arek776 Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 czujnik założony. pasował ten z literką 7M0 919 376. powiem Wam ze zeby to zrobić dobrze, ładnie i bez niebezpieczeństwa ze przestanie działać to trzeba jednak mieć troche czasu. Mi go zabrkało, krótki dzień. W dodatku rano było słońce, rozebrałem auto na dworze a po południu zaczął padać deszcz i musiałem składać to na szybko. Tak więc zastosowałem metodę pana czesia z "autoryzowanego" warsztatu pod chmurką i podłączyłem sie do czujnika zwykłymi szybkozłączkami samochodowymi i zaizolowałem to taśmą. Na razie błąd płynu sprysków zniknął, plynu bylo niewiele wiec nie spuszczalem. na dniach wypryskam to zobacze czy działa. poza tym co mogę dodać od siebie: 1. miejsce na przeciagniecie kabla do kabiny jest jak ktos tutaj juz pisał po prawej stronie wneki koła wraz z innymi wiązkami (2 są grube). na gumie wokół chyba górnej wiazki był niewykorzystany dzyndzel gumowy (drugi jest po drugiej stronie tej gumy i przechodzi przez niego linka otwierania maski) przedziurawilem go i przeszedlem tam kablem. 2. kabelek 000 979 018 E jest do liczników nie do wtyczki czujnika. ja nie kupilem i dlatego nie bardzo mialem jak to szybko zmontować. 3. mase czujnika (wyjście nr 2 z czujnika) podłączyłem pod środkową śrubę którą przykręcony jest dolny zbiornik 4. mialem zaślepkę na czujnik wiec nie trzeba było wiercic to tyle ode mnie w tym temacie, gdyby ktoś mógł mi pomóc z problemem grzanej kierownicy będę wdzięczny http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30102.msg1978386#msg1978386
lukaszrud Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Koledzy polećcie jakiegoś szpeca by zamontował manetkę i odblokował pełnego FISa w okolicach Świnoujścia ewentualnie Szczecina
wojtek26 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Koledzy powiedzcie co moze byc nie tak, że nie pokazuje spalania na FIS-ie w B6 ASN Q i tiptronik. Fabrycznie ma FIS, navi i tel. Cały czas pokazuje 0,0 l/100 kodowanie: Licznik 01001 kanał 19 (11011) kanał 60 (1031) kanał 61 (3395) kanał 62 (31) Manetka prawidłowo zakodowana i przełacza sie pomiedzy trybami, wszystko pokazuje oporócz tego spalania, nigdzie nie ma błedów, wyglada jakby licznik nie dostawał sygnału spalania po CAN-ie, spokaliście z takim cudem. Dodatkowo sprawdziłem adres 36 kodowanie 00002 lub 00001 nie pamietam oraz adres 46 i kanał 61 (2) czyli wszystko wg. tego co powinno byc.
waldi_007 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Koledzy mam pytanie. W jaki sposób robi się zworkę?? Bo potrzebuję zrobić aby zniknął komunikat braku płynu. Jestem słaby w temacie elektryki i nie mogę zrozumieć jak to się robi:) Czy może ktoś podpowiedzieć najprosciej jak się da;)) Pozdrawiam
fayera Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Koledzy mam pytanie. W jaki sposób robi się zworkę?? Bo potrzebuję zrobić aby zniknął komunikat braku płynu. Jestem słaby w temacie elektryki i nie mogę zrozumieć jak to się robi:) Czy może ktoś podpowiedzieć najprosciej jak się da;)) Pozdrawiam 1.wyjmujesz kostkę z licznika(pierwszy post) 2.rozkładasz ją i wpinasz się pod pin nr.1. 2.drugi koniec kabelka podpinasz gdzieś pod masę. najprościej.
waldi_007 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 a czy te piny są jakoś ponumerowane??
