Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Do Audi A4 B5 1.8T ANB ten poradnik też zadziała?

Tak, wszystko będzie hulać. ja montowałem według tego poradnika i nie miałem problemu przy montażu:wink:

To super. Mam nadzieję, że montaż przebiegnie owocnie :)

Zmartwiłem się po przeczytaniu pierwszych postów, że to zadziała tylko w DIESEL a przecież mam benzynę.

Opublikowano

A może mi ktoś sprawdzić kolejność i kolory pinów w manetce 4D0 953 513 P ?

9066497756_ea58e7c1d2_o.jpg

9066496090_085b6faba4_o.jpg

9064247455_08a3548215_o.jpg

BTW. te wspomniane wcześniej piny z wtyczki Molex od zasilania np. dysku twardego sprawdzają się idealnie. Dostępne w każdym komputerowym czy elektronicznym albo w kartonie ze starymi gratami do kompów. Wyjąć łatwo naginając dwa skrzydełka na pinie. Przymocować do nowego przewodu lutując lub odginając blaszki pinów.

molex.jpg

9066469622_67275eeedf_o.jpg

9066468958_f446843559_o.jpg

Opublikowano

Witam, mam a4 B5 2001r TDI 115ps, zakupiłem takową manetke Manetka tempomat włącznik zespolony Audi A4 Wiązka (3327362857) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej., I CZY ONA BEDZIE PASOWALA ? Bo nie wiem czym sie sugerować aby to spasilo...

Opublikowano

manetka podejdzie ale wiązka ... nie wiem czy nie za krótka, no i brak pinów do białej kostki, zasilanie na pewno trzeba będzie dolutować jak będziesz chciał fabrycznie przez bezpieczniki puścić

Opublikowano

Rozumię, czyli co muszę zrobić zeby to puscic przez bezieczniki? Co z tymi pinami?

Opublikowano
Rozumię, czyli co muszę zrobić zeby to puscic przez bezieczniki? Co z tymi pinami?

1) Szukasz PLUS w skrzynce bezpieczników lub na listwie gdzie działa on tylko po przekręceniu kluczyka na zapłon (a na bank po odpaleniu silnika bo bywa tak, że są styki dające PLUS tylko na zapłonie, ale nie działające po odpaleniu, nie wiem czy w AUDI też takie są i które to. Lepiej sprawdzić.)

Po przeanalizowaniu schematów można znaleźć kilka miejsc gdzie taki plus można podprowadzić.

(Kolory mogą się różnić. Wszelkie modyfikacje robisz na własną odpowiedzialność. Dla pewności należy wszystko sprawdzić miernikiem.)

Zacisk 30 - PLUS STAŁY (czerwone)

Zacisk 31 - MASA (brązowe)

Zacisk 15 - PLUS po stacyjce (Zielone)

Zacisk X - PLUS po stacyjce wyłączany przy działaniu rozrusznika (Żółte/żółto-czarne)

Nas interesuje zacisk X, który idzie od przekaźnika styku X a dalej może być oznaczony jako 75x, np. na kratce przekaźników.

9191369088_bf5386e127.jpg

W skrzynce bezpieczników idzie on np. grubym żółtym do bezpieczników po lewej oraz jednym małym chudym (0,5mm^) do bezpiecznika ogrzewania spryskiwaczy. Pewnie jeszcze kilka ich tam jest, ale te dwa są najlepiej dostępne.

9186245761_6f7a69c1fd.jpg

9189042702_5182424122.jpg

9186244685_36175e63f2.jpg

Można iść nowym przewodem od zacisku 75x do skrzynki bezpieczników i dalej do manetki przez bezpiecznik albo wlutować się w odpowiedni przewód.

2) Jak już znajdziesz taki PLUS to ciągniesz go przewodem do gniazda 11 (dla pewności czy to jest 11 sprawdź na rozpisce bezpieczników w instrukcji obsługi, może to być opisane również jako automatyczna skrzynia biegów. O mnie było GRA / Automatische coś tam czy jakoś tam - 5A/10A, czyli w przypadku tempomatu 5A a w przypadku automatycznej skrzyni 10A) a od tego gniazda po przejściu przez bezpiecznik do PINu 5 w manetce.

