Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parowanie lamp Bi Xenon rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że wielkimi krokami zbliża się okres nasilania tej usterki, postanowiłem podzielić się z wami moim patentem na tą dolegliwość. :decayed:
Jeżdżę już tak od roku i wszystko jest ok, nic nie paruje ani w lampie nie mam akwarium.

Jest dużo teorii na temat dlaczego lampy parują, jednak według mnie jedna jest tylko prawdziwa, otóż inżynierowie z VALEO dali d*py i umieścili regulację lampy w najniższym punkcie gdzie podczas deszczu lub mycia zbiera się cała woda z mokrego reflektora, dodatkowo podczas mycia woda dostaję się na lampę przez otwór regulacyjny lampy znajdujący się w karoserii.

A więc do dzieła:
1. Na początku wymieniamy nieszczęsny o-ring na ciut większy jest to stary sposób jednak nie do końca działa. Oczywiście wszystko czyścimy z zabrudzeń przed złożeniem.
Stary oring
P1010198a.jpg
Nowy oring
P1010199b.jpg

2. Czyścimy gniazdo regulacji i zaznaczamy punkty odpływu wody do wywiercenia
Przed czyszczeniem
P1010200c.jpg
Po czyszczeniu + zaznaczone krzyżykami miejsca do wiercenia
P1010203d.jpg

3. Wiercimy otwory oraz fazujemy ich brzegi w celu lepszego spływu do nich wody
P1010204e.jpg

4. Składamy zębatki
P1010205f.jpg

P1010206g.jpg

5. Na środkowe otwory osłony dokładamy podkładkę i całość skręcamy. Ja dodatkowo podkładkę przykleiłem klejem z pistoletu " na gorąco"
P1010207a1.jpg
Podkładkę docinamy jak na zdjęciu w celu umożliwienia regulacji lampy

6. Dodatkowo powiększamy tylny otwór spływowy bo fabryczny jest za mały
P1010208a2.jpg

7. Całość zalewamy klejem z pistoletu jak na fotce poniżej. Dookoła zostawiając otwór z punktu 6 nie zaklejonym.
P1010209a3.jpg

Mam nadzieję że się przyda :cool1:

Opublikowano

Jakich rozmiarów zastosowałeś o-ring?

Opublikowano

Niestety dokladnie ci nie powiem jaki rozmiar bo trudno to dokladnie zmierzyc :confused4:

Najlepiej sciagnac swoj oring i kupic troszke wieszky w sklepie - ja przynajmniej tak zrobilem srednica wieszka na oko o jakies ok. 1 - 1,5 mm

Opublikowano

właśnie skończyłem robić to ulepszenie, dodatkowo do środka dałem trochę smaru i czekam teraz na efekty. Dzięki kolego za opisanie tej przeróbki.

---------- Post dopisany 11-06-2012 at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2012 at 17:40 ----------

właśnie skończyłem robić to ulepszenie, dodatkowo do środka dałem trochę smaru i czekam teraz na efekty. Dzięki kolego za opisanie tej przeróbki.

Wygląda na to,że po ostatnich deszczach już nic nie paruje.

Opublikowano

no to ciesze sie ze troszke pomoglem:decayed:

Opublikowano

Ja zrobiłem wszystko to wg instrukcji, z tym, że nie zmieniłem oringa a posmarowałem go smarem (kupiłem nowe oringi ale były za grube). Efekt taki że minimalnie raz na miesiąc pojawi się troszeczkę zaparowanej lampy. Ale naprawdę minimum. Przed tą modyfikacją po myciu miałem calutkie zaparowane.

Tak sobie myślę, że może jeszcze paruje minimalnie bo nie wysuszyłem dobrze lampy?? Może tak być czy ewidentnie oring do wymiany?

Opublikowano

szukaj oringa a bedziesz zadowolony:wink:

Opublikowano

Witam, jaki jest koszt takiego ulepszenia? czy lampy demontuje się długo i jest to skomplikowanie? Moje B-xenony już tak parują :doh:że świateł nie widać.

Opublikowano

Koledzy to może też dla mnie znajdzie sie radam, Mam ZWYKŁE lampy ale przerobione na bixy i tak jak kolega wyżej parują mi tak że światel nie widać i już rece mi opadły. Do okoła są uszczelnione uszczelke na regulacji wymienial gwerty przy przerobieniu wczoraj te dekieli oczywscilem i nasmarowalem uszczelke smarem i dalej swoje. Macie jakies pomysły ?

