wojtek123 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 jak by AVF mial taka sama skrzynie zestopniowana co AWX 5 biegow plus 6sty to wtedy szacun to by nie bylo zdrowe dla silnika, poniewaz wiazaloby sie ze zbyt duzym obciazeniem ukladu korbowo-tlokowego no wlasnie i tu czar pryska pieknej skrzyni AVF 6 biegowej ten szosty bieg to tylko pare km predkosci wiecej powyzej 200kM na godzine wiec kupujacy nie sugerujcie sie skrzynia ale jak ktos tu napisal wyposarzeniem i stanem samochodu
arris_88 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 AWX czy AVF jak to w niemcowni mowia egal byle byl bez awaryjny obydwie dobre fury bo to AUDI ja mam AWX i lubie go za to ze ma dlugie biegi i na jedynce dobrze ciagnie nie lubie krotkich biegow , a i jeszcze jedno jak by AVF mial taka sama skrzynie zestopniowana co AWX 5 biegow plus 6sty to wtedy szacun Tylko tak zestopniowana skrzynia nie miałaby racji bytu w 1.9 TDi. Sześć długich biegów byłoby zbędne. Sam jeżdzę również AWX-em i uważam że skrzynia na nasze warunki jest jak najbardziej OK. Nawet zasugeruje że lepsza, bo nie trzeba się namachać lewarkiem. Na autobahnie jadę sobie zawsze 140-160 km/h, wiadomo że w PL tylko chwilowo są warunki na taką prędkość. W mieście lepiej mi się jeździ moim AWX-em niż ojca AVF-em. Natomiast minusem jest słabsze sprzęgło i niższy moment obrotowy. Do chipa lepiej podchodzi AVF, ale dla 90 % użytkowników lepszym rozwiązaniem jest AWX. Kolejna kwestia to ceny sprzegieł - do AVF-a jest dużo droższe (AWX - 900 zł, AVF - 1500).
Musashi Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 mialem i awx i avf. jezeli niie planuje sie chipa, przyjemniej jezdzi sie avf. te 25Nm sie czuje. oczywiscie to twierdzenie dotyczy sprawnego auta. ciekawe ze za awx najbardziej obstaja ich uzytkownicy...
maron_d Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Z tego co wiem AVF ma 310Nm a AWX 285Nm smiley to bajki pisza... bo AJM ma 300+ 310 Nm ma ATJ, AJM owszem ma też taki moment, ale w poprzeczniakach w których była tylko 6 skrzynia (tak samo jak poprzeczna 130tka czyli ASZ/BLT)
julo23 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Ten 6 bieg to bardziej chyba żeby było ciszej przy wyższych prędkościach no i niższe spalanie.
Musashi Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Z tego co wiem AVF ma 310Nm a AWX 285Nm smiley to bajki pisza... bo AJM ma 300+ 310 Nm ma ATJ, AJM owszem ma też taki moment, ale w poprzeczniakach w których była tylko 6 skrzynia (tak samo jak poprzeczna 130tka czyli ASZ/BLT) tyle ze wtedy to nie jest wersja ajm, tylko poprzeczna wersja atj
YOGI3000 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 jak by AVF mial taka sama skrzynie zestopniowana co AWX 5 biegow plus 6sty to wtedy szacun to by nie bylo zdrowe dla silnika, poniewaz wiazaloby sie ze zbyt duzym obciazeniem ukladu korbowo-tlokowego no wlasnie i tu czar pryska pieknej skrzyni AVF 6 biegowej ten szosty bieg to tylko pare km predkosci wiecej powyzej 200kM na godzine wiec kupujacy nie sugerujcie sie skrzynia ale jak ktos tu napisal wyposarzeniem i stanem samochodu Nie ponad 200km/h tylko np przy 100km/h AVF ma mniej obrotów niż AWX co wiąże sie z mniejszym spalaniem.
julo23 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 No, dokładnie, 6-tkę się wrzuca już koło 100km/h przy normalnej płynnej jeździe. Dlatego spalanie potrafi spaść do 5,5 L/100km
stomi Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 to ile w avf jest na liczniku przy 3000obr na 6, i jeszcze ciekawe ile w takim samym quattro. W awx 150 będzie.
