Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB, BRE, BKD] Demontaż wymiana montaż pompowtryskiwaczy 2.0 tdi 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W 16V nie ma podkładek

Dwa duże Oringi są na wtrysku

Mniejszy wewnątrz sprężyny tam gdzie wchodzi element grzybkowy.

A ta śruba która jest w pierwszym zestawie to śruba regulacyjna która Technologicznie powinno się wymienić a praktycznie się wogle tego nie robi.

Opublikowano

Panowie nie wiem czy w dobry temacie piszę, jesli nie to mnie poprawcie:

Jak wygląda kwestia awaryjności pompowtrysków w silniku 2.0 TDI z 2006 r? Jakie są przykłądowe koszty ich późniejszej regeneracji wraz z 'robocizną'?

Ptam bo zastanawiam się nad zakupem Audi B6 lub B7. B7 pojawiłą się na sprzedaż tutaj na forum z silnikiem 2.0 TDI...

Opublikowano

jezeli PD eskploatowane byly na dobrym paliwie, przebiegi autostradowe wytrzymaja ok 350kkm. nie znaczy to ze przestana dzialac po takim przebiegu.

regeneracja trudna do wyceny, zależy indywidualnie od stanu PD.

Opublikowano

Jeszcze ważne czy 140KM czy 170KM bo to zupełnie inne wtryski.

Opublikowano

To właśnie będzie pierwsza czynność jaką wykonam, bo nie ma pojęcia kiedy był, i czy w ogóle był zmieniany. Dzięki za pomoc

Jak coś mam do sprzedania praktycznie nowy wtryskiwacz bosch z mojej audi [emoji6]

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Potrzebuje pomocy zmieniałem uszczelniacze na pd. Ustawiłem kręcąc kluczem za koło zębate walka rozrządu ponieważ mam dsg. Nie mogę odpalić auta zagadal chwilę ale dalej nic. Mam już słaby akumulator teraz go ładuje co może być źr nie chce zaskoczyć. Żadnych błędów nie ma. Paliwo w filtrze jest filtr nowy. Odpowietrzalem na kanale 35jikka razy

Podczas kręcenia rozrusznika słychać dziwne swiergotanie

Opublikowano

Nie znam twoich zdolności -Ppd reguloeales na ich max wciśnięciu?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

tak 3 razy

jak opadly dzwignie i sie chwile zatrzymaly wtedy dokrecilem do oporu i popuscilem 180 stopni.

myslalem ze moze przy wkladaniu uszczelke uszkodzilem ale wszystko jest ok wyciagalem przed chwila.

poskladalem spowrotem i nadal nic

kilkukrotnie wlaczalem pompe vcds-em i krecilem bez skutku.


jest ktos w stanie pomoc???

czy podczas krecenia walkeim mogl sie przestawic rozrzad??


poradzilem sobie . zapowietrzone vacum . duzo krecenia nie pomoglo , zato pomogl plak

Opublikowano

Tak myślałem że musi być fest zapowietrzony... Pompa dobija tylko do tandemu a tandem podczas kręcenia napełnia magistrale silnika.

może taka poradka dla kolejnych - zaopatrzcie się w 2 szt plaskoszczypow, 2 opaski trytki i za nim się rozliczy układ paliwa to zacisnąć sobie przewody paliwowe przy filtrze, wtedy nie cofnie się paliwo i skraca to czes uruchomienia silnika.

Opublikowano

jezeli jest wszystko dobrze poskladane. trzeba krecic. odpowietrzenie trwa dlugo. pomimo, ze paliwo wychodzi podcisnieniem z tandemu, niezbedne jest usuniecie powietrza z listwy a co najwazniejsze z wtryskow.

Opublikowano

Dokładnie ,trzeba sporo kręcić ,tak samo zreszta jak w przypadku wymiany filtra paliwa,jak ktos zapomni nowy uzupelnić paliwem przed montażem.

