Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zdziera pasek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kolega prosił aby się dowiedzieć na forum jaka może być przyczyna zdzierania paska. Po kupnie zmienił rozrząd na nowy i po 20 tys km szlag go trafił. Zrobił u mechaniora wszystko założył nowy rozrząd i mówi że znowu zaczyna go lekko zbierać. Mogą być to luzy na pompie , bo ktoś mu doradzał kombinacje z podkładkami pod pompę, ja sądzę że jeżeli to jest ta przyczyna to trzeba dać pompę do regeneracji i luzy skasować a nie cudować z podkładkami.

Pozdrawiam może macie jakieś sugestie

Opublikowano

pompe trzeba zalozyc nowa. przy duzym przbiegu moga byc zuzyte kola rozrzadu.

Opublikowano

prawdopodobnie ktores kolo pasowe rozrzadu gubi plaszczyzne i stad to scinanie paska ....

Opublikowano

W jaki sposób ścinany jest pasek? Zrób jakieś foto. Czasami przyczyną jest zgięta szpilka od napinacza. Rolka napinacza ma ranty i zgięta szpilka powoduje "wężowaty" ruch paska. Sprawdź stan pokryw rozrządu zewnętrznych i wewnętrznych. Może któraś jest źle zamocowana lub odkształcona i ociera. Gdzieś zostały jakieś ślady trzeba je znaleść.

Opublikowano

co wy z ta pompa, pompa chlodzenia nie chodzi na rozrzadzie, no chyba ze mowiecie o wtryskowej :gwizdanie:

Opublikowano

nie które pompy wody napędzane są przez pasek rozrządu zależy od typu silnika

Opublikowano

prawdopodobnie ktores kolo pasowe rozrzadu gubi plaszczyzne i stad to scinanie paska ....

Tu pryznam racje, znajomy w Golfie miał taki problem
Opublikowano

LukiR nie podałeś jaki typ silnika jest w samochodzie kolegi przypuszczalnie chodziło Ci o pompe wtryskową a dyskusja zeszła na wodną :mysli:

Opublikowano

Przed wymianą trzeba znaleść przyczynę. Zaordynowanie trzeciego rozrządu bez znalezienia przyczyny nie ma sensu. Tym bardziej, że niedawno go zmieniano.

Opublikowano

oczywiscie masz racje.

jabym wymienil wszystko na czym chodzi pasek, przeciez kazda wymiana to ta sama robota, wiec nie trafiona diagnoza to kolejna kasa w kosmos i ryzyko zerwania paska a wiec i wiekszego bałaganu.

jaki przebieg jest w tym autku?

Opublikowano

witam :hi:

jeśli pasek szlag trafił po 20 tys km to jest bardzo źle. Ja miałem podobną sytuacje, po 15 tys km ścieło mi o 4 mm pasek (z 25 na 21 mm szerokości) "trociny" za paska tak zafajdały koła zębate że przez godzinę je czyściłem. Przyczyną były rolki, były wadliwe (nie najlepsze jakościowo :wallbash:), miały luz i ściągało pasek na jedną stronę. Okazało się że pompa wtryskowa też ma luz, jeszcze niewielki ale też w jaimś stopniu zsuwała pasek.

Zrobiłem tak, założyłem nowy pasek, rolki (teraz kupiłem ori) jeśli nadał go będzie ścinać to pompa do regeneracji. Kontrola za 3 tys km.

Nie kombinowalbym z jakimiś podkładkami bo to są niewielkie luzy i wg mnie niema możliwości ustawienia idealnie pompy za pomocą jakiś podkładek. Jeśli podłoży za dużo to będzie pasek cieło z drugiej strony i też d*pa. Jeśli pompa ma duże luzy to regeneracja.

Opublikowano

dzięki panowie za tak liczne porady w tej sprawie, koleszko wstawił autko do mechaniora , był zobaczyć po rozebraniu i mówi że wyczuwalny dość spory luz na pompie wtryskowej, (wody nie chodzi po rozrządzie w tym modelu AFN). Może jutro będę wiedział jaki rezultat po regeneracji pompy. Błąd z jego strony że przy pierwszej zmianie nie kupował ori , bo jak mówicie rolka lub napinacz też mógł być nie bardzo. [br]Dopisany: 18 Luty 2008, 22:37 _________________________________________________Musashi pytał jaki przebieg ma autko.... chyba coś pod 180 tys , ale ja bym tym danym nie ufał :no:

Opublikowano

chodzilo mi wlasnie o to ze przy duzym przebiegu moga byc zuzyte kola rozrzadu i tez warto im sie przyjrzec i ew. pomyslec o wymianie.

Opublikowano

Ten pasek musi o coś trzeć, gdzieś są ślady tego tarcia. Trzeba je poszukać. Zakładam że pasek ścina się z szerokości. Obejrzyj dobrze wszystkie elementy rozrządu i obudowy.

Opublikowano

Witam

Koleszka odebrał wczoraj autko od mechanika zabulił kolejne 800 zł ( 400 luzy na pompie , 400 pasek z montażem )

w sumie to ja myślę że to nie koniec jego perypeti bo tym razem zmienił sam pasek bez napinacza i rolki bo twierdził że tamte przecierz są prawie nowe po poprzedniej wymianie. Dla mnie to dziwne bo jak kupił autko to było wszystko ok, znaczy paska nie zdzierało a po ingerencjach tego papraka ciągle coś jest nie tak :-(

Opublikowano

a co mu zrobili z pompa za te 400? :confused4:

widac ze paprak musi sobie organizowac klientow co jakis czas :decayed:

Opublikowano

Trudno zanegować ten luz na pompie, ale nadal upieram się przy tym że nie wskazano o co ścinał się pasek.

Nie chcę być złym prorokiem, ale to chyba nie koniec problemu.

Opublikowano

szczerze mówiąc to ja też nie sądzę że to koniec problemu :no:

po jakiś 5 tys km będzie wiadomo czy powtórka z rozrywki, jak tak dalej pójdzie to z wymiany rozrządu zrobi się kwota za drugą A4, szkoda mi kolesia ale się uparł na papraka który nigdy vag'a nie widział.

dam znać jak będę wiedział jakieś newsy w tej kwesti, dzięki :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...