Rotor Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Mesiah - nie na priva tylko opublikuj wyniki Po drugie - jak tam Twój prąd pobierany przez instalację na postoju? czy udało Ci się sprawdzić? Po trzecie - Ładowanie przez całą noc "lidlem" dającym ok 3,5-3,8A to znaczyłoby że akumulator był rozładowany co najmniej w jednej trzeciej (doładowałeś ok 25-30Ah na 74-80Ah całkowitej pojemności). Znaczy, że gdzieś ten prąd naprawdę ucieka. Albo to ładowanie jest słabowite z powodu kiepskich przewodów/połączeń. Na Twoim miejscu wstrzymałbym się z zakupem lepszej ładowarki tylko doprowadziłbym do końca śledztwo - gdzie leży przyczyna. Jak wszystko będzie już OK i włożysz nowy akumulator to lepsza ładowarka nie będzie Ci potrzebna co najmniej przez najbliższe 5 lat. Panowie, jaki akumulator polecacie? Wg vinu siedział u mnie 380A i 80Ah ( dziwnie mały) Od zakupu auta mam 640A i 70Ah, ale po 3 latach u mnie już chyba się kończy. Silnik 1.9 TDI, pakiet światło, CLH, xenony, navi - to chyba też ma wpływ na parametry akumulatora Alternator wg vinu ma 140A, ale nie sprawdzałem go, być może był kiedyś wymieniany Jakich parametrów najlepiej szukać. Dodam, że jednorazowo robię ok. 15 km, praca/dom. Auto stoi pod chmurka i głownie lata po mieście Dziwnie mały? mały to masz obecnie 70 zamiast 80Ah. Jakich parametrów szukać – takich jak podał producent czyli 80Ah i 380A wg normy DIN (ile to jest wg obecnie używanych norm to sobie znajdziesz). Ewentualnie może być o trochę większej pojemności. Gdybyś chociaż pobieżnie przejrzał ze 3 strony tego wątku, to nie zadawałbyś niepotrzebnych pytań i z kompletną potrzebną wiedzą stałbyś już w sklepie przy kasie. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Rotor
Mesiah Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Mesiah - nie na priva tylko opublikuj wyniki Po drugie - jak tam Twój prąd pobierany przez instalację na postoju? czy udało Ci się sprawdzić? Po trzecie - Ładowanie przez całą noc "lidlem" dającym ok 3,5-3,8A to znaczyłoby że akumulator był rozładowany co najmniej w jednej trzeciej (doładowałeś ok 25-30Ah na 74-80Ah całkowitej pojemności). Znaczy, że gdzieś ten prąd naprawdę ucieka. Albo to ładowanie jest słabowite z powodu kiepskich przewodów/połączeń. Na Twoim miejscu wstrzymałbym się z zakupem lepszej ładowarki tylko doprowadziłbym do końca śledztwo - gdzie leży przyczyna. Jak wszystko będzie już OK i włożysz nowy akumulator to lepsza ładowarka nie będzie Ci potrzebna co najmniej przez najbliższe 5 lat. Ładowarka tak czy inaczej będzie mi potrzebna. Co do żarcia prądu to faktycznie coś było nie tak i to ostro. Najlepsze jest to , że "chyba" całość zbiegła się w czasie z wymianą radia ori na normalne i podłączeniu adapteru z allegro dzięki któremu grał też tył i subwoofer a nie tylko przód. Po jego podłączeniu delikatnie pykało w głośniki no i chyba coś było na rzeczy bo prąd żarło. Nie wiem czy to tego wina. Wczoraj mierzyłem już bez radia i wyskoczyło mi przy ustawieniu 10A na klemie + , że mam poboru 0.01 to chyba daje nam coś ponad 10ma? Ogólnie w tym samym czasie wymieniłem alternator.On mógł mieć zwarcie i pobierać prąd na postoju? Chyba niemożliwe.