Ja po Montażu pompek w swoim BRD zapomniałem podłączyć wiązke wtrysków i swiec żarowych (auto rozebrałem 3 tyg wczesniej i zapomniałem że to odpinałem)

Po zmontowaniu wszystkiego kęciłem jakieś 15 minut ,z przerwami oczywiście ,a auto ani drgneło ,hahah (dziwne by bylo gdyby drgneło)

Po podłonczeniu wiązki ,auto odpaliło od strzała i chodziło odrazu równo .

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem Audi 2.0 TDI BLP 2005 R. Od kilku dni miałem problem z uruchomieniem silnika..otóż musiał dłużej pokręcić aby odpalił. W czasie jazdy raz na jakiś czas wyczuwalne było lekkie szarpnięcie jednak po przetasowania wszystko ustawalo. Dziś niestety nie mogę już odpalić auta. Kręci długo i w ogóle nie zaskakuje.. sprawdzilem pompę paliwa...wszystko ok..tzn podaje paliwo.. sprawdzilem też podajac paliwo pompujac ręczna Gruszka...niestety bez efektu. Próbowałem odpalić samochód używając też Plaka..podałem go trochę w dolot powietrza i po pewnym czasie samochód odpalił. Chodził normalnie przez dłuższą chwilę...wydawało się że wszystko jest ok ( cały czas pompujac paliwo ręcznie ) jednak po zgaszeniu silnika auto nie chce nadal samo odpalić bez Plaka, lub też z nim.. stąd moje pytanie czy możliwe jest aby problem leżał we wtryskach? Jak najłatwiej mógłbym to sprawdzić?

Czy jeśli problem leżał by w stronie wtryskow...gdzie dokonać zakupu najlepiej ewentualnie czy można je zregenerować? Bo coś kiedyś slyszalem że w tej wersji silnika BLP wtryski nie da się poddac regeneracji...czy to prawda?

Opublikowano

silnik BLP? .... czyżby auto po swapie? :decayed:

wtryskiwacze raczej do regeneracji. zakup niezużytej używki mało realny.

podłączałeś auto pod VAG?

równie dobrze może być problem z pompą pomocniczą w zbiorniku paliwa...

czytałeś mój pierwszy post w tym wątku nt. diagnostyki PD?

BTW. ręcznie to można... :decayed:

Opublikowano

A w momencie włączenia zapłonu masz kontrolke silnika i spirale świec żarowych?

Nie wiem jakiej firmy masz pompki bosch czy siemens....

Bo jeśli padła pompka to na Boscha silnik powinien odpalić i pracować na 3 cylindry, a na siemensie padnie jeden i auto nie zapali...

Podłącz to wogle pod kompa jakiegoś diagnostycznego...

Opublikowano (edytowane)

BLP to raczej benzyna

Edytowane przez blbina
Opublikowano

Cześć,

Moje BRD nie trzymało serii, wypluło 150KM i mało momentu. Diagnoza padła na wtryski. Auto do mechanika, PD wyjęte, zawiezione do sprawdzenia i faktycznie, dwa przy wyższych obrotach nie dawały rady w 20% i jeszcze jeden z nich przy małych obrotach nie domagał. Reszta w 100% sprawne. Decyzja oczywista - naprawiamy. Sprawne wtryski spowrotem do mechanika żeby zamontować do auta.

Po odbiorze i paru dniach jazdy auto faktycznie troche lepiej pracuje na biegu jałowym i lepiej się zbiera. Nawet moge powiedzieć, że na podstawie logów dynamicznych auto szybciej o 1s przyspiesza od 2000rpm do 4000rpm.

Jest jednak jeden problem, od pierwszego odpalenia po naprawie zauważyłem, że nieładnie odpala na zimnym, jest mu tak ciężko załapać, niekulturalnie. Na ciepłym ok. Postanowiłem zrobić synchro wałków rozrządu - ssący na zero i wg niego wydechowy ma blokade ale to nie rozwiązało problemu.

