Maciek1281 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 1 godzinę temu, Tomnik napisał: Wyznacznikiem decyzji, co do czyszczenia filtra, są dane związane z DPF, jakie dostarcza sterownik silnika. Sczytane za pomocą np. VCDS. Analizie poddać należy : -ilość popiołu, która według programu sterownika odłożyła się w filtrze -ilość sadzy obliczonej versus rzeczywistej Na podstawie zawartości popiołu sterownik (a właściwie jego program) ustala wielkości zawartości sadzy, przy których rozpoczyna proces regeneracji. Im więcej popiołu, tym przy mniejszych wartościach sadzy, proces ten startuje. Zawartość sadzy - Wartość skalkulowana (obliczona) jest zawsze większa, od tej rzeczywistej. Rzadko można napotkać dane, mówiące o większej wart. rzeczywistej, od tej obliczonej. A gdy tak właśnie jest mamy do czynienia z usterką w aucie. Przeczytaj : https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5517979 https://a4-klub.pl/topic/417181-zapchany-filter-dpf-moc-auta-spadla-co-robic/?do=findComment&comment=5404463 Ja dojezdzam do pracy 20km bez jakis korkow swiatel pare razy w miesiacu miasto zawsze wypala sie co 720 km
le0n Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Czytając wszystko rozumiem, że szykować się u mnie na wyciąganie i czyszczenie dpfa? 230k na liczniku Trasa miasto średnio dziennie 25km i wypala się po około 190
furiel Opublikowano 27 Czerwca 2020 Opublikowano 27 Czerwca 2020 Panowie jakie powinno być ciśnienie na czujniku różnicy cisnien na postoju auta?
tombo77 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) Panowie a czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego zawartość pyłu w dpf wskazuje mi 0. Może jakiś czujnik nie działa prawidłowo? Auto ma 200tys na liczniku od 2 lat jest moje i z dpf nic nie było robione. No może ostatnio coś częściej się wypala bo co jakieś 200km oto wyniki IDE00427 Particle filter: difference pressure 3 hPa IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 0 hPa IDE00430-ENG104207 Particle filter: field regeneration request status-Bit 0 0 IDE00431-ENG104207 Particle filter: field regeneration lock status-Bit 0 0 IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 690 s IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.00 l IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 1.36 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured -3.96 g Edytowane 29 Lipca 2020 przez tombo77
szafa Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Panowie pytanie, nie pasuje mi pierwsza pozycja ze wynik zero, jakiś czujnik? Przy okazji sporadyczny błąd 19226.
jotkiel Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam. Jak chyba większość zakupiłem auto z większym przebiegiem (220000km - na liczniku). Wszystko było by super gdyby nie cudo zwane DPF. Najpierw zauważyłem. że prawie po każdej jeździe chodzą wentylatory i to po parę minut. Ktoś mi zasugerował, że może się wypala filtr, więc pożyczyłem moduł Delphi i załączyłem wypalanie serwisowe na postoju. Po ok. 30 min. męczenia silnika zakończyło się i byłem cały szczęśliwy, że oto mam problem z głowy. Niestety na dłuższej trasie zobaczyłem po raz pierwszy kontrolkę filtra i pomyślałem, że znowu się wypala, ale niestety ta nie gasła przez kolejne 2h jazdy. Dopiero przy ponownym uruchomieniu już jej nie było. Za to pojawił się komunikat na MMI o zbyt dużej ilości oleju - pomyślałem, wlał ktoś więcej bo nie ma bagnetu, więc postanowiłem upuścić z 0,5l. Olej paskudnie czarny i chyba z paliwem, więc wymieniłem na nowy. Dalsza diagnostyka DPF-a już przy użyciu VCDS-a pokazała dane, z których wynika (o ile dobrze je czytam), że mam totalnie zapchany filtr: I teraz może ktoś doradzi, co z fantem zrobić: 1. Próbować wypalać z dodatkiem specyfiku K2 DPF CLEANER REGENERATOR FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH? 2. Wymontować i przewiercić otwory - podobno jest taka opcja? 3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia? 4. Wywalić i zrobić program? 5. Wstawić nowy zamiennik lub oryginał? Wiem, że mogą się pojawić odpowiedzi typu "decyzja należy do ciebie", ale proszę o sugestie tych z Was, którzy stali przed podobnym dylematem. Oczywiście chodzi również o kasę, bo i tak już pociągnęła mnie skrzynia Multitronic :-( Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez jotkiel błędy
Tomnik Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia Ciśnieniowo. Coraz bardziej popularne tego typu urządzenia, którym posługują się firmy czyszczące DPF. 11 godzin temu, jotkiel napisał: 5. Wstawić nowy zamiennik lub oryginał? Jeśli wydatek około 6 tys. zł nie jest problemem.... O zamiennikach trzeba raczej zapomnieć.....
