e9matic Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Witam szanowne grono.Z racji, ze na A6 klub wieje pustkami, zwracam się do Was z prośba o pomoc/poradę.Interesuje mnie upgrade hamulców - puki co przednia oś.Autko to A6 C5 z 2004 z alu zwrotnicami z rozstawem 146 mm ? ( jeżeli się mylę, poprawcie )Planuje zaadoptowac zaciski z A6 3.0 TDI pod tarcze 320 - jednotłokowe.Do potrzebuje do tej opreacji, zwrotnice, jarzma, osony tarcz, zaciski ?Sedno sprawy polega na wykorzystaniu ori felgi na zime ( biedrona ) ET45 - już wstępnie wiem, ze będę musiał zastosować dystans pod felge. potrzebujesz:zaciski z metalowymi przewodamijarzmatarczeklockiwchodzi spoko pod biedronkę Zaciski z A6 C6 - jedno tłoczkowe, 60 mm tłoczek - pasują idealnie pod 16' ET 45 , właśnie sprawdziłem. W sobote wpadają na auto z nowymi tarczami Zimmermana + klocki ( pewnie TRW ) Pytanie do znawców, jakie zastosować zaciski i jakie jarzma na tylną oś, montowane na belke, tak aby zachować jakiś balans z przodem 321 ?
BeyerBrown Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Też tak uważam. [emoji6] Ale hamowanie z omijaniem już lepsze z ABS. http://moto.pl/Porady/1,115893,9546197,ABS___Pelne_bloki_czyli_jak_hamowac.html "Czy ABS skraca drogę hamowania? W ogromnej większości przypadków tak. Ale nie zawsze. Czasem (na asfaltowej tarce przed skrzyżowaniami lub błotnistej drodze) nawet ją wydłuża. Jego skuteczność maleje wraz ze zużyciem amortyzatorów." Czyli tylko mając wytrzepane amory w swoich A4 możemy pokusić się o wyłączenie tego ustrojstwa... http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-abs-skraca-czy-wydluza-hamowanie,nId,1386061 "Z założenia ABS miał jedynie zapewniać utrzymanie kierowalności auta podczas hamowania, jednak w praktyce okazało się, że szczególnie nowsze ABS-y zdecydowanie skracają drogę hamowania. Typowym problemem podczas hamowania autem bez ABS-u jest duży rozrzut drogi hamowania (raz się uda dobrze zahamować, innym razem nie). Natomiast z ABS-em droga hamowania jest zawsze zbliżona. Można więc przyjąć, że szczególnie w sytuacji awaryjnej ABS wyraźnie skraca drogę hamowania."
zen8000 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Ostatnio było ma TVN turbo zalety i wady ABS i za każdym razem droga hamowania z ABS była dłuższa. Ale trzeba dodać że za kółkiem siedział zawodowiec który wie jak w 100% wykorzystać możliwość samochodu Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
bongod Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Ja oglądałem inny program na Discovery i było odwrotnie hahaha dobre Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
zen8000 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Dziwne bo w sporcie motorowy nie stosuje się ABS. F1 WRC czy DTM. ABS się przydaje u zwykłego Kowalskiego by omijając łosia nie wpadł do rowu Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
e9matic Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Minimum 288mm Ok, ale 288/25 wentylowane czy 288/12 pełne ? No i od czego szukać zestawu na tył ?
