Szymon_Irl Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Ja też jestem w trakcie montowania tempomatu w mojej furce i mam pytanko. Jako że w Irlandii ciężko trafić na dobrą pogodę musiałem podzielić robotę na 2 etapy, 1 kable z ecu przeciągnąć do środka (zrobione) i 2 założyć manetkę i wpuścić wiązkę w kolumnę. Na ten moment mam wiązkę gotową i postanowiłem sprawdzić czy wszystko gra jak należy zanim zmienię manetki. Powiedzcie mi czy jak podepnę drugą manetkę z tempomatem na kolanie (tylko z tą jedną wtyczką tempomatu do niej) i aktywuję tempomat w ecu to powinno hulać? Bo tak zrobiłem i tempomat nie działa. W meas block kanał 6 - okno 3 pokazuje się procentowo wciśnięty pedał gazu (jak naciskam nogą) a w 4 oknie tylko zmienia się wartość z 0.0 na 0.1 w zależności czy tempomat jest włączony na suwaku czy nie. Poprostu nie wiem czy dobrze polutowałem kable w ecu (może któryś się odpiął?)
Szymon_Irl Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Tak zasilanie z pomaranczowej kostki pin 8 do pinu 5 w manetce. Jak wlacze zaplon i miernikiem sprawdzam reakcje na pinach manetki to pokazuje sie napiecie po kliknieciu przyciskow lecz komputer tego nie widzi. Dlatego pytam czy musza manetki byc zlozone razem aby to dzalalo. ---------- Post dopisany 05-01-2013 at 00:51 ---------- Poprzedni post napisany 04-01-2013 at 15:32 ---------- Tempomat działa, problemem były kable przy ecu. Jako że robiłem to 1 stycznia to sklepy były zamknięte musiałem kabelki polutować i jeden się ruszał. dzisiaj kupiłem szybko złączki i wszystko pospinałem. Manetka dalej na kolanie ale przynajmniej wiem że działa. Btw manetki nie muszą być skręcone do testów, ja jeździłem tak Dodaje zdjęcia dla potomnych jak to u mnie wyszło. http://img844.imageshack.us/img844/3943/dsc0865pz.jpg manetka na fotelu hulała jak trza http://img541.imageshack.us/img541/6264/dsc0867i.jpg a tutaj zdjęcie białej kostki z zaznaczonymi pinami na których pojawiał się prąd przy klikaniu na manetce. W razie jak by się komuś przydało http://img191.imageshack.us/img191/4237/dsc0866d.jpg Dzięki za pomoc
raven9 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam Serdecznie. Wybaczcie głupio tak startować z pytaniem w pierwszym poście na forum, ale po przeczytaniu 30 stron tego tematu czuję się jak po sylwestrze, z lukami w pamięci;), proszę o rozpiskę jak to podłączyć do ECU bo za cholerę nie ogarnę dzisiaj tego tempomatu... w C4 zajęło mi to godzinę tutaj kilka godzin spędziłem przy kompie i bez efektów... Pacjent: A4 B5 AFN 1997 manual ECU 028 906 021 GN (jak to wygląda można wklepać w szukajkę albo kliknąć w link poniżej) sęk w tym, że pinologia jest owszem, ale dla posiadaczy magicznej białej kostki lub nowszych kompów. Szkoda mi trochę ECU, na podłączanie metodą prób i błędów. Kostki w kolorach jakie były podawane w poprzednich postach nie licząc tej sławnej białej posiadam, lecz kolory kabli różnią się od wskazanych w rozpiskach, dlatego uznałem za zasadne by wpinać się bezpośrednio do wiązki ECU. Komputer ma 68 pinów. Manetka i kostka są zgodne z rozpiską. https://lh5.googleusercontent.com/-wGMZCiOlIqc/UPBr3HOgWHI/AAAAAAAAFEs/Iji4_58nOrU/s912/Zdj%25C4%2599cie0710.jpg https://lh3.googleusercontent.com/-_-KWZcc4xj0/UPBsZWStqyI/AAAAAAAAFE4/U1a0kptBi7g/s912/Zdj%25C4%2599cie0711.jpg
Kuklex Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 widzisz kolego a ja poszukałem i nawet na tym forum znalazłem http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-afn-1z-montaz-tempomatu-227619/#post2840449 Schemat wygląda w następujący sposób: Manetka------ECU 1-------------58 2-------------34 3-------------35 4 i 6----------66 5-------------bezpiecznik na plus edit: nie jestem pewien na 100% ale raczej piny beda te same co w afn'ie
Marc!n Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Kilka dni temu i ja doposażyłem swoje ANB o ten przydatny bajer:naughty: Montaż przeprowadzony według opisu z białą kostką oczywiście (którą wyciągnąłem w stronę ECU), piny z instalacji od anglika za free:wink: Manetka nieco się przywieszała ale po obfitym czyszczeniu śmiga jak powinna. Vagiem można sprawdzić w grupie 66 (widocznie benzyny tam mają) a wartości przedstawiają się następująco: czwarte okienko aus - 0000 ein - 0011 auf - 1011 fix - 0111 drugie okienko - brake position 1000 hamulec wciśnięty - 1011 sprzeglo wciśnięte - 1100 Dzięki Krzyniek za świetny i dokładny opis
