Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hepu P654

Opublikowano

Ok dzieki.

Opublikowano

Powiedzcie mi mam rozrzad zrobiony pierwszy po 176 tys czyli drugi po jakim czasie ??? Bo mi mechanik powiedział ze koło 300tyś jak bede miał ??? Prawda czy fałsz???

Zależy co włożysz pod maskę. Jeśli dasz oryginał to bez kłopotu zrobisz kolejny interwał czyli wymiana po 360 tyś.

Z markowymi zamiennikami typu Conti , INA czy Litens jest podobnie.

Jeśli zaś dasz jakieś niemarkowe graty to oczywiście trzeba zrobic kontrolę wcześniej.

btw

Wymieniałem rozrząd przy jakiś 182 tyś. Po jego stanie wnoszę, że jeszcze z 50 tyś by bezproblemowo polatał.

Pewnie dlatego w nowszych rocznikach zmieniono interwał wymiany na 210 tys

Opublikowano

no właśnie ja mam CAHA silnik z 2011r i u mnie w książce jest że wymiana ma nastapić przy nastepnym serwisie czyli 210 i nie wiem czy czekać czy wymieniać wcześniej? Dodam że samochód do końca serwis a przebieg obecny to 180 tys więc sami wiecie zastanawiam się.

Opublikowano (edytowane)

Witam Zainteresowanych tematem. Jako że jestem świerzo po wymianie podzielę się swoini wrażeniami. Chodziłem pod koniec kwietnia z zamiarem wymiany rozrządu. chciałem zrobić to jak najlepiej ale i tez jak najtaniej. Zaczołem dzwonić po mechaniaorach. Jak usłuyszeli że 2011r to zaczyna się kręcenie nosem odpowiedzi typu "przyjedz Pan to zobaczymy , zrobimy trzeba zobaczyć". Powiem szczerrze że takie gadki mnie denerwuja więc zaczołem dzwonić po serwisach i ku mojemu zdziwienu cena nie taka starszna. Ok.1700 PLN i z tego coś się urwie Panowie mi mówią. ASO AUDI, SKODA, VW . Padło na ASO AUDI w ŚWIDNIKU bo tam akurat byłem na wyjeździe na majówkę. Robota zrobiona w 4-ry godziny wpis w książkę serwisowa nic mnie nie interesowało. W rozmowie z miłym Panem dowiedziałem się że pasek rozrządu na nasz rynek PL przewidziany jest na 180tkm na rynek zagraniczny na 210tkm i wynika to z tego że tam p[ojazd pokonuje dłuższe dystanse autostradowe i silnik nie jest narażony na częste gaszenie i obciążenia przez odpalanie tak jak to jest na naszych drogach. Nie wniem , może i tak jest, ale zmierzam do tego że zapłaciłem 1700PLN i mam gwarancję na 2 lata lub 180 tkm a u zwykłego bolasa(przepraszam jeśli uraziłem jakiegoś mechanika czytającego tego posta) jak bym zrobił to cenę wywalił by mi 1250 - 1400 PLN ( sam rozrząd z płynami i pompą ok 1000PLN reszta robocizna - nawiasem mówiąć wielki mechanior bo tak młode auto mu ktoś przyprowadził do roboty) i może te 2 lata zagwarantuje na ten pasek i resztę gratów które wsadzi ale max co da to 60tkm na przelot. Napisałem jak ja to widzę i nikt nie musi się ze mna zgadzać ale w/g mnie przewaga na ASO.

Edytowane przez ELA7V30
Opublikowano

no właśnie ja mam CAHA silnik z 2011r i u mnie w książce jest że wymiana ma nastapić przy nastepnym serwisie czyli 210 i nie wiem czy czekać czy wymieniać wcześniej? Dodam że samochód do końca serwis a przebieg obecny to 180 tys więc sami wiecie zastanawiam się.

Skoro sie zastanawiasz to znaczy że czujesz sie niepewnie z tym rozrządem. Wymien i będziesz miał spokojne sny :) To IMHO warte wiecej niż dodatkowe 30 tyś km.

btw

Gdyby to było moje auto to bym nie był mądrzejszy od fabryki i wymieniłbym zgodnie z książką tym bardziej że nie słyszałem o przypadku zerwania rozrządu w tym silniku przed książkowym terminem wymiany. O ile oczywiście ktoś nie dokonał "korekty licznika " ;)

Opublikowano

no właśnie ja mam CAHA silnik z 2011r i u mnie w książce jest że wymiana ma nastapić przy nastepnym serwisie czyli 210 i nie wiem czy czekać czy wymieniać wcześniej? Dodam że samochód do końca serwis a przebieg obecny to 180 tys więc sami wiecie zastanawiam się.

