KamisG Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Dobry Wieczór Koledzy Forumowicze ! :> Nadchodzi długi weekend i planuje się zabrać, za wymianę klocków (ew. klocków i tarcz , okaże się jutro rano jak zdejmę tarcze i ocenie ich stan) z tyłu. Moje pytania są następujące ... 1. Zna ktoś może wymiary tarcz ? w BEX ? 2. Czy tak samo jak w B5 w razie wymiany tarcz trzeba się przygotować na wymianę łożysk ? 3. Z tego co wyczytałem na forum polecana marka klocków to FERODO ? 4. Czy w B6 występują jakieś przeciwwskazania do wymiany tych podzespołów we własnym garażu ? ( mam doświadczenie z Golfem IV , A4 B5 i Seatem Ibiza... podchodziłem kiedyś żeby zabrać się za to w passacie B6 ale w tym egzemplarzu tłoczek z tylu trzeba było cofać Vagiem wiec nie podołałem, czy tu może mnie czekać podobna niespodzianka...? ) Wiem że niektóre z tych pytań sa banalne dla posiadaczy A4 b6 i wstydem jest nie wiedzieć tego ale samochód posiadam od miesiąca i przyznam się szczerze za dużo jeszcze w nim nie grzebałem bo nie było potrzeby... Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam !
Bartoszzz Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 1. Na nalepce we wnęce na koło zapasowe są kody po których zidentyfikujesz jakie masz wielkości tarcz: dla przodu: 1LB - 288mm lub 1LT - 312mm dla tyłu: 1KD - 245mm lub 1KP - 255mm 2. W B6 nie trzeba już wymieniać łożysk z tyłu razem z tarczą 3. Polecane ogólnie są: Ferodo, TRW, Bosch 4. Nie trzeba Vaga aby wymienić, nie ma tutaj elektrycznego ręcznego tak jak w Passacie B6. Ze wszystkim dasz sobie radę tym bardziej, że już to robiłeś w B5 to wiesz co i jak.
Dev Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 1. 288/245mm lub 312/255mm (wlepka) zrób foto wlepki lub przedniej tarczy to Ci powiem co tam masz 2. nie 3. tak, przód FDB1717, tył FDB1083 4. nie, nie ma, potrzebujesz imbusa nr 7, płaski śrubokręt, coś do wciśniecia tłoczka (nie ma opcji VAG) klucz oczkowy 11, do odkrecenia odpowietrznika, jak bedziesz wciśkac tłoczek, przewód elastyczny
KamisG Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 Wielkie Dzięki za info jutro zacznę ogarniać temat
augustA4 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 1. 288/245mm lub 312/255mm (wlepka) zrób foto wlepki lub przedniej tarczy to Ci powiem co tam masz 2. nie 3. tak, przód FDB1717, tył FDB1083 4. nie, nie ma, potrzebujesz imbusa nr 7, płaski śrubokręt, coś do wciśniecia tłoczka (nie ma opcji VAG) klucz oczkowy 11, do odkrecenia odpowietrznika, jak bedziesz wciśkac tłoczek, przewód elastyczny Podlacze sie do tematu Devastation masz jakis patent na odkrecenie jazma przy wymianie tarczy w B7. Chodzi mi o nieszczesna srube imbusowa na dole. Dostep do niej jest tragiczny
Dev Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 klucz imbus nr 8, metr rura i odkrecasz
KamisG Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 Dzisiaj ostro zabralem sie za robote.. zwalilem tylne kola ale klocki ku mojemu zdziwieniu sa jeszcze zdatne do jazdy... moim skromnym zdaniem 3-4 tysiace na nich przejezdze wiec przy mojej jezdzie do poczatku wiosny spokojnie mi starcza a szkoda wymieniac dobre klocki ... tarcze tez sa ok i przezyja jeszcze nastepny komplet klockow po ich uprzednim przetoczeniu... Jednak mam nastepujacy dylemat.... chec wymiany klockow byla umotywowana tym ze od czasu do czasu przy hamowaniu ( najczesciej przy lekkim hamowaniu przy dojezdzie do swiatel) samo wylacza sie ESP i uruchomic je mozna dopiero po zgaszeniu silnika i jego ponownym rozruchu... taki sam problem przerabialem w A4 B5 FL i po wymianie kompletu tarcz+klockow problem ustal , wtedy doradzil mi to znajomy pracujacy w ASO tym bardziej ze B5 blagalo juz o wymiane hamulcow... myslalem ze to samo jest w moim B6 a tu jednak musi byc jakas inna przyczyna... mial ktos z was podobny problem ?