Dragon30 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Panowie troszkę zgłupiałem. Mam poliftowe AVG to wpinam się w białą kostkę czy przy ECU. pada śnieg więc licho zerkać pod maskę a chce sobie niezbędne info przygotować. W tym temacie piszecie że białe kostki wystepują tylko przy pompowtryskach, a w temacie bliżniaczym w temacie o montażu tempomatu do 1Z i AFN do 98roku piszą, że w poliftach sposób montażu taki jak w AJM... ---------- Post dopisany 16-03-2013 at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany 11-03-2013 at 16:32 ---------- już wiem że pod białą kostkę, gdyby autor tematu dopisał parę przydatnych szczegółów w 1 poście, które wynikły w trakcie dalszej rozmowy to byłoby łatwiej i bez ciągle powtarzajacych się tych samych pytań. I nie wiem czy ja się mylę ale tempomat powinien byc podłaczony pod bezpiecznik nr 11 (5A) - Urządzenie do regulacji prędkości, a nie pod 32 (20A) - sterowanie silnikiem jak proponuje Krzyniek
Marc!n Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Zgadza się - bezpiecznik nr 11 (5A) ale to zostało napisane zaraz w 2 poście a także wynika z wlepki opisującej bezpieczniki:wink: Moim zdaniem można by zaktualizować temat o wersje silników w których ten opis się sprawdza lub dopisać że dotyczy wszystkich poliftów (z przepustnicą sterowaną elektronicznie) a nie tylko AJM:wink:
Dragon30 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 już zrobione i działa. Fajna sprawa i przydaje sie, żeby tylko autostrada A2 była jak najdłużej bezpłatna...
pschemoo79 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 witam dotyczy A4 B5 lift '99r 110 KM Jestem po lekturze całego posta i pojawia się w moim przypadku mały dylemat tj. podłączenie tempo do białej wtyczki zgodnie z rozpiską jak poniżej pin w kostce manetki pin w białej kostce kolor kabla w kostce białej 6 mostek z 4 --------------------> 10 -------------> czarno-biały w moim przypadku jest kolor czarno-żółty 3 --------------------------> 9 -------------> czerwono-żółty 2 --------------------------> 8 -------------> niebieski 1 --------------------------> 7 -------------> czerwono-szary 5 (zasilanie) ----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce! ------> kolor czerwono-biały czy mogę bezpiecznie podłączyć się pod przewód czarno-żółty Proszę o odp. bo car rozkręcony stoi w garażu
Fifiński Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Witam! Mam taki sam problem jak kolega wyżej ... ktoś coś podpowie ? Kolega pschemoo79 rzadko wchodzi na forum ...
adadur Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Trzymaj sie moich wytycznych i nedzie OK Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
oprych Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Trzymaj sie moich wytycznych i nedzie OKWysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Abadur jest sprawa TheViP podlaczyl według rozpuścić powyżej ale. Nie miał Kabla biało czarnego w białej kostce tylko czarno żółty pod pinem 10 Pokazuje się literka G na vagu po naciśnięciu pedałów sprzęgła i hamulca oraz przy włączeniu manetki wszystkie wartości ok a tempo nie działa i przyspieszenie i zwalnianie. Wszystko sprawdziliśmy 3 razy
adadur Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Sprawdzcie kodowanie I to tez moze pomoc: www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=78131 Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Fifiński Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Sprawdzcie kodowanieI to tez moze pomoc: www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=78131 Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Tempomat aktywowany - w błędach wywala: 00671 - Cruise Control Switch (E45) 25-00 - Unknown Switch Condition czyli że kodowanie jest ok, co jeszcze zrobić ?
adadur Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Moze to byc problem z czujnikiem nz pedale sprzegla Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Fifiński Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Ale po wciśnięciu sprzęgła vag odczut robi że jest dobrze. Nie działają tylko przyciski + i -
Marc!n Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ale po wciśnięciu sprzęgła vag odczut robi że jest dobrze. Nie działają tylko przyciski + i - Przy przełączaniu + i - w ogóle nigdy nic się nie zmieniło na vagu? jak przeskoczy raz na jakiś czas to przełącznik zabrudzony albo zmęczony życiem. Spróbuj przeczyścić kontaktem. Jak nic nie reaguje ani w jedną ani w drugą stronę nawet po czyszczeniu to sprawdź jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte.
soulmaster3m Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Do Audi A4 B5 1.8T ANB ten poradnik też zadziała? w kodach mam: 0L2 = Pedał przyŚpiesz. z modułem elektronicznym
Marc!n Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Do Audi A4 B5 1.8T ANB ten poradnik też zadziała? Tak, wszystko będzie hulać. ja montowałem według tego poradnika i nie miałem problemu przy montażu:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się