arek_cccp Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 (edytowane) Fis wyświetli komunikat dopiero, gdy ciśnienie spadnie drastycznie poniżej normy, więc czasami może być za późno i nie ma co czekać na fis. Pompy w tfsi są podwyższonego ryzyka to prawda i najlepiej wrzucić taką z 1.8T jesli się zostawia auto na dłużej. A jeśli chodzi o to, że to słychać bardziej na rozgrzanym silniku niż na zimnym to tylko dlatego, że ten łańcuch się rozciąga pod wpływem ciepła jak to metal i ma luz, uderza o pokrywę stąd inny dźwiek i w sumie to tyle. Edytowane 9 Lipca 2017 przez arek_cccp
black4 Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 Dzięki Arku, W takim razie szukam dalej speca w Wawie, który fachowo zdiagnozuje pracę silnika, Pozdrawiam
jarek920 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Czujnik ciśnienia jest chyba 1.2 bara poniżej zasygnalizje ale podobno nie na biegu jałowym tylko od wyższych obrotów, tak więc na jałowym może być i 0.5bara i tak nie będzie sygnalizacji. 1
afroo. Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 1 godzinę temu, jarek920 napisał: Czujnik ciśnienia jest chyba 1.2 bara poniżej zasygnalizje ale podobno nie na biegu jałowym tylko od wyższych obrotów, tak więc na jałowym może być i 0.5bara i tak nie będzie sygnalizacji. Wg informacji, które posiadam po własnych przygodach z brakiem ciśnienia to czujnik mierzy dopiero od 2k w górę. Na jałowym nie wyświetli nic nawet jak na sucho poleci.
palet Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Historię kolegi GBNH już wyżej poznaliśmy. Czy są inni forumowicze, którym fabryczna pompa TFSI odmówiła posłuszeństwa ? Jeśli tak to proszę o info przy jakich to było przebiegach i jak później to ogarnęliście. Wiadomo, że najlepiej jest zapobiegać i sposób już znamy ale może prawdopodobieństwo awarii nie jest aż takie duże biorąc pod uwagę liczbę użytkowanych aut z takimi silnikami.
lukaszlsw Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 U mnie w A3 też wymieniałem napinacz i łańcuszek. ale klepanie było z koła zmiennych faz rozrządu które albo nie trzymają cisnienia albo mają luz na hamulcu. Najszybszy test to silnik rozgrzany, podłączamy kompa i kasujemy błędy nawet jak ich nie ma jeśli klekot na 5s ucichnie to koło do wymiany ASO 1800zł z obudową i elektrozaworem albo regeneracja za 500-600zł i nic się nie będzie tłuc. Oczywiście napinacz/łańcuszek swoją drogą ale można kupić tanio zestawik z dobrego zamiennika.
graber19 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 W dniu 9.07.2017 o 11:00, black4 napisał: Witam, Panowie podsumowując. Jeśli ciśnienie oleju jest ok (fis nie wyświetla żadnych ostrzeżeń) a silnik (BGB) pracuje z "charakterystycznym" klekotem należałoby wymienić napinacz i łancuch? Praca silnika powinna ulec wyciszeniu? Dodam, że auto ma mały przebieg ok. 70 tys km. Ponawiam prośbę o namiar na rzetelny warsztat w Warszawie gdzie zdiagnozują i skutecznie wyeliminują stukot pracy w B7 2.0 TFSI. (w rozsądnych pieniądzach), Dzięki, Pozdrawiam Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś miałem taki sam problem winowajca był wariator rozrzadu
kulczyk222 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Witam. moze ktomus uda sie zdiagnozowac co dolega mojej a4. podczas przyspieszania z silnika wydobywa sie metaliczne dzwonienie (podczas jazdy zaczyna sie w okolicach 1800 obr podczas postoju od ok 3 tys) wymieniony napinacz wraz z lancuszkiem nowa sklanka ani jedna z tych rzeczy nie spodowala zadniej zmiany. Dodatkowy problem (nie sadze zeby byly ze soba powiazane) to brak mocy do 90 auto jeszcze jakos idzie, po podpieciu pod komputer jedyny blad jaki mam to P2293. tankowanie zbiornika to prazka nalewak caly czas odbija. Dolaczam filmik dzwoniacego silnika, sorry za ciemny obraz ale nagrywalem w nocy, glownie chodzi o dzwiek Filmik zaczyna sie od 3 tys obrotow na postoju gdzie od razu slychac dzwonienie. Spoiler
black4 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Dzięki Graber19, Już zdołałem zlokalizować przyczynę. W moim przypadku był to nastawnik faz rozrządu (fazator). Wymieniłem zapobiegawczo łańcuch, szklankę popychacza wraz z uszczelkami. Ważne aby po wymianie nastawnika zalać nasze TFSI olejem 5W-40 specyfikacja 502 00. Dzięki wielkie Koledzy za pomoc. Wątki z forum okazały się bardzo pomocne. W razie potrzeb służę namiarami na mechaników w Warszawie, którzy mają doświadczenie w ww naprawach, Pozdrawiam
kulczyk222 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 W dniu 4.12.2017 o 22:28, kulczyk222 napisał: Witam. moze ktomus uda sie zdiagnozowac co dolega mojej a4. podczas przyspieszania z silnika wydobywa sie metaliczne dzwonienie (podczas jazdy zaczyna sie w okolicach 1800 obr podczas postoju od ok 3 tys) wymieniony napinacz wraz z lancuszkiem nowa sklanka ani jedna z tych rzeczy nie spodowala zadniej zmiany. Dodatkowy problem (nie sadze zeby byly ze soba powiazane) to brak mocy do 90 auto jeszcze jakos idzie, po podpieciu pod komputer jedyny blad jaki mam to P2293. tankowanie zbiornika to prazka nalewak caly czas odbija. Dolaczam filmik dzwoniacego silnika, sorry za ciemny obraz ale nagrywalem w nocy, glownie chodzi o dzwiek Filmik zaczyna sie od 3 tys obrotow na postoju gdzie od razu slychac dzwonienie. Pokaż ukrytą zawartość pomoze ktos?
