Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nagrzewnica - płukanie lub wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanko czy jak wleje odkamieniacza KAMIX to trzeba odrazu wymienic cały płyn chłodniczy czy przez jakis czas mozna na nim jezdzic cos sie stanie?

Opublikowano

witam mam pytanko czy jak wleje odkamieniacza KAMIX to trzeba odrazu wymienic cały płyn chłodniczy czy przez jakis czas mozna na nim jezdzic cos sie stanie?

a ty chcesz tym zalac uklad chlodzacy i tak jezdzić?

nie polecam bo pod wplywem odkamieniacza w plynie bedzie plywac pelno swinstwa, miedzy innymi "kamień" ktory sie wydzieli pod wplywem srodka

co moze zaszkodzić pompie

srodkiem potraktuj tylko nagrzewnice uprzednia ja przeplukaj w kierunku odwrotnym do normalnej pracy.... i w normalnym też :)

potem odkaminiacz do srodka.... znowu plukanie

potem przedmuchac nagrzewnice powietrzem (niekoniecznie)

zalać ją płynem chłodniczym (tylko jeslu przedmuchana została nagrzewnica)

zalożyć weze

odpowietrzyc

uklad

uzupełnić braki płynu

Opublikowano

Nie chcę zakładać osobnego pytania,a mam takie pytanie związane najprawdopodobniej z nagrzewnicą.Od dłuższego czasu jak auto jest już nagrzane na wolnych obrotach i podczas lekkiego dadawania gazu na postoju słychać jakieś dziwne bulgotanie ( coś jakby przelewanie płynu) pod kokpitem,a dokładnie 5-8cm nad radiem tak minimalnie w stronę kierownicy.Co to może być ?? Czy w tym rejonie w AJM jest nagrzewnica ???

Opublikowano

Mój problem z brakiem ogrzewania powrócił.

Cholera chyba tylko wymiana nagrzewnicy mnie czeka.

Byłem dzisiaj w warsztacie zapytać ile taka wymiana i krzykneli 400zł to chyba trochę dużo.

Czy to możliwe że jak jest uszkodzona klapa temperatury to klimatronik nie pokaże błędu?? [br]Dopisany: 07 Styczeń 2008, 14:47 _________________________________________________A tak poza tym to przydałby sie jakiś tutorial jak wymienić nagrzewnice w A4 klimatronik.

Jakby ktoś wymieniał to zróbcie fotki.

Opublikowano

Nie mogę.

VAG nie łączy mi się z klimatronikiem. Zmieniłem latency portu na 7 a pozniej na 5 i na mniej i nic nadal sie nie łączy. Zdąży zczytać numery versji vag z błędami i wyskakuje komunikat ze za dużo błędów podczas połącznia.

Sprawdzałem błędy na klimatroniku na panelu i jest 0.

Opublikowano

z tym wagiem to probowales odlaczyc akumulator na trochę i potem sprobowac sie podlaczyc... dziwna sprawa z tym wagiem, moze cos ze sterownikiem w takim razie

Opublikowano

Nie probowałem, a problem jest taki ze mam interfejs od viakena na usb i niestety z moim klimatronikiem sie nie łączy ale w vw passat łączy sie bez problemu, nie wiem czy to ma znaczenie ale tak jest.

Opublikowano

Ja zdecydowałem się potraktować nagrzewnicę odkamieniaczem i przepłukać bieżącą wodą w jedną i druga stronę kilka razy. Trochę syfu wyleciało (rozpuszczonego i w grudkach). Na razie odpukać grzeje bardzo dobrze. Zobaczymy jak długo....

