graba83 Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Osobiście wziąłbym bosha bo: - od 1,5 roku rodzice mają boscha s4 czyli model nizszy od tego co wybrałeś 74/680 do dieselka w octavii i nie narzekaja, w zimę mielismy -28C i bez problemu zapalał, - biorąć s5 dostajesz za ok 30 zł dopłaty wiekszą dawke na rozruchu bodajże 780, a to się sprawdzi przy większych mrozach - moll osobiscie pierwszy raz słysze taka markę - zastanów sie czy koniecznie chcesz przez neta brać jakikolwiek aku, później w razie jakieś awarii musisz odesłac do kolesia towar i bedziesz 2-3 tyg bez baterii, chyba że mieszkasz niedaleko
Krzysztof Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 - moll osobiscie pierwszy raz słysze taka markę Moll idzie na 1szy montaż do m.in. Audi ; ] To bardzo dobre akumulatory..
groszek27 Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Akumulatory Moll z tego co wiem mają świetną opinię jednak cena akurat tego jest niepokojąco niska dlatego pytam. Akumulator chyba kupię na miejscu... popytam w lokalnych sklepach jaką cenę mogą zaoferować. Ja miałem Centre i akurat jak skończyła się gwarancja to niestety zaczęły się problemy tak że muszę ją wymienić.
ROBERT Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Ja mam auto z 11.2004 r. i aku jeszcze ori - firma MOLL
jezuwrc Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Panowie sprzedając naprawdę dużo akumulatorów głównie Bosch napiszę tak. Cofając sie 5-10lat w tył Akumulatory średnio wytrzymywały 7-10 lat Ta wartość większa dotyczy raczej benzynek Po prostu mniejsze obciążenia. Dziś już takich aku nie "produkują" Jak 5 lat wytrzyma to uważam że będzie dobrze. Chodzi wiadomo o kasę... To taka mała moja teoriana temat żywotności aku ...Ale uważam że najlepszy w tym układzie aku do silnika 1.9/2.0tdi to S5 008 77ah 780A Naprawdę warto...
groszek27 Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Dzięki za odpowiedź!! Więc chyba wezmę tego Boscha.
markus1985 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 ja miałem vartę blue dynamic teraz kupiłem silver dynamic 750 A stary poszedł do busa jestem zadowolony z varty mam 2 w dieslach i jedną w benzynie i nie ma problemów puki co , za silvera płaciłem 330zł po znajomości
ed2k Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 proszę o poradę: Który akumlator najlepiej kupić do Audi A4 1995 2.8 Quattro, nie wiem czy to ma znaczenie ale w książce serwisowej mam kod AAH.
wampir Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 Czy to normalne, ze nowy akumulator Varta silver 52Ah po tym jak odebrałem go od kuriera miał 12,5V gdy podładowałem go z kilkanaście godzin dobił do 13,1V..potem postał 3 dni w przedpokoju czekając na montaż i po włożeniu do auta wg miernika na desce rozdzielczej po włączeniu zapłonu pokazało się 12,2-12,4V ? Czy miernik w aucie jest poprawny? Ile V powinien mieć taki akumulator? Podczas jazdy miernik na desce rozdzielczej pokazuje lekko ponad 14V o grubość kreski, ale po przejechaniu 10km napiecie spada tez o grubość kreski poniżej 14V Co robić z tym aku? Wyciągnąć go i podładować prostownikiem? Jeśli tak to do ile V? Czy też może jezdzić dalej normalnie autem. Pokonuje ok 10km do pracy w jedną stronę.
czesia Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Tak to normalne, aku bez obciążenie powinien mieć ok 12,5V, nic nie ruszaj ,jeździj i ciesz się jazdą, alternator sam sobie go doładuje,ewentualnie zrób sobie dalszą wycieczkę za miasto żeby było mu łatwiej :>
Pretor Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 W pełni naładowany akumulator powinien mieć 12,7V. Jeśli kupiłeś aku który miał 12,5V to musiał już trochę leżeć na półce. Najlepiej sprawdzić kiedy był wyprodukowany po numerze na aku. To normalne, że po włączeniu zapłonu napięcie spada, przecież jest wtedy pobór prądu. Sprawdź napięcie ładowania, powinno być ok 14,2V-14,4V. Jeśli aku jest sprawny i instalacja elektryczna w Twoim aucie też to nie ma potrzeby ładować akumulatora.
chris.lkr Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 U mnie od ponad trzech lat siedzi pod maską Banner P74 05 12V 74Ah 700A (EN) i powiem szczerze że jak do tej pory to nie mam co na niego narzekać. Daje rade
Pilgrim Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Pewnie wśród tych 21 stron postów ktoś już pytał i informacja się pojawiła, ale ciężko to wszystko przejrzeć Dlatego zapytam: jaki akumulator do 2.5 V6 tdi? Silnik AKN, 2000 rok. Jakie parametry winien mieć?
