LukiR Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 Witam Kolega prosił aby się dowiedzieć na forum jaka może być przyczyna zdzierania paska. Po kupnie zmienił rozrząd na nowy i po 20 tys km szlag go trafił. Zrobił u mechaniora wszystko założył nowy rozrząd i mówi że znowu zaczyna go lekko zbierać. Mogą być to luzy na pompie , bo ktoś mu doradzał kombinacje z podkładkami pod pompę, ja sądzę że jeżeli to jest ta przyczyna to trzeba dać pompę do regeneracji i luzy skasować a nie cudować z podkładkami. Pozdrawiam może macie jakieś sugestie
rtocki Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 A rozrząd zmieniał kompletny? (napinacz i pompa wody), czy tylko pasek?
Musashi Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 pompe trzeba zalozyc nowa. przy duzym przbiegu moga byc zuzyte kola rozrzadu.
spanky Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 prawdopodobnie ktores kolo pasowe rozrzadu gubi plaszczyzne i stad to scinanie paska ....
tomaszv8 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 W jaki sposób ścinany jest pasek? Zrób jakieś foto. Czasami przyczyną jest zgięta szpilka od napinacza. Rolka napinacza ma ranty i zgięta szpilka powoduje "wężowaty" ruch paska. Sprawdź stan pokryw rozrządu zewnętrznych i wewnętrznych. Może któraś jest źle zamocowana lub odkształcona i ociera. Gdzieś zostały jakieś ślady trzeba je znaleść.
gosia Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 wymień kompletny rozrząd tzn pasek. napinacz,rolka no i oczywiście pompa!!!
dark79 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 co wy z ta pompa, pompa chlodzenia nie chodzi na rozrzadzie, no chyba ze mowiecie o wtryskowej :gwizdanie:
grippen Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 nie które pompy wody napędzane są przez pasek rozrządu zależy od typu silnika
audia4s4 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 prawdopodobnie ktores kolo pasowe rozrzadu gubi plaszczyzne i stad to scinanie paska .... Tu pryznam racje, znajomy w Golfie miał taki problem
rikardo Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 LukiR nie podałeś jaki typ silnika jest w samochodzie kolegi przypuszczalnie chodziło Ci o pompe wtryskową a dyskusja zeszła na wodną
tomaszv8 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Przed wymianą trzeba znaleść przyczynę. Zaordynowanie trzeciego rozrządu bez znalezienia przyczyny nie ma sensu. Tym bardziej, że niedawno go zmieniano.
Musashi Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 oczywiscie masz racje. jabym wymienil wszystko na czym chodzi pasek, przeciez kazda wymiana to ta sama robota, wiec nie trafiona diagnoza to kolejna kasa w kosmos i ryzyko zerwania paska a wiec i wiekszego bałaganu. jaki przebieg jest w tym autku?
Fati Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 witam jeśli pasek szlag trafił po 20 tys km to jest bardzo źle. Ja miałem podobną sytuacje, po 15 tys km ścieło mi o 4 mm pasek (z 25 na 21 mm szerokości) "trociny" za paska tak zafajdały koła zębate że przez godzinę je czyściłem. Przyczyną były rolki, były wadliwe (nie najlepsze jakościowo ), miały luz i ściągało pasek na jedną stronę. Okazało się że pompa wtryskowa też ma luz, jeszcze niewielki ale też w jaimś stopniu zsuwała pasek. Zrobiłem tak, założyłem nowy pasek, rolki (teraz kupiłem ori) jeśli nadał go będzie ścinać to pompa do regeneracji. Kontrola za 3 tys km. Nie kombinowalbym z jakimiś podkładkami bo to są niewielkie luzy i wg mnie niema możliwości ustawienia idealnie pompy za pomocą jakiś podkładek. Jeśli podłoży za dużo to będzie pasek cieło z drugiej strony i też d*pa. Jeśli pompa ma duże luzy to regeneracja.
LukiR Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Opublikowano 18 Lutego 2008 dzięki panowie za tak liczne porady w tej sprawie, koleszko wstawił autko do mechaniora , był zobaczyć po rozebraniu i mówi że wyczuwalny dość spory luz na pompie wtryskowej, (wody nie chodzi po rozrządzie w tym modelu AFN). Może jutro będę wiedział jaki rezultat po regeneracji pompy. Błąd z jego strony że przy pierwszej zmianie nie kupował ori , bo jak mówicie rolka lub napinacz też mógł być nie bardzo. [br]Dopisany: 18 Luty 2008, 22:37 _________________________________________________Musashi pytał jaki przebieg ma autko.... chyba coś pod 180 tys , ale ja bym tym danym nie ufał
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 chodzilo mi wlasnie o to ze przy duzym przebiegu moga byc zuzyte kola rozrzadu i tez warto im sie przyjrzec i ew. pomyslec o wymianie.
tomaszv8 Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Ten pasek musi o coś trzeć, gdzieś są ślady tego tarcia. Trzeba je poszukać. Zakładam że pasek ścina się z szerokości. Obejrzyj dobrze wszystkie elementy rozrządu i obudowy.
LukiR Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam Koleszka odebrał wczoraj autko od mechanika zabulił kolejne 800 zł ( 400 luzy na pompie , 400 pasek z montażem ) w sumie to ja myślę że to nie koniec jego perypeti bo tym razem zmienił sam pasek bez napinacza i rolki bo twierdził że tamte przecierz są prawie nowe po poprzedniej wymianie. Dla mnie to dziwne bo jak kupił autko to było wszystko ok, znaczy paska nie zdzierało a po ingerencjach tego papraka ciągle coś jest nie tak :-(
Musashi Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 a co mu zrobili z pompa za te 400? widac ze paprak musi sobie organizowac klientow co jakis czas
tomaszv8 Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Trudno zanegować ten luz na pompie, ale nadal upieram się przy tym że nie wskazano o co ścinał się pasek. Nie chcę być złym prorokiem, ale to chyba nie koniec problemu.
LukiR Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Opublikowano 23 Lutego 2008 szczerze mówiąc to ja też nie sądzę że to koniec problemu po jakiś 5 tys km będzie wiadomo czy powtórka z rozrywki, jak tak dalej pójdzie to z wymiany rozrządu zrobi się kwota za drugą A4, szkoda mi kolesia ale się uparł na papraka który nigdy vag'a nie widział. dam znać jak będę wiedział jakieś newsy w tej kwesti, dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się