POWER-KRIS Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Co do smarowania to tylko prowadnice w życiu smaruje, nic poza tym. No i zmywacz na koniec i git. Wszelkie inne smarowania to tylko potencjalne zbieranie śmieci i kłopoty. Ręka Boska zlać płyn w całości z układu bo go lawetą do Deva zawiedziesz na reanimacje. [emoji12] Ja stawiam tyłem na podnośnik, d*pa w górę i tak tradycyjnie odpowietrzam. Taki mix porad Deva i swojego lenistwa. [emoji12] Jak wyjmiesz klocki i wkrecisz tloczek to zostaw tak docisniety i trzymając tak aby odpowietrznik był najwyższym punktem układu odpowietrzaj. Możesz jakiś przewód założyć na końcówkę i sprowadzić do butelki z płynem że by nie ssać tlenu. Edytowane 6 Listopada 2014 przez POWER-KRIS
Dev Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Siedzę w tym zakichanym necie już ponad pół dnia i co fachowiec to inne teorie, nawet jak dla mnie - człowieka, który sam wymieniał tylko klocki (jak na razie) - na zwykłą logikę nie trzymają się kupy. Może mi ktoś, kto się zna powiedzieć - bo pewnie będę to stosował wiele lat i przekazywał dalej - jak to powinno się robić? Interesują mnie dwie rzeczy: 1. Jakich używać smarowideł, mazideł i gdzie? (Będę wymieniał cały przód 288 -> 312) To co udało mi się ustalić to odtłuszczacz np (CRC Brakleen), pasta ceramiczna na prowadnice i między piastę a tarczę (np. Sonax Professional). Ile w tym prawdy nie wiem. 2. Wymiana płynu i odpowietrzanie. Nie znalazłem w miarę czytelnego i logicznego tutoriala jak to zrobić zwłaszcza przy ABS. Wiem tylko, że raczej ciężko to będzie zrobić samemu. Tym bardziej, że Dev pisał wyżej o odpowietrzaniu dwóch kół na raz. Jak wymieniam płyn to mogę zlać go z całego układu, a potem dopiero zalać i bawić się w odpowietrzanie? Najpierw wymienić hamulce z przodu czy zmienić płyn? 3. Co oprócz mazideł, klocków, tarcz, standardowych kluczy potrzebuję do takiej operacji? Na pewno szczotkę czołową (garnkową), zestaw do schowania tłoczka. Co jeszcze? Pewnie przewodu do odpowietrzania (ale jaki, ile?). Zadzwoń do mnie jutro to Ci powiem co robic
worm87 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Niestety, przypiliło mnie i musiałem na gwałt zmienić hamulce. Jak to bywa z braku wolnego czasu nie mogłem się sam tym zajać , szkoda miałem na to bardzo ochotę. Oddałem sprawę zmiany tarcz, klocków i płynu do warsztatu. Jak odebrałem samochód miałem zresetowane zegary i pilota (czyt. oczywiście odcinali zasilanie). Zapytałem się i o to, zaczęli mi tłumaczyć, że jak wymieniali płyn to żeby się nie cofał musieli odpiąć aku. WTF ?? Ktoś mi to może wyjaśnić? Edytowane 13 Listopada 2014 przez worm87
disem Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Koledzy wymieniałem ostatnio tył i przelałem prawie litr ate tup 200 teraz idzie przód i pytanie czy trzeba tez stary płyn z przodu odpuścić ? nie będę odkręcał przewodów ale odpowietrzniki mogę dlatego pytam czy to ma sens bo na logikę to trochę starego płynu został w przewodach z przodu.
Dev Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Tym jednym litrem powinieneś przelac przod i tył. teraz musisz ruszyc przód.
disem Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Panowie dojeżdżam nowy zestaw przód oz +ferido i juz 1000km i dalej przy niskiej prędkości i hamowaniu piszczą. Płyn nowy. Pięknie wyczyszczone. Brak bicia i równo zbieraja klocki ale cały czas piszczy Raportuje że po 2000km juz nie piszczą
POWER-KRIS Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Dziwne, mam od Dzika taki sam zestaw od miesiąca i nic się nie dzieje.
lysymakak Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Witam, Mam zamiar samemu wymienić sobie tarcze + klocki ATE, I chciałem zapytać czy smarować tylko prowadnice smarem miedziowym czy jeszcze coś? Po zdjęciu tarczy wyczyścić dokładnie piastę kątówką i czymś zaimpregnować np. WD-40 czy nic nie kombinować. Jeśli chodzi o tłoczki to smarować czymś czy lepiej nie żeby się syfy nie zbierały?
jospethe Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Smar miedziany to na tył się daje. Na przód idzie silikonowy ze względu na gumowe prowadnice jak się nie mylę.
maniekaudia4 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 a między piastę a tarcze? między piastę a tarcze nie dajesz żadnego smaru
sebul Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Ja dalem mala ilosc, zbesztali mnie za to Mowili ze beda bic...nic nie bije Wyczysc wiec piaste i nakladaj tarcze
Wojto Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 Odnosnie smarowania. Nie smarowac niczym pomiędzy tarczą a piastą! dokładnie wyczyścić szczotką, przedmuchać i tyle. Przerabiałem dokładnie przy reklamacji tarcz. Przy zwrocie pokrzywionych pierwsze co było sprawdzane to ewentualne pozostałości smaru na tarczy. Jeśli by były to reklamacja z miejsca odrzucona. Smar "puchnie" jak się rozgrzeje i krzywi tarczę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się