Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] BRAK OLEJU-żółta kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Dzis wyjechalem z garażu i po ok 10km zaświeciła mi się na fisie żółta kontrolka od niskiego poziomu oleju.

Zatrzymalem się,sprawdziłem bagnetem i rzeczywiście tylko kropla byla na bagnecie. A olej wymieniałem rok temu i przejchałem na nim zaledwie 6 tys/rok. Więc pytanie co się podziało z tym olejem??Nie ma zadnych wycieków pod spodem,pod maską raczej sucho. Kupiłem na pierwszej stacji ten sam gatunek oleju i dolałem (1 litr,bo był ostatni, ale dalej świeci-bo za mało wlane) i wróciłem do garażu. Czy ktoś wie, co może być za przyczyna?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak nie ma wycieków to pewno turbina.

Sorry, ale takim ludziom jak Ty to się samochody powinno zabierać, żeby przez rok nie zajrzeć pod maskę, masakra.

Opublikowano

żeby przez rok nie zajrzeć pod maskę, masakra.

Czytaj ze zrozumieniem.Czy ja gdzieś napisałem że przez rok nie zaglądałem???Jesli o to chodzi to sprawdzalem wczoraj i wszystkie płyny były ok. Więc dlatego pytam co się mogło stać z olejem (po tak krótkim czasie),zwłaszcza że był wymieniany rok temu.

Ale za odpowiedź Ci dziękuję.

Opublikowano

No to jak w krótkim czasie to na pewno turbina. Odkręć węże dolotu i sprawdź ile jest w nich oleju.

A swoją drogą to czujnik poziomu też masz do wymiany skoro sensoroil zapalił się tak późno.

Opublikowano

racje chcesz miec za wszelka cene czy o co chodzi z tym czujnikiem do wymiany?

Masz pod silnikiem oslone, ktora potrafi tez troche oleju przyjac zanim zacznie kapac pod autem, turbima troche przeje, troche odma do dolotu sie dostanie... a z racji przebiegow domyslam sie, ze to pewnie krotkie odcinki.... auto juz tez leciwe.... tak bywa

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

oleju miales malo poniewaz prawdopodobnie mierzyles stan zaraz po wylaczeniu silnika.

jezeli zapalila sie kontrolka litr raczej wystarczy. moze nei bedzie max ale 3/4 na miarce byc powinno. sprawdz poziom rano, przed uruchomieniem.

kontrolka nie gasnie poniewaz prawdopodobnie masz uszkodzona krancowke maski. i ECU nie widzi ze ja otworzyles.

Opublikowano

racje chcesz miec za wszelka cene czy o co chodzi z tym czujnikiem do wymiany?

Masz pod silnikiem oslone, ktora potrafi tez troche oleju przyjac zanim zacznie kapac pod autem, turbima troche przeje, troche odma do dolotu sie dostanie... a z racji przebiegow domyslam sie, ze to pewnie krotkie odcinki.... auto juz tez leciwe.... tak bywa

Pozdrawiam,

Przemek

skoro dolał litr i jest jeszcze malo (czyli sie domyslam ze ponizej minimun to kontrolka powinna sie palic duzo wczesniej). A skoro olej zginal w krotkim czasie to na pewno wylecial na oslone silnika. Taki duzy wyciek od razu, chyba jakas uszczelka musialaby calkowicie wypasc.

Opublikowano

Cos tu nie rozumiem. Ale logicznie rozumujac. Kolega przedwczoraj wieczorem, sprawdzal olej i bylo prawdopodobnie max...? Czy na minimum...? Bo jesli minimum, no to powiedzmy ze silnik spalil lub gdzies ucieklo 100 gram. Jest zimno wiec moze turbo to wchlonelo przy starcie. Ale jesli bylo na max, no to juz zaczyna byc dziwne. Bo swiadczyloby to o tym ze w ciagu 10 kilometrow zniknelo ponad 1 litr oleju.

I jak kolega mowi bez sladu, bo wycieku nie widac.

A na jakim kolega jezdzi oleju, ze mozna bylo go na pierwszej stacji kupic?

Pytam, bo jesli mamy pomoc, to musimy wszystko wiedziec.

Pozdrawiam :)

ps. Ale jesli oleju bylo tylko na miniumu lub ponizej w momencie zapalania auta. I nastepnie bylo przejechane w ten zimny dzien (ok. -20 stopni) 10 kilometrow prawdopodobnie bez oleju. To samo dolanie oleju juz moze nie wystarczyc.

Opublikowano

danu44 słusznie pyta:

Jaki olej masz w silniku???!!!!

Już widzę że Motul to to nie jest... A skoro tak to pewnikiem jakiś pseudo olej z reklamy co to pięknie w TV wygląda, a pod wpływem ciepła woda się z niego robi i idzieeeeee na gary i turbo....

Opublikowano

danu44 słusznie pyta:

Jaki olej masz w silniku???!!!!

Już widzę że Motul to to nie jest... A skoro tak to pewnikiem jakiś pseudo olej z reklamy co to pięknie w TV wygląda, a pod wpływem ciepła woda się z niego robi i idzieeeeee na gary i turbo....