greg2505 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 na tył 288/12 ,szukaj od b7 3.0tdi lub 2.0tfsi tu masz http://a4-klub.pl/index.php?/topic/334463-zestaw-hamulcowy-288mm-tyl/
Wandej Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Dziwne bo w sporcie motorowy nie stosuje się ABS. F1 WRC czy DTM. ABS się przydaje u zwykłego Kowalskiego by omijając łosia nie wpadł do rowu Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Nie stosuje się wspomagania hamulcy kierownicy i innych rzeczy. Auta drogowe mają być bezpiecznie a nie jeździć cały czas na granicy
Dev Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Minimum 288mm Ok, ale 288/25 wentylowane czy 288/12 pełne ? No i od czego szukać zestawu na tył ? Mam wsio gotowe 288mm na tyl
Tominator Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Ad 1. Zaciski z q5 bezsensem jest zakladac bo tak jak juz pisalem zrobi sie za duzy rant i jak klocki troche sie zjada i bedzie potrzeba wymiany to sie pojawi problem. A jak co wymiane ma sie tarcze toczyc lub nowa ztaczac to moim zdaniem nie ma sensu. Do tego jak kupisz nawiercana i ztoczysz rant to Ci peknie wiec zostaje Ci gladka lub nacinana huczaca w zasadzie. Do tego nie biora tarczy po zewnetrznej stronie maksymalnie co jakby z zasady cala operacje troche psuje bo zmniejsza sie realnie powierzchnie tarczy. Ponadto jak one jeszcze kosztuja od 1,5-2,5k zl to ja nie mam pytan bo chyba nie trzeba ekonomii skonczyc zeby przeliczyc ze jest to upgrade nieuzasadniony ekonomicznie, za podobna kase bedziesz mial wieksze tloczki w 4 tloczkowym zacisku lub 6 tloczkowe na tarczy 350mm lub 345mm dopasaowana jak trzeba a nie jak wyzej. Ad 2. Zaciski zr17 sa takie same jak zr18 roznia sie tylko dlugoscia jarzma, tloczki maja roznej wielkosci w zaleznosci do jakiej tarczy sa spasowane. Ad 3. Nawet zaciski 8 tloczkowe z za waska opona nie dzadza takiej skutecznosci przy jednym hamowaniu jak zwykle zaciski z szerokim kapcie . Zakladam sie z kazdym ze z 100km/h do zera bede mial krotsza droge hamowania na jednotloczkowym seryjnym zacisku i oponie 235 niz na super hiper brembo na oponie 205. U mnie seryjna opona to 195 a do moich 6 tloczkowych mam 225 zalozone i to dopiero daje efekt z kazdej predkosci. Producent podaje seryjna gume i tak jako minimalna szerokosc bo chodzi mu takze o inne paraletry jak spalanie, emisje spalin itp ktore przy szerszej gumie sa wyzsze. Ad 4 Kolejny problem jaki czytam to czy brac drogie klocki i tarcze na seryjny hebel, czy zwykle tarcze i Wykle klocki na wiekszy hebel po upgradzie. Otoz jednotloczkowy zacisk powiedzmy na tarczy 312 z mega gornej polki z mega wypasionym klockiem zahamuje gorzej niz brembo 4 tloczkowy na 345mm z klockiem i tarcza made by tesco - sprawdzone wielokrotnie. Ad 5 Droga hamowania nie jest liniowa wiec ogromne znaczenie przy kazdym zestawie ma masa pojazdu, jezeli to sa autka wazace powyzej 1,5 tony to niestety byle jednotloczkowy tego nie wyhamuje, nawet w s4 na tarczy 345mm hamulca po kilku zatrzymaniach nie ma. Stad rozsadni uzytkownicy zawsze wyposaza sie w heble odpowiednie do wagi, mocy auta oraz jego przeznaczenia. W razie pytan sluze pomoca Pozdrawia
H4mm3R Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 Ad 4 Kolejny problem jaki czytam to czy brac drogie klocki i tarcze na seryjny hebel, czy zwykle tarcze i Wykle klocki na wiekszy hebel po upgradzie. Otoz jednotloczkowy zacisk powiedzmy na tarczy 312 z mega gornej polki z mega wypasionym klockiem zahamuje gorzej niz brembo 4 tloczkowy na 345mm z klockiem i tarcza made by tesco - sprawdzone wielokrotnie. Ad 5 Droga hamowania nie jest liniowa wiec ogromne znaczenie przy kazdym zestawie ma masa pojazdu, jezeli to sa autka wazace powyzej 1,5 tony to niestety byle jednotloczkowy tego nie wyhamuje, nawet w s4 na tarczy 345mm hamulca po kilku zatrzymaniach nie ma. Stad rozsadni uzytkownicy zawsze wyposaza sie w heble odpowiednie do wagi, mocy auta oraz jego przeznaczenia. Dlatego kupuje się dobre klocki i tarcze a nie z tesco które po wielokrotnym silnym hamowaniu jednak są i dalej hamują...
