Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

320/30 wchodzą bez problemu na 16' ori biedronke ET45 - mam taki setup na zime u siebie.

Więc u kolegi nie powinno byc problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa-trzy posty wyżej padła już nt. odpowiedź, prosto od

2. To Twoje odczucie to wieksze ramie przez co inna sila (mniejsza) jest potrzebna do zatrzymania tarczy, wiec przy tej samej sile nacisku latwiej zatrzymac tarcze oddalajac zacisk od srodka tarczy, lepsze hamowanie a Ty odczuwasz to jakbys zalozyl inne lepsze heble. Standardowy przyklad to wymiana we wszystkich vagach 5x100 ori tarczy z 288x25 na 312x25 na tym samym zacisku i innym jarzmie nagle kazdy odczuwa mega poprawe heh.

Ja Jego słowa rozumiem tak: poprawa jest... ale samopoczucia :decayed:

Acz ja się pytałem o różnicę pomiędzy 312 a 345... taki tam szczegół :wink:

Bayer jak nie rozumiesz to lepiej nie komentuj, bo robisz z siebie pajaca.

Co do masy nieresorowanej to zaciski w to nie wchodza akurat ale skad mozesz to wiedziec.

Opona szersza o 2cm bedzie takze nizsza wiec jej waga bedzie bardzo podobna pomijalna w obliczeniach, chyba ze ktos kupi wzmacniana wtedy noze miec wiecej drutow i byc ciezsza

Jak na jakas Twoja idiotyczna zaczepke i teze nie odpowiedzialem sorry ale czytac te wszystkie glupoty nie mam zdrowia.

Liczenie masz rownie glupie, policzyl opony za 2500 heh, wystarczy ze masz opony do wymiany i tak musisz kupic i tak, do tego mozesz miec nowe opony aktualnie na aucie i sprzedasz te nowe a kupujesz 2cm szersze, ile doplacisz wtedy 2,5 k

Matematyka by ewa kopacz sie klania

Twoja cala wiedza opiera sie tak jak dobrze napisales - czytalem gdzies, mowi sie, ktos tam kiedys pisal itp Nie masz zadnej wiedzy praktycznej tylko czesto powtarzasz zaslyszane i przeczytane opinie innych a te bardzo czesto mijaja sie z prawda i rzeczywistoscia, ale Ty usilnie probujesz udowodnic kwadrature kola i jakos Ci to nie idzie

btw 320x30 wazy 9,7kg, 345x30 11,9kg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do masy nieresorowanej to zaciski w to nie wchodza akurat ale skad mozesz to wiedziec.

Boże, widzisz i nie grzmisz...

Kolego, kto się ośmiesza? Zaciski nie wchodzą w skład masy nieresorowanej? OMG! To one wiszą w powietrzu czy są przytwierdzone na sztywno do karoserii??!!

A może twierdzisz inaczej niż tu:

http://www.automotopedia.pl/m/26/335/masa-nieresorowana?set=

"masa nieresorowana - (kategoria: Podwozia)

(ang. unsprung weight, niem. ungefederte Masse)

część masy pojazdu znajdująca się między jezdnią a sprężystym elementem zawieszenia, w jej skład wchodzą: koła, osie, hamulce i dolne części zawieszenia."

albo tu:

http://www.bilstein-amortyzatory.pl/technologia/basic-know-how

"Do masy nieresorowanej należą wszystkie elementy znajdujące się pomiędzy sprężyną a drogą, a więc koła, hamulce, mocowanie koła oraz elementy układu kierowniczego. Wszystkie pozostałe elementy pojazdu określane są mianem masy resorowanej. Zalicza się tu karoserię, układ napędowy oraz pozostałe elementy zawieszenia koła i układu kierowniczego"

(www.bilstein-amortyzatory.pl)

I jeszcze to, bardziej fachowe:

http://bambus.iel.waw.pl/pliki/ogolne/prace%20IEL/260/21_-_art._przegladowy.pdf

"Masa nieresorowana to masa opon, felg, hamulców, fragmentów zawieszenia i innych części, które poruszają się w osi pionowej razem z kołami."

MASA NIERESOROWANA ORAZ NOWE KONCEPCJE TECHNOLOGICZNE W NAPĘDACH BEZPOŚREDNICH

mgr inż. Jacek DUDZIŃSKI

O autorze:

Mgr inż. Jacek DUDZIŃSKI ukończył studia na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej w roku 1981. W tym samym roku rozpoczął pracę w Instytucie Elektrotechniki w Międzylesiu. Jest współautorem i autorem kilku patentów.

