luc Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam! na całym forum nie ma info nt. wymiany rozrządu w b8 2.0 tdi 143km CR (CAGA), nie wiedziałem w takim razie, że ten silnik jest na łańcuchu Tak na poważnie, co polecacie jacy producenci, proszę o opinie i porady. Z ciekawości zadzwonie do ASO z pytankiem ile taki zabieg u nich kosztuje (chyba, że już ktoś u nich robił to proszę o info). Aha jeszcze jedno: zalecana wymiana rozrządu według producenta to 180k km? (też nigdzie nie ma takiego inf) Pozdrawiam 1
przemek4net Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Aha jeszcze jedno: zalecana wymiana rozrządu według producenta to 180k km? (też nigdzie nie ma takiego inf) http://www.vwclub.bg/~dragocl/pdf/SSP/ssp409_d.pdf str 73 mam ten silnik w exeo - teraz nie mam papierow pod reka ale jak bede mial czas to zerkne czy CAGA w exeo ma inne zalecenia. Jak sie dygasz ze rabnie to idz do seata, zaplac chyba ze 150 zyla za sprawdzenie czy bryka Twoja kupy sie trzyma... jak uznaja ze jest ok to za kase mozesz wykupic w seacie (dotyczy wszystkich pociotkow vw takze sprowadzanych powypadkowch itp) gwarancje-ubezpieczenie (haslo seat excellence gwarancja) Pozdrawiam, Przemek EDIT: silniki caga (143ps) jak i caha(170ps) maja te same wtryski, pompe CR itp (to nie tak jak PDki gdzie inne pompki byly do 170 a inne do 140) - roznica jest w turbinie i pompie wody (nie glupio byloby w razie robienia rozrzadu wstawic pompe wody od CAHA)..
przemek4net Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 w zamienniku pompa wody jest do caga i caha taka sama (w ori sa inne) wiec to chyba kosmetyczna roznica Przemysl czy nie warto przy rozrzadzie (zakladajac, ze to cos pod 180tys masz) wymienic profilaktycznie zabierak napedu pompy oleju (do 10.2009 w "CR"ach szly fizycznie te same czesci co w 2.0PD) - po stanie starego bedziesz wiedzial na czym stoisz... Pozdrawiam, Przemek
wrclaguna Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 przemek4net ciekawe rzeczy piszesz dzieki za info o zabieraku napedu pompy oleju
RALF76 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 w zamienniku pompa wody jest do caga i caha taka sama (w ori sa inne) wiec to chyba kosmetyczna roznica Przemysl czy nie warto przy rozrzadzie (zakladajac, ze to cos pod 180tys masz) wymienic profilaktycznie zabierak napedu pompy oleju (do 10.2009 w "CR"ach szly fizycznie te same czesci co w 2.0PD) - po stanie starego bedziesz wiedzial na czym stoisz... Pozdrawiam, Przemek Czy można poznać po kodach z wlepki czy tylko po dacie produkcji auta. że silnik jest poprawiony tzn od październinka czy listopada 2009 ma zmieniony zabierak???
przemek4net Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 do 19.10.2009 naped oleju byl 1:1 jak silniki 2.0PD po okolo 2006r (to znaczy walki wyr napedzane przez zebatki a nie lancuch jak w pierwszych 2.0PD ale sam zabierak mial dlugosc 77mm i w sam walek wchodzil jedynie na okolo 3.5cm (slabe ogniwo calosci) no i jest przez to narazony na wycieranie/jak i gniazdo zabieraka)... po tej magicznej dacie vw troche to zmienil w calej grupie: gniazdo zabieraka jest okolo 2x glebsze jak i zabierak jest 100mm (przy okazji: oficjalna metoda naprawy napedu walkow w silnikach 2,0PD to wstawienie zestawu od CRa po 10.2009) - zmienila sie tez pompa oleju, czy twardosc elementow nie wiem... Ja bym w panike nie wpadal ale ze rozrzad w CRach zmienia sie raz na wiele lat wiec