maciekpolanica Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Witajcie. W moich okolicach pomalu nadchodzi klimat zimowy i aku juz dal dzis o sobie znac:) Przeczytalem teraz wszystkie 21 stron tego posta i stwierdzilem ze duzo osb kupilo centre future:) Mam u siebie kod J1D czyli Battery 380 A (72 Ah). Ja zastanawiam sie nad centra futura, moll, banner lub black power (zna ktos ta firme?) Centre moge miec za 360zl, black powera za 260zl, a moll'a z allegro znalazem za 375zl http://allegro.pl/niemiecki-akumulator-moll-m3-plus-k2-75-ah-gw-75ah-i1288267561.html Na pocztaku chcialem tylko moll'a ale kilka stron wczesniej ktos napisal ze byly na nie reklamacje:( Cos ktos wiecej wie na ten temat?? Moze mi ktos doradzic co wybrac?? Z gory dzieki za wszelkie opinie:)[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 21:42_________________________________________________Ewnetualnie taki http://allegro.pl/niemiecki-akumulator-moll-74-ah-680a-gwar-74ah-i1326187666.html tylko z tego co wiem to m3 jest lepciejszy;) Ktos sie orientuje czym sie rozni czerwony moll (z napisem m3 plus K2) od czarnego (z napisem m3 plus). Pozdr[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 22:10_________________________________________________Zaglada tu ktos??
czesia Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 A ja bym ci zaproponował coś takiego : http://allegro.pl/akumulator-varta-silver-74ah-750a-krakow-promocja-i1318145238.html http://allegro.pl/akumulator-bosch-s5-silver-plus-74-ah-750-a-12-v-i1317106075.html Duży prąd rozruchowy w zimie nie poinieneś mieć problemów,wybór należy do ciebie tego baner to bym brał w ostateczności.Poszukaj tylko sprzedawcę u siebie w rejonie i nie płacisz za przesyłkę.
maciekpolanica Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Myslalem tez nad tym s5 ale z tego co mowia to bosch sie zepsuł Pisalem do goscia od tego mola i jest to 24 tydzien tego roku czyli czerwiec 2010. Warto taki brac czy za dlugo lezal??
nowal Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 bosch to chinszczyzna... Wczoraj kupiłem AQ niby no name TAB/Topla 82aH poczytałem troche na necie i w testach przeskoczył centre. 2 lata gwarancji wiec jest chwila spokoju. Znajomy sprzedawca tez zachwalał te aQ powiedział ze szkoda doplacac do boscha i centry bo jakosciowo sa gorsze
Daimos Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 bosch to chinszczyzna... mam już 3 lata S5 i nie narzekam, problemem jest tylko to że większość to podróbki i jak ktoś kupuje na allegro o 30% taniej to nie ma się co dziwić
maciekpolanica Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Na pewno zywotnosc akumulatora jest uzalezniona od jego uzytkowania. Wystarczy ze raz lub dwa rozladujesz aku do "0" i mozna juz go w smietnik wyrzucic:( Dlatego na pewno eksploatacja jest najwazniejsza:) A sa jakies sposoby na rozroznienie oryginalu od podrobki?? Przypuszczam ze podobnie jak z olejami (prawie niezmozliwa:) )
Tom_F Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Pewnie wśród tych 21 stron postów ktoś już pytał i informacja się pojawiła, ale ciężko to wszystko przejrzeć Dlatego zapytam: jaki akumulator do 2.5 V6 tdi? Silnik AKN, 2000 rok. Jakie parametry winien mieć? Witam, Również podpinam się pod to zapytanie, gdyż też mam AKN, 2,5 V6 TDI. Do tej pory miałem aku Warta blue 85Ah 800A (EN) wyprodukowany w 2006 roku, ale wysiadł mi ostatnio całkowicie po 3 dniach postoju w taka pogodę jak jest aktualnie w Polsce. Byłem w czołowym sklepie z akumulatorami i mi "ekspert" polecił sloweński akumulator firmy TAB, Magic 95Ah 900A (EN), ale niestety gdy go zapakowałem do auta to ledwo się tam mieścił i nie szło go zamocować do karoserii tą śrubą. Był tak na siłę tam wpakowany, czyli wyszło, że tam nie pasuje i wymieniłem go na mniejszy też firmy TAB, model Magic, ale kurcze ma słabsze parametry, to znaczy: 82 Ah, 720A (EN). Zapłaciłem za niego 480zł. Póki co daje radę, ale czy da radę w mrozy, szczególnie przy duzych mrozach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się