Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wiem to. Moduł odłączałem z 2 mies temu żeby założyć manetkę od Fisa. Czy to nie powoduje tego że muszę teraz bawić się z ABSem jak będę montował Tempomat?

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jak go nie odłączysz to nie

Opublikowano

A panowie do audi b6 2001 rok był moduł fabrycznie z koncówka F, załozyłem Q i ni hu hu nie chce sie zakodowac tempomat.. Nie pojdzie na Q??

Opublikowano

A panowie do audi b6 2001 rok był moduł fabrycznie z koncówka F, załozyłem Q i ni hu hu nie chce sie zakodowac tempomat.. Nie pojdzie na Q??

Pójdzie, jeżeli moduł jest sprawny to na pewno pójdzie. Musisz zrobić dobrze kodowanie teraz robię je w 5 min ale już trochę tego założyłem :) Zobacz czy możesz go dopisać do auta wogóle bo jeżeli tutaj jest problem to i przyuczyć się go nie będzie dało. A jeżeli nie da się go dopisać to zmień sprzedawcę modułów :D

Zrób tak na początek

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

A później wejdź i sprawdź błędy w grupie 16

[br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 00:21_________________________________________________

Tak wiem to. Moduł odłączałem z 2 mies temu żeby założyć manetkę od Fisa. Czy to nie powoduje tego że muszę teraz bawić się z ABSem jak będę montował Tempomat?

Nie rozumiem po co odłączać moduł żeby zamontować manetkę do fisa lub manetkę do tempomatu ? Jeżeli masz odpowiedni moduł do tempomatu czyli N lub Q bo te są najczęściej to odkręcasz manetki wkładasz nowe a moduł zostaje na miejscu. [br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 00:24_________________________________________________

Ok no to super. a Wycinałeś może miejsce pod tempomat w obudowie? jest to jakoś zaznaczone od wewnątrz?? czym wyciąć najlepiej?

pozdrawiam

Co do oznaczenia widziałem już wiele obudów i w moim przypadku było 70 do 30, większość miała oznaczenie ale kilka trafiło się całkowicie bez zaznaczenia. Wydaje mi się z w młodszych rocznikach było już wyraźnie zaznaczone miejsce na manetkę natomiast w starszych nic nie było widać.

Opublikowano
Pójdzie, jeżeli moduł jest sprawny to na pewno pójdzie. Musisz zrobić dobrze kodowanie teraz robię je w 5 min ale już trochę tego założyłem Zobacz czy możesz go dopisać do auta wogóle bo jeżeli tutaj jest problem to i zakodować się go nie będzie dało. A jeżeli nie da się go dopisać to zmień sprzedawcę modułów

Zakodowac sie dało ale

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode):

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy.

00041 i przyjeło ale nie przyuczył sie vinu nie przyjmował po prostu w adaptacji w kanale 81 wartosci 00111 :wallbash:
Opublikowano

A po czym poznałeś że się nie przyuczył ? Jakie miałeś błędy po przyuczeniu modułu ?

Opublikowano

w lewym gornym rogu pisalo cos tam not ...... a no i pozniej dokladnie abs i nie dzialal tempomat..

Opublikowano

w lewym gornym rogu pisalo cos tam not ...... a no i pozniej dokladnie abs i nie dzialal tempomat..

Bus not ok. Czyli powinno być dobrze. Zapoznaj się z instrukcją boberka posiedzieć z 2h w aucie wykonuj wszystko zgodnie z poleceniami w instukcji a może Ci się uda.

Opublikowano

Znalazłem coś takiego odnośnie kodowania tempomatu w silniku

GRA: Tempomat

Controller Zaloguj

STG 01 (Engine Electronics) wybierz

Zaloguj STG -> Funkcja 11

-Kod aktywacyjny GRA: 11 463

GRA-dezaktywacji kodu: 16 167

Opublikowano

Po wczorajszych walkach z tempomatem, dziś nareszcie wygrałem, tempomat działa.

A przyczyna był popsuty czujnik pedału sprzęgła, całkowicie odłamała się ta platynka.