Maciek1281 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 9 godzin temu, Tomnik napisał: 3. Wymontować i wysłać do czyszczenia - mycia Ciśnieniowo. Coraz bardziej popularne tego typu urządzenia, którym posługują się firmy czyszczące DPF. Jeśli wydatek około 6 tys. zł nie jest problemem.... O zamiennikach trzeba raczej zapomnieć..... Zalezy jakie odcinki r robisz. Jak krotkie czyszczenie pomoze na niedlugo.
jotkiel Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Raczej długiej trasy będzie mało i chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda. Ciągłe nasłuchiwanie czy już się wypala i specjalna jazda w tym celu lub praca na postoju to przecież jakaś paranoja. Spalanie w tym czasie paliwa i zużywanie ogólne części to ma być eko?
Tomnik Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 5 godzin temu, Maciek1281 napisał: Zalezy jakie odcinki r robisz. Jak krotkie czyszczenie pomoze na niedlugo. Nie mogę się z tym zgodzić. Mój DPF po czyszczeniu działa już 50 tys. km. 3 godziny temu, jotkiel napisał: chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda. Pamiętaj, że może zaistnieć potrzeba przeproszenia się "tym cudem".
Muskel1 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Tomnik napisał: Nie mogę się z tym zgodzić. Mój DPF po czyszczeniu działa już 50 tys. km. Pamiętaj, że może zaistnieć potrzeba przeproszenia się "tym cudem". Dokładnie. Zdrowa jednostka poradzi sobie nawet z krótkimi odcinkami. Zapychanie jest wynikiem niesprawności. Albo turbina puszcza olej albo wtryski leją albo nieudolne programy wgrane od pseudo tunerów. Wytnij dpf i pochwal sie tym na przeglądzie.
kamilch-1984 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 (edytowane) 6 godzin temu, jotkiel napisał: Raczej długiej trasy będzie mało i chyba pójdę w stronę pozbycia się tego cuda. Ciągłe nasłuchiwanie czy już się wypala i specjalna jazda w tym celu lub praca na postoju to przecież jakaś paranoja. Spalanie w tym czasie paliwa i zużywanie ogólne części to ma być eko? Słuchaj kolego. Pidolą i pidolą cały czas o tych krótkich trasach i zapychaniem się dpf-u. Podejrzewam,że są to nie potwierdzone informacje. Jeden powiedział,reszta powtarza. Do rzeczy. Od 2015 roku jeżdżę po 13 km do pracy w jedną stronę (jazda dosyć agresywna). Jeżeli chodzi o zimę i nierozgrzany silnik. Włożyłem weebasto,które rozgrzewa płyn chłodniczy do 70 stopni.Co za tyn idzie,też przycisnę. Po za tym te nasze zimy teraz ? Raz na dwa,trzy nawet 4 miesiące podjadę gdzieś dalej,tzn zrobię od 100-600 km. .Nigdy nie zwracałem uwagi na jego wypalanie,kręcący się wiatrak i itp. Poprostu mam go gdzieś.Co do dpf-u wypala się po dziś dzień co 650-700 km . I nie miałem kompletnie żadnych problemów A więc zastanów się czy chcesz usuwać. Edytowane 7 Sierpnia 2020 przez kamilch-1984
jotkiel Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Auto ma na liczniku sporo, a nie mam pewności, czy to wszystko - stałem się już w sumie czwartym właścicielem. Poprzednik rok temu wymieniał silnik, który teraz podejrzewam mógł się wykończyć przez paliwo w oleju. Dziękuję za porady, a co do decyzji, to ciągle jeszcze się zastanawiam.
kkt Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Witam. Ja bym wymontował i wysłał do czyszczenia. Po czyszczeniu filtr trzeba zaadaptować.
seba12s Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 W dniu 9.08.2020 o 09:21, kkt napisał: Witam. Ja bym wymontował i wysłał do czyszczenia. Po czyszczeniu filtr trzeba zaadaptować. Witam, ja swojego DPF właśnie odebrałem z czyszczenia, jak zrobić taką adaptacje przez vcds? Bo aktualnie pokazuje mi nadal 20g sadzy
Muskel1 Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 2.0L CR TDI - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM
Muskel1 Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 2.0L CR TDI - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM
Mistrzuniu9 Opublikowano 12 Października 2020 Opublikowano 12 Października 2020 Hej koledzy. Jaka powinna byc maksymalna zawartość popiołu w oleju ? U mnie juz 0.26l ale narazie 0 problemow dpf wypala sie co 700-800k
Muskel1 Opublikowano 12 Października 2020 Opublikowano 12 Października 2020 Dla silników 2.0 CR jest to 175ml.
Mistrzuniu9 Opublikowano 12 Października 2020 Opublikowano 12 Października 2020 To w teorii juz dawno powinien się skończyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się