Nauczaj dalej :grin::banan:

Jeśli już to nie wchodzą w skład masy wirującej... ja o tym mógłbym nie wiedzieć ale TY??

Liczenie masz rownie glupie, policzyl opony za 2500 heh, wystarczy ze masz opony do wymiany

Umiesz wyobrazić sobie, że opony mam jeszcze w całkiem niezłym stanie i to hamulce zaczęły pierwsze mówić "papa"?

Głupotą byłoby je sprzedawać za pół czy nawet za 1/3 ceny... a jakbym kupował nowe (i tylko takie), to kolejny raz ten sam model, bo nie mam do nich zastrzeżeń. Używek nie akceptuję, to tylko w Twoich wyliczeniach może wchodzą w grę... i może jeszcze w głowie Antoniego M., jeśli już tak ochoczo lubisz porównywać wyliczenia do logiki polityków :hi:

Opona szersza o 2cm bedzie takze nizsza

Opona 245/35R18 będzie miała średnicę mniejszą o 1,35% (w por. do 225/40R18) czyli będzie niższa o 8,5mm

A szersza, jak wiadomo, o 20mm...

Masę tarcz przednich już mamy, to teraz jeszcze zważ opony...

Nie masz zadnej wiedzy praktycznej

Czy musiałbyś spaść z 30 piętra by się przekonać, że zostanie z Ciebie miazga czy może wystarczy jak przeczytasz, że ktoś spuścił fantoma z tej wysokości i zrobił się z niego naleśnik?

powtarzasz zaslyszane i przeczytane opinie innych a te bardzo czesto mijaja sie z prawda i rzeczywistoscia

Próbuję skonfrontować Twoje ogromne doświadczenie (jak to sam podkreśliłeś nie raz) z wiedzą i doświadczeniem innych uczonych, co na tym forum są nie od wczoraj... jak odniesiesz się do tego, że kiedyś padło tu stwierdzenie, że jednotłok z S4 hamuje podobnie jak wielotłoczek Brembo z Q5? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz nowy forumowy expert twierdzi co innego :hi:

Ale ja się nie znam...

Wiem też, że drze szaty nad masą nieresorowaną... jak wykazał wyżej moja praktyka przy jego doświadczeniu jest nikła... dlatego chciałbym się podzielić z Nim wnioskami jakie wyczytałem w fachowej publikacji, do której link przytoczyłem już powyżej:

http://bambus.iel.waw.pl/pliki/ogolne/prace%20IEL/260/21_-_art._przegladowy.pdf

A więc:

Wnioski z modelowania:
1. rodzaj zastosowanych opon oraz rodzaj nawierzchni mają ok.dziesięciokrotnie większy wpływ na przyczepność pojazdu w porównaniu do powiększenia o ok. +30 kg masy nieresorowanej na każde koło;

czyli, że wpływ masy nieresorowanej jest 10-cio krotnie mniej istotny niż rodzaju (jakości/szerokości) opony, czyż nie? W takim razie te kilka kg. więcej (większe heble) mają raczej nieznaczny wpływ na zachowanie się samochodu, prawda?

2. po dodaniu masy nieresorowanej zalecany jest montaż twardszych amortyzatorów niż w standardowym wyposażeniu pojazdu;

mam fabrycznie usztywniony zawias (1BE). Fakt, nie jest to ten sam co w S4...

3. zaobserwowano zmniejszenie sztywności zawieszenia po dodaniu masy nieresorowanej przy jednoczesnym zachowaniu tłumienia.

Wnioski z badań dotyczących usprawnienia zawieszenia:
1. dodanie masy 120 kg [przy zawiasie komfortowym - mój przyp.] najbardziej obciążyło fabryczne elementy układu kierowniczego, przez co zaobserwowano mniejszą stabilność pojazdu;
2. montaż zwiększonej masy nieresorowanej w zawieszeniu w wersji ST poprawił precyzję działania układu kierowniczego;
3. montaż zawieszenia z wersji ST z dodatkową masą nieresorowaną 120 kg nie pogorszył kierowalności pojazdu, a stabilność podczas kierowania polepszyła się w porównaniu do wersji fabrycznej;
4. komfort jazdy nieznacznie pogorszył się po zamontowaniu zawieszenia ST (nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę sportowe własności tego typu zawieszenia)

