Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Większe tylne hamulce do B5 (nie S4 mała niespoodzianka dla posiadaczy aut z quattro)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie,

co z ośką jest jakaś szansa żeby coś wykombinować,

co jakby piasty zamontować jednak na oś od b5tki, lub oś od passata jeżeli jest podobna???

przymierzałem piastę zamiast czopu, i otwory sa inne, trzebaby dorabiać mocowanie, ewentualnie długie sruby i nakrętki,.

280mm tyl, praktycznie p&p. wszystkie informacje na temat u czlowieka ktory to poskladal - Bartek, 885 605 040

http://i.imgur.com/nmh5hP5.jpg

opowiedz coś więcej, daj więcej zdjęć

Opublikowano
opowiedz coś więcej, daj więcej zdjęć

tak zupelnie szczerze - jedyna informacje ktore posiadam to to ze tarcza to przednia tarcza z ktoregos golfa, zaciski zostaja ori a jarzma sa z s8. autentycznie wiecej nie wiem dlatego podalem numer telefonu do czlowieka ktory to wymyslil, zlozyl i przetestowal :) a na ta chwile nawet nie mam jak zrobic zdjec bo jestem bardzo, bardzo daleko od swojego auta :/

Opublikowano

nie mogą byc ori zaciski bo nie bylo nigdy wentyli w ośce, muszą to być zaciski z passka lub a6 c5 v8 (zreszta widac to na fotce), jarzma a8 tak jak mowilem, a tarcza, jesli z golfa to tylko z golfa V ale przednia 1K0615301AK jak już bo na tyle tam nei bylo 280 nigdzie, a z innych golfow rozstaw otworow srub by sie nie zgadzal

Opublikowano

ciekawe jak z abs bo w pasku czujnik jest w piaście, znając życie kostka pasuje,.

zastanawia mnie jednak sposób montazu piasty, na zdjęcu widać że tarcza jest troche daleko od osłony,.

Opublikowano
nie mogą byc ori zaciski bo nie bylo nigdy wentyli w ośce, muszą to być zaciski z passka lub a6 c5 v8 (zreszta widac to na fotce), jarzma a8 tak jak mowilem, a tarcza, jesli z golfa to tylko z golfa V ale przednia 1K0615301AK jak już bo na tyle tam nei bylo 280 nigdzie, a z innych golfow rozstaw otworow srub by sie nie zgadzal

Jak mamusie kocham! Kumpel ktory robil heble powiedzial ze nawet nie odkrecal przewodow z tylnych zaciskow jak to skladal :) ze tarcza jest przednia to napisalem, jarzmo na bank jest z s8 i podobno rozni sie od jarzma z a8. Moge ci napisac wszystko o strokerze aeb ktory u mnie siedzi ale o heblach mam pojecie zerowe i dlatego zostawilem numer telefonu do autora modyfikacji :)

Opublikowano

to nie sa ori zaciski i jarzma z oski, Pioteros dobrze napisał

tarcza ostaje daleko od osłony bo jest niska, trzeba szukac głebszej

w tym projekcie jest mała lipa, ucieka centrowanie koła, trzeba robic specjalne pierscienie do felgi żeby grało

Opublikowano

sam 3 dni temu montowalem identyko zaciski ktore tomek mi malowal wiec wiem co pisze :) i wiem od czego one byly

---------- Post dopisany at 23:16 ---------- Poprzedni post napisany at 22:59 ----------

w pasku jest podobnie jak w b6, czy oska czy 4x4 mozna zamiennie stosowac heble bo nie ma tarczo-piasty, wszystko inne tez pasuje dlatego mozna sobie adaptowac rozne heble jak u nas w quattro

jarzmo 280 tył ma numer BDA511 o ile dobrze pamietam

ale wciaz nie wiadomo jak bylo rozwiazane wyeliminowanie tarczo piasty w a4 b5, dlatego domyslam sie ze piasta poszła z passka, chyba jest taka sama jak w ośce b6, numer 8E0501611J

mIpDwtK4-JRnejmeKEIjJeQ.jpg

a tu czop z a4 b5

3004-5099-thickbox.jpg

zamiana belek nie wchodzi w gre jak wiadomo bo sprezyna w pasku jest w innym miejscu niz amor a w a4 jest jako jeden element

Opublikowano

to akurat wiem jak to sie je i jak sa śruby, wyraźnie widać ze bez rezania, gwintowania się nie da piasty zamiast czopu założyć

Opublikowano

moze sie da, nie znam rozstawow otworow w obydwu przypadkach, moze czesc z nich się pokrywa jakoś

---------- Post dopisany at 23:46 ---------- Poprzedni post napisany at 23:41 ----------

ostatecznie jest opcja ze belka z passka jednak pasuje, skoro sprezyna w a4 i tak trzyma sie na amorze to wystarczy obciac mocowania sprezyny w belce od passka i normalnie wlozyc ją do a4 o ile dolna sruba/mocowanie amora a4 z kolei bedzie ok

Opublikowano

niestety inne sa mocowania przy belce do auta, inne tuleje,.

