Fido30 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Witajcie, Dzis wyjechalem z garażu i po ok 10km zaświeciła mi się na fisie żółta kontrolka od niskiego poziomu oleju. Zatrzymalem się,sprawdziłem bagnetem i rzeczywiście tylko kropla byla na bagnecie. A olej wymieniałem rok temu i przejchałem na nim zaledwie 6 tys/rok. Więc pytanie co się podziało z tym olejem??Nie ma zadnych wycieków pod spodem,pod maską raczej sucho. Kupiłem na pierwszej stacji ten sam gatunek oleju i dolałem (1 litr,bo był ostatni, ale dalej świeci-bo za mało wlane) i wróciłem do garażu. Czy ktoś wie, co może być za przyczyna? Pozdrawiam.
mariusza4b5 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Jak nie ma wycieków to pewno turbina. Sorry, ale takim ludziom jak Ty to się samochody powinno zabierać, żeby przez rok nie zajrzeć pod maskę, masakra.
Fido30 Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Opublikowano 2 Lutego 2012 żeby przez rok nie zajrzeć pod maskę, masakra. Czytaj ze zrozumieniem.Czy ja gdzieś napisałem że przez rok nie zaglądałem???Jesli o to chodzi to sprawdzalem wczoraj i wszystkie płyny były ok. Więc dlatego pytam co się mogło stać z olejem (po tak krótkim czasie),zwłaszcza że był wymieniany rok temu. Ale za odpowiedź Ci dziękuję.
mariusza4b5 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 No to jak w krótkim czasie to na pewno turbina. Odkręć węże dolotu i sprawdź ile jest w nich oleju. A swoją drogą to czujnik poziomu też masz do wymiany skoro sensoroil zapalił się tak późno.
przemek4net Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 racje chcesz miec za wszelka cene czy o co chodzi z tym czujnikiem do wymiany? Masz pod silnikiem oslone, ktora potrafi tez troche oleju przyjac zanim zacznie kapac pod autem, turbima troche przeje, troche odma do dolotu sie dostanie... a z racji przebiegow domyslam sie, ze to pewnie krotkie odcinki.... auto juz tez leciwe.... tak bywa Pozdrawiam, Przemek
Musashi Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 oleju miales malo poniewaz prawdopodobnie mierzyles stan zaraz po wylaczeniu silnika. jezeli zapalila sie kontrolka litr raczej wystarczy. moze nei bedzie max ale 3/4 na miarce byc powinno. sprawdz poziom rano, przed uruchomieniem. kontrolka nie gasnie poniewaz prawdopodobnie masz uszkodzona krancowke maski. i ECU nie widzi ze ja otworzyles.
mariusza4b5 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 racje chcesz miec za wszelka cene czy o co chodzi z tym czujnikiem do wymiany? Masz pod silnikiem oslone, ktora potrafi tez troche oleju przyjac zanim zacznie kapac pod autem, turbima troche przeje, troche odma do dolotu sie dostanie... a z racji przebiegow domyslam sie, ze to pewnie krotkie odcinki.... auto juz tez leciwe.... tak bywa Pozdrawiam, Przemek skoro dolał litr i jest jeszcze malo (czyli sie domyslam ze ponizej minimun to kontrolka powinna sie palic duzo wczesniej). A skoro olej zginal w krotkim czasie to na pewno wylecial na oslone silnika. Taki duzy wyciek od razu, chyba jakas uszczelka musialaby calkowicie wypasc.
danu44 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Cos tu nie rozumiem. Ale logicznie rozumujac. Kolega przedwczoraj wieczorem, sprawdzal olej i bylo prawdopodobnie max...? Czy na minimum...? Bo jesli minimum, no to powiedzmy ze silnik spalil lub gdzies ucieklo 100 gram. Jest zimno wiec moze turbo to wchlonelo przy starcie. Ale jesli bylo na max, no to juz zaczyna byc dziwne. Bo swiadczyloby to o tym ze w ciagu 10 kilometrow zniknelo ponad 1 litr oleju. I jak kolega mowi bez sladu, bo wycieku nie widac. A na jakim kolega jezdzi oleju, ze mozna bylo go na pierwszej stacji kupic? Pytam, bo jesli mamy pomoc, to musimy wszystko wiedziec. Pozdrawiam ps. Ale jesli oleju bylo tylko na miniumu lub ponizej w momencie zapalania auta. I nastepnie bylo przejechane w ten zimny dzien (ok. -20 stopni) 10 kilometrow prawdopodobnie bez oleju. To samo dolanie oleju juz moze nie wystarczyc.
raffik Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 danu44 słusznie pyta: Jaki olej masz w silniku???!!!! Już widzę że Motul to to nie jest... A skoro tak to pewnikiem jakiś pseudo olej z reklamy co to pięknie w TV wygląda, a pod wpływem ciepła woda się z niego robi i idzieeeeee na gary i turbo....
miszcz_kierownicy Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 danu44 słusznie pyta: Jaki olej masz w silniku???!!!! Już widzę że Motul to to nie jest... A skoro tak to pewnikiem jakiś pseudo olej z reklamy co to pięknie w TV wygląda, a pod wpływem ciepła woda się z niego robi i idzieeeeee na gary i turbo.... Chłopie... nie traktuj każdego innego oleju jako jakieś gówno. Modlisz się też do tego Motula? uważasz go za zbawcę wszystkiego? Sory ale już czytać nie mogę tej propagandy Motula.... jak za komuny
kkam Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 oleju miales malo poniewaz prawdopodobnie mierzyles stan zaraz po wylaczeniu silnika. jezeli zapalila sie kontrolka litr raczej wystarczy. moze nei bedzie max ale 3/4 na miarce byc powinno. sprawdz poziom rano, przed uruchomieniem. kontrolka nie gasnie poniewaz prawdopodobnie masz uszkodzona krancowke maski. i ECU nie widzi ze ja otworzyles. Możesz rozwinąć temat tej kontrolki? ECU sprawdza czy otwieraliśmy maskę do dolania oleju??
