Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż wskaźnika doładowania na słupku


seba1-2

Rekomendowane odpowiedzi

a nie lepiej sobie gdzies potencjometr na kabli machnac ?

to chyba najlepsze rozwiązanie :good:

czerwony kabel do plusa, który pojawia się po włączeniu świateł i potencjometr na tym kablu. Mamy w tedy regulację podświetlenia. Może dodatkowo jakiś bezpiecznik żeby fury z dymem nie puścić :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopy strasznie kombinujecie z tym podświetleniem :wallbash: podepnijcie się pod żarówkę od zapalniczki i po problemie z regulacja podświetlenia :tongue4: bo takie przełączniki i potencjometry do ciągnika bym nie założył :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopy strasznie kombinujecie z tym podświetleniem :wallbash: podepnijcie się pod żarówkę od zapalniczki i po problemie z regulacja podświetlenia :tongue4: bo takie przełączniki i potencjometry do ciągnika bym nie założył :hi:

dobrze gada, dać mu wódki :drunk:

i tu sie zgodze po co kombinowac jezeli mozna sie wpiac w ori instalacje i wszystko miec taak jak nalezy :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopy strasznie kombinujecie z tym podświetleniem :wallbash: podepnijcie się pod żarówkę od zapalniczki i po problemie z regulacja podświetlenia :tongue4: bo takie przełączniki i potencjometry do ciągnika bym nie założył :hi:

dobrze gada, dać mu wódki :drunk:

i tu sie zgodze po co kombinowac jezeli mozna sie wpiac w ori instalacje i wszystko miec taak jak nalezy :confused4:

proszę bardzo, napiszcie nam o efektach swoich prac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopy strasznie kombinujecie z tym podświetleniem :wallbash: podepnijcie się pod żarówkę od zapalniczki i po problemie z regulacja podświetlenia :tongue4: bo takie przełączniki i potencjometry do ciągnika bym nie założył :hi:

dobrze gada, dać mu wódki :drunk:

i tu sie zgodze po co kombinowac jezeli mozna sie wpiac w ori instalacje i wszystko miec taak jak nalezy :confused4:

proszę bardzo, napiszcie nam o efektach swoich prac...

nie wiem czemu wątpisz w takie podłączenie ja ma podświetlanie przycisku spryskiwania reflektorów i działa tak jan należy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ma sie to nijak do tematu naszej rozmowy ...

co do potencjometru to zagadalem z znajomym elektronikiem i powiedziala e jeszcze bedza potrzebne dodatkowe graty zeby to dzialalo jak nalezy ktore dzialaja "jak farelka"

zostaje koncepcja przelacznika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ma sie to nijak do tematu naszej rozmowy ...

co do potencjometru to zagadalem z znajomym elektronikiem i powiedziala e jeszcze bedza potrzebne dodatkowe graty zeby to dzialalo jak nalezy ktore dzialaja "jak farelka"

zostaje koncepcja przelacznika :)

co się ma ni jak?? przecież o podświetleniu jest mowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopy strasznie kombinujecie z tym podświetleniem :wallbash: podepnijcie się pod żarówkę od zapalniczki i po problemie z regulacja podświetlenia :tongue4: bo takie przełączniki i potencjometry do ciągnika bym nie założył :hi:

no niby tak ale takie rozwiązanie ma jeden minus wg mnie, tzn jeśli podświetlenie wskaźnika jest dużo jaśniejsze niż reszty deski to nawet jeśli go podłączymy pod którąś z żarówek (np zapalniczki) to efekt może być taki, że pokrętłem przy liczniku 'przyciszymy' podświetlenie na minimum a wskaźnik i tak będzie świecił za jasno :mysli: i wtedy mamy taką sytuację że deska jest za słabo podświetlona, a wskaźnik za mocno :confused4: dlatego też osobna regulacja dla samego wskaźnika bardziej do mnie przemawia, a przecież taki potencjometr można bez problemu gdzieś ukryć :dziura:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chłopy strasznie kombinujecie z tym podświetleniem :wallbash: podepnijcie się pod żarówkę od zapalniczki i po problemie z regulacja podświetlenia :tongue4: bo takie przełączniki i potencjometry do ciągnika bym nie założył :hi:

dobrze gada, dać mu wódki :drunk:

i tu sie zgodze po co kombinowac jezeli mozna sie wpiac w ori instalacje i wszystko miec taak jak nalezy :confused4:

proszę bardzo, napiszcie nam o efektach swoich prac...

nie wiem czemu wątpisz w takie podłączenie ja ma podświetlanie przycisku spryskiwania reflektorów i działa tak jan należy :hi:

podświetlanie przycisku to nie to samo co podświetlanie dokładanych budzików, chociażby dlatego jak już kolega michal_s87 wyżej napisał poza tym w tych budzikach są dwa sposoby zasilania podświetlania (kabelek do jasnego podświetlania i kabelek do ciemniejszego) i próba ściemniania tego jasnego może nie wyglądać za dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym w tych budzikach są dwa sposoby zasilania podświetlania (kabelek do jasnego podświetlania i kabelek do ciemniejszego) i próba ściemniania tego jasnego może nie wyglądać za dobrze

tzn dokładnie chodziło mi o to że próba ściemniania razem z deską może nie wyjść zbyt dobrze, ale jestem za tym żeby regulować natężenie wskaźnika osobno :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym w tych budzikach są dwa sposoby zasilania podświetlania (kabelek do jasnego podświetlania i kabelek do ciemniejszego) i próba ściemniania tego jasnego może nie wyglądać za dobrze