wydaje mi sie, ze nieglupio by bylo sprawdzic czy sie nie zaczal scierac i nawet profilaktycznie zmienic zabierak (on sam kilkadziesiat pln kosztuje....a jezeli wchodzi ciasniej to i mniej sie bedzie wszystko urabiac) - jakby gangrena sie uaktywnila to najrozsadniejsze nakladowo-kosztowo regeneracja gniazda pod zabierak 100mm (Tomekcostam chyba za 700 czy 800 zyla to robi) albo jakis na czeskim forum skodziany widzialem ze zabierak dorabiali z jednej strony szerszy (od strony walka + poszerzenie tego otworu)...mozna tez pewnie wkladac naped z 1.9tdi tyle ze to wyjdzie drozej (i ryzyko uwalenia walu...bo bezabatke stara z walu zbic trzeba) W silnikach 2,0tdi Cr w ibizach fr (silnik poprzecznie) nie jestem pewny ale tam pompa oleju jest napedzana chyba przez pasek (do weryfikacji - moze takie przekladki ktos rozpracuje z czasem)... na chwile obecna bym ograniczyl sie do weryfikacji (nie ma co czarnowidziec - zweryfikowac, zlozyc i uzytkowac.... Pozdrawiam i powodzenia, Przemek Jezeli nie znacie daty produkcji i nie macie dostepu do bazy vw to poogladajcie date produkcji czesci okolosilnikowych (do najmlodszej + 1miesiac i jest data +-2 tygodnie) - przyklad czesci z data: na pokrywie plastukowej silnika jest od srodka nalepka z data, pewnie "kropkami" na innych plastikach beda tez daty) Jezelu macie rok modelowy 2009 czy 2008 to raczej na 90% jest starego typu
johnny2002 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Witam, Trochę odgrzeję temat. Komu na śląsku warto powierzyć CAGA na wymianę rozrządu + sprawdzenie imbusika ? Ktoś ma doświadczenia ? Ile to mniej wiecej może kosztowac i co z tą pompą wody CAGA/CAHA ? Są jakieś różnice ? Ktoś już sprawdzał organoleptycznie/wymieniał ? Z góry dzięki. ---------- Post dopisany 23-10-2012 at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany 22-10-2012 at 21:16 ---------- W ASO 2350zł rozrząd z pompą na oryginalnych częściach (2 lata gwarancji lub 180tkm). Wymiana imbusika, ale na ten sam 77mm 500-600zł. Da się gdzieś taniej i lepiej ?
adbur Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Przy ostatnim przeglądzie w ASO SEATa pytałem z ciekawości ile za rozrząd (części+robocizna) trzeba zapłacić, kierownik zmiany mówił coś około 1500zł. Silnik 143km CAGA.
siwucha Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Ja kupowałem części w skodzie 830zł z pompą wody. Robocizna 500zł u zaprzyjaźnionego mechanika. 1
riddick74 Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 zaprzyjaźniony mechanik wzioł 500zł
doradca Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 u mnie rozrząd, pompa, filtr paliwa, powietrza i pyłkowy plus jakas rolka dodatkowa razem z robocizną wyszło 1500 zł u mechaniora, w ASO w Szczecinie krzykneli 1200 zł za częsci plus 500 zł robocizna
sysek27 Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Jestem właśnie przed wymianą rozrządu części sobie sam załatwię a robociznę zlecę serwisowi bo różnica miedzy serwisem a "zaprzyjaźnionym mechanikiem" to +/-200zł za to będzie wpis w historii i w książce serwisowej i wtedy to inaczej wygląda przy sprzedaży takie moje skromne zdanie:wink:
wojtekz Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 poradźcie mi bo na dniach będę zmieniać rozrząd, czy rzeczywiście mam zlecić też wymianę tego zabieraka pompy oleju? samochód ma 170tyś najechane - kompletnie nic się nie dzieje i nie wiem czy kombinować skoro wszystko jest OK - jak myslicie?
