Dev Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 5 godzin temu, stahuc napisał: Znaczy jaka jest różnica gdy jest dobre czy nie sprzegielko Złe kręci się bez oporu
stahuc Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 8 minut temu, Dev napisał: Złe kręci się bez oporu Ok dzięki jutro sprawdzę jak się kręci
marecki123 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Witam.Mam też problem z klima.U mnie raz zalącza się a raz nie..Jak jest powyżej 32st.to nie chłodzi lub chłodzi przez krótki czas.Przeglad Klimt był robiony w czerwcu,było wszystko Oki.Ma ktoś jakiś pomysł? 1
marecki123 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Dnia 11.08.2017 o 05:56, marcin_franz napisał: Wentylator się załącza? Jak chłodzi klima to się włącza,a jak daje ciepłe powietrze to nie chodzi Wymienilem dzis elektrozawor,teraz chłodzi dobrze.Zawór 150zl Plus robota 100. Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez marecki123
jaro_222 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Witam nie chce zakładać nowego tematu najprawdopodobniej padła mi sprężarka koło się kręci, brak błędów. Pytanko czy zanim wymienię to można z tym jeździć żeby nic więcej nie zepsuło się ??
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 (edytowane) Nic się nie stanie. Masz teraz nieszczelność w układzie i czynnik ulotni się z układu. Jak bedzie go za mało braknie ciśnienia i sterownik wyłączy sprężarke żeby się nie zatarła. Swoją drogą sam możesz wyłączyć klimę przyciskiem Econ i tak do naprawy jeździć. Koło na sprężarce sie kręci wtedy ale sprzęgiełkp ja wysprzęgliło i nie pracuje. Edytowane 23 Czerwca 2020 przez Muskel1
MaTeo85 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Co to za bajki kolega opowiada? W sprężarkach sterowanych zaworem a tylko takie są w modelu b6/b7 (podobno pierwsze wypust 2001 miały inne ale nie widziałem więc nie wiem), nie ma czegoś takiego jak sprzęgło rozłączne. Kompresor pracuje zawsze wtedy gdy silnik jest uruchomiony. Oznacza to że bez czynnika czy z trybem econ sprężarka pracuje zawsze! Stąd jazda z niesprawnym układem w konsekwencji kończy się zatarciem jej. Chcesz oszczędzić to jak najszybciej do klimiarza. W innym wypadku po zatarciu dojdą koszty nowego kompresora, skraplacza, płukania itp.
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 (edytowane) Ok, zwracam honor. Rzeczywiście sterowanie jest za pomocą zaworka i co za tym idzie sprzeżarka zawsze pracuje tyle że kąt pracy płyty oscylacyjnej jest zmieniony i spreżarka jest na minimalną moc przestawiona. Edytowane 23 Czerwca 2020 przez Muskel1
jaro_222 Opublikowano 24 Czerwca 2020 Opublikowano 24 Czerwca 2020 (edytowane) Ok dzięki za szybką odpowiedz. Pytanko czy ta sprężarka będzie chodzić u mnie ?? I czy ten zawór można podmienić od mojej ?? Edytowane 25 Czerwca 2020 przez jaro_222
Leverhae Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 Cześć! niestety pora na mnie. Po bardzo długim postoju, postanowiłem naprawić klimatyzacje w mojej B6 2002r 1.9tdi Usunięte zostały nieszczelności, wymieniony osuszacz oraz sprzęgiełko. Byłem dobrej myśli, do momentu włączenia auta - otóż klimatyzacja w ogóle nie startuje. Na Vagu wyskoczył kod błędu 01794 - Zaadaptowałem zgodnie z instrukcją. Niestety po włączeniu silnika i klimy wyskakuje również błąd: 01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280) 29-00 Short To Ground. Niestety nie znalazłem dokładnie tego błędu w innych wątkach, dodam że wiatrak klimatyzacji w ogóle się nie uruchamia, natomiast klima mrozi jak szalona, gdy podepnie się ją na krótko. Problemem jest uziemienie czy raczej przerwany przewód? A może sam regulator? ktoś miał podobny problem?
MaTeo85 Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 Short to ground po polsku oznacza że jest zwarcie do masy. Musisz sprawdzić wiązkę od zaworu przy kompresorze do podszybia czy nie jest uszkodzona, przetarta lub zalana wodą itp.
Leverhae Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 6 minut temu, MaTeo85 napisał: Short to ground po polsku oznacza że jest zwarcie do masy. Musisz sprawdzić wiązkę od zaworu przy kompresorze do podszybia czy nie jest uszkodzona, przetarta lub zalana wodą itp. Dziekuje bardzo za szybką odpowiedz. Tak mi świtało w głowie, ale wolałem się upewnić. Problem nie ma prawa istnieć w drodze podszybie<--> panel climatronic?
MaTeo85 Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 Też może, ale chyba bardziej prawdopodobne uszkodzenia mają miejsce w komorze silnika.