3) Oczywiście jeśli nie masz tempomatu to gniazdo 11 będzie bez PINów trzymających bezpiecznik czyli trzeba zdobyć dwa PINy. Najlepiej wyjąć je z takiej samej skrzynki bezpieczników i wsadzić do swojej. Pewnie wszystkie VAGi takie same PINy mają a i pewnie inne marki też. Wyglądają one mniej więcej tak:

9160568162_5fa45a2f84_n.jpg

4) Jeśli chodzi o PINy do manetki to wtyk MOLEX do dysków twardych posiada 4 PINy, które się nadają:

9160568432_391b248d89_n.jpg

5) PINy do białej kostki można kupić albo zrobić. Po przeleceniu kilku sklepów elektronicznych na miejscu, takich PINów nie mieli, więc została mi samoróbka bo nie chciało mi się czekać aż z TME wyślą. Gdzieś w postach przewinęło się jego zdjęcie.

Zrobić go łatwo z żeńskich konektorów od Goldpin z wsadzonymi dłuższymi kołkami, też Goldpin.

Oczywiście trzeba go przylutować aby się trzymał. Warto też sprawdzić jak długi powinien być. Np wyciągając z białej kostki oryginalny PIN.

9160577424_56d89dc612_n.jpg

9160566746_25383121ce_n.jpg

---------- Post dopisany 28-06-2013 at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2013 at 01:01 ----------

Ok, skończyłem rezanie, no prawie bo jeszcze plusa nie podłączyłem ani nie aktywowałem tempomatu. Zabrakło czasu ;/

Porobiłem zdjęcia jak to wyglądało w 1.8T ANB z trójramienną kierownicą, więc można dokleić post lub cokolwiek. Może się komuś przyda. Oczywiście nie pisałem wszystkiego jak leci bo zostało już to ładnie napisane w tym temacie, chciałem jedynie pokazać jak to w benzynie ANB z trójramienną kierą wyglądało no i w razie jakby linki do zdjęć wygasły.

Padło pytanie jak wygląda schemat działania manetki, takowego nie rysowałem bo jest w schematach, ale rozpisałem go opierając się o wskazania miernika:

9160568542_75277f5bde.jpg

Wyjście przy AUS:
BRAK

Wyjście przy EIN:
pin.1 - pin.6
pin.2 - BRAK
pin.3 - BRAK
pin.4 - pin.5

Wyjście przy AUFN:
pin.1 - pin.6
pin.2 - PIN.4 i pin.5
pin.3 - BRAK

Wyjście przy EIN+FIX:
pin.1 - pin.6
pin.2 - BRAK
pin.3 - pin.4 i pin.5

Wyjście przy (AUS+)FIX:
pin.1 - BRAK
pin.2 - BRAK
pin.3 - pin.4
pin.5 - BRAK
pin.6 - BRAK

Etka pokazała, że powinienem mieć manetkę o numerze 4D0 953 513 D przy braku tempomatu lub 4D0 953 513 P dla tempomatu, więc i taką kupiłem.

9160582340_dd46be9221.jpg

9158357291_74babc8b99.jpg

9158357043_4a5ae1b72a.jpg

9160568552_cfac0f0f8d.jpg

9160581786_5d540dae3b.jpg

9160581482_44429424d4.jpg

9158356235_b212b814f0.jpg

9160580762_2b2f39b048.jpg

9160580442_0fd39d4dc9.jpg

Jakby ktoś potrzebował kiedyś rozłożyć manetkę i sprawdzić przyciski to nic trudnego. Wystarczy zrobić to delikatnie a najlepiej jakąś plastikową szpatułką czy innym ustrojstwem w miarę ostro zakończoną.

