Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana hamulców przednich na 312mm


Jarol

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli klocki sa taki same to maja taka sama powieszchnie tarcia to nie wydaje mi sie zeby byla jakas roznica :kox: a juz nie jakas znaczaca. ;)

Kurcze panowie!!! to czysta fizyka SIŁA * RAMIĘ = ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudi - zrób taki test. rozpedz kolo roweru i staraj sie je zatrzymac przy piascie i przy obreczy. Moze byc bolesne, ale zrozumiesz na czym polega róznica :D

piszac w ogole o hamowaniu nie mozna zapomnies jeszcze o kilku rzeczach

temperatura - tak jak pisze Musashi

odprowadzenie gazów (powierzchnia tarcza/klocek)

wlasciwosci plynu hamulcowego (rozszerzalnosc termiczna i temp wrzenia)

elastycznosc przewodów

dla pelnego efektu polecalbym zmienic plyn na sportowy i przewody na stalowe lub w oplocie stalowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi to co ty napisales to ja o tym wiem, bo napisalem bardzo podobnie jak ty ale dziedzi za info :tongue4:

Ale uswiadomil mnie dopiero Murzyn historyjka o kole od roweru :polew: i masz swieta racje dlatego dziekuje wam wszystkim i zycze powodzenia. :th:

Czlowiek sie cale zycie uczy dodrze ze ktos mu w tym pomoze. :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja cały czas szukam tych jarzm :)

bo mam plan zmienic hamulce na 312mm :)

moze ktos ma jakies pewne namiary na jarzma :) ?? chetnie kupie

w ASO jedno kosztuje 300 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie...podsumujmy wyniki > aby zrobic ten upgrade na 312mm potrzeba na pewno:

1. jazma

2. tarcze

co z zaciskami i klockami?...bo jakoś się nie doczytałem klarownej wypowiedzi w tej kwestii...

pozdrawiam

[br]Dopisany: 20 Marzec 2008, 20:35 _________________________________________________...widze ze Poziek sugeruje tai sam rozmiar klocków dla 288mm i 312mm > mam rozumieć że również zaciski sa takie same (takiej samej wielkosci tloczek)?

Może Adamoo się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle że jak jest większa tarcza to klocki też powinny być troszke większe żeby zwiększyć siłe hamowania. Co o tym myślicie??

Powierzchnia gdzie dociskają klocki do tarczy jest taka sama, tylko odległość od środka sie zwiększa, dzięki czemu można albo mniej siły użyć do hamowania albo tak samo deptać z większym rezultatem. Tak jakby na klucz założyć kawałek rurki. Ramie jest dłuższe i lżej sie dokręca. M=F*m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - a jak się sprawa ma z zaciskami od S4 B6?

jakie tarcze, klocki osłonki...jakie koszty

zakładamy że mam już zaciski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam intercars i tarcze ATE i klocki textary

Nie wiem jak wygląda sprawa jarzm os S4 B6...trzebaby przestudiowac etke

jak masz zaciski to wklej fotke, możliwe że w zaciskach sa juz mocowania tak jak w zaciskach od S4 B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...