Jak kto woli można wymienić na nowy, ja ją przylutowałem i działa, tylko ciekawe jak długo.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Opublikowano

Moduł zdjąłem gdy czysciłem czujnik położenia esp(czy jakoś tak :) ) dlatego się wypytuje czy będę musiał ingerować w abs;p ale już wszystko wiem.

Podziekowal

Opublikowano

Po wczorajszych walkach z tempomatem, dziś nareszcie wygrałem, tempomat działa.

A przyczyna był popsuty czujnik pedału sprzęgła, całkowicie odłamała się ta platynka.

Jak kto woli można wymienić na nowy, ja ją przylutowałem i działa, tylko ciekawe jak długo.

Dzięki wszystkim za pomoc.

mówiłem sprawdź błędy :gwizdanie:

Opublikowano

Po założeniu tempomatu powyskakiwały mi błędy nieraz jest wszystko wporządku a nieraz świecą sie komtrolki od silnika, epc, hamulców, abs i esp.

Po zeskanowaniu vagiem otrzymałemn takie coś, które błędy moge jakoś usunąc a które mówia że coś jest definitywnie do wymiany. Przy zwykłym kasowaniu błędów po krótkim czasie wszyskie powracają.

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7

Scan: 01,02,03,08,09,0F,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 557

Component: 2.0L R4/5VS G 0004

Coding: 0011501

Shop #: WSC 05311

4 Faults Found:

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 008 - Implausible Signal

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded

Readiness: 0000 0101

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front D620

Coding: 04275

Shop #: WSC 00090

2 Faults Found:

00526 - Brake Light Switch-F

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01314 - Engine Control Module

79-00 - Please Check Fault Codes

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043 A

Component: A4 Klimaautomat 0203

Coding: 00000

Shop #: WSC 06435

2 Faults Found:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

29-00 - Short to Ground

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279

Component: int. Lastmodul RDW 0409

Coding: 00001

Shop #: WSC 06435

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 N

Component: Lenksáulenmodul 0911

Coding: 00041

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 900 F

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D09

Coding: 00000

Shop #: WSC 48672

WAUZZZ8EZ1A003873 AUZ6Z0Y0003280

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 N

Component: Komfortgerát T87 0111

Coding: 06720

Shop #: WSC 06435

8 Faults Found:

01561 - Left Rear Door

59-10 - Can't Unlock - Intermittent

01561 - Left Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

01562 - Right Rear Door

59-10 - Can't Unlock - Intermittent

01562 - Right Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

00955 - Key 1

35-00 - -

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01560 - Passenger Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 035 186 L

Component: concert II GRO 0001

Coding: 01001

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier

36-00 - Open Circuit

End -------------------------------------------------------

Opublikowano

I tempomat pewnie nie działa?

Z tego co mi wiadomo, to musisz mieć sprawne czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła, żeby tempomat ruszył. U Ciebie widać, jakbyś miał trafiony czujnik świateł STOP

00526 - Brake Light Switch-F

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Z poza tym to masz ładny kociołek z elektroniką :)

A tak na marginesie - miałem ten sam problem kiedyś

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication

Raczej nie chcesz wiedzieć ile kosztuje termostat w ASO ;) Sprawdź wtyczkę od czujnika na obudowie termostatu

Opublikowano

Jak jest czas że kontrolki sie nje świecą to tempomat działa, jak się zapalą to nie, czujniki są dobre bo ten od sprzęgła już naprawiałem. Tylko teraz właśnie tego kociołka z elektroniką chce się pozbyć, i potrzebuje pomocy

Opublikowano

A stopu naprawiałeś?

Opublikowano

...sprawdz czy dzialają Ci wszystkie 3 światła stopu bo ten błąd to jakby spalona żarówa stopu :mysli:

Opublikowano

Koledzy jak ściągnąć dolną osłonę kierownicy bez wykręcania tych wszystkich półek? Da się? Próbowałem przed chwilą i nie umiem wyciągnąć przez tę wajchę od zmiany położenia kiery...

Opublikowano

...musisz ściągnąć pułe pod kierownicą i dopiero wylezie :rolleyes:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...