręcamy śrubę numer 2 (torx) oraz dwie pozostałe oznaczone numerem 8 (również torx, ten sam rozmiar). Wyciągamy osłonę, na dole jest w dwóch prowadnicach, u góry trzyma się na zatrzaskach - trzeba lekko szarpnąć. Proszę uważać na wiązkę do złącza diagnostycznego, żeby czasem nie odejść z samochodu z osłoną - jest na zatrzask i należy wyjąć ją. Teraz rozmontujemy osłony kolumny kierownicy. Tutaj uwaga ! Jest to tego potrzebny dość długi torx, proszę sprawdzić czy mamy odpowiedni - długość minimalna około 7cm. My użyliśmy czegoś takiego (do nabycia w Obi za około 30zł ? Pozostaje jeszcze trzecia śruba, która jest już łatwo dostępna (zaznaczona czerwonym prostokątem):zdjęcie zapożyczone z Nachrüstung einer Geschwindigkeitsregelanlage - Audi A4 B6/8E Kiedy mamy wykręcone śruby, osłony trzymają się razem tylko na zatrzaskach bliżej liczników, łatwo się rozchodzą. Zdejmujemy dolną część manewrując odpowiednio, górną zostawiamy (i tak trzyma się na jakimś materiale). Wyciągamy ślizg z kolumny kierowniczej, który jest na trzech zatrzaskach : Możemy od razu wypiąć ten ślizg, jeśli damy radę (albo niech ktoś przytrzyma, żeby nie przeszkadzał w dalszym demontażu), wtyczka zaznaczona czerwonym prostokątem:WAŻNA INFORMACJA PRZY MONTAŻU NOWEJ TAŚMY: Należy sprawdzić czy taśma/ślizg jest ustawiony na środku. Kręcimy do lekkiego oporu w jedną stronę i wracamy o ok 2.5-3 obroty To już koniec, montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.Uwaga, należy zwrócić uwagę na montaż kierownicy ponieważ jest lekka tolerancja i możliwe jest instalacja kiery lekko przechylonej w stosunku do kół.5. Konfiguracja Vag-Com'em 16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT Wszystko brałem linkCategory:Fault Codes - Ross-Tech Wiki * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkowo przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączonym samochodzie, żeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, należy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamulców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic **** W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Audi A4 , hamulce FN315" , benzyna ,manual , loginem jest : 09575 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic **** W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes, Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° (najprawdopodobniej tu bedzie inna wartosc), tolerancja (kola prosto): plus/minus 5.0 ° [Done, Go Back] Adaptacja (przy wyprostowanych kolach/ustawionej kierownicy) [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszystko działać KODOWANIE POMPY ABS 5.7 lub 8.0http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7)http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_8.0) ***********************************************************************************************************************Wszystkie niezbędne części do zamontowania kierownicy MF A4 B6 2001-2004 zamiast standardowej czteroramiennej w A4 B6 wraz z dołożeniem tempomatu. Poniżej podaję numery i zdjęcia poszczególnych elementów (bardzo pomocne przy kompletowaniu): 1). Poduszka z MF: 8P0 880 201 K 2). Moduł kierownicy: 8E0 953 549 L lub 8E0 953 549 N (nie S i nie F) 3). Taśma kierownicy: 8E0 953 541 D lub 8E0 953 541 E (16 pinowa) 4). Wiązka do Airbaga: 8E0 971 589 S 5). Moduł trapezowy (montowany w kierownicy): 61340390B 6). Wiązka do MF: 8Z0 971 589 E 7). Manetka do tempomatu: 8E0 953 521 D Montaż i kodowanie jak w pierwszej wiadomości tego wątku. W razie pytań lub problemów piszcie - pomogę...PS - Efekt u mnie: POMOCNE TEMATY : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/368777-kodowanie-czujnika-kata-skretu-g85/#entry4908790http://a4-klub.pl/index.php?/topic/123904-wymiana-kierownicy-czteroramiennej-na-czteroramienna-multifunkcyjna/#entry1843315 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/147411-all-b6-przerobka-obudowy-kierownicy-pod-tempomat-fotostory/#entry2124146 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/18670-instalacja-kierownicy-multifunkcyjnej-r8ttb7/ http://a4-klub.pl/index.php?/topic/15479-wymiana-przelacznika-wycieraczek-i-odblokowanie-pelnego-fis/ Cruise Control Retrofitting (8E) - Ross-Tech Wiki Checking Cruise Control using Measuring Values - Ross-Tech Wiki http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_12568.html#1 http://audiforum.us/threads/idiots-guide-to-mfsw-install-everything-you-want-to-know.4672/ 3
