Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] AWX vs AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak by AVF mial taka sama skrzynie zestopniowana co AWX 5 biegow plus 6sty to wtedy szacun :hi:

to by nie bylo zdrowe dla silnika, poniewaz wiazaloby sie ze zbyt duzym obciazeniem ukladu korbowo-tlokowego

no wlasnie i tu czar pryska pieknej skrzyni AVF 6 biegowej ten szosty bieg to tylko pare km predkosci wiecej powyzej 200kM na godzine wiec kupujacy nie sugerujcie sie skrzynia ale jak ktos tu napisal wyposarzeniem i stanem samochodu :tongue4:

Opublikowano

AWX czy AVF jak to w niemcowni mowia egal byle byl bez awaryjny obydwie dobre fury bo to AUDI :tongue4: ja mam AWX i lubie go za to ze ma dlugie biegi i na jedynce dobrze ciagnie nie lubie krotkich biegow , a i jeszcze jedno jak by AVF mial taka sama skrzynie zestopniowana co AWX 5 biegow plus 6sty to wtedy szacun :hi:

Tylko tak zestopniowana skrzynia nie miałaby racji bytu w 1.9 TDi. Sześć długich biegów byłoby zbędne. Sam jeżdzę również AWX-em i uważam że skrzynia na nasze warunki jest jak najbardziej OK. Nawet zasugeruje że lepsza, bo nie trzeba się namachać lewarkiem. Na autobahnie jadę sobie zawsze 140-160 km/h, wiadomo że w PL tylko chwilowo są warunki na taką prędkość. W mieście lepiej mi się jeździ moim AWX-em niż ojca AVF-em. Natomiast minusem jest słabsze sprzęgło i niższy moment obrotowy. Do chipa lepiej podchodzi AVF, ale dla 90 % użytkowników lepszym rozwiązaniem jest AWX. Kolejna kwestia to ceny sprzegieł - do AVF-a jest dużo droższe (AWX - 900 zł, AVF - 1500).
Opublikowano

mialem i awx i avf.

jezeli niie planuje sie chipa, przyjemniej jezdzi sie avf. te 25Nm sie czuje. oczywiscie to twierdzenie dotyczy sprawnego auta. :cool1:

ciekawe ze za awx najbardziej obstaja ich uzytkownicy...

Opublikowano
Z tego co wiem AVF ma 310Nm a AWX 285Nm smiley

to bajki pisza... bo AJM ma 300+ :cool1:

310 Nm ma ATJ, AJM owszem ma też taki moment, ale w poprzeczniakach w których była tylko 6 skrzynia (tak samo jak poprzeczna 130tka czyli ASZ/BLT)

Opublikowano

Ten 6 bieg to bardziej chyba żeby było ciszej przy wyższych prędkościach no i niższe spalanie.

Opublikowano
Z tego co wiem AVF ma 310Nm a AWX 285Nm smiley

to bajki pisza... bo AJM ma 300+ :cool1:

310 Nm ma ATJ, AJM owszem ma też taki moment, ale w poprzeczniakach w których była tylko 6 skrzynia (tak samo jak poprzeczna 130tka czyli ASZ/BLT)

tyle ze wtedy to nie jest wersja ajm, tylko poprzeczna wersja atj :wink4:

Opublikowano

jak by AVF mial taka sama skrzynie zestopniowana co AWX 5 biegow plus 6sty to wtedy szacun :hi:

to by nie bylo zdrowe dla silnika, poniewaz wiazaloby sie ze zbyt duzym obciazeniem ukladu korbowo-tlokowego

no wlasnie i tu czar pryska pieknej skrzyni AVF 6 biegowej ten szosty bieg to tylko pare km predkosci wiecej powyzej 200kM na godzine wiec kupujacy nie sugerujcie sie skrzynia ale jak ktos tu napisal wyposarzeniem i stanem samochodu :tongue4:

Nie ponad 200km/h tylko np przy 100km/h AVF ma mniej obrotów niż AWX co wiąże sie z mniejszym spalaniem.

Opublikowano

No, dokładnie, 6-tkę się wrzuca już koło 100km/h przy normalnej płynnej jeździe.

Dlatego spalanie potrafi spaść do 5,5 L/100km

Opublikowano

to ile w avf jest na liczniku przy 3000obr na 6, i jeszcze ciekawe ile w takim samym quattro. W awx 150 będzie.