Jarol Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Ad 1. Zaciski z q5 bezsensem jest zakladac bo tak jak juz pisalem zrobi sie za duzy rant i jak klocki troche sie zjada i bedzie potrzeba wymiany to sie pojawi problem. A jak co wymiane ma sie tarcze toczyc lub nowa ztaczac to moim zdaniem nie ma sensu. Do tego jak kupisz nawiercana i ztoczysz rant to Ci peknie wiec zostaje Ci gladka lub nacinana huczaca w zasadzie. Do tego nie biora tarczy po zewnetrznej stronie maksymalnie co jakby z zasady cala operacje troche psuje bo zmniejsza sie realnie powierzchnie tarczy. Ponadto jak one jeszcze kosztuja od 1,5-2,5k zl to ja nie mam pytan bo chyba nie trzeba ekonomii skonczyc zeby przeliczyc ze jest to upgrade nieuzasadniony ekonomicznie, za podobna kase bedziesz mial wieksze tloczki w 4 tloczkowym zacisku lub 6 tloczkowe na tarczy 350mm lub 345mm dopasaowana jak trzeba a nie jak wyzej. Możecie mi wytłumaczyć o co chodzi z tym ztaczaniem tarczy o 5mm? Bo u mnie wygląda to tak: Jak widać za okładzinę klocka wystaje ok 1mm tarczy więc jak ją stoczę o 5mm to część klocka będzie w powietrzu. Ad 3. Nawet zaciski 8 tloczkowe z za waska opona nie dzadza takiej skutecznosci przy jednym hamowaniu jak zwykle zaciski z szerokim kapcie . Zakladam sie z kazdym ze z 100km/h do zera bede mial krotsza droge hamowania na jednotloczkowym seryjnym zacisku i oponie 235 niz na super hiper brembo na oponie 205. U mnie seryjna opona to 195 a do moich 6 tloczkowych mam 225 zalozone i to dopiero daje efekt z kazdej predkosci. Producent podaje seryjna gume i tak jako minimalna szerokosc bo chodzi mu takze o inne paraletry jak spalanie, emisje spalin itp ktore przy szerszej gumie sa wyzsze. Do schodzenia ze 100km/h nie potrzeba mocniejszy hamulców bo to mała prędkość. Chyba że hamujesz wiele razy pod rząd. Odpowiedz na pytanie na czy zahamujesz szybciej z 220km/h na oponie 235 i seryjnym hamulcu 288x25mm czy na oponie 225 i zacisku 4 tłoczkowym i tarczy 345mm?
Tominator Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Hammer porownanie dotyczyl prostego przykladu, i wniosek chyba kazdy zrozumial, nie jest to przciez reklama klockow tesco - ludzie potrafia wydac kilka tys zl na lepsze klocki i tarcze do seryjnego slabego hebla, a prawda jest taka ze taki zestaw zahamauje znacznie gorzej niz najgorszy klocek i tarcza o wiekszej srednicy na wielotloczku Jarol najlpiej zahamuje opona 235 na zacisku 4 tloczkowym i tarczy 345mm. A jeszcze lepiej 6 tloczkowy na tarczy 375mm i oponie 245 ale to chyba oczywista ocaywistosc. Ogolnie 220km/h nie jest to predkosc ktora kazdy na tym forum uzyskuje jadac do pracy czy po bulki bo kazdy sobie zdaje sprawe zeby hamowac kilka razy z duzych predkosci np podczas fajnego dluzszego killa trzeba miec wiekszy klocek, wieksza tarcze i wiecej tloczkow zeby to jakos mialo rece i nogi. Niemniej jednak w zwyklym codzinnym uzytkowaniu lub trasie wazna jest takze szerokosc opony, wiec zakladanie nie wiadomo jak fajnych hebli i zostawianie seryjnej szerokosci gumy ktora jest z wielu powodow granicznie mala dopuszczalna nie daje czasami takiego efektu jak szeroki kapac z seryjnym heblem, wiec warto laczyc dobre heble z odpowiednio szerokimi oponami i to bylo clue calego tego ppkt ktory przytoczylem
Pablo_s-c Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) A powiedz mi czy u Ciebie bo zmianie na 4 tłoka też pedał hamulca głębiej wchodzi w podłogę?Bo nie wiem czy tak ma być czy muszę jeszcze lepiej odpowietrzyć hamulce? Przerabiałem to właśnie ostatnio po wymianie na 320 i pomogło dopiero odpowietrzanie pompy VCDS'em. Odpowietrzałem ze 3 razy tradycyjnie i na zgaszonym był twardy jak kamień po jednym strzale, a na odpalonym jakiś taki lichy. Edytowane 6 Października 2015 przez Pablo_s-c