pre_pl Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Chyba mieli na myśli moduł na kierownicy do manetek, to trochę kosztuje w serwisie, numer 8E0 953 549 N (8E0953549N) - jakieś 700zł (ale sprawdź jaki Ty masz). Dodatkowo kupujesz manetkę 8E0 953 521 D 4PK (8E0953521D4PK) za 130zł i kodujesz,
Gość Badix Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 hej. Jak dobrze poszukasz - znajdziesz sama manetką w granicach około 170 - 190 zł nową. Później tylko kwestia zdemontowania starej ( to jest ta po lewej stronie od kierunków ) i zamontowania tej nowej. Dla kogoś kto sie zna - kwestia 1,5 godziny pracy max. Komp - przynajmniej u mnie jest po lewej stronie więc nie trzeba ciągnąć wiązki przez cały przód. Jeżeli będziesz kupował na serwisie aukcyjnym pamiętaj aby zestaw był z wiązką elektryczną ( z jednej strony kostka do wpięcia w manetkę z drugiej strony piny ) Wiem , ze sa dwa rodzaje manetek tempomatu - starszy model z jednym guzikiem aktywującym go i druga wersja taka jaka jest w Fisie - podwójny przełącznik- łatwiejsza obsługa. Ogólnie super - mam to od kliku dni zamontowane i jestem zadowolony. Koszt zamontowania - od 100 zł do 150 max. Poz PS Nr tempomatu to: 8LO 953 513 J L03 - myślę , ze do Ciebie tez będzie pasował.
pre_pl Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 PS Nr tempomatu to: 8LO 953 513 J L03 - myślę , ze do Ciebie tez będzie pasował. to akurat numer do A6 (8L0, nie 8LO)
Gość Badix Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Brr - a myślałem , że to jedna rodzina :-) Szczerze to nie wiem czym mogą sie różnić. Może kwestia samego mocowania do kolumny kierownicy. A tak z ciekwaośći - ten moduł o którym piszecie - co to takiego ?
maudia4 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2007 no widzisz w poznanskim serwisie powiedzieli ze ta elektronika z kierownicy sama ok 1000 czy jest ktos na forum kto moze to zrobic albo wie gdzie mozna to zrobic w okolicach woj lubuskiego lub wielkopolska
tommylee Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 kupiłem manetkę tempomatu do swojego ASNa i please, kto to może mi zamontować we Wrocku lub okolicach. Montaż w ASO to 700zł - terror jakiś[br]Dopisany: 31 Październik 2007, 18:21 _________________________________________________Czyli jak tam panowie z montażem tempomatu? nikt nie pomoże w temacie?
Musashi Opublikowano 15 Listopada 2007 Opublikowano 15 Listopada 2007 to jakies 2 godz dlubania. potrzebna bedzie napewno manetka uzywana ok. 70-100zl. oraz dolna osłona kolumny kierownicy ( dodatkowy otwór na manetkę tempomatu), ew. komputer dla przełącznika zespolonego kierownicy, jednak powinien pasowac ten ktory masz zamontowany. jakieś 2 godz. spokojnej pracy i montaż gotowy. jeszcze tylko kodowanie vagiem. i koniec wieńczy dzieło. 1
tommylee Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 Ok, wszytko mam tylko kto mi to zmontuje przyjacielu?? Sam się na tym nie znam, nie chciałbym niczego spartolić i tyle
Musashi Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 we wrocławiu nie znam nikogo.... ew. służe wszelkimi radami. niedawno u siebie wymieniałem manetke wycieraczek. tak wiec temat mam przetrenowany. w zasadzie jedyny trudny moment to demontaz i montaz czujnika położenia kierownicy. zeby nic nie ułamac. no i trzeba miec specjalny klucz do odkrecenia sruby mocujacej kierownice. to taki przerosniety torx.