Opublikowano

to ile w avf jest na liczniku przy 3000obr na 6, i jeszcze ciekawe ile w takim samym quattro. W awx 140 będzie.

Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h :)

Opublikowano
Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h smiley

racja przy 2000 jest 100 Km/h

pozniej co 1000 obrotów rosnie o 50 km/h

v-max 235 km/h

Opublikowano

Ale to sie przekłada na wszystkie prędkości. Nie tylko na 150.

Tak ale większość osób uważa że jak 6 biegów to że będzie jeździło 200 i 3000obr na liczniku, a w rzeczywistości o ile jest różnica to niewielka. Jedyna wada w tym porównaniu jest taka że jadąc awx 50 kmh nie za bardzo wiadomo jaki bieg zapiąć bo na 3 już wyje a 4 za wysoko i chyba tyle w temacie skrzyni.

Opublikowano

ja w AWX na trasie do 4,5 litra zeszlem :) od bialej do bialej kreseczki zrobilem 450km :) ale to bardzo bardzo osczednie jechalem :):hi:

Opublikowano

Jedno trzaba przyznac ze 1.9 z skrzynią 6 nadaje sie do ciagniecia przyczep :tongue4:

Opublikowano
Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h smiley

racja przy 2000 jest 100 Km/h

pozniej co 1000 obrotów rosnie o 50 km/h

v-max 235 km/h

Jakie 235? :cool1:[br]Dopisany: 13 Luty 2012, 20:36_________________________________________________Bez_tytu_u.jpg
Opublikowano

Powiem tyle , miałem kilka lat temu A4 AVF , kolega miał w tym czasie A4 AWX i z tego co pamiętam jak porównywaliśmy obroty z prędkościami to np. przy 160 km/h obroty były takie same ,( nie piszę tego dlatego , że mam teraz AWX :wink4:) ale przed tą A4 AVF miałem A6 AVF z multitronikiem i powiem Wam ,że tam np. przy 160 km/h obroty były niższe , ale nie pamiętam już o ile bo było to kilka lat wstecz .

Jak już jestem "przy głosie" i piszecie o prędkościach to moje doświadczenia jeśli chodzi o max prędkość to próbowałem jedynie z tą A4 AVF na niemieckiej autostradzie i możecie wierzyć lub nie ale zegar pokazał mi 240 km/h - na nawigacji - zapisało max prędkość 228 km/h , w aucie jechało 4 osoby ( w tym 2 nastolatków)

Opublikowano

nie widziałem żeby ktos napisałe

to ile w avf jest na liczniku przy 3000obr na 6, i jeszcze ciekawe ile w takim samym quattro. W awx 140 będzie.

Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h :)

avf - ośka przy 3tys - 160

w 2.5tdi najdłuższy manual 6 biegowy przy 3tys ma 180km/h

Opublikowano
Może to pierdoła, ale przy 3000tyś obr./min w AWX jest 150km/h smiley

racja przy 2000 jest 100 Km/h

pozniej co 1000 obrotów rosnie o 50 km/h

v-max 235 km/h

Jakie 235? cool1

dalej wierzysz w to co pisza?

hmm ponoc 1.8 T pali 6 litrów :gwizdanie:

załuje fotki licznika nie zrobiłem.

Auto nie seryjne..

Opublikowano
Z tego co wiem AVF ma 310Nm a AWX 285Nm smiley

to bajki pisza... bo AJM ma 300+ :cool1:

310 Nm ma ATJ, AJM owszem ma też taki moment, ale w poprzeczniakach w których była tylko 6 skrzynia (tak samo jak poprzeczna 130tka czyli ASZ/BLT)

tyle ze wtedy to nie jest wersja ajm, tylko poprzeczna wersja atj :wink4:

Jeśli chodzi o oznaczenia, to akurat w poprzeczniakach nie istnieje coś takiego jak ATJ, jest AJM 6 biegowy, we wzdłużnych motorach AJM ma 5 biegów, ATJ - 6

Opublikowano

Jeśli chodzi o oznaczenia, to akurat w poprzeczniakach nie istnieje coś takiego jak ATJ, jest AJM 6 biegowy, we wzdłużnych motorach AJM ma 5 biegów, ATJ - 6

no fakt nie ma odpowiednika ATJ. Ale AJM w Golfie owszem 6 biegow ma ale z tego co patrze nie 310 Nm, tylko 285 Nm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...