fayera Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 a czy te piny są jakoś ponumerowane?? tak-będziesz widział jak rozbierzesz
waldi_007 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ok super. Dziękuję Ci za wytłumaczenie
ROBERT Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Tylko że może jeszcze pinu nie być we wtyczce :gwizdanie:
Artur82 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 lub jesli kupisz kabelek w aso (juz z pinem) to moze sie okazac ze ten z wtyczki musisz wyjac
adadur Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Osobiście wg schematu powyżej sugeruję: 1 - jeśli odrazu nie chcemy kupować czujnika to wpiąć się w pin 1 w kostce i wyprowadzić przewód w obręb słupka A, tam mamy kilka możliwośći podpięcia do masy. 2 - Docelowo (przewód z licznika mamy już pociągnięty w obręb słupka A) po kupnie czujnika organizujemy dwa piny męski i damski dla czarnej kostki w słupku A - wpinamy się w odpowiednie pozycje wg schamatu powyżej w czarną skostkę. masę którą przeciągniemy od czujnika dokręcamy w obrębie słupka A.
badboy Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Panowie to normalne iż komputer pokładowy w FISie niekolorowym (czerwonym) nie posiada menu ? tzn 3 pozycji ? jak nacisniemy 3 razy na reset pojawia się czysty ekran ? czy menu powinno być ???
ROBERT Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Panowie to normalne iż komputer pokładowy w FISie niekolorowym (czerwonym) nie posiada menu ? tzn 3 pozycji ? jak nacisniemy 3 razy na reset pojawia się czysty ekran ? czy menu powinno być ??? Andrzej :szukaj: Masz wszystko OK
Artur82 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Nareście znalazłem fachowy opis użycia przycisku check do zapamiętania prędkości i opis 1 i 2 poziomu FIS: cytat użytkownika NOM zestrony: http://www.auto-swiat.pl/poradnik/forum/index.asp?Artykul=12759&Watek=942178&WatekStr=9&OdpStr=3 1. Pod licznikami z prawej strony (pod prędkościomierzem) masz trzy przyciski: a) przycisk CHECK - przycisk samodiagnozy - po jedo wciśnięciu na wyświetlaczu wyświetlane są kilka różnych symboli, które informują Cię jakie pozespoły są kontrolowane. Jeśli wszystko jest wporządku na końcu na końcu pojawia się OK. przycisk Servis lub na przycisku narysowany znak klucza - wskazanie ile zostało do następnego przeglądu - po jego wciśnięciu na wyświetlaczu pojawia się informacja: ile kilometrów i ile dni zostało do przeglądu c) przycisk 0.0 - przysisk kasowania licznika dziennego. 2. W przełączniku wycieraczek masz dwa przyciski do sterowania komputeream pokładowym, tzw. FIS-em. Pod spodem masz przycisk RESET, którym między innymi zerujesz wyswietlaną funkcje komputera - czas jazdy, średnie spalanie i średnią prędkość jazdy. Z boku przełącznika wycieraczek masz przycisk zmieniający funkcje wyświetlaną przez komputer pokładowy - zasięg , czas jazdy, średnie spalanie, chwilowe spalanie, średnia prędkość. 