peju Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Witam Przejrzałem raporty spalania dla mojego silnika: http://www.autocentrum.pl/spalanie/audi/a4/b7/silnik-diesla-1.9-tdi-115km-2004-2008/ i zastanawiam się skąd oni biorą takie niskie wartości typu: 5,2/7,3/4,6 Ponieważ jest większość takich ocen, zaczynam się powoli martwić, bo na własne oczy nie widziałem takiego wyniku u mnie. Fakt, że posiadam autko od niespełna tygodnia i mogłem nie mieć okazji by wszystko sprawdzić. Silnik chodzi wzorowo i nic nie wskazuje na żadne usterki. Ale przyjeżdżając autem po zakupie, trasa ok 60km/h, nie widziałem niższej wartości niż 7,5l/100km przy jeździe 100-120km/h. Przez pierwszą połowę było 8-8.5l/100km a więc do tej wartości 7.5 dość długo schodził. Próbowałem jazdy do 90km/h ale na nic to się zdało. Teraz jeżdżę po mieście - 10km z domu do pracy. W raportach rewelacyjne wyniki 8l/100km, a u mnie? Jade obwodnicą 8-9l, jade przez miasto 9-10l. Nie podoba mi się to trochę, bo nie takich wyników się spodziewałem. Niechętnie, ale jestem w stanie to zaakceptować jeśli dla takiego "trybu życia" jakie prowadzę - dom-praca i praca-dom, czasem jakiś mały, niedaleki wypad. Jednakże, jeśli z Waszych doświadczeń mimo to, jest to za dużo, to cóż może być przyczyną? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
yarek7504 Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Witam...również posiadam motor 1.9(BKE)...skrzynia 5-cio biegowa...i sytuacja u mnie wygląda tak...do pracy dojeżdżam 20 km w tym 16 km to trasa...rano wyjeżdżam z nieogrzewanego garażu i spalanie przy spokojnej jeździe waha się w granicach od 6 do 7 l/100(wg. FIS-a)...natomiast gdy auto postoi cały dzień na dworze wracając tą samą trasą spalanie oscyluje w granicach 8 do 9 l/100....mowa oczywiście o obecnych temperaturach bo w lato aż takiej różnicy nie ma....
dziadek Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 peju - najbardziej miarodajne są spalania z takich stron jak motostat.pl gdzie ludzie prowadzą ewidencje ile leją paliwa i ile przejeżdzają km...z tego co piszesz to sporawo ci pali - ale sprawdź spalanie faktyczne a nie to co pokazuje FIS bo może oszukiwać - zalej do pełna, wyjeździj i do pełna i znając ile km przejechałeś będziesz miał dokładne spalanie - jak ci wyjdzie duże to proponowałbym zacząć od sprawdzenia synchronizacji pompowtrysków. Nie miałeś przypadkiem wymianianego rozrządu przez pseudo mechanika który twierdzi że jak zablokuje koła to nie musi synchronizacji ustawiać ? zawsze trzeba to zrobić po wymianie rozrządu
Dev Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Peju, zrób program u porządnego tunera wzrosnie moc i moment, spalanie spadnie
Jey_Di Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Witam. Też już cudowałem z moją B5 odnośnie spalania, jeszcze nigdy nie zeszedłem poniżej 6.4 a dodam że klima wyłączona , biegi zmieniane do 2000 obr/min, prędkości przepisowe, dawka paliwa 4,0 mgr/skok,korekcje wtrysków dobre, ogólnie niema się do czego doczepić. Jeżdżę z domu do pracy i z powrotem i robię 80km na kółku w ruchu pozamiejskim. Zastanawiam się a co będzie jak nadejdą ciepłe dni to chyba z 7L/100 to moje autko nie zejdzie, a miało palić 5, 5,5L/100. Jeżdżę bo co mam zrobić? Mogę sprzedać ale gdzie sens. Doprowadziłem autko do stanu idealnego i jestem z niego zadowolony mimo różnic w spalaniu.
