rafsus Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Jako że wielkimi krokami zbliża się okres nasilania tej usterki, postanowiłem podzielić się z wami moim patentem na tą dolegliwość. Jeżdżę już tak od roku i wszystko jest ok, nic nie paruje ani w lampie nie mam akwarium.Jest dużo teorii na temat dlaczego lampy parują, jednak według mnie jedna jest tylko prawdziwa, otóż inżynierowie z VALEO dali d*py i umieścili regulację lampy w najniższym punkcie gdzie podczas deszczu lub mycia zbiera się cała woda z mokrego reflektora, dodatkowo podczas mycia woda dostaję się na lampę przez otwór regulacyjny lampy znajdujący się w karoserii.A więc do dzieła:1. Na początku wymieniamy nieszczęsny o-ring na ciut większy jest to stary sposób jednak nie do końca działa. Oczywiście wszystko czyścimy z zabrudzeń przed złożeniem.Stary oringNowy oring2. Czyścimy gniazdo regulacji i zaznaczamy punkty odpływu wody do wywierceniaPrzed czyszczeniemPo czyszczeniu + zaznaczone krzyżykami miejsca do wiercenia3. Wiercimy otwory oraz fazujemy ich brzegi w celu lepszego spływu do nich wody4. Składamy zębatki5. Na środkowe otwory osłony dokładamy podkładkę i całość skręcamy. Ja dodatkowo podkładkę przykleiłem klejem z pistoletu " na gorąco"Podkładkę docinamy jak na zdjęciu w celu umożliwienia regulacji lampy6. Dodatkowo powiększamy tylny otwór spływowy bo fabryczny jest za mały7. Całość zalewamy klejem z pistoletu jak na fotce poniżej. Dookoła zostawiając otwór z punktu 6 nie zaklejonym.Mam nadzieję że się przyda
adadur Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Jakich rozmiarów zastosowałeś o-ring?
rafsus Opublikowano 8 Września 2011 Autor Opublikowano 8 Września 2011 Niestety dokladnie ci nie powiem jaki rozmiar bo trudno to dokladnie zmierzyc Najlepiej sciagnac swoj oring i kupic troszke wieszky w sklepie - ja przynajmniej tak zrobilem srednica wieszka na oko o jakies ok. 1 - 1,5 mm
ciechu20 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 właśnie skończyłem robić to ulepszenie, dodatkowo do środka dałem trochę smaru i czekam teraz na efekty. Dzięki kolego za opisanie tej przeróbki. ---------- Post dopisany 11-06-2012 at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2012 at 17:40 ---------- właśnie skończyłem robić to ulepszenie, dodatkowo do środka dałem trochę smaru i czekam teraz na efekty. Dzięki kolego za opisanie tej przeróbki. Wygląda na to,że po ostatnich deszczach już nic nie paruje.
rafsus Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 no to ciesze sie ze troszke pomoglem:decayed:
adi2255 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Ja zrobiłem wszystko to wg instrukcji, z tym, że nie zmieniłem oringa a posmarowałem go smarem (kupiłem nowe oringi ale były za grube). Efekt taki że minimalnie raz na miesiąc pojawi się troszeczkę zaparowanej lampy. Ale naprawdę minimum. Przed tą modyfikacją po myciu miałem calutkie zaparowane. Tak sobie myślę, że może jeszcze paruje minimalnie bo nie wysuszyłem dobrze lampy?? Może tak być czy ewidentnie oring do wymiany?
rafsus Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 szukaj oringa a bedziesz zadowolony:wink:
KacperWKK Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Witam, jaki jest koszt takiego ulepszenia? czy lampy demontuje się długo i jest to skomplikowanie? Moje B-xenony już tak parują że świateł nie widać.
RalphA4 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Koledzy to może też dla mnie znajdzie sie radam, Mam ZWYKŁE lampy ale przerobione na bixy i tak jak kolega wyżej parują mi tak że światel nie widać i już rece mi opadły. Do okoła są uszczelnione uszczelke na regulacji wymienial gwerty przy przerobieniu wczoraj te dekieli oczywscilem i nasmarowalem uszczelke smarem i dalej swoje. Macie jakies pomysły ?