Lukasz_mk2 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Panowie jeśli w temacie kolega pytał o klocki, to nie zakładam nowego tematu tylko pytam tu. Jakiś czas temu wymieniałem klocki w swoim B6. Wybór padł na TRW. W związku z tym mam pytanie do ludzi posiadających klocki tej firmy. Czy u was też po rozgrzaniu hamulców hamulce piszczą, czy tylko ja trafiłem na jakieś "słabe" klocki??
Diego Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Ja mam TRW, zero piszczenia na ciepłych jak i zimnych. Do tego stosunkowo mało pylą
uhu2 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja rowniez posiadam klocki TRW na przodzie i nigdy nie piszczaly czy to na zimnych czy na cieplyc hamulcach.Kolega kupil Bosch i niestety one mu piszcza wiec moze tak poprostu trafiles.Generalnie polecam TRW:rolleyes:
YOGI3000 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Dzisiaj ostro zabralem sie za robote.. zwalilem tylne kola ale klocki ku mojemu zdziwieniu sa jeszcze zdatne do jazdy... moim skromnym zdaniem 3-4 tysiace na nich przejezdze wiec przy mojej jezdzie do poczatku wiosny spokojnie mi starcza a szkoda wymieniac dobre klocki ... tarcze tez sa ok i przezyja jeszcze nastepny komplet klockow po ich uprzednim przetoczeniu... Jednak mam nastepujacy dylemat.... chec wymiany klockow byla umotywowana tym ze od czasu do czasu przy hamowaniu ( najczesciej przy lekkim hamowaniu przy dojezdzie do swiatel) samo wylacza sie ESP i uruchomic je mozna dopiero po zgaszeniu silnika i jego ponownym rozruchu... taki sam problem przerabialem w A4 B5 FL i po wymianie kompletu tarcz+klockow problem ustal , wtedy doradzil mi to znajomy pracujacy w ASO tym bardziej ze B5 blagalo juz o wymiane hamulcow... myslalem ze to samo jest w moim B6 a tu jednak musi byc jakas inna przyczyna... mial ktos z was podobny problem ? Zapala sie tylko ESP czy też ABS? Raczej to bedzie czujnik ale lepiej podepnij vaga.
americ9nos Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Witam, jakie największe tarcze mógłbym założyć do a4 b6 1.8 T s-line przy felgach 16-calowych ??, obecnie mam 17-stki, ale chcę zmienić na mniejsze... co oprócz tarczy i klocków będę musiał wymienić ???
Dev Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Wszystko zalezy od wypelnienia felgi. mozesz dac 312 lub 320 przy zmianie na 312 wymieniasz tarcze i jarzma reszta bez zmian przy 320 wymieniasz wszystko: tarcze klocki zaciski i jarzma jak chcesz to mam wsio dostepne
americ9nos Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 Wszystko zalezy od wypelnienia felgi. mozesz dac 312 lub 320 przy zmianie na 312 wymieniasz tarcze i jarzma reszta bez zmian przy 320 wymieniasz wszystko: tarcze klocki zaciski i jarzma jak chcesz to mam wsio dostepne Czyli jak nie spróbuje założyć felgi, to nie będę pewny czy pasuje. Tarcze muszę zmierzyć. Jaki jest koszt wymiany dla średniej i wysokiej jakości zestawu 312 i 320 mm: 1. tarcze, klocki i jarzma 2. tarcze, klocki, jarzma i zaciski Zestaw musi zapewniać bezpieczne hamowanie i trwałość.
ExeQtoR Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) Podepnę się pod temat. Przy wymianie kół, zauważyłem że czujnik zużycia okładzin z tyłu nie kłamał... jedna strona lewy tył, od strony wewnętrznej jest zdarta, a pozostałe są jeszcze dobre (ok 5mm), więc oczywiście wymiana będzie kompletu, ale tutaj pytania: -> co mogło być przyczyną zdarcia tylko jednego klocka? -> czy stosuje się jakieś smary na prowadzenie klocka w jarzmie? -> zalecanie jakieś wymiany uszczelnień (gumki/gumeczki), czy dopiero jak widać spękanie? na co jeszcze zwrócić uwagę? Pacjent to 14, b6, 1.8t BFB z tarczami 1kp mam go 3 lata i zrobiłem na nim ok 55tyś km, klocki wymieniał poprzedni właściciel - gdyby nie ten jeden felerny klocek to jeszcze z 40tyś bym zrobił przy mojej jeździe. Na forum widziałem że niektórzy polecają klocki OZ, ale jak znalazłem to są odmiany klocków nawet do 17mm na grubość - pytanie czy takie cudo wejdzie, bo inni producenci oferują 15mm ? PS: Auto mi jest na co dzień potrzebne,więc muszę części kupić zawczasu, aby potem nie gwizdać... Edytowane 3 Listopada 2016 przez ExeQtoR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się