peju Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Opublikowano 16 Marca 2012 Mam zamiar przejechac sie do ASO. Niestety, najblizszy mam w Poznaniu. Dzwonilem juz do serwisu w sprawie calkowitego sprawdzenia autka. Wolaja za to niespelna 400zeta, ale chyba warto wiedziec dla swietego spokoju? Narazie telefonicznie nic nie wspominalem o spalaniu, ale jesli cos jest nie tak, w tym wspomniana synchronizacja wtryskow, program, to chyba to wylapia nie? Jey_Di oczywiscie nie ma mowy o sprzedaniu autka, tez jestem zadowolony ale nie chce miec w tej sprawie do konca biernej postawy. Jesli jest cos co mozna zrobic w kwestii polepszenia ekonomii tego auta albo raczej jej przywrocenia, to jak najbardziej musze isc w ta strone i jest to dla mnie teraz priorytet.
Dev Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 nie jezdzij po zadnych ASO, nie ma sensu podjedz na najblizszy spot do kogos z VAG-iem to Ci oblukają co i jak za free
peju Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Opublikowano 16 Marca 2012 Hmm... nie bardzo rozumiem co i jak mi maja odblokowac, a tym bardziej nie wierze ze za free. No jest to jakas mysl, ale ASO to nie dla sprawdzenia samego spalania, ale takze potwierdzeniu stanu auta i licznika. Jesli wszystko dobrze sprawdza to wole tez o wszystkim wiedziec niz dowiadywac sie "na raty"
Dev Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 w ASO g.... Ci pomogą, gwarantuję połącza Ci do VAS-a i na tym sie skonczy zadnych logów i dokłądnej diagnostyki aaa i dokłądnie czytaj co pisze
dziadek Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 peju masz za dużo o 400zł to jedź do ASO ale raczej tam nic ciekawego ci nie powiedzą - ewentualnie dadzą listę części do wymiany które im przyjdą na myśl - nie ten kierunek... Hmm... nie bardzo rozumiem co i jak mi maja odblokowac, a tym bardziej nie wierze ze za free. no właśnie o to chodzi że ludzie z forum (na spotach ) powiedzą ci konkretnie dzięki np zrobieniu logów dynamicznych co jest nie tak jeżei jest coś nie tak i na tym polega to forum że pomogą ci za free a jak będziesz się chciał odwdzięczyć to browara postawisz ---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:28 ---------- acha nie widziałem jeszcze żadnego ASO w pl żeby logi dynamiczne robili a przecież to podstawa
peju Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Opublikowano 16 Marca 2012 OK, skutecznie odwiedliscie mnie od wizyty w ASO. dziadek czy wspomniana przez Ciebie synchronizacja zalatwi sprawe i jest mozliwa do wykonania Vag-iem? Tutaj musze przyznac ze jako nowy nie tylko na forum ale w ogole uzytkownik audi, jeszcze gubie sie w waszej terminologii. Pod jaka nazwa mam szukac uslug w swoim miescie, by sprawdzili mi to o czym mowicie: diagnostyka samochodowa, jakies inne serwisy ??
dziadek Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 OK, skutecznie odwiedliscie mnie od wizyty w ASO.dziadek czy wspomniana przez Ciebie synchronizacja zalatwi sprawe i jest mozliwa do wykonania Vag-iem? Tutaj musze przyznac ze jako nowy nie tylko na forum ale w ogole uzytkownik audi, jeszcze gubie sie w waszej terminologii. Pod jaka nazwa mam szukac uslug w swoim miescie, by sprawdzili mi to o czym mowicie: diagnostyka samochodowa, jakies inne serwisy ?? synchronizacja pompowtryskiwaczy jest do sprawdzenia vagiem ale ustawić to trzeba poprzez przestawienie mechaniczne koła pasowego (okręcenie na nim 3 śrub - do zrobienia pod plokiem , na parkingu , gdzie ci się podoba) - podjedź na spota w swojej okolicy to się wszystkiego dowiesz
peju Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Opublikowano 16 Marca 2012 dziadek, wyjasnij mi jeszcze termin "spot" Z tego co przeszukalem po necie to jest jakis zlot albo nieoficjalny regionalny klub? Dobrze mysle?