Jarol Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Jarol najlpiej zahamuje opona 235 na zacisku 4 tloczkowym i tarczy 345mm. A jeszcze lepiej 6 tloczkowy na tarczy 375mm i oponie 245 ale to chyba oczywista ocaywistosc. Ogolnie 220km/h nie jest to predkosc ktora kazdy na tym forum uzyskuje jadac do pracy czy po bulki bo kazdy sobie zdaje sprawe zeby hamowac kilka razy z duzych predkosci np podczas fajnego dluzszego killa trzeba miec wiekszy klocek, wieksza tarcze i wiecej tloczkow zeby to jakos mialo rece i nogi. Niemniej jednak w zwyklym codzinnym uzytkowaniu lub trasie wazna jest takze szerokosc opony, wiec zakladanie nie wiadomo jak fajnych hebli i zostawianie seryjnej szerokosci gumy ktora jest z wielu powodow granicznie mala dopuszczalna nie daje czasami takiego efektu jak szeroki kapac z seryjnym heblem, wiec warto laczyc dobre heble z odpowiednio szerokimi oponami i to bylo clue calego tego ppkt ktory przytoczylem Zgadzam się w pełni. Ale pamiętaj jeszcze o jednej rzeczy, że jak nawet ktoś jeździ z prędkościami tylko 100-120km/h to i tak warto zapodać większy hamulce nawet przy seryjnej oponie. Taki przykład mam w moim dowozie hamulec seryjny miałem 280x22 opona 205/55r16 i raz ze 100km/h dało się wyhamować spokojnie ale już hamując kilkukrotnie, po 3 hamowaniu hamulce puchły i praktycznie nie działały. teraz mam ta sama oponę i hamulce 312x25 i może przy pierwszy hamowaniu jakoś drogi hamowania nie skróciłem znacząco ale przy 3 tak i to bardzo. Teraz mogę nawet 5razy zejść ze 100-120 do zera i hamulce nadal działają prawidłowo. Nie zawsze chodzi o to żeby poprawić droge hamowania ale też wydłużyć czas działania hamulców przy wielokrotnym hamowaniu. A możesz odpisac o co chodzi z tym staczaniem tarczy prz zaciskach z Q5? Edytowane 6 Października 2015 przez Jarol
Dev Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 uszy w zwrotnicach w A4 B8, Q5, A6 C7 są delikatnie dłuższe nic w A4 B6/7 a przez to zacisk jest delikatnie niższy gdy zapodasz te zaciski z B8, Q5, A6 to okazuje sie ze są delikatnie schowane też mam te z Q5 na tarczy 345 z S4 B6/7 i widac ok 2mm rantu na obwodzie ja zawsze staczam 3mm ze srednicy i jest idealnie
zen8000 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Dziwne bo w sporcie motorowy nie stosuje się ABS. F1 WRC czy DTM. ABS się przydaje u zwykłego Kowalskiego by omijając łosia nie wpadł do rowu Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Nie stosuje się wspomagania hamulcy kierownicy i innych rzeczy. Auta drogowe mają być bezpiecznie a nie jeździć cały czas na granicy a o czym ja mówię??
bryleks Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Panowie mam do wymiany przewody hamulcowe z tyłu (sparciały i nawet jeden delikatnie przecieka). Moje pytanie brzmi... czy wymieniać na takie w stalowym oplocie (jeśli tak to na jakie konkretnie)? Od razu bym i z przodu wymienił. Czuć jakąś różnicę między normalnymi a takimi wzmacnianymi? Hamulce mam od Dev'a 320 przód, tył 288... silnik 1.9TDI @ 170KM + FMIC... docelowo ma być około 200KM. Jakbym miał luźne kilka stówek to bym pewnie się nie pytał, ale że luźnych nie mam to wolę się upewnić a jak wiadomo z hamulcami nie ma żartów, więc muszę to szybko zrobić!
Tominator Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Nie wiem ile kosztuja normalne przewody, ale oplot na cale auto to koszt ok 390zl, jak masz zaplacic za markowe gumiwe 200zl to mysle ze oplot lepszy, jak cos moge pod wymiar zrobic, kontakt ow zeby nie robic smietnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się