4. Natomiast pytanie z tematu o te dwie zółte kontrolki - napis km/h w kółkeczku z cyfrą 1 oraz napis km/h w kółkeczku z cyfrą 2 to kontrolki ostrzegające o przekroczeniu prędkości zapisanej przez kierowcę w komputerze pokładowym. a) napis km/h w kółkeczku z cyfrą 1 - poziom ostrzegania tymczasowy. Ustawia się go przyciskiem CHECK - jedziesz z prędkością, na którą chcesz ustawić alarm, wciskasz krótko CHECK i zapamiętujesz tę predkość. Jeżeli ją przkroczysz włącza się kontrolka ostrzegawcza o przekroczeniu zadanej prędkości. Kasowanie zapamiętanej prędkości następuje przez długie wciśnięcie przyciski CHECK, lub przez wyłączenie zapłonu. napis km/h w kółkeczku z cyfrą 2 - poziom ostrzegania stały - można go ustawić i kasować tylko podczas wyłączonego zapłonu. Ustawianie: przy wyłączonym zapłonie wciskasz krótko CHECK, wciskasz raz jeszcze CHECK co najmniej 2 sekundy - na wyświetlaczu pojawia się zapamiętana wcześniej prędkość , albo nie jezeli nie była zapamiętana, wartość prędkości ustawiasz przyciskiem funkcji komputera z boku przełącznika wycieraczek. Kasowanie: przy wyłączonym zapłonie wciskasz krótko CHECK, wciskasz raz jeszcze CHECK co najmniej 2 sekundy - na wyświetlaczu pojawia się zapamiętana wcześniej prędkość, wciskasz przycisk RESET na dźwigni wycieraczek tak długo, aż na wyświetlaczy pojawi sie przekreślony symbol ostrzegania. Naciskając krótko RESET zmieniasz rodzaje pamięci (dwa rodzaje) - jak to mówisz z 1 na 2 - oraz wyłączasz wyświetlacz. Te zmiany z 1 na 2 to są rodzaje pamięci komputera pokładowego. Pamięć 1 - to pamięć tymczasowa - chodzi o to że zbiera ona informacje i pamięta tylko do czasu wyłączenia zapłonu na dłużej niż 2 godziny. Po wyłączeniu zapłonu na co najmniej 2 godz. pamięć zostaje wykasowana. Wcześniej też można ją skasować - trzeba RESET przytrzymać dłużej. Pamięć 2 - to pamięć trwała - można ją wykasować tylko przez długie przytrzymanie przycisku RESET. badboy to masz wszystko dokladnie opisane - cytat ze strony 6 tego watku
badboy Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Nareście znalazłem fachowy opis użycia przycisku check do zapamiętania prędkości i opis 1 i 2 poziomu FIS: cytat użytkownika NOM zestrony: http://www.auto-swiat.pl/poradnik/forum/index.asp?Artykul=12759&Watek=942178&WatekStr=9&OdpStr=3 1. Pod licznikami z prawej strony (pod prędkościomierzem) masz trzy przyciski: a) przycisk CHECK - przycisk samodiagnozy - po jedo wciśnięciu na wyświetlaczu wyświetlane są kilka różnych symboli, które informują Cię jakie pozespoły są kontrolowane. Jeśli wszystko jest wporządku na końcu na końcu pojawia się OK. przycisk Servis lub na przycisku narysowany znak klucza - wskazanie ile zostało do następnego przeglądu - po jego wciśnięciu na wyświetlaczu pojawia się informacja: ile kilometrów i ile dni zostało do przeglądu c) przycisk 0.0 - przysisk kasowania licznika dziennego. 2. W przełączniku wycieraczek masz dwa przyciski do sterowania komputeream pokładowym, tzw. FIS-em. Pod spodem masz przycisk RESET, którym między innymi zerujesz wyswietlaną funkcje komputera - czas jazdy, średnie spalanie i średnią prędkość jazdy. Z boku przełącznika wycieraczek masz przycisk zmieniający funkcje wyświetlaną przez komputer pokładowy - zasięg , czas jazdy, średnie spalanie, chwilowe spalanie, średnia prędkość. 