Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji innej konstrukcji tylnego zawieszenie A6C5 ( belka - FWD ) vs A4B7 może być sytuacja, ze rozstaw śrub montażowych jest inna.

Dlatego chciałbym sprawdzić, przymierzyć, przykręcić aby być w 100 % pewny, że to podejdzie.

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Tominator, no widzisz - Ty siedzisz w garniaku a ja z nogami na stole cały dzień, więc po co wyjeżdżałeś tu z jakimś niekochaniem, siedzeniem w domu etc.? Po co te całe uszczypliwości i ironiczne zwroty (Bayerku...)?
Dobra, mniejsza z tym... z natury jestem łagodny :) Przepraszam wszystkich zniesmaczonych za tony niepotrzebnego hejtu, najważniejsze jest, że w tym morzu kału da się wyłowić perły, tj. zestawić ze sobą wiedzę i doświadczenie innych fachmanów + moje skromne spostrzeżenia czy tam wyliczenia zrobione na kolanie i dojść w ten sposób do jakiś wniosków ;)
Jak widzę powyżej zaowocowało to ciekawą dyskusją nt. opon :)
Jeszcze jestem ciekawy spostrzeżeń innych co do porównania hamulca S4 vs. Brembo, bo logika nakazuje przyznać rację Tominatorowi (tak, tak :) ), no i pokrywa się to też z tym co wyjaśnił kiedyś gostek na kanale EngineeringExplained:

https://www.youtube.com/watch?v=tOlBec2APvs

ale z drugiej strony jest np. Dev co na co dzień i od wielu lat zajmuje się układami hamulcowymi (więc zakładam, że jest obeznany jak mało kto) a na dodatek ma zamontowany w swojej furmance wielotłoczek z Q5 i twierdzi, że różnic nie ma... :mysli:

Nie zawsze też ma się dostęp do know-how producenta i niewykluczone, że opcję wielotłoczka dla modelu S4 też badali... przykładem "nielogicznego" podejścia konstrukcyjnego jest np. ultranowoczesne Porsche 918 - w nim przednia i tylna część nadwozia nie jest jednym elementem. Ba, przód z tyłem jest skręcony ze sobą zaledwie sześcioma śrubami :exclamation: (+odpowiedni klej...) - tamtejsze inżyniery wyszły najwidoczniej z założenia (po serii badań), że to nie zaszkodzi sztywności konstrukcji. A teraz wyobraźcie sobie jakby coś podobnego zrobiono w autach produkcji Tata Motors... ocean hejtu :D

W każdym razie osobiście wychodzę z założenia, że jak coś nie będzie non-stop wykorzystywane na 100% możliwości to posłuży to na dłużej... dlatego np. duży hebel (większa tarcza) nie będzie tak obciążony jak mniejszy by shamowć furę na tym samym odcinku drogi. Irytowała mnie też gumowatość seryjnych hamulców (tarcze ori + klocki ATE przód i TRW tył, więc nie żaden market). To samo tyczy się mocy silnika i napędu, co do których też padł zarzut, że się marnuje, że po co mi taki, wręcz lepsza byłaby dla mnie Fabia 1.2 :facepalm: A niech się marnuje nawet przez 90% czasu, ważne, że w tych pozostałych 10% sprawia, że banana mam na twarzy :)
BTW. Wyścigowe konie większość swojego żywota spędzają w stajni i hasają po wybiegu, nie na hipodromie ;)
Oczywiście moje auto koło wyścigówki nawet nie stało, heh... :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Z racji innej konstrukcji tylnego zawieszenie A6C5 ( belka - FWD ) vs A4B7 może być sytuacja, ze rozstaw śrub montażowych jest inna.

Dlatego chciałbym sprawdzić, przymierzyć, przykręcić aby być w 100 % pewny, że to podejdzie.

ROZSTAW MOCOWANIA JARZMA DO ZWROTNICY JEST TAKI SAM

Opublikowano



ROZSTAW MOCOWANIA JARZMA DO ZWROTNICY JEST TAKI SAM

Dev, nie krzycz na maluczkiego użytkownika, który się stara zweryfikować dane, bo kasę to łatwo można wywalić w błoto :)

Opublikowano

Soryy clocka mialem wcisniete

Opublikowano

o porownaniu wielkosci tloczkow wspomnialem dawno w moim watku o heblu, prosta zasadza prawa pascala

Opublikowano

Soryy clocka mialem wcisniete

Nic się nie stało, chciałem rozluźnić napiętą sytuację, czytając wcześniejsze posty, ale koledzy się chyba dogadali :hi:

Reasumując. Jarzma + Zaciski z A4 B7 podejdą bez problemu pod belkę do A6 C5.

Natomiast zmienia się offset. Seryjna tarcza 245/10 - wysokość 64 mm, zmieniamy na 288/12 - wysokość 36,2 mm

Popraw mnie proszę, jeśli się mylę.