Opublikowano

Daj lampie wyschnąć, teraz są zbyt duże różnice temperatur i jak lampę otworzysz to masz wilgoć. Kilka dni i "stara wilgoć" schodzi jeśli faktycznie lampa jest uszczelniona. Po drugie, uszczelka między przetwornicą a lampą - im starsza tym gorsza i potrafi przepuszczać. Po trzecie, sprawdź wentylację w lampie. Po czwarte, lampy w b6 żyją własnym życiem - miałem ponad rok spokoju i jedna znowu zaczęła się pocić i robota od nowa.

Opublikowano

Dzięki kolego za odpowiedź, może uda się gdzieś kupić te uszczelki na spokojnie, to wymontuje wyschną i zaloże nowe uszczelki

Opublikowano

Koledzy ja u siebie wyjąłem obie lampy, wysuszyłem je przez noc, na łączeniu szkła i obudowy objechałem silikonem, uszczelki przy przetwornicy odtłuściłem i przed złożeniem również przejechałem silikonem i lampy nada parowały. W 99% przypadków winnym parowania jest to cholerne miejsce, w którym regulacja ustawienia lampy wchodzi w obudowę. To miejsce wyczyściłem, wymieniłem oringi na trzpieniach, po założeniu kapturka na regulację dołożyłem jeszcze plastikową podkładkę ( tak jak opisane na początku tematu) i całość na łąćzeniach dodatkowo uszczelniłem silikonem. Teraz lampu nie parują i to nieistotne czy pada deszcz, śnieg czy też myję auto karcherem. Grunt to poprawić fabrykę w miejscu regulacji lamp.

Opublikowano

a gdzie mozna kupić te oringi? trzeba do aso jechać ? kurcze musze koniecznie to zrobić bo już nie mam siły do tych parujących bixxów:facepalm:

Opublikowano

Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpień

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpień

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

ale podobno to też nic nie daje , kolega to zrobił i d....

Opublikowano
Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpień

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

ale podobno to też nic nie daje , kolega to zrobił i d....

Ja u siebie nie dawno próbowałem i faktycznie niewiele dało :( fakt że został oryginalny oring te które kupiłem okazały się ciut za duże i trzpień nie chciał wejść ;) za to oprócz oryginału założyłem po dwa między oryginalnym oringiem a główką - wlazło ale z oporem no i niewiele pomogło ale co prawda nie kleiłem jeszcze glueganem.

Zabrałem się za to z okazji wymiany soczewek na te z B8 przy okazji sprawdziłem jak się mają regenerowane 10 miesięcy odbłyśniki :/

a775908676fc3f4cm.jpg

bacd8d417901b466m.jpg

ca1a6d465de530cbm.jpg

Opublikowano

Trzeba przyznać, że odbłyśniki wyglądają słabo...

Zaklej ten plastik od śrub regulacji i zrób kapsel na górę, u mnie problem parowania zniknął jak ręką odjął po tym zabiegu :wink:

Opublikowano
Trzeba przyznać, że odbłyśniki wyglądają słabo...

Zaklej ten plastik od śrub regulacji i zrób kapsel na górę, u mnie problem parowania zniknął jak ręką odjął po tym zabiegu :wink:

Sprawdzę jutro :) a co do odbłyśników ano właśnie dużo osób się podnieca regeneracją ciekawe czy ktoś po roku zajrzy do nich ;]

Opublikowano
Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpień

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

ale podobno to też nic nie daje , kolega to zrobił i d....

Ja u siebie nie dawno próbowałem i faktycznie niewiele dało :( fakt że został oryginalny oring te które kupiłem okazały się ciut za duże i trzpień nie chciał wejść ;) za to oprócz oryginału założyłem po dwa między oryginalnym oringiem a główką - wlazło ale z oporem no i niewiele pomogło ale co prawda nie kleiłem jeszcze glueganem.

Zabrałem się za to z okazji wymiany soczewek na te z B8 przy okazji sprawdziłem jak się mają regenerowane 10 miesięcy odbłyśniki :/

http://images36.fotosik.pl/475/a775908676fc3f4cm.jpg

http://images42.fotosik.pl/864/bacd8d417901b466m.jpg

http://images41.fotosik.pl/2038/ca1a6d465de530cbm.jpg

łoda fak ! ale faktycznie kiepścizna z tą regeneracją

Opublikowano

Można wiedzieć jaki koszt regeneracji? Wydaje mi się, że niezbyt się opłaca regenerować w stosunku zakupu soczewek od B8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...