2xm Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Daj lampie wyschnąć, teraz są zbyt duże różnice temperatur i jak lampę otworzysz to masz wilgoć. Kilka dni i "stara wilgoć" schodzi jeśli faktycznie lampa jest uszczelniona. Po drugie, uszczelka między przetwornicą a lampą - im starsza tym gorsza i potrafi przepuszczać. Po trzecie, sprawdź wentylację w lampie. Po czwarte, lampy w b6 żyją własnym życiem - miałem ponad rok spokoju i jedna znowu zaczęła się pocić i robota od nowa.
RalphA4 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Dzięki kolego za odpowiedź, może uda się gdzieś kupić te uszczelki na spokojnie, to wymontuje wyschną i zaloże nowe uszczelki
Krumak Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Koledzy ja u siebie wyjąłem obie lampy, wysuszyłem je przez noc, na łączeniu szkła i obudowy objechałem silikonem, uszczelki przy przetwornicy odtłuściłem i przed złożeniem również przejechałem silikonem i lampy nada parowały. W 99% przypadków winnym parowania jest to cholerne miejsce, w którym regulacja ustawienia lampy wchodzi w obudowę. To miejsce wyczyściłem, wymieniłem oringi na trzpieniach, po założeniu kapturka na regulację dołożyłem jeszcze plastikową podkładkę ( tak jak opisane na początku tematu) i całość na łąćzeniach dodatkowo uszczelniłem silikonem. Teraz lampu nie parują i to nieistotne czy pada deszcz, śnieg czy też myję auto karcherem. Grunt to poprawić fabrykę w miejscu regulacji lamp.
chopin Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 a gdzie mozna kupić te oringi? trzeba do aso jechać ? kurcze musze koniecznie to zrobić bo już nie mam siły do tych parujących bixxów:facepalm:
Krumak Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpień Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
chopin Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpieńWysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2 ale podobno to też nic nie daje , kolega to zrobił i d....
sgx Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpieńWysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2 ale podobno to też nic nie daje , kolega to zrobił i d.... Ja u siebie nie dawno próbowałem i faktycznie niewiele dało fakt że został oryginalny oring te które kupiłem okazały się ciut za duże i trzpień nie chciał wejść za to oprócz oryginału założyłem po dwa między oryginalnym oringiem a główką - wlazło ale z oporem no i niewiele pomogło ale co prawda nie kleiłem jeszcze glueganem. Zabrałem się za to z okazji wymiany soczewek na te z B8 przy okazji sprawdziłem jak się mają regenerowane 10 miesięcy odbłyśniki :/
dudas307 Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Trzeba przyznać, że odbłyśniki wyglądają słabo... Zaklej ten plastik od śrub regulacji i zrób kapsel na górę, u mnie problem parowania zniknął jak ręką odjął po tym zabiegu
sgx Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Trzeba przyznać, że odbłyśniki wyglądają słabo...Zaklej ten plastik od śrub regulacji i zrób kapsel na górę, u mnie problem parowania zniknął jak ręką odjął po tym zabiegu Sprawdzę jutro a co do odbłyśników ano właśnie dużo osób się podnieca regeneracją ciekawe czy ktoś po roku zajrzy do nich ;]
chopin Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Ja kupiłem oringi po 40 gr w sklepie motoryzacyjnym. Pasują oringi fi5x2mm po lekkim naciągnięciu na trzpieńWysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2 ale podobno to też nic nie daje , kolega to zrobił i d.... Ja u siebie nie dawno próbowałem i faktycznie niewiele dało fakt że został oryginalny oring te które kupiłem okazały się ciut za duże i trzpień nie chciał wejść za to oprócz oryginału założyłem po dwa między oryginalnym oringiem a główką - wlazło ale z oporem no i niewiele pomogło ale co prawda nie kleiłem jeszcze glueganem. Zabrałem się za to z okazji wymiany soczewek na te z B8 przy okazji sprawdziłem jak się mają regenerowane 10 miesięcy odbłyśniki :/ http://images36.fotosik.pl/475/a775908676fc3f4cm.jpg http://images42.fotosik.pl/864/bacd8d417901b466m.jpg http://images41.fotosik.pl/2038/ca1a6d465de530cbm.jpg łoda fak ! ale faktycznie kiepścizna z tą regeneracją
dudas307 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Można wiedzieć jaki koszt regeneracji? Wydaje mi się, że niezbyt się opłaca regenerować w stosunku zakupu soczewek od B8.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się