POWER-KRIS Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Jakie radio założyłeś? Alpine jeżeli nie jest wyłączony przez stacyjke to mi w tydzień zima opierniczal aku 77Ah w astrze ze mowy o zapaleniu nie było. Wiedząc juz o tym dałem w Audi przekaźnik ze stacyjki i radio gaśnie z kluczyka. [emoji12]
Mesiah Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Radio dobre , Alpine 9831 i to raczej nie jego wina bo w poprzednim aucie było ok. Radio gasło po wyjęciu kluczyka. Po przekręcanie go na 0 dalej grało. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Mesiah
Rotor Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Weź to jakoś podsumuj bo się gubię. Alternator wymieniony, akumulator jeszcze stary, zmierzyłeś prąd na postoju, wyszło 10mA. Zgadza się? Tylko dlaczego znowu mierzyłeś na zakresie 10 A? Pewnie jeszcze będziesz przekładał akumulator więc będzie okazja - zmierz na zakresie 500 czy 200mA a jak pokaże ok 10mA to na jeszcze niższym. Jakie jest napięcie ładowania na klemach akumulatora? czy po wymianie alternatora poprawiło się? Co z przewodami i różnica napięć na alternatorze i na klemach aku?
erchi Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Przejście na inny zakres nie jest takie proste, auto tuż po zamknięciu pożera kilka amperów, a dopiero po paru minutach prąd <1A. Trzeba sprawnie się wpiąć albo zrobić obejście, inaczej rozwarcie obwodu spowoduje wybudzenie wszystkiego i znów pobór rzędu kilku amperów.
Jog Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Witam mi się wymiana też raczej szykuje. Ten obecny to Varta 95Ah 700A 8E0 915 105 D(chyba jeszcze w DE wkładany), rok temu kilkukrotnie mrugała ikonka słabego aku. W tym roku od kiedy zrobiło się poniżej zera codziennie mruga to ostrzeżenie, codziennie robie 120km więc alternator powinnien doładowawć (140A). Teraz zrobiłem 50km zmierzyłem napięcie i miernik pokazał 12,34 V, zostawiłem go na godzine wróciłem i kilka razy webasto próbowałem odpalić i po 30 min napięcie spadło do 12V, na zapalonym pokazuje 14,38V. Z stronki Varty polecają Silver 77Ah 780A, tutaj widzę że Banner jest polecany. Stronka Bannera wskazuje Power Bull PROfessional 84Ah 700A. Który według Was byłby lepszy? Włożyłem Bannera ale z takimi samymi parametrami jaki miałem oryginalny czyli 95Ah 760A, jest dłuższy o kilka milimetrów ale jest jeszcze trochę zapasu, ma 354mm. Jak ktoś ma dylemat czy taki długi się zmieści to potwierdzam że tak. Sprzedawca podpowiedział że od czasu do czasu nie zaszkodzi go podładować prostownikiem jak się mało jeździ. I pamiętajcie o wyczyszczeniu odpływu przy wymianie i klem.
Onkel Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Powiedzcie mi czy do zastodowan domowych taki prostownik mi wystarczy. Aku mam 95Ah http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4880242445&ref=last-visited Edytowane 20 Grudnia 2014 przez M1etek
Mesiah Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 To syf. Teściu go ma. Ciągle coś się z nim dzieje. No i trzeba go pilnować bo przeładujesz.
