spanky Opublikowano 22 Września 2006 Opublikowano 22 Września 2006 Opis dotyczy tylko A4 B5 Avant po 1 liftingu (po drugiej połowie 1997 roku) (gdyz te samochody maja jeden wspólny zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy (przód i tył) ... w poprzednich modelach zbiorniczek plynu do tylnego spryskiwacza był w prawym tylnym błotniku. Jako ze od momentu kupna Audiczki nie działał mi tylni spryskiwacz postanowiłem go naprawic. Efekt był taki ze w momoencie zalanczania tylnego spryskiwacza pompka sie zalaczała ale szyba była sucha .... po kilkunastu sekundach plyn lecial ale z prawego progu :twisted: wiec podejrzenie padło na pekniety przewód który leci od komory silnika wzdłuż lewego progu az do tylne klapy. Po odkreceniu osłony przy nogach : ukazał sie gąszcz kolorowych wtyczek ... niby nic nadzwyczajnego ale dziwne było to ze wszystkie były mokre (w płynie od spryskiwaczy) .... wiec mialem trop ... ;-) po właczeniu spryskiwacza okazalo sie ze płyn pryskał ale całym strumieniem na kolorowe wtyczki,spływał po podłodze,potem do kanałów odpływowych i dziurkami na zewnatrz ..... efektem tego było ze podłoga wraz z gabczasta wykladzina podłogowa byla cala mokra ..... po przeszukaniu gaszcza kabli znalazłem przyczyne : jak widac rozeszło sie łaczenia miedzy przejsciem przewodu z komory silnika do kabiny (jakim cudem to sie stało tego nie wiem ..... :roll:) po złaczeniu, tylny spryskiwacz zaczal psikac na szybke mocnym strumieniem .... :twisted: a ja zabrałem sie do osuszania autka .... Moze sie to komuś przyda bo z tego co wiem niedzialajacy spryskiwacz w A4 Avant to dosc czesty przypadek... Pozdrawiam....
Pikuś Opublikowano 22 Września 2006 Opublikowano 22 Września 2006 Wyzej wymieniona usterka jest nie jedyna dotyczaca tylniego spryskiwacza. Kolejna czesto przyczyna jest ukrecona rurka w samym tylnim silniczku wycieraczki, ktora powinno sie co jakis czas czyms nasmarowac bo zestaw naprawczy to koszt 143 zl. :mrgreen: Proponuje od czasu do czasu napsikac czegos od gory, a najlepiej to rozebrac i dostac sie do samego silniczka i wyciagnac ta rurke i wszystko przesmarowac. Wyzej wymienioy problem mozna zauwazyc po przyjzeniu sie dzialaniu spryskiwacza. Jesli kreci sie razem z wycieraczka to znaczy, ze mamy juz pozamiatane. :twisted: Ponizej umieszczam foto zestawu naprawczego do w/w problemu. http://upload4.postimage.org/1211578/photo_hosting.html
alfuta Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Pikuś, - to jak to jest ???? jeżeli popsikam na tylnią szybę, i włączy się wycieraczka, to w tym samym momencie nie kręci się sama dysza tylko pióro wycieraczki ?. Czy sama oś gdzie jest dziurka do płynu, na którą osadone jest pióro wycieraczki nie może się kręcić ? No to chyba mam coś nie tak - w momencie gdy psikam i kręci się wycieraczka, płyn zawsze wyprzedza samo pióro i psika przed gumką. Jak to jest ????? :?: i jescze jedno - jak się zdejmuje poszycie tylnej klapy w Avancie 96, żeby dobrać się do tego ustrojstwa ????? - jakaś instrukcja, czy cóś, żebym nie połamał zatrzasków i nie zrobił sobie prezentu na święta :???:
Wihajster Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 plyn zawsze psika w jednym kierunku w zaleznosci jak ustawisz dysze
alfuta Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 plyn zawsze psika w jednym kierunku w zaleznosci jak ustawisz dysze czyli mam następne zajęcie ????? OH :( tylko napiszcie jak nie zdemolować poszycia i zatrzasków ! i jescze jedno - czy strumień płynu musi lecieć bezpośrednio na szybke, czy ma się rozbijać o maskownicę z podłużnym otworem i tworzyć mgiełke ?????
