Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

0,16 l i 210 kkm trochę wcześnie moim zdaniem.

Opublikowano

Myślisz że cofnięty ? Niby ma wpis od ubezpieczyciela przy stłuczce rok temu przy 190k, noi są też faktury serwisowe z przebiegiem ale kto wie.

Opublikowano

Jakieś 40-50 kkm brakuje mi tu

 

Opublikowano
23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

0,16 l i 210 kkm trochę wcześnie moim zdaniem.

Ja mam 0.16l przy 252k km

Opublikowano

No to właśnie już bardziej realne.

Opublikowano

Ok takie rzeczy jak faktury serwisowe wygenerować pewnie nie problem. Ale Car passa i wpisy ubezpieczyciela podrobić ? Niewierze, za dużo zachodu za auto wcale nie warte tak dużo.

Kupiłem go z problemem niedogrzewania silnika, być może ktoś długo tak jeździł i dlatego tak wyliczyło te wartość.

Opublikowano

Poczytałem trochę o algorytmie wyliczania tej wartości i poza przebiegiem znaczenie ma tu ilość spalonego paliwa.

 

Także porównywanie allroada quatro do avanta fwd wydaje mi się tutaj nie właściwe gdzie pewnie będzie 1l różnicy w spalaniu na 100km.

 

Pomijam już fakt stylu jazdy i tego czy samochód był używany w mieście czy w trasie, czy miał ewentualne usterki które doprowadziły do większego spalania.

 

Moim zdaniem bez sensu jest tu wyliczanie "prawdziwego" przebiegu na podstawie tego parametru gdy jest tyle zmiennych.

Opublikowano

Musiałbyś ciągle butować albo jeździć prawie tylko po mieście aby była znaczna różnica przy przebiegu w okolicach 200 kkm. Z doświadczenia napiszę, że wielkiej różnicy nie ma czy Allroad czy Avant FWD czy Quattro.  

 

Opublikowano

Też to że soft jest po lub przed diselgate ma znaczenie, ponoć ten parametr szybciej rośnie gdy są częstsze wypalania.

Opublikowano

Wszystkie auta, które miałem podpięte (a było ich troche) były ze zmienionym softem. Praktycznie nie ma innych, lub raczej nie mają prawa jeździć po publicznych drogach.

Opublikowano

Czytając ten wątek czy na innych forach podobne, odniosłem wrażenie że jednak większość wraca do starego softu i jest z tego powodu zadowolona.

Opublikowano

Nie wiem w jakim stopniu w PL na dorocznym przeglądzie sprawdzana jest wersja softu.

W Niemczech w pojazdach objętych aferą pierwszą z czynności sprawdzana jest właśnie wersja softu. Jeżeli nie jest to soft po aferze to nie dostajesz przeglądu.

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nie wiem w jakim stopniu w PL na dorocznym przeglądzie sprawdzana jest wersja softu.

W PL to nikt nawet kompa nie podłącza na przeglądzie. Zawias, hamulce, światła, klakson i numer VIN. Aaaaaa i czasami sonda w rurę wydechowa. Tyle :whistling:

Opublikowano

To wyjaśnia dlaczego większość pojazdów, których pozbyli się w Niemczech po aferze, trafiła do PL i żyją tam drugim życiem jakby nigdy nic:whistling:😃

Opublikowano
25 minut temu, mdi napisał(a):

Też to że soft jest po lub przed diselgate ma znaczenie, ponoć ten parametr szybciej rośnie gdy są częstsze wypalania.

skoro od dłuższego czasu masz wypalania co 200-300km to mogłoby się pokrywać z przebiegiem. Do tego dochodzi problem niedogrzanego silnika o którym pisałeś

Opublikowano (edytowane)

U mnie po czyszczeniu DPF i przejechaniu ok.15 tyś. km w aplikacji VagDpf wartość Oil Ash wskoczył z 0.00 na 0.01. Czy takie wskazania mieszczą się w normie czy w ogóle nic nie znaczą bo z automatu samo będzie przeskakiwało na wartość o 0.1 większą przy przejechaniu każdych 15 tyś. choćby silnik brał olej nawet w znacznej ilości?

Edytowane przez Berserker

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...