Giede Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Chłopaki, dziś ogarniałem ten tempomat i udało się, ale nie do końca. Nie obyło się bez małych trudności jak przez pomyłkę rozebranie manetki kierunkowskazów, a potem problem ze złożeniem no ale jakoś poszło. No i pojawił się problem po złożeniu wszystkiego. Ciężko chodzi kierownica, obciera o osłony, aż do tego stopnia, że nie odbija i przy jeździe zostaje w miejscu skrętu, ogólnie bardzo ciężko się jeździ ciągle kontrując Ktoś miał taki problem ??? O co kaman ??? Pomocy
domin79 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Chłopaki, dziś ogarniałem ten tempomat i udało się, ale nie do końca. Nie obyło się bez małych trudności jak przez pomyłkę rozebranie manetki kierunkowskazów, a potem problem ze złożeniem no ale jakoś poszło. No i pojawił się problem po złożeniu wszystkiego. Ciężko chodzi kierownica, obciera o osłony, aż do tego stopnia, że nie odbija i przy jeździe zostaje w miejscu skrętu, ogólnie bardzo ciężko się jeździ ciągle kontrując Ktoś miał taki problem ??? O co kaman ??? Pomocy za słabo docisnołeś moduł kontrując nakrętką od spodu , zdejmnij obudowe kiery , poluzuj tą śrubke , dociśnij jeszcze raz zakontruj i będzie git:wink:
Giede Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Dzięki, dziś zrobię jeszcze jedno podejście
done Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Z tego co pamiętam tą śrubkę można kontrować nie rozbierając wszystkiego
Giede Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Najlepsze, że ja wogóle nic nie dociskałem, tylko poprostu przykręciłem tę śrubkę. A manetkę tempomatu wcisnąłem nie odkręcając tych dwóch śróbek od strony fisa - tak, da się bo myślałem, że manetkę kierunku wyciąga się samą - teraz już wiem że nie ale tak to jest jak laik zabiera się za robotę... ---------- Post dopisany at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany at 08:35 ---------- Faktycznie pomogło, teraz jest ok. Okazało się, że nie musiałem tej śrubki ruszać, bo dokładałem tylko tempomat Tempomat śmiga, ale teraz kiera lekko krzywa... to już pikuś. Dzięki
Yaqb Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 To przestaw ja ns wieloklinie. Tak to jest jak sie nie zaznacza pozycji wyjściowej Sent from my Nokia 3310 using ???
Chris86 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Witam, Kilka dni temu przyszła mi kierownica A4 B6 (trójramienna), obecnie mam założoną czteroramienna. Posiadam już wbudowany tempomat + Pełny FIS. W wolnej chwili będę zmieniał kierownice, taśmę zostawiam starą. Będę zmuszony do kodowaniu modułu itp., czy to kwestia wymiany tak jak w B5 bez kodowania, w końcu FIS i Tempomat już miałem wcześniej. Proszę o pomoc .....
Giede Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 kwestia czy wcześniej miałeś multi, jeżeli nie to tylko przekładasz kierownicę
irlandczyk007 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Mam pytanie? Może to dziwnie zabrzmi ale kupując manetke Czy muszę wymienić osłone od lewej strony manetki pod tempomat.Czy ta osłona z polski będzie pasowała do anglika? Ewentualnie jak taka osłona nazywa sie po angielsku?
done Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Mam pytanie? Może to dziwnie zabrzmi ale kupując manetke Czy muszę wymienić osłone od lewej strony manetki pod tempomat.Czy ta osłona z polski będzie pasowała do anglika? Ewentualnie jak taka osłona nazywa sie po angielsku? Jeśli manetka tempomatu w angliku jest po lewej stronie to będzie. Musisz sprawdzić jaką masz na końcu literkę w module kierownicy jeśli N, M, P to wpinasz i kodujesz.
irlandczyk007 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Niestety koncówka to klasyczna F.Wiec bedę potzrebować moduł manetke i sołone tak? Jaka jest różnica miedzy N M P?
done Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Niestety koncówka to klasyczna F.Wiec bedę potzrebować moduł manetke i sołone tak? Jaka jest różnica miedzy N M P? Tak. O różnicach dużo napisane jest parę wątków wcześniej.
wtct Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Przyszła do mnie dzisiaj kierownica MF czteroramienna z B6. Podłączyłem wszystko jak należy i niestety błąd: Control Module Part Number: 8E0 953 549 Q Component and/or Version: Lenksáulenmodul 0801 Software Coding: 02042 Work Shop Code: WSC 06335 1 Fault Found: 01426 - Controls in Steering Wheel (E221) 49-00 - No Communications Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i złożyłem, ale niestety bez efektu. Czy powodem jest moduł komfortu z B7 z końcówką Q?
Lukaszxxx Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 taa mf w b6 nie bedzie dzialac z modulem Q, potrzebujesz modul z b6
done Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Przyszła do mnie dzisiaj kierownica MF czteroramienna z B6. Podłączyłem wszystko jak należy i niestety błąd:Control Module Part Number: 8E0 953 549 Q Component and/or Version: Lenksáulenmodul 0801 Software Coding: 02042 Work Shop Code: WSC 06335 1 Fault Found: 01426 - Controls in Steering Wheel (E221) 49-00 - No Communications Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i złożyłem, ale niestety bez efektu. Czy powodem jest moduł komfortu z B7 z końcówką Q? Parę wątków wcześniej jest napisane, że moduł Q tylko do kiery z b7.
wtct Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Włożyłem moduł L i kierownica MF ruszyła Dzięki (MF była moim marzeniem)! Teraz kończę BOSE i zabieram się a RNS-E
egon_81 Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Pomoże ktoś przy adaptacji MF i tempomatu? Robiliśmy według instrukcji pre_pl i poprawki Boberka. MF działa ( RNS-e + telefon ) Utkneliśmy na czujniku skrętu(nie zmienia się wartość 2,5) później error. Może ktoś mniej więcej podać co dalej wg ich instrukcji -wymiana modułu kierownicy. 1. 16-Steering Wheel -> Recode 03?42 (Multitronic) 2. 03-ABS Brakes Mój login 09559 5(FN 3-15" PR-1LB/1LE) 3. Kalibracja porażka; Kanał 005 pole 1- 2,5 (przy kręceniu nic się nie zmienia) 4. [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] 5. [basic Settings - 04] Group 001(error) reszta byłaby chyba bez problemu...
darooo Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Czytam i czytam ale tak dla podsumowania mam pytanie bo tutaj prawie cały temat o MF A chciałbym w week założyć sam tempomat. Mam takie coś z literką N na końcu jak na foto poniżej, cały zestaw manetek i moduł kierownicy... Chce dołożyć sobie tempomat i teraz pytanie czy przełożyć wszystko to co mam na zdjęciu razem z manetkami czy przełożyć tylko moduł + tempo? (obecnie mam tylko odblokowany fis, zwykła kiera). Jak przełożę wszystko nie powali się kodowanie fisa? Czy będzie tylko kwestia zakodowania temp? Czyli przekładam cały zestaw z foto i robię: Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] I drugie pytanie. Będę musiał wykonać te wszystkie kodowania? ABS, czujnika skrętu? Czy to jest związane z robieniem MF? Wartość 11463 jest wartością dla wszystkich aut czy u mnie może być inna?
domin79 Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 musisz zakodować wsio od nowa abs i tak dalej , całą procedure masz na początku, idz krok po kroku:wink:
Rekomendowane odpowiedzi