e9matic Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Z racji innej konstrukcji tylnego zawieszenie A6C5 ( belka - FWD ) vs A4B7 może być sytuacja, ze rozstaw śrub montażowych jest inna. Dlatego chciałbym sprawdzić, przymierzyć, przykręcić aby być w 100 % pewny, że to podejdzie.
BeyerBrown Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) Tominator, no widzisz - Ty siedzisz w garniaku a ja z nogami na stole cały dzień, więc po co wyjeżdżałeś tu z jakimś niekochaniem, siedzeniem w domu etc.? Po co te całe uszczypliwości i ironiczne zwroty (Bayerku...)?Dobra, mniejsza z tym... z natury jestem łagodny Przepraszam wszystkich zniesmaczonych za tony niepotrzebnego hejtu, najważniejsze jest, że w tym morzu kału da się wyłowić perły, tj. zestawić ze sobą wiedzę i doświadczenie innych fachmanów + moje skromne spostrzeżenia czy tam wyliczenia zrobione na kolanie i dojść w ten sposób do jakiś wniosków Jak widzę powyżej zaowocowało to ciekawą dyskusją nt. opon Jeszcze jestem ciekawy spostrzeżeń innych co do porównania hamulca S4 vs. Brembo, bo logika nakazuje przyznać rację Tominatorowi (tak, tak ), no i pokrywa się to też z tym co wyjaśnił kiedyś gostek na kanale EngineeringExplained: https://www.youtube.com/watch?v=tOlBec2APvs ale z drugiej strony jest np. Dev co na co dzień i od wielu lat zajmuje się układami hamulcowymi (więc zakładam, że jest obeznany jak mało kto) a na dodatek ma zamontowany w swojej furmance wielotłoczek z Q5 i twierdzi, że różnic nie ma... Nie zawsze też ma się dostęp do know-how producenta i niewykluczone, że opcję wielotłoczka dla modelu S4 też badali... przykładem "nielogicznego" podejścia konstrukcyjnego jest np. ultranowoczesne Porsche 918 - w nim przednia i tylna część nadwozia nie jest jednym elementem. Ba, przód z tyłem jest skręcony ze sobą zaledwie sześcioma śrubami (+odpowiedni klej...) - tamtejsze inżyniery wyszły najwidoczniej z założenia (po serii badań), że to nie zaszkodzi sztywności konstrukcji. A teraz wyobraźcie sobie jakby coś podobnego zrobiono w autach produkcji Tata Motors... ocean hejtu W każdym razie osobiście wychodzę z założenia, że jak coś nie będzie non-stop wykorzystywane na 100% możliwości to posłuży to na dłużej... dlatego np. duży hebel (większa tarcza) nie będzie tak obciążony jak mniejszy by shamowć furę na tym samym odcinku drogi. Irytowała mnie też gumowatość seryjnych hamulców (tarcze ori + klocki ATE przód i TRW tył, więc nie żaden market). To samo tyczy się mocy silnika i napędu, co do których też padł zarzut, że się marnuje, że po co mi taki, wręcz lepsza byłaby dla mnie Fabia 1.2 A niech się marnuje nawet przez 90% czasu, ważne, że w tych pozostałych 10% sprawia, że banana mam na twarzy BTW. Wyścigowe konie większość swojego żywota spędzają w stajni i hasają po wybiegu, nie na hipodromie Oczywiście moje auto koło wyścigówki nawet nie stało, heh... Edytowane 16 Października 2015 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Z racji innej konstrukcji tylnego zawieszenie A6C5 ( belka - FWD ) vs A4B7 może być sytuacja, ze rozstaw śrub montażowych jest inna. Dlatego chciałbym sprawdzić, przymierzyć, przykręcić aby być w 100 % pewny, że to podejdzie. ROZSTAW MOCOWANIA JARZMA DO ZWROTNICY JEST TAKI SAM
e9matic Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 ROZSTAW MOCOWANIA JARZMA DO ZWROTNICY JEST TAKI SAM Dev, nie krzycz na maluczkiego użytkownika, który się stara zweryfikować dane, bo kasę to łatwo można wywalić w błoto
Dev Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Soryy clocka mialem wcisniete
pioteros Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 o porownaniu wielkosci tloczkow wspomnialem dawno w moim watku o heblu, prosta zasadza prawa pascala
e9matic Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Soryy clocka mialem wcisniete Nic się nie stało, chciałem rozluźnić napiętą sytuację, czytając wcześniejsze posty, ale koledzy się chyba dogadali Reasumując. Jarzma + Zaciski z A4 B7 podejdą bez problemu pod belkę do A6 C5. Natomiast zmienia się offset. Seryjna tarcza 245/10 - wysokość 64 mm, zmieniamy na 288/12 - wysokość 36,2 mm Popraw mnie proszę, jeśli się mylę.
