Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No jeśli wyzerowałeś poziom 2 fisa no to już spalania nie sprawdzisz :no::chytry:

2 poziom fisa? :kox: ale o co chodzi :kox: po to wyzerowalem wskazania zeby potem zobaczyc ile mi spalil paliwa od tego wyzerowania-przeciez to normalne ze chce tak sprawdzic

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No jak przyciskach RESET to przechodzisz z 1 na 2 i wyłączasz FIS. Pod jedynką masz spalania z danej trasy czyli od odpalenia samochodu a pod 2 masz średnie z całego powiedzmy baku czyli od czasu jak ostatni raz resetowałeś.

Opublikowano

ok ok pewnie bedziesz sie smial ale ja nie wiele z tego wiem :( wiec co mam zrobic zeby miec dalej te dwa poziomy fisa? istnieja dwa poziomy tylko jesli chodzi o spalanie tak ?

Opublikowano

Przyciskiem RESET przechodzisz po poziomach. A spalanie będzie Ci się zmieniać po przejechanych km. Jeśli nie będziesz resetował to będziesz miał stale aktualne średnie od ostatniego resetu.

Opublikowano

pre_pl

danke poczytalem.Mam jeszcze jedno pytanie-da sie wylaczyc vagiem sprawdzanie zarowek przez fisa ?Jesli tak to prosze o kanal kodowanie itd :)Nie moge dac zadnej innej zarowki bo juz mi wywala blad i piszczy a wcale nie potrzebuje tej opcji :wallbash:

Opublikowano

Żeby obudowa całkiem zeszła musimy odkręcić jednego wkręta T30 obok zacisku regulacji kierownicy. Tam już można podejść zwykłym śrubokrętem z nasadką Torx.

d5c86fb6330b7850.jpg

U mnie w tym miejscu byla sruba, ktora dalo sie odkrecic tylko kluczem typu Imbus, a nie Torx, rozmiar na oko podobny ale ksztalt zupelnie inny :)

Opublikowano

Witam,

czeka mnie wymiana włącznika świateł postojowych i mijania. Mam 8E0 941 531. Czy jeżeli założę 8E0 941 531 A - dla pojazdów z FIS-em (FISa już mam), lub 8E0 941 531 B - z opcją coming home to będzie działalo, tzn czy będę mógł włączać światła, jak tym oryginalnym przełącznikiem, który teraz mam. Te dodatkowe funkcje (kontrola żarówek, coming-home) jeżeli zadziałają, to dobrze, jeżeli nie, to chciałbym mieć sprawny, "normalny" włącznik. Niektórzy w tym wątku zastanawiali się nad tym, ale odpowiedzi nie było.

Opublikowano

Moje cacko działa w 100 % :th: komputer działa a z esp poprostu było trzeba sie tylko przejechac całe 200 m i samo zgasło ale to dzieki musashiemu to on mi pomugł w tym :hi: jeszcze raz mu dzięki no i przyokazji pomógł mi przeprogramować jeszcze kopmpa i teraz po przekroczeniu 15 km rzwi sie same ryglują teraz musze zakupić czujnik poziomu płynu Ile on kosztuje? ?? i w przyszłą sobote bede montował myśle ze lucas podeśle pare zdjec i opisze gdzie i jak sie wpinał w kostke

gdzie zmienic kodowanie, aby drzwi samie sie zamykaly po przekroczeniu danej predkosci?

Opublikowano

Moje cacko działa w 100 % :th: komputer działa a z esp poprostu było trzeba sie tylko przejechac całe 200 m i samo zgasło ale to dzieki musashiemu to on mi pomugł w tym :hi: jeszcze raz mu dzięki no i przyokazji pomógł mi przeprogramować jeszcze kopmpa i teraz po przekroczeniu 15 km rzwi sie same ryglują teraz musze zakupić czujnik poziomu płynu Ile on kosztuje? ?? i w przyszłą sobote bede montował myśle ze lucas podeśle pare zdjec i opisze gdzie i jak sie wpinał w kostke

gdzie zmienic kodowanie, aby drzwi samie sie zamykaly po przekroczeniu danej predkosci?

tez chcialbym to wiedziec :mysli:

Opublikowano

Witam

Właśnie jestem po wymianie manetki.

Wszystko jak w temacie tylko inaczej miałem:

-dolna obudowa pod kierownicą u mnie nie jest na Torxy tylko na 2x śrubokręt krzyżakowy i 1x inbus

-w kostce pod numerem jeden miałem już pina ale i tak go wymieniłem bo wcześniej kupiłem kabelek w serwisie

(kabelek narazie do masy)

W kostce grzebałem od strony bezpieczników, da sie spokojnie podejść.

Jeszcze tylko Vag i ewentualny czujnik do spryskiwaczy.

Opublikowano

a ja wczoraj probowalem zalozyc czujnik plynu do spryskiwaczy - rozebralem cale nadkole, zdemontowalem zbiornik i okazalo sie ze u mnie nie ma tej zaslepki :polew: Po drugiej stronie jest tak jakby zaznaczone miejsce gdzie taka dziura moga by sie znajdowac ale nie podjalem ryzyka rzezbienia bo wydaje mi sie ze czujnik jest grubszy niz zbiornik w tamtym miejscu :tongue4:

Mam wiec czujnik poziomu na zbyciu (ma juz zalutowane koncowki)

A tak wyglada moj zbiornik 8E0 955 453

zbior1.JPG

zbior2.JPG

Opublikowano

Miałem to samo, rozwiązanie jest proste: wiertło fi 26, w ten otwór uszczelka i czujnik. Tak zrobiłem kilka dni temu, działa, nic nie cieknie.

