HiRide Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Przejechalem kilkaset km od wymiany rozrzadu i niestety spalanie jest wyzsze od tego jakie bylo wczesniej... Teraz FIS nie pokazuje spalania ponizej 6 litrow przy spokojnej jezdzie a wczesniej bez problemu bylo 5,5 L na identycznej trasie i tym samym stylem jazdy.Teraz spalanie wacha sie miedzy 6,0 a 6,5 l przy naprawde spokojnej jezdzie.Drugi poziom FISa pokazuje zwykle ponad 7 litrow i nie schodiz ponizej. Od czego zaczac sprawdzanie ? Kat synchronizacji jest od 0,0 do 0,6.
Musashi Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 ale zuzycie chwilowe czy srednie? a jak dynamika?
HiRide Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 ale zuzycie chwilowe czy srednie? a jak dynamika? na chwilowe nawet nie patrze,mowa o srednim O razu rzucilo mi sie to w oczy bo zawsze mam to spalanie srednie wlaczone Zazwyczaj widniala tam liczba ponizej 6 w miescie okolo 6,5.Teraz w miescie ponad 7 Po wymianie rozrzadu jeszcze liczby ponizej 6 l nie widzialem. Nie zauwazylem zeby dynamika sie pogorszyla. Wiem ze byl zmieniany wtryskiwacz miejscami tzn czwarty trafil na miejsce trzeciego. Na diagnostyce ten czwarty mial zle parametry jescze przed wymiana rozrzadu. Mechanik chcial sprawdzic czy to wina wtrysku czy jakiegos uszczelnienia. Po zamianie miejsc dalej ten czwarty wtrysk mial troche gorsze parametry niz reszta tzn dalej ma.
Dev Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 temperatura na zewnatrz spada, to moze byc przyczyną i przypadkowo zbiegla sie z wymianą rozrządu silnik nagrzewa sie normalnie ?
Stichy Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 No popatrz u mnie tak samo - ale zostawilem tak jak jest - niedlugo nastepna wymiana i tym razem sam sobie wymienie rozrzad
Musashi Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 ale zuzycie chwilowe czy srednie? a jak dynamika? na chwilowe nawet nie patrze,mowa o srednim O razu rzucilo mi sie to w oczy bo zawsze mam to spalanie srednie wlaczone Zazwyczaj widniala tam liczba ponizej 6 w miescie okolo 6,5.Teraz w miescie ponad 7 Po wymianie rozrzadu jeszcze liczby ponizej 6 l nie widzialem. Nie zauwazylem zeby dynamika sie pogorszyla. Wiem ze byl zmieniany wtryskiwacz miejscami tzn czwarty trafil na miejsce trzeciego. Na diagnostyce ten czwarty mial zle parametry jescze przed wymiana rozrzadu. Mechanik chcial sprawdzic czy to wina wtrysku czy jakiegos uszczelnienia. Po zamianie miejsc dalej ten czwarty wtrysk mial troche gorsze parametry niz reszta tzn dalej ma. na spalanie srednie, ma wplyw wiele czynnikow. gdybys, przed wymiana rozrzadu sprawdzil zuzycie paliwa na okreslonym odcinku, jakiejs drogi, zrobil badanie z roznymi predkosciami, na danym biegu i badanie powtorzyl po wymianie rozrzadu w identycznych warunkach, moznaby faktycznie sie zastanawiac. spalanie srednie, nie jest wyznacznikiem. kat synchronizacji jest prawidlowy. sprawdz cisnienie opon i hamulce czy nie blokuja.
Hipo Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 miałem do samo, ale w passacie B5FL - AVF wyleczyli przestawieniem wałka "do tyłu" -0.6 / 0.0 spalanie wróciło do normy
dziadek Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy
Musashi Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy mozna to obserwowac Vag-iem. moj AVF przed wymiana rozrzadu mial kat synchro +3,3, po wymianie + 1,0 i nie zauwazylem roznicy w spalaniu. ale mozna probowac.
HiRide Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 temperatura na zewnatrz spada, to moze byc przyczyną i przypadkowo zbiegla sie z wymianą rozrządu silnik nagrzewa sie normalnie ? tak silnik sie nagrzewa normalnie[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 22:20_________________________________________________ ale zuzycie chwilowe czy srednie? a jak dynamika? na chwilowe nawet nie patrze,mowa o srednim O razu rzucilo mi sie to w oczy bo zawsze mam to spalanie srednie wlaczone Zazwyczaj widniala tam liczba ponizej 6 w miescie okolo 6,5.Teraz w miescie ponad 7 Po wymianie rozrzadu jeszcze liczby ponizej 6 l nie widzialem. Nie zauwazylem zeby dynamika sie pogorszyla. Wiem ze byl zmieniany wtryskiwacz miejscami tzn czwarty trafil na miejsce trzeciego. Na diagnostyce ten czwarty mial zle parametry jescze przed wymiana rozrzadu. Mechanik chcial sprawdzic czy to wina wtrysku czy jakiegos uszczelnienia. Po zamianie miejsc dalej ten czwarty wtrysk mial troche gorsze parametry niz reszta tzn dalej ma. na spalanie srednie, ma wplyw wiele czynnikow. gdybys, przed wymiana rozrzadu sprawdzil zuzycie paliwa na okreslonym odcinku, jakiejs drogi, zrobil badanie z roznymi predkosciami, na danym biegu i badanie powtorzyl po wymianie rozrzadu w identycznych warunkach, moznaby faktycznie sie zastanawiac. spalanie srednie, nie jest wyznacznikiem. kat synchronizacji jest prawidlowy. sprawdz cisnienie opon i hamulce czy nie blokuja. Rozumiem ale dosc czesto okreslona trase przejezdzam z ta sama predkoscia i z podobym stylem jazdy tj predkosc miedzy 80 a 100 km/h.Tylko ja na pokladzie ta sama pora dnia.Zawsze spalanie na tej trasie oscylowalo miedzy 5,5l a 5.7l.Teraz w tych samych warunkach jest ponad 6l a jak mam jeszcze dwie osoby ze soba to juz blisko 7l jest Wiem ze nie nalezy skupiac sie na tym co pokazuje FIS ale skoro od kilku lat widzisz na nim dosc czesto 5,5 a od miesiaca widze ciagle ponad 6 no to chyba cos jednak jest nie tak.Widze tez w jakiej pozycji jest wskazowka poziomu paliwa-nie dlugo dojdzie do rezerwy a zrobilem 600 km glownie spokojnej jazdy bez korkow. Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad?