Biszczan Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 to ile w avf jest na liczniku przy 3000obr na 6, i jeszcze ciekawe ile w takim samym quattro. W awx 140 będzie. Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h
MAGIC87 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h smiley racja przy 2000 jest 100 Km/h pozniej co 1000 obrotów rosnie o 50 km/h v-max 235 km/h
stomi Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Ale to sie przekłada na wszystkie prędkości. Nie tylko na 150. Tak ale większość osób uważa że jak 6 biegów to że będzie jeździło 200 i 3000obr na liczniku, a w rzeczywistości o ile jest różnica to niewielka. Jedyna wada w tym porównaniu jest taka że jadąc awx 50 kmh nie za bardzo wiadomo jaki bieg zapiąć bo na 3 już wyje a 4 za wysoko i chyba tyle w temacie skrzyni.
hidden22 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 ja w AWX na trasie do 4,5 litra zeszlem od bialej do bialej kreseczki zrobilem 450km ale to bardzo bardzo osczednie jechalem
Krzy0 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Jedno trzaba przyznac ze 1.9 z skrzynią 6 nadaje sie do ciagniecia przyczep
arris_88 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h smiley racja przy 2000 jest 100 Km/h pozniej co 1000 obrotów rosnie o 50 km/h v-max 235 km/h Jakie 235? [br]Dopisany: 13 Luty 2012, 20:36_________________________________________________
artek04 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Powiem tyle , miałem kilka lat temu A4 AVF , kolega miał w tym czasie A4 AWX i z tego co pamiętam jak porównywaliśmy obroty z prędkościami to np. przy 160 km/h obroty były takie same ,( nie piszę tego dlatego , że mam teraz AWX ) ale przed tą A4 AVF miałem A6 AVF z multitronikiem i powiem Wam ,że tam np. przy 160 km/h obroty były niższe , ale nie pamiętam już o ile bo było to kilka lat wstecz . Jak już jestem "przy głosie" i piszecie o prędkościach to moje doświadczenia jeśli chodzi o max prędkość to próbowałem jedynie z tą A4 AVF na niemieckiej autostradzie i możecie wierzyć lub nie ale zegar pokazał mi 240 km/h - na nawigacji - zapisało max prędkość 228 km/h , w aucie jechało 4 osoby ( w tym 2 nastolatków)
wydra Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 nie widziałem żeby ktos napisałe to ile w avf jest na liczniku przy 3000obr na 6, i jeszcze ciekawe ile w takim samym quattro. W awx 140 będzie. Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h avf - ośka przy 3tys - 160 w 2.5tdi najdłuższy manual 6 biegowy przy 3tys ma 180km/h
MAGIC87 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h smileyracja przy 2000 jest 100 Km/h pozniej co 1000 obrotów rosnie o 50 km/h v-max 235 km/h Jakie 235? cool1 dalej wierzysz w to co pisza? hmm ponoc 1.8 T pali 6 litrów :gwizdanie: załuje fotki licznika nie zrobiłem. Auto nie seryjne..
maron_d Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Z tego co wiem AVF ma 310Nm a AWX 285Nm smiley to bajki pisza... bo AJM ma 300+ 310 Nm ma ATJ, AJM owszem ma też taki moment, ale w poprzeczniakach w których była tylko 6 skrzynia (tak samo jak poprzeczna 130tka czyli ASZ/BLT) tyle ze wtedy to nie jest wersja ajm, tylko poprzeczna wersja atj Jeśli chodzi o oznaczenia, to akurat w poprzeczniakach nie istnieje coś takiego jak ATJ, jest AJM 6 biegowy, we wzdłużnych motorach AJM ma 5 biegów, ATJ - 6
Musashi Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Jeśli chodzi o oznaczenia, to akurat w poprzeczniakach nie istnieje coś takiego jak ATJ, jest AJM 6 biegowy, we wzdłużnych motorach AJM ma 5 biegów, ATJ - 6 no fakt nie ma odpowiednika ATJ. Ale AJM w Golfie owszem 6 biegow ma ale z tego co patrze nie 310 Nm, tylko 285 Nm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się