mischa Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 WitamOd samego zakupu A4 pojawiały się błędy niektórych siłowników klap klimatyzacji. Adaptacja (komputer bada zakres roboczy, czyli min-max i odnajduje się w położeniu klap) kasował błąd, ale po jakimś czasie znowu był. Przerywany błąd położenia siłownika. Postanowiłem jeden z nich rozebrać i się przyjrzeć. Siłownik regulacji temperatury pasażera rozłożony na części wygląda tak:Od lewej:- obudowa z trybem "zdawczym" po którego drugiej stronie jest oś poruszająca klapą- silnik- potencjometr- część przekładniDziała to tak (dla niewtajemniczonych), że silnik przesuwając oś kręci jednocześnie potencjometrem. Zakres potencjometru jest z zapasem w stosunku do jego ruchu. Układ każdego siłownika w środku, pomijając ostatni element zdający moment obrotowy jest identyczny w każdym siłowniku.Adaptacja pozwala więc komputerowi ustalić jaka wartość oporu elektrycznego odpowiada pozycji min i max.Gdy potencjometr jest zasyfiony, powoduje błędy odczytu jego rezystancji i błąd klimatronika. Więc tak na prawdę w 90% przypadków nie problem powoduje sam silnik tylko właśnie potencjometr. Zabrudzone/zużyte potencjometry w np. starych radiach, gdzie głośność regulował taki właśnie analogowy potencjometr, objawiały się tym, że słychać było trzaski... Tak nawiasem Do czyszczenia użyłem specjalnego środka do potencjometrów ze sklepu elektronicznego: CLEANSER PR za 8 PLNNastępnie składamy wszystko w całość:1. Przekładnia:2. Silnik:3. Potencjometr:Porównanie środka dwóch różnych siłowników:Jak widać różnią się one tylko ostatnią nasadką na osi siłownika. Spokojnie można ją przełożyć w sytuacji, gdy dorwaliśmy inny siłownik ale z inną osią.Reasumując:U mnie naprawiłem tak 3 siłowniki. Jeden niestety był tak wytarty, że musiałem kupić na allegro używany za 100 PLN, bo w sklepie to ponad 400 PLN/szt. :/ 1
biggman Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Super tutorial, na pewno się przyda dopiero do niego dotarłem a też jeden silniczek mi hałasuje.. taka przypadłość B6. 1
R Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 kolego a może dopisz w wątku gdzie są rozmieszczone te silniczki i jak sie do nich dostać...
turzol Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 kolego a może dopisz w wątku gdzie są rozmieszczone te silniczki i jak sie do nich dostać... http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/all-b6-ktos-posiada-rysunek-silnikow-klap-157853/#msg2130897
manny90 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Dzięki kolego za tutorial, jutro będę walczył ze swoimi silniczkami
szeryf Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Czy w B7 będzie tak samo? U mnie po włączeniu się ogrzewania (czyli po delikatnym nagrzaniu silnika) słychać przez chwile stukanie, podejrzewam że to któraś klapka. Do wszystkich silniczków jest dostęp bez rozbierania połowy auta?
manny90 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Kolego czy rozbierałeś jakoś te potencjometry czy tylko z zewnątrz psikałeś tym środkiem?
alest Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Kolego czy rozbierałeś jakoś te potencjometry czy tylko z zewnątrz psikałeś tym środkiem? ....nie ma potrzeby rozbierać, bo narobić można tylko bałaganu, wystarczy przez szczelinę psiknąć kontakt spraj - nic innego i tak z potencjometrem nie zrobisz - a to zazwyczaj pomaga w przywróceniu go do sprawności ...
manny90 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Ok. Wziąłem się za czyszczenie silniczków. "Gadały" do mnie V113 i V71. Błędów w Vagu już nie wywala o zablokowanych klapach - jakiś to sukces. Jednak pojawił się problem z adaptacją V113. Zrobiłem proces adaptacji, wszystkie klapy ładnie chodziły. Odczytuje błedy i: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 820 043 H Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1116 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed (Przekroczony limit adaptacji) Klapa recyrkulacji jest teraz cały czas otwarta, w ogóle nie reaguje na wskazania klimatronika... Miał ktoś podobny problem?
matys89 Opublikowano 4 Maja 2013 Opublikowano 4 Maja 2013 przepraszam że odświeżam ale dziś właśnie walczyłem z tym samym błędem potencjometru v113, po wyczyszczeniu Kontaktem PR do czyszczenia potencjometrów klapa zaczęła się otwierać (podczas nastawów podstawowych w basics settings oraz podczas testów) natomiast bład pozostał i przyciskiem od recyrkulacji klapa nie reaguje, nie mam juz pomysłów... może ktoś coś pomoże?
