Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według ETKI:

VW 2.0 TDI BGW,BHW

Audi 1.9TDI BKE,BRB

Audi 2.0TDI BPW

Wałek jest przystosowany do DPFa, ma inny kąt krzywek i oznaczenie 038109101AF.

.

Opublikowano

a jak w przypadku BKE orginalnie bez dpf-a ?

Czy to bez znaczenia czy auto nie ma dpf czy ma dpf wałek występował ten sam ?

Na drugiej stronie tematu znalazłem taką odpowiedz ale chciałbym ją potwierdzić :decayed:


Czy ktoś mi odpowie z jakich silników pasują wałki do AVF:confused:

Ajm, asz, atd, atj, avb, awx, axr, bkc, bls, bxe, bew, auy, arl, anu, btb

Opublikowano (edytowane)

Ja nigdy nie miałem DPF, a wałek od DPF siedział w środku... do tego w sklepie 'wymacałem' oba i są inne.

Z tego co się orientowałem, to może być związane z normą EURO 4, które spełnia BKE, BRB a nie spełnia AVF\AWX.

Na wałku jest inny kształt krzywek, by można było dotryskiwać małe dawki paliwa w celu poprawy kultury pracy i emisji spalin. Coś jak w common railu.

Edytowane przez MariuszKK
Opublikowano

To dla tego ori wałek z BKE jest dużo droższy niż np z AVF .

A jak to się ma do np. BXE tam niby też jest euro 4 a wałek dużo tańszy?

Trochę jestem w kropce bo niewiem jaki wałek kupić ori czy zamiennik z tym że boję się troche zamiennika bo mam zamiar modzić moc do około 180-200KM i niechciał bym aby się ukręcił jak to już koledzy z forum opisywali

za ori wałek do BKE w serwisie VW powiedzieli mi 2300zł ze zniżką dla pracownika i czas oczekiwania do 2 tyg sprowadzany z niemiec

w UK za ori wałek z serwisu audi 617 funtów (3000zł)

Opublikowano

Najlepszym rozwiązaniem (i najtańszym) było by znalezienie takiego wałka oryginalnego, używanego, w stanie idealnym :decayed:

Ja założyłem zamiennik.. mam nadzieję że to nie była zła decyzja :kox:

Opublikowano (edytowane)

Najgorsze jest to że dorwać pewną ori używke to już prawie jak 6 totka :facepalm:

Wyszukałem jescze firmę regenerującą wałki rozrządu ale niemam pojęcia czy się w to bawić :kox:

Ile już nalatałeś na zamienniku ?

Edytowane przez maks149
Opublikowano

Na razie jakieś 4 tyś, to nawet nie myślę zaglądać.. wszystko chodzi, nie ma niepokojących dźwięków, także nie jest źle :banan:

Opublikowano

Za 30 tys będzie wuczuwalne zużycie na krzywkach.

Opublikowano

Zależy jaki zamiennik włożył.

Opublikowano

jeśli odlew za 500-700zł to tak sie dzieje. Do 50 tys bez zagladania pod czapke nie ma zadnych objawów.

Opublikowano

:hi: Panowie czy te objawy są tylko w B6 czy mogą się też pojawić np w b8 ?

Opublikowano

Nie mam b8 ale według mnie 2.0 z tych lat jest na CR i wałek nie jest tak mocno obciążony jak w 1.9 PD choc VW miał już silnik na pompie z notorycznie zuzywajacymi się walkami czyli 2.5tdi.

B8 to dość świeże auto i mało się słyszy o takim problemie.

Opublikowano (edytowane)

Hej. Jestem po wymianie walka, panewek, szklanek i uszczelnieniu pompek. Silnik avf. Po wymianie teoretycznie wszystko OK, ale jak postoi w nocy i chce rano odpalić to jest bardzo ciężko, dodatkowo na zimnym wodolejstwo nie ma siły, nie wkręca się na obroty, po chwili pracy już jest normalnie, i trzecie co zauważyłem od wymiany słabiej się zbiera na niższych obrotach. Kat synchronizacj jest bardzo zbliżony do zera. Czy ktoś się spotkał z podobnym objawem? Dodam ze przed wymiana wszystko było OK.

Edytowane przez tekilus
Opublikowano

Też jestem świeżo po wymianie i też jaki ciężej miał z rana odpalić

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bo nie każdy wie ze pompki trzeba odpowiednio ustawić.

Opublikowano (edytowane)

Bo nie każdy wie ze pompki trzeba odpowiednio ustawić.

A już myślałem, że tylko mnie dopadła klątwa problemu odpalania po wymianie wałka. Problem szerzej opisywany w wątku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/361184-prosba-o-analize-logow-a4-b6-19-avf/

Coraz bardziej skłaniam się ku przekonaniu, że szukam dziury w całości a winien jest sam nowo założony wałek Ruvilla. Przed wymianą było wszystko ok po wymianie kaplica. Pompki miały wymienione uszczelnienia, wyregulowane, nic to nie dało. Gdzieś kompresje szlag trafił na 1 cylindrze, 4 bary mniej niż pozostałe. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o podpowiedź co jeszcze mogę zrobić aby rozwiązać problem zanim ściągnę głowicę co sugeruje beznadziejna kompresja.

Edytowane przez BoskiEnrike
Opublikowano

a popychacze wymieniles/oprozniles stare przed montazem walka?

Opublikowano

Szczerze, to nie wiem bo osobiście tego nie robiłem tylko fachowcy (nie wiem czy nie nadużywam tego słowa) ale żaden z nich o tym nie wspominał więc zakładam, że nie było takiej konieczności.

Opublikowano

koniecznosc jest zawsze! Nowy walek rozrzadu powinien pracowac z nowym zestawem szklanek. Jezeli nie wymieniamy ich na nowe a demontujemy walek rozrzadu to ZA KAZDYM RAZEM bezwglednie nalezy szklanki rozebrac i oproznic z oleju. Inaczej moze dojsc do podpierania zaworow co skutkuje brakiem kompresji. Moze to smieszne ale wielu mechanikow o tym nie wie. Pozdrawiam

Opublikowano

koniecznosc jest zawsze! Nowy walek rozrzadu powinien pracowac z nowym zestawem szklanek. Jezeli nie wymieniamy ich na nowe a demontujemy walek rozrzadu to ZA KAZDYM RAZEM bezwglednie nalezy szklanki rozebrac i oproznic z oleju. Inaczej moze dojsc do podpierania zaworow co skutkuje brakiem kompresji. Moze to smieszne ale wielu mechanikow o tym nie wie. Pozdrawiam

Popychacze = szklanki, teraz skumałem. Laik ze mnie jednak. No więc tak, szklanki założone nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...