9158355319_4cec65a7b1.jpg

9158354735_fd2853b374.jpg

9160579724_2ceae34bea.jpg

9160579206_241bd7c2e8.jpg

9158354087_50f6bf5990.jpg

9160578696_2142e0396f.jpg

9160578650_0b58d74524.jpg

Przy wyciąganiu przesuwanego przełącznika należy uważać na metalowy wałeczek:

9160578478_4a2f6145f3.jpg

Co do pinów do manetki to wykorzystałem piny z wtyczek MOLEX od napędów z komputera.

9160568432_391b248d89.jpg

9158343163_e8af8f60be.jpg

Jeśli chodzi o piny do bezpiecznika to trzeba wyjąc takowe z innej skrzynki bezpieczników lub szukać po kostkach w samochodzie, nawet w manetce wycieraczek takie są. Akurat te ze zdjęć są z wiązki do radia i są za szerokie.

9160568162_5fa45a2f84.jpg

9158353267_5da2403f4a.jpg

9160577618_44e2656400.jpg

9158352751_bd1d62061d.jpg

Piny do białej kostki musiałem też sam zrobić.

Najlepiej wykorzystać Goldpin żeński z wsadzonym bolcem, też od Goldpin a na koniec przylutować na odpowiedniej długości.

9160577424_56d89dc612.jpg

9158352071_899245c762.jpg

9160576678_a32bab5937.jpg

9158351441_d16b9e102c.jpg

Puszka ECU.

9158350439_b15901d508.jpg

9158351109_25af2f9b2a.jpg

9158350793_c68f37b9b1.jpg

9158350561_c6f4010a9a.jpg

Biała kostka:

Z przeprowadzeniem przewodów nie ma żadnego problemu. Przez ten otwór widać już podłogę.

9160567730_11978913fa.jpg

9158350591_31fc72da8b.jpg

9160574844_672f56a613.jpg

9158349657_25c848b82c.jpg

9160567260_90fd6e2593.jpg

Piny do białej kostki:

9158342161_60bedd3730.jpg

9160566746_25383121ce.jpg

9160574242_d925207fce.jpg

9160574240_a665b2c46d.jpg

Wyprowadzone przewody od białej kostki:

(W tle regulacja reflektorów i otwieranie klapy bagażnika)

9160574418_3af85e6f66.jpg

9158341829_0d1494f8b2.jpg

Demontaż kierownicy trójramiennej. Tutaj praktycznie wszystko jest to samo. Może tylko nieco inaczej wygląda.

Oczywiście potrzebne są narzędzia i to pokaźna kolekcja:

- Śrubokręt krzyżakowy mały

- IMBUS'y wachlarzyk z różnymi rozmiarami mile widziany, ale chyba tylko "6" potrzebny pod kierownicą i do zaciśnięcia metalowej obejmy manetki

- TORX'y, tutaj j/w, ale chyba 3 lub 4 różne rozmiary potrzebne są.

- SPLINE "12" (kilkanaście złotych na alledrogo za zestaw ze zdjęcia a przyda się jeszcze nie raz)

9160573542_62fe753c13.jpg

1) Dwie śruby na TORX mocujące poduchę AIR-BAG + żółta wtyczka od poduchy i klaksonów.

9160566422_a4cddeab45.jpg

9160573700_286381d6aa.jpg

Ściągając uwaga na przewód:

9158348415_a82605637e.jpg

9158341225_b2db39d3d2.jpg

Zostaje odkręcić ten element ze środka, nie wiem co to i do czego, ale jest na trzy śruby TORX:

9158348057_4a68eb0f98.jpg

No i mamy wolną kierownicę:

9160572658_278de957b4.jpg

Czas wykręcić śrubę. Ja nie miałem dynanometrycznego klucza, więc sobie po prostu oznaczyłem jak daleko kręcić (zawsze to jakaś metoda) i tak samo robimy z wieloklinem kierownicy.

9158347497_ded93fe5fe.jpg

9160572164_6f50f43e89.jpg

9158346881_6819a5c4cc.jpg

Dwie śruby krzyżak po bokach dolnej części obudowy:

9160565754_dd119750c5.jpg

Jedna IMBUS pod spodem:

9160571278_5cb5b6d836.jpg

Dwa długie wkręty (krzyżak) od spodu dolnej połówki obudowy:

9160571102_2363e2e1b5.jpg

Trochę mocowania z plastikami i manetka wolna.