czaki22 Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 basic moze zrobic ale niekoniecznie ebdzie to dzialalo , do wymiany
bobikos Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 Do powyższego opisu dodam tylko że należy uważać na położenie potencjometru. Generalnie kręci się on w kółko i można go zamontować na dwa sposoby - nawet na zdjęciu widać że na jednym potencjometrze strzałka na białym ringu jest do dołu a na drugim do góry - jeśli silniczki są w tej samej pozycji to jeden z potencjometrów prawdopodobnie jest źle zamontowany i będzie zgłaszał błąd przekroczonego zakresu w klimatroniku. 1
speedzary Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam Dodam tylko, że po wymianie siłownika (potencjometru) lub po jego regeneracji należy - zaleca się podłączyć komputer do autka i w bloku klimatyzacji uruchomić funkcję kalibracji silniczków klap nawiewów. Komputer auta wtedy wysteruje wszystkimi silniczkami i ustawia sobie wszystkie położenia. Wszystko wtedy działa poprawnie i nie ma co się przejmować bo będzie działać poprawnie. Osobiście na własnym aucie AUDI A64 B6 2002r. to robiłem kilkakrotnie bo już wymieniłem 3 szt takich silników; dodatkowo dodam, że podpinałem swoje auto i to kalibrowałem z wykorzystaniem urządzenie "AUTOCOM" - polecam, działa z wszystkimi autami
o_d Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 powiązany wątek (jest info, gdzie silniczków szukać) http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80139-klima-z-jednej-strony-grzeje-z-drugiej-chlodzi/ lista silniczków i mapowanie koloru na błąd sensora w VAGu: 2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M) sensor VAG: G113- Oznaczenie koloru wypukłą podkładką: jasnoniebieski3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L) sensor VAG: G143- Oznaczenie Kolor dźwigni: niebieski4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J) sensor VAG: G135- Oznaczenie Kolor dźwigni: ciemny zielony5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G sensor VAG: G220 (Oznaczenie Kolor dźwigni: czerwony)6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K sensor VAG: G112- Oznaczenie koloru wypukłą podkładką: biały7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H sensor VAG: G221- Oznaczenie Kolor dźwigni: fioletowy ------------- ja miałem błędy VAG: 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221)00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) czyli do przeczyszczenia były silniczki fioletowy i niebieski. Przeczyściłem je kontrakt PR i działa. 1
BORIQUA Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam. świetny tutorial wczoraj zdemontowałem wszystkie silniczki (trochę zabawy z tym jest). przyniosłem do chaty i na spokojnie każdy po kolei rozbierałem i czyściłem. pousuwałem stary smar, na niektórych był już dość stwardniały i na pewno nie spełniał swojej roli. naniosłem świeży smar w odpowiednich miejscach przekładni, a na styki kontakt spray. i tak zleciały 2 mecze premier league ... dziś wszystko zamontowane z powrotem do auta i nastała cudowna cisza ...wreszcie nic nie brzęczy i nie trzeszczy.. polecam ten zabieg bo to żadne koszty( u mnie akurat takie rzeczy jak kontakt spray czy smar są zazwyczaj na stanie w garażu). podziękował autorowi
lukaszooo Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Wiesz że do takich rzeczy stosuje sie smar techniczny a nie zwykły sworzniowy lub łożyskowy.....
virus Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Dokładnie zwykły smar może narobić bigosu i potencjometr do wymiany. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez virus
qbuzzz Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 U mnie ten magiczny środek Cleanser PR nie pomógł i musiało się skończyć kupnem nowych silniczków.
lukaszooo Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Czasem pomaga czasem nie, zalezy w jakim stopniu jest zuzyty potencjometr.
wektor2121 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Witam w które to dokładnie miejsce psika się tym preparatem do czyszczenia potencjometra wiem że to jest ten niebieski element ale co jak to sam plastik czy może czegoś nie zauważyłem, jak vagiem przeprowadza się adaptację tych silniczków? Wyskakiwał mi błąd v 71 zaglądnąłem delikatnie ściereczką z benzyną ekstrakcyjną przemyłem ten potencjometr błędu nie ma ale słyszalne jest przy przekręceniu zapłonu takie mega skrzypienie buczenie tych silniczków i również po gaszeniu auta może trzeba inne miejsca przesmarować ? Edytowane 19 Lutego 2015 przez wektor2121
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się