Opublikowano

a w ktorym miejscu wywaliles ta dziure?? Bo tam na dole zbiornik jest cienki a czujnik musi wejsc do srodka dosc gleboko...

Opublikowano

Nareście znalazłem fachowy opis użycia przycisku check do zapamiętania prędkości i opis 1 i 2 poziomu FIS:

cytat użytkownika NOM zestrony:

http://www.auto-swiat.pl/poradnik/forum/index.asp?Artykul=12759&Watek=942178&WatekStr=9&OdpStr=3

1. Pod licznikami z prawej strony (pod prędkościomierzem) masz trzy przyciski:

a) przycisk CHECK - przycisk samodiagnozy - po jedo wciśnięciu na wyświetlaczu wyświetlane są kilka różnych symboli, które informują Cię jakie pozespoły są kontrolowane. Jeśli wszystko jest wporządku na końcu na końcu pojawia się OK.

B) przycisk Servis lub na przycisku narysowany znak klucza - wskazanie ile zostało do następnego przeglądu - po jego wciśnięciu na wyświetlaczu pojawia się informacja: ile kilometrów i ile dni zostało do przeglądu

c) przycisk 0.0 - przysisk kasowania licznika dziennego.

2. W przełączniku wycieraczek masz dwa przyciski do sterowania komputeream pokładowym, tzw. FIS-em.

Pod spodem masz przycisk RESET, którym między innymi zerujesz wyswietlaną funkcje komputera - czas jazdy, średnie spalanie i średnią prędkość jazdy.

Z boku przełącznika wycieraczek masz przycisk zmieniający funkcje wyświetlaną przez komputer pokładowy - zasięg , czas jazdy, średnie spalanie, chwilowe spalanie, średnia prędkość.

4. Natomiast pytanie z tematu o te dwie zółte kontrolki - napis km/h w kółkeczku z cyfrą 1 oraz napis km/h w kółkeczku z cyfrą 2 to kontrolki ostrzegające o przekroczeniu prędkości zapisanej przez kierowcę w komputerze pokładowym.

a) napis km/h w kółkeczku z cyfrą 1 - poziom ostrzegania tymczasowy. Ustawia się go przyciskiem CHECK - jedziesz z prędkością, na którą chcesz ustawić alarm, wciskasz krótko CHECK i zapamiętujesz tę predkość. Jeżeli ją przkroczysz włącza się kontrolka ostrzegawcza o przekroczeniu zadanej prędkości. Kasowanie zapamiętanej prędkości następuje przez długie wciśnięcie przyciski CHECK, lub przez wyłączenie zapłonu.

B) napis km/h w kółkeczku z cyfrą 2 - poziom ostrzegania stały - można go ustawić i kasować tylko podczas wyłączonego zapłonu. Ustawianie: przy wyłączonym zapłonie wciskasz krótko CHECK, wciskasz raz jeszcze CHECK co najmniej 2 sekundy - na wyświetlaczu pojawia się zapamiętana wcześniej prędkość , albo nie jezeli nie była zapamiętana, wartość prędkości ustawiasz przyciskiem funkcji komputera z boku przełącznika wycieraczek.

Kasowanie: przy wyłączonym zapłonie wciskasz krótko CHECK, wciskasz raz jeszcze CHECK co najmniej 2 sekundy - na wyświetlaczu pojawia się zapamiętana wcześniej prędkość, wciskasz przycisk RESET na dźwigni wycieraczek tak długo, aż na wyświetlaczy pojawi sie przekreślony symbol ostrzegania.

Naciskając krótko RESET zmieniasz rodzaje pamięci (dwa rodzaje) - jak to mówisz z 1 na 2 - oraz wyłączasz wyświetlacz.

Te zmiany z 1 na 2 to są rodzaje pamięci komputera pokładowego.

Pamięć 1 - to pamięć tymczasowa - chodzi o to że zbiera ona informacje i pamięta tylko do czasu wyłączenia zapłonu na dłużej niż 2 godziny. Po wyłączeniu zapłonu na co najmniej 2 godz. pamięć zostaje wykasowana. Wcześniej też można ją skasować - trzeba RESET przytrzymać dłużej.

Pamięć 2 - to pamięć trwała - można ją wykasować tylko przez długie przytrzymanie przycisku RESET.

Opublikowano

W kostce grzebałem od strony bezpieczników, da sie spokojnie podejść.

Jeszcze tylko Vag i ewentualny czujnik do spryskiwaczy.

Szkoda, ze dopiero teraz ktos napisal, ze da sie podejsc od strony bezpiecznikow ;)

Ja wyciagalem licznik nie wiadomo po co ( nie wiedzialem, ze mozna to zrobic od lewej strony)

Licznik, latwo wyjac, ale ciezko go wsadzic, bo na okolo oblozony jest jakby taka tasma, ktora podwija sie w momencie wpychania licznika...ciezka sprawa...

Takze, kazdemu na przyszlosc radze robic to od strony bezpiecznikow.

Druga sprawa, to ze po aktywowaniu fisa, pokazuje mi rowniez spalone zarowki, a nie jak w przypadku innych co pisali, ze nie ma tej opcji.

Opublikowano

spalone zarówki,niski poziom płynu chłodniczego,niski poziom płynu spryskiwaczy,zbyt zimny silnik aby jechac(powyzej -20c:) ) i pare innnych

Opublikowano

kupiłem przełącznik do rocznika 2005 i pasował do mojego. wczoraj mechanik wymienił mi wyłącznik wycieraczek i jest tak jak w opisie na początku. zmasowałem poziom spryskiwacza i trzeba było ustawić "synchronizację kierownicy" (czy skrętu kierownicą?). wszystko działa, liczy i wskazuje :th:. super sprawa, polecam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...