Wycieraczki:

9158345877_1184430b86.jpg

Tutaj widać piny, które byłyby idealne do skrzynki bezpieczników:

9158345713_5b95cd9487.jpg

9160570360_99bd5a78b5.jpg

Posiadany przełącznik świateł:

9160570766_61ced60725.jpg

9158345083_ca7a58a9ef.jpg

Manetka miała już założone przewody, więc przeciągnąłem je równolegle do tych od świateł i koniec. Czas skręcać:

9158340545_9a352c6c67.jpg

9160569542_ea7dbd4cf1.jpg

9158344253_8d758bbb74.jpg

W połowie przewodów zrobiłem połączenie konektorami w razie W.

9158344001_f20f3abd53.jpg

I to tyle KIEROWNIKU ;)

9158340303_2e441bcbeb_o.jpg

EDIT:

No i jeszcze aktywacja i sprawdzenie działania:

Oczywiście aktywacja tempomatu w ANB przebiega tak samo jak w opisie, ale sprawdzenie działania jest w innej grupie i opisy funkcji też są inne.

01 - ENGINE > 08 - MEAS. BLOCKS > GROUP 66

9188618172_d21a51fbe9.jpg

Pierwsza komórka Bin. Bits pokazuje działanie hamulca i sprzęgła a druga poszczególne przyciski tak jak to zostało opisane wcześniej.

Opublikowano

jak ci się udało tą białą kostkę tak daleko wyciągnąć? U mnie w AJM musiałem te piny wtykać leżąc pod kloumną kierownicy

mały OT: te spliny to chyba Vorela , mam podobny zestaw ale Torxów - miękkie jak plastelina :facepalm:

Opublikowano
jak ci się udało tą białą kostkę tak daleko wyciągnąć? U mnie w AJM musiałem te piny wtykać leżąc pod kloumną kierownicy

mały OT: te spliny to chyba Vorela , mam podobny zestaw ale Torxów - miękkie jak plastelina :facepalm:

Tam na zdjęciu z podłogą to jest kostka regulacji reflektorów. To nie jest biała kostka. Z nią to miałem w cholerę przebojów aby dostać się do pinów. Strasznie mało kabla. Przecinałem ZIPpaski i wyjąłem kratkę trzymającą kostki. Wtedy miałem jak palce wsadzić.

A klucze to chyba 20zł z alledrogo Powerbosh. Faktycznie jakość taka sobie, ale kierownica dobrowolnie nie chciała się odkręcić a wytrzymały . Dokładnie takie:

5a2dc59971a717dd55391520597e000f.jpg

No i przydają się też do regulacji drzwi i pewnie wielu innych pierdół.

Opublikowano
A co z audi a4 b5 1.8 125 adr??? damy rade zamontowac??

Ja po przestudiowaniu tematu i poszukaniu w innych miejscach stwierdzam (chociaż mogę się mylić), że jeśli masz pedał gazu sterowany potencjometrem to się da.

Chodzi tutaj o sterowanie gazem. Jeśli jest potencjometr to i jest elektroniczne, więc całością steruje komputer.

Jeśli masz na linkę to już pisano, że to spoooro roboty z dodatkowymi elementami instalacji.

Bo same podłączenie do kostek to tak jak widzisz. Są dwie możliwości. BIAŁA KOSTKA lub KILKA KOLOROWYCH. W oba przypadki przepis jest.

Opublikowano

Ja zamontowałem u siebie wczoraj i chciałem dodać mały komentarz odnośnie montażu w przedlifcie.

U mnie jest silniczek AHU, auto rocznik 96, modelowo 97 po mini lifcie. Miałem białą wtyczkę ale inną niż na zdjęciach więc nie brałem jej pod uwagę, w pozostałych wtyczkach niestety brakowało pinów do tempomatu i musiałem się wpinać bezpośrednio w kompa. Oczywiście żeby nie było za łatwo w wiązce sterownika brakowało kabelków i musiałem dokładać.