dziadek Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad? masz napisane powyżej co zrobić i czego to zwiększone spalanie najprawdopodobniej jest skutkiem :gwizdanie:
HiRide Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad? masz napisane powyżej co zrobić i czego to zwiększone spalanie najprawdopodobniej jest skutkiem :gwizdanie: sam tego nie zrobie niestety -pozostaje mechanik
probi101 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 I tak masz małe spalanie. Ja w mieście nie mogę zejść poniżej 9l/100 a na trasie 6l to jest minimum przy bardzo lekkiej nodze.
HiRide Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 I tak masz małe spalanie. Ja w mieście nie mogę zejść poniżej 9l/100 a na trasie 6l to jest minimum przy bardzo lekkiej nodze. to nie masz normalnego spalania .... W aucie ze skrzynia multi moge naprawde oszczednie jezdzic przy odpowiednim operowaniu gazem
probi101 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Nie wiem jakie masz natężenie ruchu w mieście ale u mnie non stop korki, a przy okazji moja jazda to prawie but do końca( samochód jest pod virusie więc pali jeszcze więcej). Wszystko zależy jak kto jeździ. Jeździłem już różnymi dieslami i w żadnym nawet nowym nie miałem małego spalania.
Musashi Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 I tak masz małe spalanie. Ja w mieście nie mogę zejść poniżej 9l/100 a na trasie 6l to jest minimum przy bardzo lekkiej nodze. no to duzo. mnie AVF w trasie spokojna jazda schodzil do 4,8-5. miasto ok 6-6,5. no i na srednie spalanie w warunkach miejskich, ma natezenie ruchu. stanie w korkach bardzo podnosi srednia. Jest sens sprawdzac jakies parametry silnika i robic logi czy wybrac sie do mechanika ktory wymienial rozrzad? oczywiscie zawsze jest sens ale logi a nie zwykle podpiecie pod VAGa.
GRazny Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy kurde... HiRide... sprawdź mi coś... bo to co dziadek pisze jest ciekawe... pierwsze co zauważyłem po zmianie rozrządu to spalanie na postoju na Vagu... 1l/godz po włączeniu klimy... trochę dziwne ale że kąt mam 0,0 a czasem -1,3 (głównie -0,6) to dałem sobie spokój - norma to norma... ale może rzeczywiście musi być zero i huragan. pamiętam że poprzednio miałem 0,6L/godzinę i po włączeniu klimy 0,8L/godzinę... o ile się nie mylę
Rafi78 Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Ja u siebie w AWX spalanie mam bez klimy 0,7l/ z klimą 1l/ , a ile wam pokazuje komputer gdy samochód odpalany jest np. po nocy
dziadek Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 trochę dziwne ale że kąt mam 0,0 a czasem -1,3 (głównie -0,6) to dałem sobie spokój - norma to norma... ja miałem w pasku 0.0 i bardzo rzadko wskakiwało na 0.6 ale nie pamiętam czy - czy + . Przy takim ustawieniu spalanie na postoju było najmniejsze tzn 0.5-06l/h. Zaraz po wymianie rozrządu miałem jak dobrze pamiętam 1.3 (też nie wiem czy - czy +) i wtedy spalanie było większe 0.7- 08l/h
HiRide Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 dokładnie - synchronizację ustaw prawidłowo - już nie pamiętam w którą stronę powoduje mniejsze spalanie, w passku AWX było to fajnie widać na postoju patrząc na chwilowe spalanie bo tam jak auto stoi to chwilowe spalanie przełącza się na l/h i przed wymianą miałem 0.5l/h a po wymianie 0.7l/h - po ustawieniu synchronizacji pompek wszystko wróciło do normy kurde... HiRide... sprawdź mi coś... bo to co dziadek pisze jest ciekawe... pierwsze co zauważyłem po zmianie rozrządu to spalanie na postoju na Vagu... 1l/godz po włączeniu klimy... trochę dziwne ale że kąt mam 0,0 a czasem -1,3 (głównie -0,6) to dałem sobie spokój - norma to norma... ale może rzeczywiście musi być zero i huragan. pamiętam że poprzednio miałem 0,6L/godzinę i po włączeniu klimy 0,8L/godzinę... o ile się nie mylę na fisie to spalalnie L/h pokazuje podczas postoju czy nie ? jak tak to popoludniu sprawdze Przed wymiana rozrzadu spalanie mialem bardzo podobne do tego jakie opisal Musashi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się