Jak widać z powyższych badań przeprowadzonych w jednym z ośrodków badawczych w Niemczech przez specjalistów Lotusa ta nieresorowana masa jest nie taka straszna jak ją tu wcześniej expert malował... ciekawy jestem do jakich wyników doszedł w swoim warsztacie i po killowaniu spod świateł... ekhm, próbach drogowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matka, ten znowu litane napisal, widac ze siedzi w domu, nikt go nie kocha i ma czas godzinami odpisywac na posty. Nie niedażam odpisywac nawet na co drugi twoj post. Oczywiscie chodzilo mi o mase wirujaca, wiec nie masz sie co jarac moje przeoczenie wynikajace z proby przeczytania polowy tych glupot co wypisujesz. Co do brembo 4 tloczkowego i jednotloka to jest to tak podobne jak twoje a4 do s4. Widziales kiedys klocki hamulcowe do duzych 4 tloczkow w brembo? wyczucie hamulca, szybkosc reakcji, krotki skok pedalu, bardziej precyzyjny punkt docisku, duze a przede wszystkim stale sily hamowania. Mod na s4 ma jedna zalete jest p&p. Za bardzo podobne pieniadze mozna miec 6 tloczka na wiekszej tarczy, ale wg ciebie oczywiscie hamowac to bedzie podobnie do 1 tloczka z s4 wiec po co. Druga sprawa zwiekszanie masy wirujace o ktora chodzi a nie nierosorowanej, ktora zawiera ow wirujaca felg, tarcz, opon, wplywa znacznie na moc na kolach w kazdym pojezdzie i osiagi w znacznym stopniu sie pogarszaja. Kazdy kto zmienial felgi na wieksze wie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że siedząc całymi dniami w tym swoim warsztacie ubabrany smarem po pachy nie wyobrażasz sobie, że ktoś może pracować za biurkiem na dziale testów i kontroli jakości ale co ja Cię będę uświadamiał... :hi:

Na temat jednotłoka S4 vs. Brembo Q5 osobiście nie zajmuję stanowiska, bo nie miałem z tym drugim do czynienia, nie będę tego ukrywał (chyba kolejny raz to zaznaczam...) Po prostu przytaczam to co tu wyczytałem i chciałem byś sam zajął swoje stanowisko w tej sprawie.

Dzięki temu opinię o Tobie wyrobią sobie inni fachowcy, którzy niewykluczone, że mają za sobą więcej lat doświadczenia, którym tak bardzo się chwalisz... :hi:



zwiekszanie masy wirujace o ktora chodzi a nie nierosorowanej, ktora zawiera ow wirujaca felg, tarcz, opon, wplywa znacznie na moc na kolach w kazdym pojezdzie i osiagi w znacznym stopniu sie pogarszaja. Kazdy kto zmienial felgi na wieksze wie o co chodzi.

Oczywiście, że zdaję sobie z tego sprawę (i nie od Ciebie), brałem pod uwagę to, by zamiast przechodzić na większy hamulec poprawić maksymalnie to co fabryka wypuściła a więc zainwestować w lepsze klocki, tarcze, oplot etc.

Jednak gdy zorientowałem się, że w B7 fabryka zdecydowała się nawet w aucie ze słabszym silnikiem (2.0T 200KM/280Nm) na seryjny montaż 320/288, to stwierdziłem, że dodanie tych paru kilogramów (większa tarcza S4) nie sprawi jakieś dużej krzywdy osiągom auta (zresztą nie jestem typem nałogowego ściganta co to musi zawsze być pierwszy na kolejnych światłach). Największy skok wagowy jest pomiędzy 312/255 a 320/288... jak widać inżyniery w Audi wzięły to pod uwagę :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parę postów wcześniej Tominator pisał, że ekonomiczniej będzie zmienić opony z 225 na 245 - nie zgadzam się i uważam że opory toczenia (nadmiar przyczepności w 99,5% czasu użytkowania pojazdu) doprowadzi do większego spalania.

druga sprawa:

sam jeżdżę na 288/245 i wiem jak bardzo są kijowe. Jednakowoż pragnę nadmienić że dla osoby użytkującej auto do pracy, na wakacje, do wożenia dzieci cała perora na temat przegrzewania, krzywienia tarcz, gotowania płynu itd po prostu NIE MA SENSU, a większość wypadków w Polsce ma miejsce w okresie wczesnowiosennym i późnojesiennym, na skutek wilgotnej/oblodzonej nawierzchni.