4. Natomiast pytanie z tematu o te dwie zółte kontrolki - napis km/h w kółkeczku z cyfrą 1 oraz napis km/h w kółkeczku z cyfrą 2 to kontrolki ostrzegające o przekroczeniu prędkości zapisanej przez kierowcę w komputerze pokładowym. a) napis km/h w kółkeczku z cyfrą 1 - poziom ostrzegania tymczasowy. Ustawia się go przyciskiem CHECK - jedziesz z prędkością, na którą chcesz ustawić alarm, wciskasz krótko CHECK i zapamiętujesz tę predkość. Jeżeli ją przkroczysz włącza się kontrolka ostrzegawcza o przekroczeniu zadanej prędkości. Kasowanie zapamiętanej prędkości następuje przez długie wciśnięcie przyciski CHECK, lub przez wyłączenie zapłonu. napis km/h w kółkeczku z cyfrą 2 - poziom ostrzegania stały - można go ustawić i kasować tylko podczas wyłączonego zapłonu. Ustawianie: przy wyłączonym zapłonie wciskasz krótko CHECK, wciskasz raz jeszcze CHECK co najmniej 2 sekundy - na wyświetlaczu pojawia się zapamiętana wcześniej prędkość , albo nie jezeli nie była zapamiętana, wartość prędkości ustawiasz przyciskiem funkcji komputera z boku przełącznika wycieraczek. Kasowanie: przy wyłączonym zapłonie wciskasz krótko CHECK, wciskasz raz jeszcze CHECK co najmniej 2 sekundy - na wyświetlaczu pojawia się zapamiętana wcześniej prędkość, wciskasz przycisk RESET na dźwigni wycieraczek tak długo, aż na wyświetlaczy pojawi sie przekreślony symbol ostrzegania. Naciskając krótko RESET zmieniasz rodzaje pamięci (dwa rodzaje) - jak to mówisz z 1 na 2 - oraz wyłączasz wyświetlacz. Te zmiany z 1 na 2 to są rodzaje pamięci komputera pokładowego. Pamięć 1 - to pamięć tymczasowa - chodzi o to że zbiera ona informacje i pamięta tylko do czasu wyłączenia zapłonu na dłużej niż 2 godziny. Po wyłączeniu zapłonu na co najmniej 2 godz. pamięć zostaje wykasowana. Wcześniej też można ją skasować - trzeba RESET przytrzymać dłużej. Pamięć 2 - to pamięć trwała - można ją wykasować tylko przez długie przytrzymanie przycisku RESET. badboy to masz wszystko dokladnie opisane - cytat ze strony 6 tego watku już wszystko jasne dzięki za pomoc
majuDJ Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Czemu 1/2 Fis w Passku np 1,9 TDI AWX z 2001r pokazuje spalanie a już 1/2Fis w Audi A6 C5 2.5 TDi AFB z 2000r już nie ? Czym te Fisy się różnią da się coś zrobić by 1/2 FIS pokazywał spalanie ?
ROBERT Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 ... da się coś zrobić by 1/2 FIS pokazywał spalanie ? Nie da się PS. Piękny Avatar , to Ty ???
mirop22 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam Panowie Chciałbym zapytać czy manetka "8E0953503B" może być zamontowana w moim Audi A4 B7 z 2005r w celu obblokowania FIS-a .(aktualnie pomiędzy zegarami mam tylko info o ilości kilometrów do zrobienia na tym co w zbiorniku) Rozumiem że w B7 FIS-a odblokowuje się tak jak w opisanym wyżej B6 ??? Pozdrawiam Mirek
antonio Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam Panowie Chciałbym zapytać czy manetka "8E0953503B" może być zamontowana w moim Audi A4 B7 z 2005r w celu obblokowania FIS-a .(aktualnie pomiędzy zegarami mam tylko info o ilości kilometrów do zrobienia na tym co w zbiorniku) Rozumiem że w B7 FIS-a odblokowuje się tak jak w opisanym wyżej B6 ??? Pozdrawiam Mirek aleś tajniak uzupełnij profil abym się dowiedział chociaż jakie masz nadwozie :gwizdanie: manetka do B6 jest taka sama jak do B7 - różnią się tylko opcją włączania tylnej wycieraczki (B do sedana ; C do avanta)
mirop22 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 dzięki za info. Powiedz mi czy sposób odblokowania FIS-a w B7 jest taki sam jak w B6 ? Jeżeli tak to jakie powinienem mieć kodowanie jeżeli mam A4 B7 sedan 2.0 TDI tempomat, kierownica multifunkcyjna (ale aktywne sa tylko przyciski do sterowania radia). Nie posiadam tel. navi itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się