MiruK Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 zdecydowanie za dużo Ci pali, mój AVF w cyklu wiejskim;) (po kilka kilometrów z niedogrzanym silnikiem) wychodzi około 7,5 , jak robię trase na niemcownie przy jeździe autostradą z prędkością 160-180km/h pali około 7-7,3 natomiast kilka tras starałem się jechać oszczędnie (prędkość 100-130kmh,jak najmniej hamowania) i zmieściłem się spokojnie w okolicach 5 litrów (na baku przejechałem prawie 1300km), dodam że auto jest po chipie
julo23 Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Pali ci jak smok. Ja mam do pracy 5km, i pokazuje mi 6-6.5L tak tez wychodzi jak sie zlitrazuje. Jeżdze bez klimy.
peju Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Opublikowano 17 Marca 2012 Kurcze, panowie, moze jednak wszystko jest OK. Moj blad, moja wina. Nie znam jeszcze dobre tego autka, instrukcja jest po niemiecku. Chyba caly czas pokazywal mi spalanie srednie w menu (symbol "fi" po prawej stronie). Bez "fi" dzis po pierszej jezdzie rano do roboty, wygladalo to lepiej, takze spokojnie schodzil do 6-6.5, ale lekkie dodanie gazu wskazywalo juz 10l. Wszystko sie co chwila zmienialo, a przy srednim mialem non stop stala wartosc ktora zmieniala sie bardzo wolno.
Dranek Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Najważniejsze jest przecież średnie spalanie, a nie chwilowe. Tak jak piszesz jak dodasz gazu to czasem masz 10l, a jak zdejmiesz nogę z gazu na parę chwil to masz 0l. Najlepiej zalej do pełna (do odbicia pistoletu) na stacji np. Shell przy dystrybutorze nr 1, pojeździj po mieście 200km lub 300km (ważne żeby było w miarę równo czyli 200-205km ok, 222 km już nie). Podjedź później na tą samą stację i pod ten sam dystrybutor dotankuj do odbicia pistoletu i zobacz ile Ci weszło paliwa. Jeżeli przejechałeś np. 200km i weszło Ci 16litrów do baku, wiadomo że pali 8l\100 lub przejechałeś 300km i weszło 22litry to pali 7,3 itd. Ja tak sprawdzam.
peju Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Opublikowano 17 Marca 2012 No to niestety srednie spalanie z deczka za duze. Bez liczenia widze ze cos za szybko wskaznik paliwa schodzi mi w kierunku pustego baku. Narazie moją rozterką nie jest "ile pali" tylko "co zrobic by palil mniej". W tym kierunku bede dzialal. Niech mi ktos powie, czy polska instrukcje mozna gdzies w sieci zdobyc w wersji PDF? Po sieci krazy jakis slanej jakosci skan od B7 Sedan. Naprawde do tak popularnego auta nie ma takowej instrukcji?
yarek7504 Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 No to niestety srednie spalanie z deczka za duze. Bez liczenia widze ze cos za szybko wskaznik paliwa schodzi mi w kierunku pustego baku. Narazie moją rozterką nie jest "ile pali" tylko "co zrobic by palil mniej". W tym kierunku bede dzialal.Niech mi ktos powie, czy polska instrukcje mozna gdzies w sieci zdobyc w wersji PDF? Po sieci krazy jakis slanej jakosci skan od B7 Sedan. Naprawde do tak popularnego auta nie ma takowej instrukcji? chodzi Ci o instrukcję czy o książkę "naprawiam sam"?...bo jeśli instrukcję to podaj e-maila na PW a wyślę Ci
julo23 Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 To wykasuj sobie średnie, przytrzymaj dłużej reset. Albo przełącz na średnie dzienne.
Rekomendowane odpowiedzi