I teraz jedna uwaga - po podłączeniu zasilania z listwy przez bezpiecznik, tempomat nie działał. Efekt jak już ktoś kiedyś pisał, jednej jedyneczki brakowało, tak to wszystkie przyciski w gr -6 w vag wykrywało poprawnie.

Po podłączeniu zasilania bezpośrednio z kompa wszystko zaczęło pracować poprawnie.

Dlatego jak ktoś będzie rezał w przedlifcie i podłączał się pod kompa, niech zasilanie też poprowadzi z sterownika (z tego co pamiętam 13 pin od lewej, pierwszy rząd)

Opublikowano

Do przedliftów jest inny temat, tam już to było poruszane.

Opublikowano

120zł manetka tempomat + FIS dla avanta

12-20zł klucze SPLINE

1,75zł puszka coca-coli

satysfakcja - bezcenne.

Za zaoszczędzone ponad 300zł bak do pełna. ;)

Ale jak ktoś chce to mogę taką operację na terenie Szczecina wykonać za 300zł + koszt manetki.

Przewody i inny materiał z mojej strony gratis..

Opublikowano

Sorry za OT ale też chciałbym zarabiać 300 zł za godzinę no może dwie godziny pracy :facepalm: - ale wam ostro portfele drenują

Opublikowano

Sorry za OT, ale chciałbym cokolwiek zarabiać. Mam w ch^j wiedzy z różnych dziedzin, wykształcenie, dwa tytułu itd itd a pracy ni widu, ni słychu. Tylko w ciągu ostatniego tygodnia wysłałem prawie setkę aplikacji i nic. Taki piękny kraj, taki.

Jakby ktoś co to chętnie podejmę się. Szczecin, okolice itd.

Jakiemuś modowi czy adminowi nie podoba się zaśmiecanie, proszę bardzo. Usunąć post, usunąć konto, co kto lubi. :kwasny:

Opublikowano

Marcin to nie był atak na Ciebie :wink:

Opublikowano

Wiem, wiem, przepraszam jeśli tak się poczułeś, zdesperowany jestem. Nie wiem po uj jest tyle ogłoszeń skoro odpowiadając na nie nie ma żadnego odzewu.

Opublikowano

witam podłaczylem u siebie tempomat wg wzoru w 1 poscie i d*pa.. nie dziala wyskakuje blad na vagu 671(Wyłacznik dla GRA-E45 nieznane ustawienie przełaczników) kabelki niby podlaczone wszystkie jak trzeba. z tym tylko ze u mnie w bialej kostce nie bylo przewodu czarno-bialego w pinie nr 10 i ten kabelek podlaczylem do czerwonej kostki w ktorej taki przewod byl. czy to moze byc powodem bledu? Auto mam z 1999r po lifcie

Opublikowano

Mam takie pytanie. Gdzieś tam na którejś stronie wyczytałem że wciśnięcie sprzęgła powoduje dezaktywacje tempomatu. I teraz mam pytanie, skąd komputerek wie że wcisnąłem sprzęgło? Podczas robienia SWAPu pamiętam że w aucie dawcy na sprzęgle zamontowany był taki czujnik stykowy - coś takiego samego jak do hamulca. Czy to nie ten czujnik będzie za to odpowiadał czy zasada działania jest całkiem inna.

Opublikowano

Skąd wie i którym stykiem to nie wnikam, ale jak masz kabel to możesz to łatwo sprawdzić czy wciśnięcie sprzęgła jest wykrywane przez komputer.

---------- Post dopisany at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ----------

Sprawdzenie tak jak pisano w poradnikach:

VAG:

01-ENGINE >

08-MEAS.BLOCKS >

wybieramy GROUP 6 dla diesel lub GROUP 66 dla benzyny.

Ja w 1.8T ANB miałem to w grupie 66.

Poszczególne wciśnięcia według tabeli w poradniku na stronie 8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...