Mesiah Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Nie wiem ale ja na Twoim miejscu dołożyłbym do Boscha c7 (automat). Jest dość mocny. Wyrwałem nowy bez gwarancji na tablicy za 200zł. Normalnie chodzą coś ok 300zł. Zaraz ktoś się wypowie i Ci doradzi. Mimo wszystko wybrałbym coś automatycznego do użytku domowego. Weź to jakoś podsumuj bo się gubię. Alternator wymieniony, akumulator jeszcze stary, zmierzyłeś prąd na postoju, wyszło 10mA. Zgadza się? Tylko dlaczego znowu mierzyłeś na zakresie 10 A? Pewnie jeszcze będziesz przekładał akumulator więc będzie okazja - zmierz na zakresie 500 czy 200mA a jak pokaże ok 10mA to na jeszcze niższym. Jakie jest napięcie ładowania na klemach akumulatora? czy po wymianie alternatora poprawiło się? Co z przewodami i różnica napięć na alternatorze i na klemach aku? Na 200ma właśnie nie chciałem bo bałem się o miernik. Alternator wymieniony , wczoraj ok 10 rano włożyłem już nowego Bannera , wczoraj także wyjąłem radio razem z cholernym adapterem do nokii. Co do napięcia na klemach to pisałem przecież wyżej. Po wymianie na Boscha jest niebo a ziemia ale nie idealnie. Bez obciążenia na klemach i śrubie alternatora mam dokładnie 14.44. Przy pełnym możliwym obciążeniu na śrubie alternatora mam dokładnie 14.04 (ani drgnie) ale już na klemach tylko 13.4-13.8 i tak sobie skacze. Co do poboru auta to jak pisałem wczoraj założyłem nowego Bannera i wywaliłem radio. Dzisiaj mierzyłem aku przed odpalaniem i po całej dobie na postoju miałem napięcie 12.65 a jak wkładałem aku było 12.68 dokładnie. Wydaje mi się, że po prostu powodem poboru prądu był adapter do radia (może wzbudzał w jakiś sposób wzmacniacz w subwooferze) albo alternator. Przy okazji włożyłem sobie licznik full fis i mam jako taki podgląd na ładowanie non stop. Polecam każdemu. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Mesiah
POWER-KRIS Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Adapter zasilasz z radia, przewód remote lub automatyczna antena, musi wtedy wzmak paść z radiem.
Mesiah Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Masz racje. Możliwa jest opcja , ze to wina wiązki od radia? Jest dość pocięta i poklejona. Może coś jest przekombinowane. Nie wiem. Jutro upewnię się już na 100% czy pobór jest ok.
eryczek93 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Panowie, jaki akumulator polecacie? Wg vinu siedział u mnie 380A i 80Ah ( dziwnie mały) Od zakupu auta mam 640A i 70Ah, ale po 3 latach u mnie już chyba się kończy. Silnik 1.9 TDI, pakiet światło, CLH, xenony, navi - to chyba też ma wpływ na parametry akumulatora Alternator wg vinu ma 140A, ale nie sprawdzałem go, być może był kiedyś wymieniany Jakich parametrów najlepiej szukać. Dodam, że jednorazowo robię ok. 15 km, praca/dom. Auto stoi pod chmurka i głownie lata po mieście podpinam sie pod to pytanie. kupowac molla za 450zl czy lepiej boscha s5 za 3 stowki ? czy moze polecicie tez cos innego jesli chodzi o centre to nie wchodzi w gre. zalezy mi na tym zeby aku 3 lata bez zarzutu pochodzil pozdrawiam
erchi Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Banner jet ok. U znajomych Topla śmiga czwarty rok w niegarażowanych autach. A jeśli brać pod uwagę czas eksploatacji na poziomie 2-3 lat, to nie warto dopłacać, tylko kupić coś taniego.
Mesiah Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Do jasnej cholery co jest grane. Dzisiaj wróciłem z trasy i masakra. Znowu ładowanie 13.4-13.7 bez obciążenia? Trzeci alternator , tym razem 120A Boscha i jest to samo. Było ok przez 2-3 dni i się zesrało. Mam dość już tego grata. Ręce opadają.
eryczek93 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 A jak kupie np bannera to wytrzyma dluzej niz te 2/3lata?
jacek70 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 A może to wina aku.?? Altek ładuje tyle ile aku potrzebuje.
Mesiah Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) Aku nowe i doładowane na 100%. Myślisz , że to z winy naładowanego do obucha aku? 3 dni było ok a aku też było naładowane. Teraz wracam z trasy i patrze na wskaźnik a tam ok 13.5. Zatrzymałem się , miernik w łapę i tak wyszło. Teraz sprawdzałem na pełnym obciążeniu i na śrubie alternatora jest 13.5-13.8 i skacze jak głupie. Według mnie coś jest nie tak Edytowane 22 Grudnia 2014 przez Mesiah
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się