Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w ogole jakie wartosci pokazal manometr na cylindrach?

Opublikowano

w ogole jakie wartosci pokazal manometr na cylindrach?

Zimny silnik, kolejno 22, 26, 25, 26

Opublikowano

25-31 to nominalna wartosc. Korekcje w normie podczas zlej pracy? Przydalaby sie proba olejowa plus pomiar wykonany na zimnym (w momencie wystepowania awarii) i cieplym silniku dla porównania. Tutaj potrzeba jest przebadania sprawy kompleksowo i poswiecenia nieco wiekszej ilosci czasu zeby niczego nie przeoczyc

Opublikowano (edytowane)

25-31 to nominalna wartosc. Korekcje w normie podczas zlej pracy? Przydalaby sie proba olejowa plus pomiar wykonany na zimnym (w momencie wystepowania awarii) i cieplym silniku dla porównania. Tutaj potrzeba jest przebadania sprawy kompleksowo i poswiecenia nieco wiekszej ilosci czasu zeby niczego nie przeoczyc

Owszem masz rację i do tego zmierzam, żeby to zrobić tylko zastanawia mnie, że wraz z użytkownikiem tekilus mamy identyczne objawy, gdy było to samo robione. Przypadek? Auto rakieta przed wymianą wałka, po wymianie trup. Jestem ciekaw czy jakby zrobił pomiar kompresji czy nie wyszły by podobne klocki co u mnie.

Korekcje na jednym cylindrze zaraz po odpaleniu idą mocno w górę, po mniej więcej minucie zaczynają się stabilizować by już na ciepłym silniku wyglądały tak: http://vaglog.pl/log-013_6LNaejR.html

Edytowane przez BoskiEnrike
Opublikowano

Szanse ze to wina walka sa ale moim zdaniem niewielkie. Za nim zaczniesz go reklamowac dobrze by bylo sie utwierdzic w przekonaniu ze za tym calym zamieszaniem nie stoi jakis inny czynnik. Z korekcji wynika to czego sie spodziewalem wiec przydalby sie pomiar kompresji rozgrzanego silnika (wtedy kiedy korekcje wygladaja juz jak w linku powyzej). Na jakim oleju jezdzisz?

Opublikowano

Szanse ze to wina walka sa ale moim zdaniem niewielkie. Za nim zaczniesz go reklamowac dobrze by bylo sie utwierdzic w przekonaniu ze za tym calym zamieszaniem nie stoi jakis inny czynnik. Z korekcji wynika to czego sie spodziewalem wiec przydalby sie pomiar kompresji rozgrzanego silnika (wtedy kiedy korekcje wygladaja juz jak w linku powyzej). Na jakim oleju jezdzisz?

W najbliższym czasie postaram się zrobić kompresję na rozgrzanym silniku bo jednak tego zabrakło przy tym jak robiłem ją na zimnym. Nie mogę jednak tego pojąć jak to jest możliwe że akurat w momencie gdy wstawiam nowy wałek coś się pieprzy i auto tą kompresje traci, a na niedomagającym wałku i kilku wybitych szklankach ona była. Olej zalewany standardowo Motul Specific 5W-40

Opublikowano

problemem nie musi byc sam walek ale jakies patologie przy kasowaniu luzu zaworowego przez szklanki. Jezeli walek jest zle wykonany (np 1 krzywka skopana) to problem z nizsza kompresja na pierwszym cylindrze bedzie wystepowal w kazdych warunkach. Jezeli kompresja na cieplym sie wyrowna trzeba wziac pod lupe regulacje samego luzu zaworowego (szklanke oraz jej zasilanie olejem) Oczywiscie trzeba sie jeszcze upewnic gdzie owe cisnienie ucieka. Przy wyjmowaniu pompek gniazda zostaly dokladnie oczyszczone a podkladki miedziane wymienione na nowe?

Opublikowano

W takim razie pomiar z próbą olejową okaże się niezbędny. Co do samych szczegółów wymiany uszczelnień na pompkach to ich nie znam więc ciężko mi się do tego odnieść, ale jeśli takowe podkładki są w zestawie naprawczym Bosha to pewnie je wymieniono.

Opublikowano

Wałek ruville jest plastikowy, jeśli złożyłem to na starych wytattych szklankach to wytrzyma jakieś 30 tys.

Co do szklanek, nic nie trzeba rozbierać a wystarczy jedynie je ścisnać, jeśli się tego nie zrobi może być problem z odpalenie ale i tak nic złego się nie stanie.