GreGoriO Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 Jeśli uważasz, że przewód uszkodzony, to możesz przy klimatroniku odciąć(wypiąć z kostki) i poprowadzić nowy, tymczasowy do zaworu sprężarki. od razu będziesz wiedział czy to właściwy tok myslenia. Same zawory N280 też czasem ulegają uszkodzeniu, wypnij z kostki i wtedzy zobacz co pokazuje VAGcom
Leverhae Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 (edytowane) 5 godzin temu, GreGoriO napisał: Jeśli uważasz, że przewód uszkodzony, to możesz przy klimatroniku odciąć(wypiąć z kostki) i poprowadzić nowy, tymczasowy do zaworu sprężarki. od razu będziesz wiedział czy to właściwy tok myslenia. Same zawory N280 też czasem ulegają uszkodzeniu, wypnij z kostki i wtedzy zobacz co pokazuje VAGcom Z którego portu w climatronicu powinienem puścić kabel? Ed. Wiązka prowadząca do kostki przy sprężarce była zaklejona zwykłą biała taśmę. Zerwałem i pokazały się dwa rozwalone kable. Odłączyłem kostkę i jeszcze raz wrzuciłem audi pod komputer. Pojawił się ten sam problem tylko, że Open or Short B+. Mam nadzieję, se główny problem leży właśnie tutaj. Jak się z tym uporam to zedytuje post Edytowane 9 Lipca 2020 przez Leverhae Postęp w pracach
GreGoriO Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 W dniu 23.06.2020 o 21:10, MaTeo85 napisał: Co to za bajki kolega opowiada? W sprężarkach sterowanych zaworem a tylko takie są w modelu b6/b7 (podobno pierwsze wypust 2001 miały inne ale nie widziałem więc nie wiem), nie ma czegoś takiego jak sprzęgło rozłączne. Kompresor pracuje zawsze wtedy gdy silnik jest uruchomiony. Oznacza to że bez czynnika czy z trybem econ sprężarka pracuje zawsze! Stąd jazda z niesprawnym układem w konsekwencji kończy się zatarciem jej. Chcesz oszczędzić to jak najszybciej do klimiarza. W innym wypadku po zatarciu dojdą koszty nowego kompresora, skraplacza, płukania itp. Zwłaszcza, kiedy nieszczelność jest na sprężarce. Bo Olej znajdujący się w sprężarce nie jest w całości wyrzucany do obiegu tylko znajduje się właśnie w sprężarce. Jej nieszczelność na obudowie, powoduje że sprężarka się zaciera. Dlatego warto zapamiętać... nieszczelność na rurkach, osuszaczu, chłodnicy/parowniku nie znisczy nam spreżarki, Można jeździć bez czynnika. Na niej samej już tak! i nawet kilkanaście km bez oleju, zaciera ją.
GreGoriO Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 9 godzin temu, Leverhae napisał: Z którego portu w climatronicu powinienem puścić kabel? Ed. Wiązka prowadząca do kostki przy sprężarce była zaklejona zwykłą biała taśmę. Zerwałem i pokazały się dwa rozwalone kable. Odłączyłem kostkę i jeszcze raz wrzuciłem audi pod komputer. Pojawił się ten sam problem tylko, że Open or Short B+. Mam nadzieję, se główny problem leży właśnie tutaj. Jak się z tym uporam to zedytuje post kolory. pokaż kolory! A najlepiej całe wtyczki jak masz na panelu, z tyłu
GreGoriO Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 11 godzin temu, Leverhae napisał: Z którego portu w climatronicu powinienem puścić kabel? Ed. Wiązka prowadząca do kostki przy sprężarce była zaklejona zwykłą biała taśmę. Zerwałem i pokazały się dwa rozwalone kable. Odłączyłem kostkę i jeszcze raz wrzuciłem audi pod komputer. Pojawił się ten sam problem tylko, że Open or Short B+. Mam nadzieję, se główny problem leży właśnie tutaj. Jak się z tym uporam to zedytuje post zobacz sobie ten wątek...
Leverhae Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 (edytowane) Kable ogarnięte, błędy znikają z vaga. Po podłączeniu kabli na krótko klima działa, ale i tak nie włącza się wentylator test wentylatorów w vagu teoretycznie ok. Cisnieni wzrasta z 4 do 18, dalej się bałem bo jednak chłodnica robiła się goraca. Bez podłączenia na krótko klima nadal nie działa, nie działa też wentylator. Jutro rzucam auto do magika, niech się martwi ja i tak weekend w delegacji. Wydaje mi się, że przy climatronie wszystko jest ok. Kolory przy kostce to czarny i czerwony a po drugiej stronie niebieski i brązowy. No ale po ogarnięciu ich błąd zniknął EDIT. nie uwierzycie, zapakowali mi sprężarkę nie od mojego auta xD Edytowane 14 Lipca 2020 przez Leverhae Postęp w pracach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się