Pikuś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 alfuta, poszycie zdejmujesz odkrecajac dwie srubki na laczeniu z poszyciem wokol szyby, dalej odkrecasz jedna srube przy uchwycie do zamykania. Kolejnym etapem bedzie odchylenie poszycia jakies 5 cm od rogu i podwazenie zatrzasku srubokretem dalej robisz to ze wszystkimi, ktorych jest 4 na przodzie i 4 lub 2 ( nie pamietam) przy szybie. Ot cala filozofia Aha i to poszycie musisz wysunac z tego drugiego co idzie wokol szyby. Jeszcze jedno podobno tyle jest zamowien na zestaw naprawczy, ze okres oczekiwania moze potrfac do 2 tygodni. :neutral: Szfaby nie nadążają z produkcją. Sprysk ma leciec tak jak z przodu. :razz:
alfuta Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 w/w i opisana usterka łączy się z zakupem i naprawą przy pomocy zestawu naprawczego, czy jest jeszcze coś co może się zepsuć i można naprawić przy pomocy rąk (scyzoryk, guma do żucia, proszek, sznurek, dwa kamienie no i czekolada ) można to rozebrać, oczyścić, nasmarować i uszczelnić ???
Pikuś Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 alfuta, jesli juz Ci sie ukręciła rurka to marne szanse z naprawa tego. Jesli masz dojscie do tokarek i innych podobnych to mozna sprobowac. Dorobisz rurke i ja wtopisz w plastki z ktorym sie laczy i bedzie banglac. Rozbiesz to sie przekonasz jak to wyglada.
alfuta Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Pikuś, no chyba się jeszcze nie ukręciła, bo rzyga jeszcze płynem, a tak leciał by do środka co ???? tylko w tym rzecz że kręci się razem z wycieraczką.
Pikuś Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 alfuta, no to jestes w bledzie. :twisted: Leci tu i tu. Ja myslalem, ze tak ma byc ale kiedy mi wycieraczka zaczela szfankowac az stanelo, to wziolem i rozebralem, a mym oczom ukazal sie piekny syf i niestety ukrecona rurka. Rurka jest tak spasowana, ze nawet jesli sie ukreci to cisnienie powoduje ze plyn wypycha.
alfuta Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 pikuś, no może i jestem - teraz tak składam do kupy wszystkie fakty, niedawno wymieniałem wycieraczki i regulowałem WYTRSK na tylnią szybkę - wieczorem w garażu zauważyłem że mam mokre poszycie (DÓŁ) myślałem że to od dużej ilości płynu który wpsiukałem - no to po świętach do roboty. Dzięki za wiadomości
Mały Marcio Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 byłem nieświadomy a mam opisywaną usterkę w postaci ukręconej rurki tylnego spryskiwacza w A4 Avant '97r i powiem ze do środka tylnej klapy leje się naprawdę nieźle . Od dwóch dni szukam opisywanego zestawu naprawczego w Lublinie i w Warszawie i w każdym sklepie a nawet w servisie Audi w Lbn sprzedawcy nie mają pojęcia ze takie coś istnieje i jak to nabyć. Proszę Was o pomoc gdzie taki zastaw można kupić. Z góry wielkie dzięki!! lukas23: sprawdz w regulaminie tam cos chyba jest opisane :exclaim: [ Dodano: 06-02-2007, 15:00 ] sorki :redface: juz sie przywitałem, tak, o to chodziło?
alfuta Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 Mały Marcio, poczytaj, może Ci pomoże http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4698
ryba Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Witam, pomijając zestaw naprawczy proponuje również rozejrzeć sie za całym mechanizmem. Czasami na allegro można dostać tego typu silnik. A do naszych Audi A4 Avant pasują również silniki tylniej wycieraczki od Skody Octavi, VW Passata, Seata Ibizy, VW Polo. Ja sam kupiłem cały mechanizm od Seata Ibizy za 90zł!!. Chodzi jak malina. Jest tylko drobna różnica. Silnik od Seata Ibizy kręci się w przeciwną strone niż te w A4. Wyjście: zmiana biegunowości silnika lub po prostu przekręcenie ramienia wycieraczki o 180 stopni i śmiga bez problemu.