z tego też powodu uważam, że dla NORMALNYCH użytkowników wystarczą sprawne opony i odrobinę wyobraźni na drodze.

jednak jeżeli miałbym sam decydować w co najpierw pakować, kryterium byłoby załączanie się ABS w suchy piękny letni dzień

i ostatnia sprawa, śledzę temat odkąd jestem zarejestrowany na forum i szkoda mi jest że wypełnia się hejtem :( a liczyłem na merytoryczne porównania i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szersza opona to nei zawsze wiekszy opor toczenia, ugiecie opony jest wazne, moze byc i pewnie czesto jest tak ze 225/45 r17 ma mniejszy opor niz 16 cali 205/55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav14 opona szersza zawsze bedzie miala wieksze opory toczenia i spalanie delikatnie wzrasta, ale to nie jest wzrost kilku litrow tylko najwyzej dziesiatych litra za co otrzymujesz lepsza przyczepnosc, lepsze hamowanie i bezpieczenstwo.

Hamulce jak i szerokie opony nie maja przydawac sie caly czas ale wtedy kiedy tego najbardziej potrzebujesz. Ja nieraz mialem taka sytuacje ze dupe mi uratowaly wlasnie mega heble i od razu joker sie robi na twarzy jak hamujesz tuz przed przeszkoda i unikasz kolizji, wypadku itp. Roznica te +2cm na oponie przy hamowaniu ze 100km/h to jakies 2m krotsza droga hamowania. Nieraz ludzie zachowuja sie jak centusie, kupuja fajne fury za duzo kasy, a potem do nich badziewne uzywane opony, bo im szkoda na dobre i nowe. Zatrzymac sie 1m przed pasami, a 1m na pasach robi różnice? Dla mnie zajebistą.

Bayerek akurat w smarach malo robie, hamulce to hobby, pracuje normalnie w gajerku w instytucji finansowej jako dyrektor oddzialu ale nie ma sie czy chwalic, praca jak kazda inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tominator mylisz sie ze slowem ZAWSZE bo jest to nieprawdą, liczy się ułożenie opony na podłożu i pole powierzchni styku


najprosciej interpretuje to ten rysunek

image002.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana opon z 205/40 na 225/35 zaowocowala u mnie zwiekszeniem zuzycia paliwa o 0,3l srednio biorac z 3 zbiornikow przed zalozeniem i 3 zbiornikow po zalozeniu. Jezeli to nie jest delikatnie to mozecie okreslic inaczej. W drugim aucie yaris 1.4d4d z 185/60 poszlo na 205/40 i spalanie wzroslo takze o 0,3l chociaz proporcjonalnie jest teoxhe wiecej, yarek slabszy i felga ciezka. Inni na forwch maja podobnie. Co daje wzrost o okolo 5-7% wzrostu zuzycia.

Pioteros szukasz dziury w calym, moze nie zawsze ale w wiekszosci przypadkow. Wyjatek potwierdza regule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opor oporem ale liczy sie tez waga kół a wiec i masa wirujaca na kazdej osi stad zwiekszenie spalania ale sam opor toczenia mogl nie miec zadnego wplywu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioteros masz racje co do ugiecie ale tam jest jeszcze kilka waznych zalozen, przede wszystkim szersza opona ma mniejsze ugiecie co powoduje mniejszy opor ale tylko pod warunkiem takiego samego cisnienia, w innym wypadku nie jest to prawda, a jak wiemy producent zaleca inne cisnienie do kazdego rozmiaru opony.

Zakladasz szersze opony ale zmieniasz felgi na lekkie, waga kompletu felg lekkich z opona szeroka jest mnejsza o 2kg od kompletu zwyklych felg z opona waska i co teraz bedzie Ci mniej palil? Powiem Ci z doswiadczenia, niestety nie bedzie mniej palil ze wzgledu na ten opor toczenia ale wzrost spalania bedzie bardzo zminimalizowany i praktycznie nieodczuwalny.

Edytowane przez Tominator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest ktoś w posiadaniu jarzma pod zacisk na tarcze 288/12 ? Jarzmo może być uszkodzone ! ( Ważne żeby miało całe uszy :) )

Potrzebuje przymierzyć organoleptycznie pod moją tylną belkę, czy to podejdzie do mnie w A6tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...