Druga sprawa to przy normalnej jeździe, tak od 1,6tys rpm da sie usłyszeć taki dźwięk jakby tłukły zawory. Nie umiem tego inaczej opisać. Tak delikatnie, ale słychać to przy jeździe bez radia i jest to taki niekomfortowy dźwięk, niepokojący.

Przed naprawą auto zapalało ładnie i nie było tego dźwięku.

Najważniejsza sprawa, że mechanik za wyjęcie i włożenie wtrysków wziął tylko 150zl więc na 90% nie założył nowych śrub, uszczelek, dźwigienek, jak w pierwszym poście.

Poratujcie diagnozą, czego to może być wina? Czy brak nowych części? A może brak "instalacji" wtrysków vagiem (po wymianie był zapisany błąd odpiętych wtrysków)

Co może powodować taki dźwięk?

Może nieszczelność wtrysk - głowica?

Opublikowano

1. bez względnie nowe uszczelnienia - prawidłowo założone. jeżeli po prostu wciągnął na wtryskiwacz, jest spora szansa że są uszkodzone.

2. Nowe śruby mocujące wtryskiwacze-dokręcone odpownim momentem. Dokręcanie na wyczucie to absurd, po pierwsze trudno uzyskać równe momenty dociągnięcia, ( wtrysk krzywo) po drugie łatwo przeciągnąć śrubę, poniewać dokręcając na wyczucie może się wydawać że jest za słabo.

3. prawidłowa regulacja śruby przenoszącej nacisk dzwigienki na trzpień PD>

4. Prawidłowa naprawa PD.

5. stukające zawory które słyszysz to zapewne spalanie stukowe. kiedy występuje? w czasie przyspieszania, jazdy ze stałą prędkościa czy przy odpuszczeniu gazu również?

Opublikowano

1. bez względnie nowe uszczelnienia - prawidłowo założone. jeżeli po prostu wciągnął na wtryskiwacz, jest spora szansa że są uszkodzone.

2. Nowe śruby mocujące wtryskiwacze-dokręcone odpownim momentem. Dokręcanie na wyczucie to absurd, po pierwsze trudno uzyskać równe momenty dociągnięcia, ( wtrysk krzywo) po drugie łatwo przeciągnąć śrubę, poniewać dokręcając na wyczucie może się wydawać że jest za słabo.

3. prawidłowa regulacja śruby przenoszącej nacisk dzwigienki na trzpień PD>

4. Prawidłowa naprawa PD.

5. stukające zawory które słyszysz to zapewne spalanie stukowe. kiedy występuje? w czasie przyspieszania, jazdy ze stałą prędkościa czy przy odpuszczeniu gazu również?

Dzięki Musashi :D Takiej odpowiedzi oczekiwałem.

Wtryski przyjmuje, że są dobrze zrobione. Zakład mam po sąsiedzku, znam ludzi i wiem, że siedzą we wtryskach od przynajmniej nastu lat.

Ten dźwięk na pewno słychać przy jeździe ze stałą prędkością. Co do odpuszczenia gazu to wydaje mi się, że też wtedy to słychać. Dokładnie napisze wieczorem, jak się przejade. Na pewno nie słychać tego przy niskich obrotach.

Pokusiłbym się o montaż tych wtrysków sam ale nie mam ani ściągacza ani pozostałych narzędzi do osadzania elementów.

Klucz dynamo, wszelkie nasadki i czujnik zegarowy jest

Opublikowano

jezeli stuki slychac rowniz w czasie zwalniania, to jest stuk mechaniczny, którego przyczyna nie jest wtrysk paliwa.

Opublikowano

Ok, sprawdze wieczorem


A jeszcze zapytam, zakładając, że te wtryski są źle zamontowane i występuje to spalanie stukowe, to jazda autem jest niebezpieczna dla silnika? Czy raczej spada tylko sprawność silnika i taka zwykła, spokojna jazda raczej nie zaszkodzi?

Pytam, bo najprawdopodobniej dopiero za 2tyg będzie ktoś w stanie mi to zrobić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...