SZYNKAR Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Chłodno się zrobiło, trza odwodnić filtr paliwa ORI, pewnie założony z autem kilkanaście lat temu. W instrukcji: poluzować odpowietrznik, odkręcić na dole plastikowy spust i spuścić setkę. Proszę o wskazówki kogoś kto to wykonał praktycznie. Rady mile widziane. Trochę się boję że auto potem nie ruszy i teść będzie miał co wypominać w długie zimowe wieczory.
rikardo Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Pod śrubą odpowietrzenia masz miedziana podkładkę, która należy wymienić na nową po jej odkręceniu. Jest to ważne ponieważ przy pozostawieniu starej może zasysać powietrze. Postępuj zgodnie z instrukcją i powinno być Ok.
kkam Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 jeżeli filtr ma kilkanaście lat to nie lepiej przed zima wymienić na nowy?
zuloo Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Powiedz dla teścia żeby zrobił tak --- ściana to filtr paliwa. Niech kupi w końcu nowy : :gwizdanie:
Szakal Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 zaintrygował mnie ten temat ,tym bardziej ze tez mam AHH :> możecie cos wiecej napisac na ten temat ,jak to sie robi? w filtrze paliwa jest jakas sekcja w której zbiera sie woda? tak to jest jak sie z benzyny do diesla przesiadzie
Musashi Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 nigdy nie spuszczalem wody z filtra paliwa. wystarczy tankowac porzadne paliwo. filtr nalezy w polskich warunkach wymieniac co 30-40 kkm
zuloo Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 A ja zawsze zmieniam przed zimą na nowy i zawsze jara nawet przy -27 i też nigdy wody nie spuszczałem bo nie wlewam jej do baku
Szakal Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 czyli wystarczy kupic nowy filterek a nie czarowac z jakims spuszczaniem wody ,dzieki
Musashi Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 napisalem, nowy filter raz na 30.000 km i dobre paliwo. nic wiecej.
SZYNKAR Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 Nie polemizuję z wymianą, tylko mnie nie stać. Wody nie trzeba tankować można pobierać z powietrza. Na studiach na Eksploatacji Wojskowych Pojazdów Mechanicznych wykładowca podał pojęcie "oddech zbiornika" jako ilość wody wprowadzanej z atmosfery na dzień: prawie pusty zbiornik nagrzewa się w dzień, powietrze rozszerza się i uchodzi ze zbiornika, w nocy stygnie, kurczy się i nowe wilgotne jest zasysane do zbiornika. Woda z niego się wykrapla i spływa pod paliwo, na dno zbiornika, gdzie nie może odparować, następnej nocy cykl się powtarza i woda się kumuluje. Dlatego zalecał napełnić zbiornik na noc co zmniejszy(wyeliminuje) oddech zbiornika. W instrukcji WKŁ wyd 2, 2006 str 335 jest opis odwadniania, należy wykonywać PRZY WYMIANIE OLEJU (str 327), jak powiedział Musaschi wymieniać filtr paliwa co 30 000 (silniki wysokoprężne, ta sama str). U siebie pod filtrem znalazłem śrubę odwadniającą. Jak wykonam odwodnienie napiszę co wyleciało z filtra, liczę że rolka marek oby zachodnich.
machina Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Tydzień temu przeprowadzałem odwodnienie filtra,żadna woda nie wypłynęła. Filtr wymieniany co 30 tys. Myślę że nie jest obowiązkowe odwadnianie filtra w przypadku tankowania dobrego paliwa i regularnych wymian filtra.
miro_x Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Może będę trochę złośliwy ale ludzie jeździcie samochodami za kilka - kilkanaście tysięcy zł. lejecie paliwo za parę stówek miesięcznie a nie wymienicie filtra paliwa z 40-50 zł ? i to kilkanaście lat?