Skoro sie zastanawiasz to znaczy że czujesz sie niepewnie z tym rozrządem. Wymien i będziesz miał spokojne sny :) To IMHO warte wiecej niż dodatkowe 30 tyś km.

btw

Gdyby to było moje auto to bym nie był mądrzejszy od fabryki i wymieniłbym zgodnie z książką tym bardziej że nie słyszałem o przypadku zerwania rozrządu w tym silniku przed książkowym terminem wymiany. O ile oczywiście ktoś nie dokonał "korekty licznika " ;)

dzięki za odpowiedz chyba wiem co mam zrobić :)

Opublikowano

Witam.

Panowie posiadam Audi A4 B8 z 2012r z silnikiem 2.0 TDI, 143 PS (CJCA)

Mam najechane 184300 km, czy muszę wymieniać już rozrząd?

Ewentualne proszę o dobranie rozrządu numerami katalogowymi.

Z góry dziękuje za informację.

Opublikowano

Mam najechane 184300 km, czy muszę wymieniać już rozrząd?

Jak nic się nie dzieje to zadzwoń do ASO a powiedzą Ci po ilu masz wymienić (pewno po 210k). U mnie było 210k, ale jak mechan popatrzył na popękany pasek to wymieniłem po 135k. Koszt 1300zł a jaki spokój.


Ewentualne proszę o dobranie rozrządu numerami katalogowymi.

Sam będziesz to robił?

Opublikowano

Ja juz mam 225 tys km nakręcone bez wymiany. Kolo 230 sie wybieram na zmianę, dodam ze auto w Polsce zrobiło niecałe 40 tys. Pozostałe za Odra .

Opublikowano

Może Niemiec juz wymienił przy 180, Ty nawet nie wiesz.

tąpniete z LG F60

Opublikowano

Ma rok 2011 przewidziane na 210 raczej Niemiec by nie zmienił przy 180 :)

Wysłane z Nokia 6310i za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wymiana powinna odbywać się co 210k lub co 5 lat, cokolwiek będzie pierwsze.

Info od serwisu Audi.

Opublikowano

to zależy od rocznika.

Opublikowano

Wymiana powinna odbywać się co 210k lub co 5 lat, cokolwiek będzie pierwsze.

Info od serwisu Audi.

Dziś byłem na serwisie po 165 tys tutaj u siebie we Francji (ASO Audi) i Pan z serwisu sprawdzając w systemie poinformował mnie, że wymiana rozrządu zależy od rocznika. Tak jak koledzy wspomnieli po 180 tys lub 210 tys w zależności od roku produkcji. Mój to 11/2009 (modelowo 2010), silinik CAGC i potwierdzone info to wymiana po 210 tys lub w 2019 roku (sprawdzone po VIN). I potwierdził tez, że dla każdego pojazdu sprawdza się indywidualnie (chodzi tu zarówno o km, jak i lata, po których trzeba wymienić). Także może komuś się przyda info. Moim zdaniem najlepiej podjechać do serwisu i po prostu się zapytać.

Opublikowano

Ja mam 80 tys km w 6 latku i zmieniam dla spokoju, następne 5 lat będę jeździł bez obaw. Trochę silników widziałem uszkodzonych przez zerwanie paska. Lepiej wydać 1000 zł teraz niż 10 tys na silnik i koszty holowania. ......

Opublikowano

w moim przypadku to rocznik 2010 i mi powiedzieli ze co 210kkm lub 5 lat.

no cóż 5 lat mija gdzies w połowie lipca a przebieg na obecną chwilę mam 128kkm więc chyba zrobię według tych 5lat.

Opublikowano

No właśnie i tu są rozbieżności jeśli chodzi nie o kilometry a o lata. Mój kolega ma Q5 2.0 TDI, też modelowo 2010 i w serwisie w Szczecinie powiedzieli mu, że po 210 tyś albo w 2017 roku. Ma przejchane nie całe 100 tyś org. Także mają jakieś tam wytyczne, jak obliczać. Ja planuje przy następnym serwisie więc i nie osiągne 210 tys (będzie mniej niż 200 tys) i lat (pewnie koło 2017 przyjdzie mi zrobić serwis a wedle serwisu wymiana rocznikowo w 2019 roku). Choć kto wie, czy w między czasie auta nie zmienię :wink:

Opublikowano

ciekawi mnie jak oni to obliczają!? hmm no cóż w następny piątek jestem umówiony do Audi UK na darmowy przegląd auta więc zapytam się ich jak to jest z tą wymianą. dam znać.

Opublikowano

Ja ma rocznik 2012 i wymieniłem po 130k. Mój mechan pokazał mi pasek popękany .. czy miał rację by wymienić nie wiem, ale jaki mam spokój teraz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...