tommylee Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 we wrocławiu nie znam nikogo.... ew. służe wszelkimi radami. niedawno u siebie wymieniałem manetke wycieraczek. tak wiec temat mam przetrenowany. w zasadzie jedyny trudny moment to demontaz i montaz czujnika położenia kierownicy. zeby nic nie ułamac. no i trzeba miec specjalny klucz do odkrecenia sruby mocujacej kierownice. to taki przerosniety torx. kurde może kogoś pewnego masz w poznaniu, zawsze mogę podskoczyć, choć generalnie jeszcze poszukam we Wro
Musashi Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 żeby nie zima i pogody były pewniejsze to bym to TObie zamontował. akumulator musi byc odłaczony więc nie da rady podgrzac wnętrza, poza tym kilka czynności trzeba wykonac przy otwartych drzwiach.... sam przekładam z dnia na dzień dokończenie montażu nawigacji w moim autku.
tommylee Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Właśnie dziś się zabrałem za montaż tempomatu u siebie. A więc demontaż dolnej części obudowy kolumny to pikuś. Ten moduł w kierownicy ma wejście do manetki tempomatu, którą kupiłem, wszystko gra....Ale - aby wpiąć manetkę od tempomatu należy chyba zdemontować manetkę od kierunków, a to już dla mnie magia. Pisaliście wcześniej, że chyba trzeba zdemontować kierownicę, trochę mnie to przeraża i chyba jednak sam się tego nie podejmę. Nie ma jakiegoś innego sposobu aby to ustrojstwo zamontować bez ściągania kierownicy?? Moze ktoś z was to ćwiczył i bezpieczni mu się to udało? Nie chciałbym po zdjęciu kierownicy mieć ją ustawioną w poprzek:)) pozdrawiam Tomek
Musashi Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 niestety bez demontazu poduszki powietrznej i kierownicy sie nie obejdzie. innej metody nie ma. jezeli masz narzedzia to prosta sprawa chodzi o klucz do odkrecenia kierownicy. sprawdz rowniez czy zamontowany u ciebie komputer elektroniki kierownicy obsluguje tempomat. wychodzily rowniez wersje bez obslugi tempomatu, wtedy brakuje w nim gniazda do manetki tempomatu.
sasha Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 ...sprawdz rowniez czy zamontowany u ciebie komputer elektroniki kierownicy obsluguje tempomat. wychodzily rowniez wersje bez obslugi tempomatu, wtedy brakuje w nim gniazda do manetki tempomatu. Dokladnie. Pisal o tym przemas ponizej. Numer sterownika z oblusga tempomatu to 8E0 953 549 N, a bez to 8E0 953 549 F. Sprawdz lepiej jaki masz, bo jeszcze sie okaze ze sie niepotrzebnie narobisz przy monatazu
tommylee Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Spox, komputer jest na bank obsługujący tempomat, dlatego, że ma kostkę pod tempomat, tak więc ok. Tylko teraz czy ktoś ma jakieś pdf z instrukcji jak krok po kroku zdemontować poduszkę, kierownicę, moduł itp aby nie palnęło mi to wszytko w łeb. 1
pre_pl Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 ja niedługo będę to robił Więc jak chcesz mieć dokładne info, to jeszcze poczekaj. Zamierzam też zrobić tutorial mały ze zdjęciami. Komp nieobsługujący tempomat również ma kostkę, tylko nie ma chyba jednego pinu. Ale tego nie jestem pewien na bank tommylee, jeśli masz vag-coma (a musisz go mieć, bo będzie potrzebny do kodowania tempomatu) to możesz sprawdzić numer VAG Twojego sterownika na kierownicy (wchodzisz w grupę 016)
Musashi Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 nie tylko wersja N,tempomat obsluguje napewno wersja 8E0 953 549 Q oraz R.
pre_pl Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 http://wiki.ross-tech.com/index.php?title=Cruise_Control_Retrofitting_(8E)&redirect=no a także L,M,P - wszystko jest w ETCe napisane... Ale najczęściej z tego rocznika będzie N (albo coś z highline, ale to rzadkość) 1
alvaro Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 kurdę a już chciałem kupować manetkę http://www.allegro.pl/item280576290_tempomat_audi_a4_b6_01_04.html ale ja mam 8E0 953 549 F czyli lipa...
Rekomendowane odpowiedzi