bin85 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Możesz rozwinąć temat tej kontrolki? ECU sprawdza czy otwieraliśmy maskę do dolania oleju?? ECU nic tu nie sprawdza, czujnik jest podłączony do licznika i otwarcie maski po prostu gasi kontrolkę, jeżeli olej nie został dolany to kontrolka zapali się ponownie
przemek4net Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Możesz rozwinąć temat tej kontrolki? ECU sprawdza czy otwieraliśmy maskę do dolania oleju?? ECU nic tu nie sprawdza, czujnik jest podłączony do licznika i otwarcie maski po prostu gasi kontrolkę, jeżeli olej nie został dolany to kontrolka zapali się ponownie chyba za 100km ponownie sie zapali (zdaje sie ze otwarcie maski traktowane jest "tak... sprawdzilem" i z tego tytulu jakis odcinek jest bez sprawdzania (do weryfikacji)
zarzyk2 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 rok czasu na oleju to do wymiany !! a nie dolewanie !
raffik Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 danu44 słusznie pyta: Jaki olej masz w silniku???!!!! Już widzę że Motul to to nie jest... A skoro tak to pewnikiem jakiś pseudo olej z reklamy co to pięknie w TV wygląda, a pod wpływem ciepła woda się z niego robi i idzieeeeee na gary i turbo.... [/quote Chłopie... nie traktuj każdego innego oleju jako jakieś gówno. Modlisz się też do tego Motula? uważasz go za zbawcę wszystkiego? Sory ale już czytać nie mogę tej propagandy Motula.... jak za komuny Ale po co od razu te nerwy i wulgaryzmy??!! -weź pod uwagę że to świadczy tylko o Twoim wychowaniu.Weź pod uwagę że tutaj są inteligentni ludzie i nie chcą czytać postów Twojego typu. -Uważam to za zamknięte,a jak potrzebujesz lekcji wychowania to zapraszam na PW - pozdrawiam! A teraz do rzeczy,Motul jest idealny do silników z PD i tyle - jest za nim mnóstwo argumentów,kto ma zalany Motul to wie o czym piszę. Co do wątku.Robię na Motulu max 13-15 tyś km i dolewam w trakcie max 200ml - więc...??? Pozdrawiam.
Fido30 Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Nic jeszcze nie robiłem przy samochodzie,bo dopiero wybieram sie w poniedz.do mechanika. Odpowiem na Wasze pytania, a wiec tak, do: 1) danu44 - Poziom oleju przed jazdą był jak w książce jest napisane (ani max,ani min.)był po środku. Może w Twojej okolicy stacje CPN są ubogo wyposażone w oleje itp.Mi się udało kupić olej jaki miałem od poczatku czyli: CASTROL MAGNATEC Professional 5W-40 (w butelce 1l). 2)Musashi - Tak, mierzyłem wtedy olej jak się zatrzymałem i zgasiłem silnik. 3) ZARZYK2 "Rok czasu na oleju to do wymiany" - Po przejechaniu w ciągu 1 roku 6 tys, i po sprawdzeniu jak dzień wcześniej był olej??? A skądże ja mogłem wiedzieć że go nie będzie na drugi dzień??? jasnowidz nie jestem.Chyba że Ty sprawdzasz poziom oleju za każdym razem (co praę godzin) jak wsiadasz do samochodu. W poniedziałek wieczorem,ewentualnie we wtorek posprawdzam wszystko i napisze co i jak. Pozdrowienia dla Wszystkich!
songo Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 kolego widze że lejesz pełny syntetyk i to 40 który jest super olejem bo szwagier jeździ w rajdach samochodowych i 40 leją już do sportu wiec na pewno nie żałujesz i dbasz o furke a pytanie moje czy przypadkiem nie zmieniałeś oleju z półsyntetyka właśnie na obecny 5w40 bo mogło by sie zdarzyc że mógł ci sie rozszczelnić tyle że to by było widać więc jeszcze raz sprawdz dobrze
Fido30 Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Sprawdzałem teraz stan oleju na zimnym silniku i poziom jest OK. A kontrolka nadal świeci. Więc mozliwa przyczyna lezy po stronie tej krańcówki (lub innego czujnika). Jutro sprawdzę to szczegółowo.[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 12:40_________________________________________________NAPRAWIONE! Wróciłem z warsztatu. Rację i dobrą wiedzę ad. tej awarii udzielił mi kolega Musashi: "oleju miales malo poniewaz prawdopodobnie mierzyles stan zaraz po wylaczeniu silnika [TAK TEZ BYLO] jezeli zapalila sie kontrolka litr raczej wystarczy [TAK ROWNIEZ] moze nei bedzie max ale 3/4 na miarce byc powinno. sprawdz poziom rano, przed uruchomieniem. kontrolka nie gasnie poniewaz prawdopodobnie masz uszkodzona krańcówke maski. i ECU nie widzi ze ja otworzyles." Dziękuję za 100% namiar na awarię. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się