tzn dokładnie chodziło mi o to że próba ściemniania razem z deską może nie wyjść zbyt dobrze, ale jestem za tym żeby regulować natężenie wskaźnika osobno :wink4:

czyli przełącznik jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem albo jasno albo ściemnione (jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ustawić dechę na średnio :no: jeżdżę na max jasno albo na max ciemno albo w ogóle nie zwracam na to uwagi :kox: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, że przerwę te dywagacje na temat ale u mnie znów coś wskaźnik zaczął fisiować... mianowicie dziś wymieniłem DV na ten z TT 225ps i po wymianie wskaźnik na jałowym pokazuje -0,8 a w czasie jazdy po odpuszczeniu gazu -0,9 do -1bar... czy to dobre wskazania? Nie miałem okazji jeszcze przetestować jak dmucha na pełnym bucie bo drogi śliskie i każde dotknięcie gazu = zerwanie przyczepności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz etke to sprawdź nr zaworu DV do audi TT 225KM i do 1.8T AJL

034 145 710 B -to samo jest dla AEB jak i AJL, ja na starym miałem ten sam numer co na tym z TT ale bez N na końcu. Od któregoś roku ponoć wychodził tylko jeden i ten sam model czyli 710 N

panowie to nie temat na rozmowy o dv :wink4:

wiem... zadałem poprostu pytanie odnośnie moich wskazań i nie otrzymałem odpowiedzi... moskal zapytał więc odpowiadam

dodano 02.02.2010

była okazja do sprawdzenia a i tak przy pełnym bucie jest tylko 0,5 0,6 już nie wiem co wymieniać dalej i sprawdzać... turbo wydaje się ok a po wymianie wężyków i DV cały czas poprawia się tylko podciśnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o przyciemnienie podświetlenia wskaźnika za pomocą regulacji oświetlenia deski rozdzielczej to działać będzie z wskaźnikiem mechanicznym (czyli te bez silniczka krokowego) po wpięciu zasilania - podświetlenia wskaźnika do układu oświetlenia deski rozdzielczej, pozostałe wskaźniki zaczną wariować :)

Dzieje się tak ponieważ boost mechaniczny, nie ma silniczka krokowego, co za tym idzie jego zasilanie = podświetlenie tarczy!

Można by było rozebrać pozostałe wskaźniki i wyprowadzić oddzielne kable od podświetlenie wskaźników dzięki czemu będzie się miało nie zależne źródło które można by wpiąć w układ podświetlenie deski rozdzielczej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by było rozebrać pozostałe wskaźniki i wyprowadzić oddzielne kable od podświetlenie wskaźników dzięki czemu będzie się miało nie zależne źródło które można by wpiąć w układ podświetlenie deski rozdzielczej :P

nie wprowadzaj kolegw w blad

moj czujnik cisnienia oliwy jest zbodowany tak

czarnyczerwony pomaranczowy (podswietlenie)

czarnyczerwony zielony (naped silniczka krokowego + sygnal)

A wiec oba uklady sa rozdzielone i nie jest tak jak mowisz :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarny czerwony pomaranczowy (podswietlenie)

Po Pierwsze Nikogo nie wprowadzam w błąd!

Po Drugie naucz się czytać ze zrozumieniem i trochę więcej logiki!

Po Trzecie jeśli masz zegar Auto Gauge Seri SM z PEAK albo pokrewny to schamet podłączenia na pewno nie jest taki jak go przedstawiłeś:

czarny czerwony pomaranczowy (podswietlenie)

dscn8021a.th.jpg

Na schemacie definitywnie widać że kolory które opisałeś nie są tylko przewodami od Oświetlenia!

Jedynie Pomarańczowy jest przewodem który podłącza się pod włącznik świateł (jakkolwiek to rozumieć) z tego co pamiętam podłączenie tego przewodu pod regulację oświetlenia nie będzie przynosiło rządnego efektu, a ograniczać będzie się do automatycznego ściemnienia się podświetlenia wskaźnika!

Kolory Czerwony i Czarny - To Zasilanie wskaźników, jeżeli te przewody podepniemy pod regulację oświetlenia wskaźników przyrząd zacznie wariować, bądź może wskazywać błędnie :P

Na Filmiku Widać jak działa przyciemnienie wskaźnika, poprzez podpięcie pomarańczowego przewodu.

Pisząc...

jeżeli chodzi o przyciemnienie podświetlenia wskaźnika za pomocą regulacji oświetlenia deski rozdzielczej to działać będzie z wskaźnikiem mechanicznym (czyli te bez silniczka krokowego) po wpięciu zasilania - podświetlenia wskaźnika do układu oświetlenia deski rozdzielczej, pozostałe wskaźniki zaczną wariować :)

Dzieje się tak ponieważ boost mechaniczny, nie ma silniczka krokowego, co za tym idzie jego zasilanie = podświetlenie tarczy!

Można by było rozebrać pozostałe wskaźniki i wyprowadzić oddzielne kable od podświetlenie wskaźników dzięki czemu będzie się miało nie zależne źródło które można by wpiąć w układ podświetlenie deski rozdzielczej :P

Dążyłem do tego aby przyciemnienie zegarów było płynne tak jak regulacja oświetlenia deski rozdzielczej a tak by to działało...

czytaj ze zrozumieniem, a jeżeli masz problemy to już nie moja wina! więc nie siej popeliny i nie wprowadzaj ludzi w kartofle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...