SZYNKAR Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 Poczytałem trochę i postanowiłem filtra nie dotykać pomiędzy wymianami, a wymianę zlecać w warsztacie. Do tej pory miałem silniki gdzie pompa elektryczna paliwa zasila paliwem układ. Jak jest nieszczelność to silnik chodzi a paliwo się leje, widać gdzie i że trzeba uszczelnić. W A4 1,9 TDI paliwo jest zasysane PODCIŚNIENIEM, odwadnianie niesie ryzyko rozszczelnienia np. na śrubie odpowietrzającej i odwadniającej, pompa wtryskowa może zassać powietrze i układ się zapowietrzy a silnik stanie. Jest jeszcze ryzyko uszkodzenia pompy wtryskowej pracującej na sucho 1-2kzł. Odpowietrzanie jak czytałem to kilka godzin/dni plus osprzęt odsysający. Co do kasy to kupiłem autko i z pracą się pokiełbasiło dosłownie tydzień później. Mam kasy... (i tu zakończmy temat kasy) Sam jestem ciekaw co wyleci z tego 15 letniego filtra po wymianie.
pawullonn Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 kolego ja powiem szczerze że raz na rok przed zimą lepiej wymienić, nie jest to wielki koszt. Ja robię tak co roku, a mój znajomy miał problem raz z odpaleniem przez filtr paliwa w zimę, przymarzła woda. Wymieniaj
cowboy1 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Chlopie zmien ten filtr na nowy i nie wypisuj glupot.
aju Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 ja zmieniam f. paliwa co drugą wymianę paliwa więc co jakieś 25~tyś km, jeszcze nigdy nie miałem kłopotów przez to że wymieniłem filtr
pepik Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 ja zmieniam f. paliwa co drugą wymianę paliwa więc co jakieś 25~tyś km, jeszcze nigdy nie miałem kłopotów przez to że wymieniłem filtr Chodziło Ci chyba o wymianę oleju Przy wymianie filtra paliwa, nowy filtr trzeba zalać paliwem czy nie? Słyszałem różne opinie na ten temat.
cowboy1 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Tak nalezy go zalac paliwem i zwilzyc uszczelke gumowa.
rikardo Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Poczytałem trochę i postanowiłem filtra nie dotykać pomiędzy wymianami, a wymianę zlecać w warsztacie. Do tej pory miałem silniki gdzie pompa elektryczna paliwa zasila paliwem układ. Jak jest nieszczelność to silnik chodzi a paliwo się leje, widać gdzie i że trzeba uszczelnić. W A4 1,9 TDI paliwo jest zasysane PODCIŚNIENIEM, odwadnianie niesie ryzyko rozszczelnienia np. na śrubie odpowietrzającej i odwadniającej, pompa wtryskowa może zassać powietrze i układ się zapowietrzy a silnik stanie. Jest jeszcze ryzyko uszkodzenia pompy wtryskowej pracującej na sucho 1-2kzł. Odpowietrzanie jak czytałem to kilka godzin/dni plus osprzęt odsysający. Co do kasy to kupiłem autko i z pracą się pokiełbasiło dosłownie tydzień później. Mam kasy... (i tu zakończmy temat kasy) Sam jestem ciekaw co wyleci z tego 15 letniego filtra po wymianie. To co piszesz dotyczy silników 2,5 gdzie były montowane pompy VP44. Dwa razy odwadniałem filtr paliwa i nie miałem żadnych problemów z silnikiem więc nie wiem kto ci takie rewelacje nawciskał. Sam autor książki "sam naprawiam a4" opisuje tą czynność identycznie jak opisałeś w pierwszym poście. Każdorazowo wymieniałem miedziana podkładkę pod śrubą co jest najważniejsze w tej operacji. Używam filtrów knechta kc 69 przejechałem na nim 45 tkm i obecnie planuje go wymienić, nigdy nie miałem żadnych problemów nawet przy - 30 ale paliwo tankuje na stacjach statoil sporadycznie na orlenie.
SZYNKAR Opublikowano 24 Września 2011 Autor Opublikowano 24 Września 2011 Ile spuściłeś z filtra (kiedy przestajesz spuszczać) i co wypłynęło? Ile było wody? Czy było coś jeszcze oprócz paliwa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się