Opublikowano

Prędzej mnie szlag trafi a ja nie będę mógł spać po nocach. Naprawdę poważnie zastanawiam się nad wypieprzeniem tego dziadostwa a wstawić jakiś używany ori. Wczoraj znalazłem taki: https://www.olx.pl/oferta/walek-rozrzadu-1-9tdi-awx-avf-arl-bxe-ajm-avb-orginal-igla-komplet-CID5-IDifQh3.html#8e65d8a5fe Na zdjeciach nie widać wszystkich krzywek ale może nie są ścięte.

Opublikowano

rozbieranie jest pewniejsze i bezpieczniejsze dla samego popychacza (mowa o regulatorach szklankowych) przy czym wcale nie takie trudne (w mojej opini). Druga sprawa to nie wiem ile glowic zrobies w zyciu ale na przykladzie 1 czy 2 przpadkow nie mozna wnioskowac ze nic sie nie stanie bo ja bym to nazwal zwyczajnym szczesciem. W jednym silniku wszystko sie ulozy i bedzie chodzil nalezycie w innym nie. Uwierz mi ze takie przygotowanie popychaczy kosztuje znacznie mniej nerwow i czasu przy pozniejszych problemach z kompresja, nierownomierna praca itp. Tutaj zostal wymieniony komplet wiec teoretycznie nie powinno byc z tym problemu. Jednak powodem zlej ich pracy moze byc sam olej (np. felerna partia)...

Opublikowano

Czyli to co wcześniej opisywałem to znaczy ze wałek może być do du...y i nie ma równomiernej kompresji na zaworach? Jak to sprawdzić? Da się to zrobić vagiem?

Opublikowano

Czyli to co wcześniej opisywałem to znaczy ze wałek może być do du...y i nie ma równomiernej kompresji na zaworach? Jak to sprawdzić? Da się to zrobić vagiem?

Z czystej ciekawości - jaki wałek wstawiłeś?

Opublikowano

Wczoraj znalazłem taki: Walek rozrzadu 1.9tdi awx avf arl bxe ajm avb orginal igla komplet !!! CzÄstochowa TysiÄclecie ⢠OLX.pl Na zdjeciach nie widać wszystkich krzywek ale może nie są ścięte.

Na moje oko na czwartym zdjęciu wyraźnie widać brak fazki na krzywce?

Opublikowano

Wczoraj znalazłem taki: Walek rozrzadu 1.9tdi awx avf arl bxe ajm avb orginal igla komplet !!! CzÄstochowa TysiÄclecie ⢠OLX.pl Na zdjeciach nie widać wszystkich krzywek ale może nie są ścięte.

Na moje oko na czwartym zdjęciu wyraźnie widać brak fazki na krzywce?

Też się nad tym zdjęciem zastanawiałem, przydałaby się inna perspektywa zdjęcia. Bez naocznego sprawdzenia w ciemno bym go nie wziął.

Opublikowano

Jako jeden z pierwszych montowalem wałek ruville i po montażu według sztuki auto przejechało 50 tys i chodzi do tej pory bez żadnych problemów. Choć po 30 tys na walku były już oznaki zużycia.

Opublikowano

panowie a jak poznać na używanym walku który to oryginał a który zamiennik? są gdzieś jakieś oznaczenia?

Opublikowano

oznaczeń brak.

Opublikowano

Ja miałem wstawiany rouville walek, szklanki ina i panewki glyco. Oczywiście mechanik dołożył tez uszczelnienia na wałku. Czuje wyraźny brak mocy i przy odpalaniu albo muszę dłużej pokręcić żeby kompresja wzrosła albo lekko zatrzęsie silnikiem. Trzeba sprawdzić kompresje. Ciekawe co z tym dadzą radę zrobić. Robione to miałem 3 tygodnie temu a wodolejstwo nie jeździłem autem w tym czasie.

Opublikowano

Panowie ja jestem ok 8 miesięcy po remoncie czapki i tak wpadły takie graty:

- wałek ruville

- szklanki ina

- panewki glyco

- wtryski AR zastapione zostały BA

- kpl regeneracja głowicy

Powodem remontu była wydmuchana uszczelka głowicy, oraz dudnienie z puchy filtra, dziś auto ma przejechane ok 20 tys km od tego zabiegu i żadnych skutków ubocznych nie zaobserwowałem, silnik pracuje dobrze na tych gratach póki co , z puchy nic nie słychać moc jest, nawet nie wiem czy nie większa niż wcześniej, ale to pewnie zasługa wtrysków.

Po przeczytaniu tematu i ogólnie panującej opinii o wałkach ruvilla trochę się zmartwiłem bo planuje trochę podkręcić motorownię, ale zobaczymy jak to będzie chodziło....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...