sonnen_x Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 jak widac rozeszło sie łaczenia miedzy przejsciem przewodu z komory silnika do kabiny (jakim cudem to sie stało tego nie wiem ..... :roll:) To połączenie to mistrzostwo świata. W zasadzie należałoby kontrolować od czasu do czasu czy Niunia nie moczy się w okolicach podnóżka. A już przy kiepskim ciśnieniu na tylnym spryskiwaczu obowiązkowo...
mazzy Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Witam serdecznie. W mojej B5 byl ten sam problem. Okazalo sie ze byla rozlaczona rurka przy nogach kierowcy. Dodatkowo mialem ukreconą rurkę przy spryskiwaczu. Nie szukajac nawet zestawu naprawczego postanowilem sam naprawic spryskiwacz i udalo sie !!! Sprawa jest banalnie prosta, czas naprawy 1-2 h w zaleznosci od zdolnosci manualnych. Ponizej w skrocie opisze co nalezy wykonac aby bez zestawu naprawczego poprawnie dzialal spryskiwacz w tylnej klapie avanta. Pomijam demontaz tapicerki z klapy bagaznika - bylo opisane wczesniej. Warto zdjąć osłonę dyszy spryskiwacza ktora jest nalozona na trzpień, na którym zamocowane jest ramię wycieraczki. 1. Demontaż pokrywy silniczka od wycieraczki (nie pamietam dokladnie ale ok 7 śrubek TORX (czhyba 15)) 2. Nalezy wyjąć miedzianą rurkę razem z pokrywą, nastepnie wyczepic plastikową część z pokrywki. 3. Wydobyc wszystkie resztki rurki która po ukręceniu zostala w trzpieniu. 4. Wyjąć plasttikową dyszę z trzpienia (od strony ramienia wycieraczki) 5. Wykorzystując miedzianą rurkę (ukręconą) możemy przy pomocy innej rurki zrobić "przedłużkę" naszej ukręconej Ja wykorzystałem cienka stalową rurkę o minimalnie mniejszej srednicy która wydobyłem z długopisu. TO prawda ! Niektóre wkłady do długopisów sa wykonane z cienkiej metalowej rurki o stałej srednicy. 6. Skrócic miedzianą rurkę (najlepiej tak, aby uzyskac dwie jednakowe dlugosci rurek ktore nastepnie nalezy polaczyc z rurka z wkładu do dlugopisu lutując rurki ze sobą. Nalezy pamietac aby drobnym papierem sciernym oczyscic miejsca lutowania aby nie bylo tluszczu i zeby bez problemu sie przylutowalo. Nie zapomnijcie rowniez wyczyscic atramentu z wkladu, bo bedzie wam na kolorowo psikac. z uwagi na fakt, iż wklad od dlugopisu mial minimalnie mniejsza srednice - podczas laczenia rurek moglem na wcisk polaczyc rurki przed lutowaniem wkladajac jedna w druga. W tan sposob uzyskujemy praktycznie darmowy kit naprawczy do ukreconej rurki. U mnie dziala, wykonalem testy szczelnosci spoiwa lutowanego i bez problemu moge tą metore polecic. Zaluje ze nie mialem pod reka aparatu jak wykonywalem naprawe, ale wierze ze wiele osob bedzie to robic i zrobi fotorelacje przy okazji i podzieli sie na forum. Pozdrawiam serdecznie i zycze powodzenia. !!! Jesli cos jest niejasne lub malo zrozumiane prosze pytac, nawet na PW lub gg (962702)
lukdohc Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 a ja sie podepne wiec mi tylny spryskiwacz nie psika, ale hmmm jesli by byla to wina tej ukreconej koncowki, to mialbym cala tapicerke pokra z plynu tak? a ja tak wlasnie nie mam czyli wogole plyn nie leci poprostu... ale dlaczego, specjalnie dlugo naciskalem tylny spryskiwacz aby zobaczyc czy bedzie mokla tapicerka a tu nic... wiec jaki moze byc inny powod?
mazzy Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 sprawdz czy nie masz tapicerki mokrej pod nogami kierowcy a dokladnie pod dzwignia otwierania pokrywy silnika, u mnie tam tez bylo rozlaczone.
lukdohc Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 tzn zapomnialem dodac ze mam audiczke z 96 r wiec mam oddzielny zbiorniczek z tylu, wic pod nogami z przodu to nie to.. wiec jaka jeszcze moze byc przyczyna?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się