Chłopie... nie traktuj każdego innego oleju jako jakieś gówno. Modlisz się też do tego Motula? uważasz go za zbawcę wszystkiego? :wallbash:

Sory ale już czytać nie mogę tej propagandy Motula.... jak za komuny :angry:

Opublikowano

oleju miales malo poniewaz prawdopodobnie mierzyles stan zaraz po wylaczeniu silnika.

jezeli zapalila sie kontrolka litr raczej wystarczy. moze nei bedzie max ale 3/4 na miarce byc powinno. sprawdz poziom rano, przed uruchomieniem.

kontrolka nie gasnie poniewaz prawdopodobnie masz uszkodzona krancowke maski. i ECU nie widzi ze ja otworzyles.

Możesz rozwinąć temat tej kontrolki? ECU sprawdza czy otwieraliśmy maskę do dolania oleju??

Opublikowano

Możesz rozwinąć temat tej kontrolki? ECU sprawdza czy otwieraliśmy maskę do dolania oleju??

ECU nic tu nie sprawdza, czujnik jest podłączony do licznika i otwarcie maski po prostu gasi kontrolkę, jeżeli olej nie został dolany to kontrolka zapali się ponownie

Opublikowano

Możesz rozwinąć temat tej kontrolki? ECU sprawdza czy otwieraliśmy maskę do dolania oleju??

ECU nic tu nie sprawdza, czujnik jest podłączony do licznika i otwarcie maski po prostu gasi kontrolkę, jeżeli olej nie został dolany to kontrolka zapali się ponownie

chyba za 100km ponownie sie zapali (zdaje sie ze otwarcie maski traktowane jest "tak... sprawdzilem" i z tego tytulu jakis odcinek jest bez sprawdzania (do weryfikacji)

Opublikowano

danu44 słusznie pyta:

Jaki olej masz w silniku???!!!!

Już widzę że Motul to to nie jest... A skoro tak to pewnikiem jakiś pseudo olej z reklamy co to pięknie w TV wygląda, a pod wpływem ciepła woda się z niego robi i idzieeeeee na gary i turbo....

[/quote

Chłopie... nie traktuj każdego innego oleju jako jakieś gówno. Modlisz się też do tego Motula? uważasz go za zbawcę wszystkiego? :wallbash:

Sory ale już czytać nie mogę tej propagandy Motula.... jak za komuny :angry:

Ale po co od razu te nerwy i wulgaryzmy??!! -weź pod uwagę że to świadczy tylko o Twoim wychowaniu.Weź pod uwagę że tutaj są inteligentni ludzie i nie chcą czytać postów Twojego typu. -Uważam to za zamknięte,a jak potrzebujesz lekcji wychowania to zapraszam na PW - pozdrawiam!

A teraz do rzeczy,Motul jest idealny do silników z PD i tyle - jest za nim mnóstwo argumentów,kto ma zalany Motul to wie o czym piszę.

Co do wątku.Robię na Motulu max 13-15 tyś km i dolewam w trakcie max 200ml - więc...???

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Nic jeszcze nie robiłem przy samochodzie,bo dopiero wybieram sie w poniedz.do mechanika. Odpowiem na Wasze pytania, a wiec tak, do:

1) danu44 - Poziom oleju przed jazdą był jak w książce jest napisane (ani max,ani min.)był po środku.

Może w Twojej okolicy stacje CPN są ubogo wyposażone w oleje itp.Mi się udało kupić olej jaki miałem od poczatku czyli: CASTROL MAGNATEC Professional 5W-40 (w butelce 1l).

2)Musashi - Tak, mierzyłem wtedy olej jak się zatrzymałem i zgasiłem silnik.

3) ZARZYK2 "Rok czasu na oleju to do wymiany" - Po przejechaniu w ciągu 1 roku 6 tys, i po sprawdzeniu jak dzień wcześniej był olej??? A skądże ja mogłem wiedzieć że go nie będzie na drugi dzień??? jasnowidz nie jestem.Chyba że Ty sprawdzasz poziom oleju za każdym razem (co praę godzin) jak wsiadasz do samochodu.

W poniedziałek wieczorem,ewentualnie we wtorek posprawdzam wszystko i napisze co i jak.

Pozdrowienia dla Wszystkich!

Opublikowano

kolego widze że lejesz pełny syntetyk i to 40 który jest super olejem bo szwagier jeździ w rajdach samochodowych i 40 leją już do sportu wiec na pewno nie żałujesz i dbasz o furke a pytanie moje czy przypadkiem nie zmieniałeś oleju z półsyntetyka właśnie na obecny 5w40 bo mogło by sie zdarzyc że mógł ci sie rozszczelnić tyle że to by było widać więc jeszcze raz sprawdz dobrze

Opublikowano

Sprawdzałem teraz stan oleju na zimnym silniku i poziom jest OK. A kontrolka nadal świeci. Więc mozliwa przyczyna lezy po stronie tej krańcówki (lub innego czujnika). Jutro sprawdzę to szczegółowo.[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 12:40_________________________________________________NAPRAWIONE! Wróciłem z warsztatu. Rację i dobrą wiedzę ad. tej awarii udzielił mi kolega Musashi:

"oleju miales malo poniewaz prawdopodobnie mierzyles stan zaraz po wylaczeniu silnika [TAK TEZ BYLO]

jezeli zapalila sie kontrolka litr raczej wystarczy [TAK ROWNIEZ] moze nei bedzie max ale 3/4 na miarce byc powinno. sprawdz poziom rano, przed uruchomieniem.

kontrolka nie gasnie poniewaz prawdopodobnie masz uszkodzona krańcówke maski. i ECU nie widzi ze ja otworzyles."

Dziękuję za 100% namiar na awarię.

Pozdrawiam!:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...