Opublikowano

Beyer pisalem bayerek bo tak przeczytalem na szybko wiec nie ma co sie spinac, ogolnie czytam szybko robiac kilka rzeczy naraz i czesto sa nieporozumienia przez to. Jak Cie urazilem sorry. Jakby ktos potrzebowal lepsze hebelki do a4 to w wolnej chwili zrobie dwa warianty na tarczy 345 i 350mm pod 4 i 6 tloczkowe brembo w dobrej cenie. Kontakt na pw, ale teraz mam wazny projekt, bede robil heble do sportowego auta z gornej polki - waga 990kg, 8,4s 0-200:) jak skoncze wrzuce fotki sie pochwalic

Pozdrawiam

Opublikowano

Soryy clocka mialem wcisniete

Nic się nie stało, chciałem rozluźnić napiętą sytuację, czytając wcześniejsze posty, ale koledzy się chyba dogadali :hi:

Reasumując. Jarzma + Zaciski z A4 B7 podejdą bez problemu pod belkę do A6 C5.

Natomiast zmienia się offset. Seryjna tarcza 245/10 - wysokość 64 mm, zmieniamy na 288/12 - wysokość 36,2 mm

Popraw mnie proszę, jeśli się mylę.

Mozesz dac przednia tarcze 288/15/46.5mm z ADRa, stoczyc z grubosci i dac mniejszy dystans.

Tarcze mozna wziąść używkę, koszta znikome.

Opublikowano

Siemano chłopaki. Mam pytanie. Kumpel potrzeboje tylnego zacisku do b6. Mi zostaly tylne zaciski po swapie na wieiksze hample tylko ze ja mam quattro. Podejdzie tylny zacisk z quattro do zwyklego napedu :P

Opublikowano

To samo

Opublikowano

Dzieki Dev!!!

Opublikowano

Eeeeee

... Ty masz B8 to nie bedzie pasowac.

Nie zauważyłem. Sorry.

Opublikowano

Mam b6 i b8:) wiem ze z b8 nie podejdzie bo po pierwsze elektryczny hampel ^_^ a moglem napisac ze heble z b6 sorry za wprowadzenie w blad :decayed:

Opublikowano (edytowane)

panowie, czy jarzmo od a4 b5 pod 288 jest takie same jak od b6 288?

http://allegro.pl/jarzmo-lewy-prawy-przod-288mm-audi-a4-b5-1-9tdi-i5319216936.html

wiem, że zaciski ate z b6 288 podchodzą, a jarzma?

na aukcji jest takie same jak w b6, ale przecież b5 ma żeliwną zwrotnice

Edytowane przez cocoo24
Opublikowano

b5 ma inny rozstaw jarzma nie ważne jaki motor (poza s i rs )

Opublikowano

Dev co na co dzień i od wielu lat zajmuje się układami hamulcowymi (więc zakładam, że jest obeznany jak mało kto) a na dodatek ma zamontowany w swojej furmance wielotłoczek z Q5 i twierdzi, że różnic nie ma... :mysli:

Ja zrobiłem dokładnie taką samą zamianę zacisk ATE jednotłoczkowy z tarczą 345 na Brembo z Q5 z ta sama tarczą i musze powiedzieć że u mnie czuć różnicę na korzyść Brembo.

Opublikowano

Panowie orientuje sie ktos z czego to zaciski? Na zaciskach wybite 973 i 974, na jarzmach 630 niby sa z a6 c6 3.0 tdi, a na tym ostatnim zdjeciu (fotki tomiego) zacisk wyglada inaczej niz te co wstawilem !?

male_3fab08a788b5c763d2b00983231.pngmale_e2240f0713bdd2c1e92534249ecbb.jpgmale_48e0cd8ea01d3a52c2eb111fa77dff.jpg

male_058ef5da4c850a686a155d2a33ba7ae.png

Opublikowano

Allroad albo jakis transporter

Dev co na co dzień i od wielu lat zajmuje się układami hamulcowymi (więc zakładam, że jest obeznany jak mało kto) a na dodatek ma zamontowany w swojej furmance wielotłoczek z Q5 i twierdzi, że różnic nie ma... :mysli:

Ja zrobiłem dokładnie taką samą zamianę zacisk ATE jednotłoczkowy z tarczą 345 na Brembo z Q5 z ta sama tarczą i musze powiedzieć że u mnie czuć różnicę na korzyść Brembo.

Tez to robilem i szalu nie widzialem

Opublikowano

Czyli 3:1 głosów na korzyść Brembo :) Na moje potrzeby S4 styka aż nadto... myślę, że gdybym zaczął odczuwać niedosyt w hamowaniu, to wpierw zacząłbym od najtańszych modów - wymiana stockowych węży na HEL-e + płyn hamulcowy pro-sportowy (chociaż przy 312/255 nie odczuwałem różnicy pomiędzy nim a zwykłym...). Potem pewnie zainwestowałbym w lepsze klocki (np. Ferodo DS) i tarcze. Z oponami to miałbym problem. Widząc w jakim stanie jest (wciąż) wiele polskich dróg uważam, że do budy A4 235 to absolutny max.

A może zamiast inwestowania w te "półśrodki" lepszym (i/lub tańszym) upgrade'em byłaby już wymiana samych zacisków? Jak to wygląda w praktyce? :)


Pytanie skierowane oczywiście do tych co uważają, że Brembo hamuje lepiej :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...