Opublikowano

czyli u ciebie jest problem nie na samym polaczeniu tylko z kabelkiem...

nieciekawie, moze inny sterownik do usb, albo poprostu poszukac jakiegos klubowicza w okolicach z wagiem na com i przetestować

Opublikowano

nie musisz demontować nagrzewnicy wystarczy odpiąć węże i podłączyć węże z wodą do płukania ,ja zrobiłem tak ze najpierw podpiołem węże odwrotnie czyli niezgodnie z przepływem ,więc wodę pompowałem lewym wlotem a prawym wyleciało mi całe wiaderko rdzawego szlamu,a gdy woda leciała już czysta powtórzyłem to samo zgodnie z przepływem.nietrzeba odpowietrzać po przejechaniu ok 1km ciepełko w autku ze aż miło metoda sprawdzona polecam.zaznaczan ze nie dolewałem zadnych środków poprostu czysta woda

Opublikowano

Ja miałem ten sam problem w zeszłym roku! Kupiłem auto w lecie spoko klima a jak przyszly zimne dni pojawił się problem bo nagrzewnica nie działała. Okazało się że jest zalepiona bo jakiś matoł w Niemczech wlał niewłaściwy płyn lub bawił się w jakieś uszczelniacze. Zdjąłem przewody od nagrzewnicy i przy pomocy węża ogrodowego i odkamieniacza przepłukałem, oczywiście zgodnie z obiegiem, zostawiłem tak na godzienę i ponownie i problem zginął. Polecam i pozdrawiam!!! :hi:

Opublikowano

chcialbym podbic temat, zrobilem prawie tak jak kolega wyzej, czyli weże pod cisnieniem i ogień... ale co to dalo nic :/ nadal temperatury cieplej nie ma, na dodatek spada mi temperatura silnika, ale wracajac do temperatury wewnatrz, mam taka faze, ze jak wylacze w cholere nawiew, to po wlaczeniu go znowu buchnie goracym powietrzem i za chwilke juz jest letnie lub mniej niz letnie powietrze, dodam ze obie weze od nagrzewnicy gorące, pomocy

Opublikowano

Objaw z buchaniem ciepłego zwiazany jest z zapchaną i zakamienioną ngrzewnicą, a co do spadku temp to do sprawdzenia czujnik temp i termostat, ale najprawdopodobniej to drugie.

Mowisz, że węże od nagrzewnicy gorąca.... ma ona tak mały przepływ i tak mało ciepła oddaje (mocno zamulona), że woda która przez nia przepływa nie ma szansy się zchłodzić. Po prostu wiekszość czynnej powierzchni jest zapchna :confused4: .

Opublikowano

termostat juz do mnie jedzie zobaczymy co to bedzie, a co do nagrzewnicy to nie mam pojecia juz sam, moze za slabo ja przeplukalem i odkamienialem :/[br]Dopisany: 15 Listopad 2008, 10:49_________________________________________________Panowie, a znacie jakis zloty sposob by odkamienic nagrzewnice? Jakis spec rzucil mi tematem, by wlasc 5,5 litra wody i 0,5 litra octu i pojezdzic dwa dni :shocked: ale to nie traktor sobie pomyslalem i nie wiem czy to dobry pomysl :przebiegly: moze wy macie jakies lepsze doswiadczenia?

Opublikowano

Ocet za***iście odkamienia - sprawdz na elektrycznym czajnku w domu, ale czy nie będzie miało to wpływu na jakieś elementy w układzie????

Opublikowano

Ja kilka dni temu płukałem nagrzewnice bo nie maiłem ciepełka Po tym zabiegu aż miło jechać-chwila moment po uruchomieniu silnika zaczyna lecieć ciepełko :> (póki co niestety nie korzystam z tego bo zwaliło się co innego i mam kilka dni przerwy... :disgust:)

Do płukania użyłem kreta, tylko najpierw rozpuściłem go w wiadereczku żeby nie zaszła zbyt gwałtowna reakcja, a później do nagrzewnicy na parę minut, i następnie płukanie gorącą wodą, raz w jedną stronę, a raz w druga (zaznaczam że kreta wlałem odwrotnie do obiegu)

Co do octu to pomaga ale żeby dobrze zadziałał musi być zaj....e gorąca woda (odkamieniając czajnik trzeba roztwór zagotować) a wlewając go do nagrzewnicy nie ma fizycznej możliwości żeby tam został i przez kilka minut miał wysoką temperaturę-taka jest moja teoria :tongue4:

Tak więc ja polecam kreta-powodzenia

Opublikowano

Tak ale kolega napisał by tak pojeżdzić trochę a temp. 90st.C w zupełności wystarczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...