Opublikowano

no to zostaje tylko pierwsza opcja z zamianą piast

Opublikowano

Zdecydowanie prostrzym rozwiązaniem było by po prostu wywalenie tarczy z tarczy :decayed:

Czyli dać oryginalna tarczo pisate do tokarza i zostawić samą piastę z łożyskiem i otworami .

Pozostają dwa problemy do rozwiązania:

1 przeróbka zacisku i jego mocowania (do ogarnięcia)

2 kołnierz centrujący (tu zawsze można dać dystans.

To niestety wiążę się z odsadzeniem felgi o grubość tarczy którą nałożymy na oryginalną stoczoną tarczo piaste czyli 7mm.

Kombinacje kombinacje ale czego sie nie robi dla bajeru. :wink:

Opublikowano

będąc w posiadaniu odpowiednich obrabiarek jestem w stanie zrobic wieksze hamulce w ośce

juz nad tym siedziałem ale uprzedzam ze koszty nie będa małe :facepalm:

Opublikowano

no więc właśnie, czy nie będą na tyle duże by ugasić napalonego ?...

kupować Q i dłubać do woli....a ośki na handel :wink:

Opublikowano
niestety inne sa mocowania przy belce do auta, inne tuleje,.

Jakiś czas temu robiłem rozeznanie jak wrzucić większe tarczena tył do ośki .

Bez kombinacji podejdą tylne piasty z A6 C4 lub A100 - > 4A0501653C

vagparts.2am.fi - 4A0501653C / 4A0 501 653 C

Tylny czop w A6 C4 i A4 B5 ośka jest ten sam więc piasta z A6 C4 wejdzie na czop A4 B5 - czop D0501117C .

Jak widać wysokość piaty z A6 do płaszczyzny gdzie siada tarcza 56,5 mm , poniżej trochę słaby pomiar tarczo-piast z A4 , ale widać wysokość do miejsca gdzie siądzie felga ok. 66-68 mm . Więc jeśli na piastę z A6 C4 wrzucę tarczę o grubości ok. 10-12 mm płaszczyzna przylegania felgi będzie w tym samym miejscu.

133892165_4_644x461_tarcze_tyl_audi_a4_b5_motory.jpg

DO większej tarczy potrzebny bedzie adapter . Tarcza jak szukałem pasowała od Mercedesa Vito tył .

Opublikowano

ooooo widzisz, teraz mamy piastę, trzreba kombinowac z tarczą,.

może ktoś sprawdzić jakie sa róznice w tarczy z a6c4 i tarczy z a6 c5 ??? pewnie chodzi o odsadzenie???

---------- Post dopisany at 08:02 ---------- Poprzedni post napisany at 08:00 ----------

co jakby na ta piastę od c4 zakładał np: 288/12 od a4 b7???

Opublikowano

Bedziesz musial dac duzy dystans i dluga srube

Opublikowano
ooooo widzisz, teraz mamy piastę, trzreba kombinowac z tarczą,.

może ktoś sprawdzić jakie sa róznice w tarczy z a6c4 i tarczy z a6 c5 ??? pewnie chodzi o odsadzenie???

---------- Post dopisany at 08:02 ---------- Poprzedni post napisany at 08:00 ----------

co jakby na ta piastę od c4 zakładał np: 288/12 od a4 b7???

W A6C4 i C5 na tyle są te same tarcze (ośka) 4A0615601A

Tarcza ma wysokość 64,2 mm.

Tarcza z "288/12 od a4 b7" odpada gdyż ma wysokość 35,9 mm . Różnica wysokości w stosunku do tarczy A6 C4 i C5 to 28,3 mm . A więc taki gruby adapter musiał by być , a to wymusi zastosowanie dystansu pod felge bo zacisk pewnie by tarł o ramiona felgi.

VITO z lat 1997 - ... maja tarcze o średnicy 280 mm , po 2003 r. nawet 296 mm .

Otory 5x 112 , jedynie średnica otworu centrującego mercedes ma 67 mm , trzeba by roztoczyć o 1 mm.

VITO ma tarcze o wysokości 57 do 65 mm w zależnosci od rocznika ( tarcza A6C4 /C5 64,2mm ) . Więc tutaj już łatwiej o zrobienie adaptera.

Opublikowano

Ostatnio wymieniłem w swoim aucie - Audi A4 B5 2.8 V6 Quattro - tylne hamulce z 245mm na 255mm ;)

Zakupiłem nowe zaciski żeliwne dedykowane do Audi A4 B5 - 260zl/szt.

TRW BHN225E strona prawa

TRW BHN224E strona lewa

8D0615423B strona lewa

8D0615424B strona prawa

Nowe jarzma z Audi A4 B6 - 70zl/szt.

TRW BDA559

8E0615425G

Tarcze ATE 255/10mm (używki) - 100zl/komplet

Klocki Brembo - 80 zl/komplet

rnw3sg0oz49z_t.jpg

vk0lynpml3py_t.jpg

sxrtmge7uhka_t.jpg

Opublikowano

Adik I co to wnosi do tematu ? Zmiana praktycznie na serie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...