przemek4net Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 zabierak kosztuje ze 20pln wiec to koszt akurat zerowy Auto masz z data prod. przed 10.2009 wiec masz z 1:1 mechanizmem jak w 2,0tdi pd na kolach zebatych... gdzie to przy 200+ pada Pytanie: - czy zamierzasz tym autem zrobic jeszcze max 20tys km i sprzedac czy niekoniecznie - ile mechanik chce extra za zagladanie tam jak i tak grzebie przy rozrzadzie... jak 500zyla to bym sobie podarowal, jak max 100 wiecej to w ciemno zagladnalbym tam by wiedziec czy w trase mam brac z soba liste z ogloszeniami "laweta 24h" Jezeli teoretycznie bylyby tam slady zuzycia to naprawa tego gdy masz i tak silnik jest rozgrzebany do rozrzadu jest znacznie tansza niz gdyby siadloby to na trasie i moze przy okazji turbina, koszt lawety, ponowne rozbieranie itp itd Obstawiam, ze kupiles auto z duzym przebiegiem co byly nabite w 3 lata glownie na trasie, auto ma skrzynie 6 biegow wiec silnik chodzil na niskich obrotach walu (a wiec i pompy oleju, walkow wyr ipt)... obstawiam, ze nic nie bedzie wymagalo interwencji... ta operacja to cena spokoju sam musisz zdecydowac ile kosztuje Twoj spokoj Pozdrawiam, Przemek
wojtekz Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 auto jest produkcji koniec 2007r. dopiero co je kupiłem i zamierzam parę latek nim pojeździć, znam cała historię swojego auta, jak w zegarku regularne przeglądy co 30 tyś miał robione - tak jak mówisz pewnie większość przebiegu w trasach. hmm ja z kolei przebiegi robię małe ok 10-12tyś na rok więc do tych 200 tyś mam około 3 lata jeżdzenia nie powiem nastraszyłeś mnie, zapytam mechanika czy mi się tego podejmie i będzie wiedział co i jak - spróbuję to wymienić. wiesz może jakie to są dokładnie części do wymiany - jak to się wszystko nazywa (ETKA)?
przemek4net Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 w etce polskiej oznaczone jest to jako zabierak Prawd. masz 03G 115 181 D (byc moze zastapiony jest juz jakism innym byleby byl o tej samej dlugosci! (chyba dokldanie 77mm) Dla jasnosci: jezeli okaze sie po wyjeciu zmeczony/okaleczony na krawedziach to i pewnie gniazdo w walku do ktorego wchodzi tez jest zmeczone wiec wymiana samego zabieraka to juz wiele nie pomoze (szukaj regeneratorow wtedy tego walka) Tam jest takie zabezpieczenie drobne ("pierscien zabezpieczajacy") N 012 294 2 (pewnie wielokrotnego uzytku ale jak spadnie taka pier**la to latasz ponownie do ASO) obie rzeczy bedziesz bral w ASO wiec sprawdza Ci po vinie dokladnie Na tym forum i na forum vw-passat jest mega watek o naprawie tego... tu jest watek w tonie przerabiania silnika na wersje bez walkow wyr a na passacie w tonie regeneracji... na jednym o drugiem znajdziesz wszystko co potrzebujesz Cos kojarze, ze na vw-passat ktos opisywal kroki wlasnie spep by step jak wyciagnac sam zabierak "dla kontroli" Pozdrawiam, Przemek
wojtekz Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Nastraszony problemem felernych zabieraków pomp oleju przesiedziałem dzisiaj pół popołudnia żeby doszukać się informacji na ten temat czytałem m. in motor-talk.de oraz a4-freunde.com I choć naprawdę bardzo chciałem to nie znalazłem ani jednego posta posiadacza Audi A4 B8 który by miał tego typu problem, użytkownicy wcześniejszych modeli - Audi A4 8E - B7 czy A6 C6 oraz Passat B6 owszem. Przebiegi też nie mają tu znaczenia bo B8-emek z przebiegiem powyżej 200tyś jest już od groma, a te awarie zdarzały się osobom przy dużo niższych przebiegach. Co więcej w większości tym osobom które miały już takie problemy proponowano jako zestaw naprawczy właśnie zabieraki które były na starcie montowane w Audi A4 B8 czyli np 03G115281D - które to są ulepszeniem tych pierwszych wersji czyli z końcówką A - to samo się tyczy pomp. Nie wiem może te poprawione wersje są już na tyle dobre że nikt z nimi już problemów nie miał - bądź co bądź uważam że problem jest lekko rozdmuchany i podchodzicie do niego nad wyrost.
johnny2002 Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Raczej nie podejrzewam aby sie dało zdiagnozować. Albo kręci pompą albo się obkręci i sie dowiesz jak zobaczysz lampkę na desce. Jeżeli będzie wymieniał to zrób jakieś fotostory jak to się robi, albo przynajmniej zdjęcie tegostarego przy przebiegu 170tk. Zostanie dla potomnych.
wojtekz Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 mam pytanie czy przy wymianie rozrządu potrzeba jest też wymiany oleju, czy to dwie całkiem niezależne czynności?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się