Tominator Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Beyer pisalem bayerek bo tak przeczytalem na szybko wiec nie ma co sie spinac, ogolnie czytam szybko robiac kilka rzeczy naraz i czesto sa nieporozumienia przez to. Jak Cie urazilem sorry. Jakby ktos potrzebowal lepsze hebelki do a4 to w wolnej chwili zrobie dwa warianty na tarczy 345 i 350mm pod 4 i 6 tloczkowe brembo w dobrej cenie. Kontakt na pw, ale teraz mam wazny projekt, bede robil heble do sportowego auta z gornej polki - waga 990kg, 8,4s 0-200:) jak skoncze wrzuce fotki sie pochwalic Pozdrawiam
Dev Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Soryy clocka mialem wcisniete Nic się nie stało, chciałem rozluźnić napiętą sytuację, czytając wcześniejsze posty, ale koledzy się chyba dogadali Reasumując. Jarzma + Zaciski z A4 B7 podejdą bez problemu pod belkę do A6 C5. Natomiast zmienia się offset. Seryjna tarcza 245/10 - wysokość 64 mm, zmieniamy na 288/12 - wysokość 36,2 mm Popraw mnie proszę, jeśli się mylę. Mozesz dac przednia tarcze 288/15/46.5mm z ADRa, stoczyc z grubosci i dac mniejszy dystans. Tarcze mozna wziąść używkę, koszta znikome.
Beny Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Siemano chłopaki. Mam pytanie. Kumpel potrzeboje tylnego zacisku do b6. Mi zostaly tylne zaciski po swapie na wieiksze hample tylko ze ja mam quattro. Podejdzie tylny zacisk z quattro do zwyklego napedu
Dev Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Eeeeee ... Ty masz B8 to nie bedzie pasowac. Nie zauważyłem. Sorry.
Beny Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Mam b6 i b8:) wiem ze z b8 nie podejdzie bo po pierwsze elektryczny hampel a moglem napisac ze heble z b6 sorry za wprowadzenie w blad
cocoo24 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) panowie, czy jarzmo od a4 b5 pod 288 jest takie same jak od b6 288? http://allegro.pl/jarzmo-lewy-prawy-przod-288mm-audi-a4-b5-1-9tdi-i5319216936.html wiem, że zaciski ate z b6 288 podchodzą, a jarzma? na aukcji jest takie same jak w b6, ale przecież b5 ma żeliwną zwrotnice Edytowane 19 Października 2015 przez cocoo24
davidlive Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 b5 ma inny rozstaw jarzma nie ważne jaki motor (poza s i rs )
Jarol Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Dev co na co dzień i od wielu lat zajmuje się układami hamulcowymi (więc zakładam, że jest obeznany jak mało kto) a na dodatek ma zamontowany w swojej furmance wielotłoczek z Q5 i twierdzi, że różnic nie ma... Ja zrobiłem dokładnie taką samą zamianę zacisk ATE jednotłoczkowy z tarczą 345 na Brembo z Q5 z ta sama tarczą i musze powiedzieć że u mnie czuć różnicę na korzyść Brembo.
KoJ@K Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Panowie orientuje sie ktos z czego to zaciski? Na zaciskach wybite 973 i 974, na jarzmach 630 niby sa z a6 c6 3.0 tdi, a na tym ostatnim zdjeciu (fotki tomiego) zacisk wyglada inaczej niz te co wstawilem !?
Dev Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Allroad albo jakis transporter Dev co na co dzień i od wielu lat zajmuje się układami hamulcowymi (więc zakładam, że jest obeznany jak mało kto) a na dodatek ma zamontowany w swojej furmance wielotłoczek z Q5 i twierdzi, że różnic nie ma... Ja zrobiłem dokładnie taką samą zamianę zacisk ATE jednotłoczkowy z tarczą 345 na Brembo z Q5 z ta sama tarczą i musze powiedzieć że u mnie czuć różnicę na korzyść Brembo. Tez to robilem i szalu nie widzialem
BeyerBrown Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Czyli 3:1 głosów na korzyść Brembo Na moje potrzeby S4 styka aż nadto... myślę, że gdybym zaczął odczuwać niedosyt w hamowaniu, to wpierw zacząłbym od najtańszych modów - wymiana stockowych węży na HEL-e + płyn hamulcowy pro-sportowy (chociaż przy 312/255 nie odczuwałem różnicy pomiędzy nim a zwykłym...). Potem pewnie zainwestowałbym w lepsze klocki (np. Ferodo DS) i tarcze. Z oponami to miałbym problem. Widząc w jakim stanie jest (wciąż) wiele polskich dróg uważam, że do budy A4 235 to absolutny max. A może zamiast inwestowania w te "półśrodki" lepszym (i/lub tańszym) upgrade'em byłaby już wymiana samych zacisków? Jak to wygląda w praktyce? Pytanie skierowane oczywiście do tych co uważają, że Brembo hamuje lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się