waldi_007 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Tak wiem to. Moduł odłączałem z 2 mies temu żeby założyć manetkę od Fisa. Czy to nie powoduje tego że muszę teraz bawić się z ABSem jak będę montował Tempomat?
Lukaszxxx Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 A panowie do audi b6 2001 rok był moduł fabrycznie z koncówka F, załozyłem Q i ni hu hu nie chce sie zakodowac tempomat.. Nie pojdzie na Q??
A4_Dominik_WAW Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 A panowie do audi b6 2001 rok był moduł fabrycznie z koncówka F, załozyłem Q i ni hu hu nie chce sie zakodowac tempomat.. Nie pojdzie na Q?? Pójdzie, jeżeli moduł jest sprawny to na pewno pójdzie. Musisz zrobić dobrze kodowanie teraz robię je w 5 min ale już trochę tego założyłem Zobacz czy możesz go dopisać do auta wogóle bo jeżeli tutaj jest problem to i przyuczyć się go nie będzie dało. A jeżeli nie da się go dopisać to zmień sprzedawcę modułów Zrób tak na początek W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. A później wejdź i sprawdź błędy w grupie 16 [br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 00:21_________________________________________________ Tak wiem to. Moduł odłączałem z 2 mies temu żeby założyć manetkę od Fisa. Czy to nie powoduje tego że muszę teraz bawić się z ABSem jak będę montował Tempomat? Nie rozumiem po co odłączać moduł żeby zamontować manetkę do fisa lub manetkę do tempomatu ? Jeżeli masz odpowiedni moduł do tempomatu czyli N lub Q bo te są najczęściej to odkręcasz manetki wkładasz nowe a moduł zostaje na miejscu. [br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 00:24_________________________________________________ Ok no to super. a Wycinałeś może miejsce pod tempomat w obudowie? jest to jakoś zaznaczone od wewnątrz?? czym wyciąć najlepiej? pozdrawiam Co do oznaczenia widziałem już wiele obudów i w moim przypadku było 70 do 30, większość miała oznaczenie ale kilka trafiło się całkowicie bez zaznaczenia. Wydaje mi się z w młodszych rocznikach było już wyraźnie zaznaczone miejsce na manetkę natomiast w starszych nic nie było widać.
Lukaszxxx Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Pójdzie, jeżeli moduł jest sprawny to na pewno pójdzie. Musisz zrobić dobrze kodowanie teraz robię je w 5 min ale już trochę tego założyłem Zobacz czy możesz go dopisać do auta wogóle bo jeżeli tutaj jest problem to i zakodować się go nie będzie dało. A jeżeli nie da się go dopisać to zmień sprzedawcę modułów Zakodowac sie dało ale Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 00041 i przyjeło ale nie przyuczył sie vinu nie przyjmował po prostu w adaptacji w kanale 81 wartosci 00111
A4_Dominik_WAW Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 A po czym poznałeś że się nie przyuczył ? Jakie miałeś błędy po przyuczeniu modułu ?
Lukaszxxx Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 w lewym gornym rogu pisalo cos tam not ...... a no i pozniej dokladnie abs i nie dzialal tempomat..
A4_Dominik_WAW Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 w lewym gornym rogu pisalo cos tam not ...... a no i pozniej dokladnie abs i nie dzialal tempomat.. Bus not ok. Czyli powinno być dobrze. Zapoznaj się z instrukcją boberka posiedzieć z 2h w aucie wykonuj wszystko zgodnie z poleceniami w instukcji a może Ci się uda.
grzechuwoj Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Znalazłem coś takiego odnośnie kodowania tempomatu w silniku GRA: Tempomat Controller Zaloguj STG 01 (Engine Electronics) wybierz Zaloguj STG -> Funkcja 11 -Kod aktywacyjny GRA: 11 463 GRA-dezaktywacji kodu: 16 167
kielbiu Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Po wczorajszych walkach z tempomatem, dziś nareszcie wygrałem, tempomat działa. A przyczyna był popsuty czujnik pedału sprzęgła, całkowicie odłamała się ta platynka. Jak kto woli można wymienić na nowy, ja ją przylutowałem i działa, tylko ciekawe jak długo. Dzięki wszystkim za pomoc.