Redjasper Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 @kulczyk222 poszukaj tematu o dzwonieniu i tam często problemem jest jedna blaszka - dokupuje się jakąś spinkę w serwisie, żeby ta blaszka się trzymała. Drugi problem może mieć jak najbardziej związek z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Masz problem z nalewaniem, co może też mieć przełożenie później podczas jazdy (ciśnienie). Sprawdź odpowietrzenie zbiornika, evap itp. Podepnij pod komputer.
kulczyk222 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 W dniu 4.12.2017 o 22:28, kulczyk222 napisał: Po podpieciu pod komputer wyswietla mi sie tylko jeden blad P2293. z tego co czytalem na forum gdyby evap byl padniety wtedy wskakuje 8 bledow. zawor n80 wymieniony i zadnego rezultatu. Zamowilem nawet nowa pompe w zbiorniku. niestety mimo sprawdzania po vinie przyslali mi zupelnie inna ktora nie pasuje. pomoze ktos?
Redjasper Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 @kulczyk222 coś chyba pomieszałeś z tym evapem. Z tego co pamiętam to ja pisałem o wyskakujących 8 błędach i próbie wymiany tylko evapa. A problemem był PRZEKAŹNIK, który miał zwarcie i odcinał wszystkie podzespoły na jednej listwie - całe 8,. Także nie chodziło o to, że jak evap jest padnięty to jest 8 błędów, tylko jednym z nich był evap (tak przez x czasu podejrzany był evap, ale problem był gdzie indziej). Po wpisaniu w google P2293 audi a4 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18725/P2293/008851 https://www.audiforums.com/forum/b7-models-71/engine-fault-code-p2293-163216/
kulczyk222 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 tak przegladalem juz nawet tematy anglojezyczne. nie wiemczy sam wglebiales sie w to co mi wyslales ale tam mowa jest o szklance paliwa ewentualnie o krzywce i calych nastepstwach jakie spowodowane sa uszkodzeniem szklanki. ja szkalanke juz jakis czas temu mialem zakladana nowa mimo ze stara nie nosila oznak zuzycia. wybulenie ok 1,5 tys zlotowek za nowa pompe wysokiego cisnienia nie jest sztuka i jesli bede musial tak tez zrobie. pytanie brzmi czy to wlasnie jest przyczyna. gdybym chcial kolejno kupowcac nowe czesci i wymieniac je z nadzieja ze poprawi to sytuacje nie szukal bym pomocy na forum.
Redjasper Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 ale widzisz to, że do tego jednego błędu jest x rzeczy do sprawdzenia? Jeśli sam tego nie sprawdzisz, to może mechanik?
daglas Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Sorry Panowie, ze tutwj wciskam zapytanie ale posrednio dotyczy tego watku. Mamy na forum kogos z aso kto sprzeda Nam oem czesci w dobrym prajsie ?
HOLMATRO Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 11.12.2017 o 23:17, daglas napisał: Sorry Panowie, ze tutwj wciskam zapytanie ale posrednio dotyczy tego watku. Mamy na forum kogos z aso kto sprzeda Nam oem czesci w dobrym prajsie ? Pisz do kolegi @m1chal Edytowane 13 Grudnia 2017 przez HOLMATRO
daglas Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Dopisuje sie do listy osob u ktorych wymiana napinacza z lancuchem wyeliminowala diesel sound
black4 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Witajcie! No fajnie Michał, że operacja się powiodła i pacjent już nie klekocze BTW. Jaki olej silnikowy zalałeś? Pozdrawiam
iglako Opublikowano 13 Stycznia 2018 Opublikowano 13 Stycznia 2018 Podstawa to dobra oliwa. Testowalem w zyciu rozne oleje typu Castrole ,schelle ,liqui moly i inne wynalazki i zawsze ten sam problem, silnik rzegotal glosno po intensywnej- szybkiej jezdzie po autostradzie . Do starej babki B5 1.8T lalem Motul X-cess a do TFSi leje obecnie X-max 0w40 i jak dla mnie to najlepsza oliwa do tego turbo-benzynowca.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się