waldi_007 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Moduł zdjąłem gdy czysciłem czujnik położenia esp(czy jakoś tak ) dlatego się wypytuje czy będę musiał ingerować w abs;p ale już wszystko wiem. Podziekowal
Cineksik Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Po wczorajszych walkach z tempomatem, dziś nareszcie wygrałem, tempomat działa. A przyczyna był popsuty czujnik pedału sprzęgła, całkowicie odłamała się ta platynka. Jak kto woli można wymienić na nowy, ja ją przylutowałem i działa, tylko ciekawe jak długo. Dzięki wszystkim za pomoc. mówiłem sprawdź błędy :gwizdanie:
kielbiu Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Po założeniu tempomatu powyskakiwały mi błędy nieraz jest wszystko wporządku a nieraz świecą sie komtrolki od silnika, epc, hamulców, abs i esp. Po zeskanowaniu vagiem otrzymałemn takie coś, które błędy moge jakoś usunąc a które mówia że coś jest definitywnie do wymiany. Przy zwykłym kasowaniu błędów po krótkim czasie wszyskie powracają. Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01,02,03,08,09,0F,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 557 Component: 2.0L R4/5VS G 0004 Coding: 0011501 Shop #: WSC 05311 4 Faults Found: 18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal P1639 - 008 - Implausible Signal 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded Readiness: 0000 0101 Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front D620 Coding: 04275 Shop #: WSC 00090 2 Faults Found: 00526 - Brake Light Switch-F 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 01314 - Engine Control Module 79-00 - Please Check Fault Codes Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 820 043 A Component: A4 Klimaautomat 0203 Coding: 00000 Shop #: WSC 06435 2 Faults Found: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 - Short to Ground Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 279 Component: int. Lastmodul RDW 0409 Coding: 00001 Shop #: WSC 06435 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 953 549 N Component: Lenksáulenmodul 0911 Coding: 00041 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 920 900 F Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D09 Coding: 00000 Shop #: WSC 48672 WAUZZZ8EZ1A003873 AUZ6Z0Y0003280 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 N Component: Komfortgerát T87 0111 Coding: 06720 Shop #: WSC 06435 8 Faults Found: 01561 - Left Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01561 - Left Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01562 - Right Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 00955 - Key 1 35-00 - - 00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 01560 - Passenger Door 60-10 - Won't Safe - Intermittent Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 035 186 L Component: concert II GRO 0001 Coding: 01001 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier 36-00 - Open Circuit End -------------------------------------------------------
_Bartek_ Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 I tempomat pewnie nie działa? Z tego co mi wiadomo, to musisz mieć sprawne czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła, żeby tempomat ruszył. U Ciebie widać, jakbyś miał trafiony czujnik świateł STOP 00526 - Brake Light Switch-F 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Z poza tym to masz ładny kociołek z elektroniką A tak na marginesie - miałem ten sam problem kiedyś 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication Raczej nie chcesz wiedzieć ile kosztuje termostat w ASO Sprawdź wtyczkę od czujnika na obudowie termostatu
kielbiu Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Jak jest czas że kontrolki sie nje świecą to tempomat działa, jak się zapalą to nie, czujniki są dobre bo ten od sprzęgła już naprawiałem. Tylko teraz właśnie tego kociołka z elektroniką chce się pozbyć, i potrzebuje pomocy
kielbiu Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 A stopu naprawiałeś? No stopu to chyba powinien działać skoro światła z tyłu sie zapalają??
domin79 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 ...sprawdz czy dzialają Ci wszystkie 3 światła stopu bo ten błąd to jakby spalona żarówa stopu
majkel20 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Koledzy jak ściągnąć dolną osłonę kierownicy bez wykręcania tych wszystkich półek? Da się? Próbowałem przed chwilą i nie umiem wyciągnąć przez tę wajchę od zmiany położenia kiery...
domin79 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 ...musisz ściągnąć pułe pod kierownicą i dopiero wylezie
Rekomendowane odpowiedzi