arek776 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Witam Panowie, Jakiego diesla do B8 byście polecili? Chodzi o niezawodność a nie moc. Zakładam, że może to być zarówno 2.0 jak i więcej. Pytanie tylko jakie modele konkretne. Pytanie stosowne bo ja obecnie jak widać mam B6 z silnikiem 1.9 AVF. Silnik super, żadnych problemów. Ale silniki 2.0 w B7 już miały dużo różnych problemów. Niektóre więcej, inne mniej dlatego chcę to wszystko wiedzieć. Zastanawiam się nad zmianą pozdrawiam, Arek
danu44 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Pytanie stosowne bo ja obecnie jak widać mam B6 z silnikiem 1.9 AVF. A gdzie to widac...?
wrclaguna Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Szuakj z oznaczeniami CAGB , CAGA ,CAHA
arek776 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 A gdzie to widac...? No faktycznie informacje o aucie zniknęły z profilu. Może w związku z ostatnimi zmianami na forum? Tak czy inaczej uzupełniłem info ---------- Post dopisany at 09:54 ---------- Poprzedni post napisany at 09:53 ---------- Szuakj z oznaczeniami CAGB , CAGA ,CAHA A co to za silniki?
RALF76 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Najlepiej szukaj 2.0 TDI od 2010 roku
arek776 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 nie ta kasa, dlatego piszę o roczniku
mariuszsal Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Kto pisze? Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
arek776 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 sic! nie napisałem że chodzi o roczniki 2008-2009
danu44 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 sic! nie napisałem że chodzi o roczniki 2008-2009 Nie wiem na ile masz rozeznanie w tych silnikach... CAGB , CAGA ,CAHA Ale tu mozesz sobie powyszukiwac i porównac. Kody silników ť Audi Klub Polska
wrclaguna Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Najlepiej szukaj 2.0 TDI od 2010 roku A co tym strszym rocznikom dolega ? 2008-2009 Przebiegi rzędu 200-270 tys. i nic powaznego tam sie nie dzieje przeciez . Mam info cały czas z serwisu na bieżąco
przemek4net Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 caga caha i inne casra 2.0tdi CR to te same silniki w roznych wersjach ecco - mocowej. Z tego co wiem poza ecu roznia sie tym, ze CAHA (170tka - byc moze sa tez inne CASRA z podobna moca) ma inna turbine niz "slabsze". Zarowno slabsze jak i mocniejsze maja takie same wtryski, pompe CR (tloki , walki, glowiece itp, w exeo/nie wiem jak w a4/ wydech intercoolery itp - to samo*)). CAHA ma tez inna pompe wody ale w zamiennimu juz nie ma rozroznienia w pompie Jezeli mowa o silnikach z walkami wyrownujacymi (czyli od a4 w gore, exeo i poprzeczne w passacie i chyba w superbie) to zasada prosta: do okolo 10.2009 mechanizm ten jest jak z koncowych 2.0tdi PD (krotki zabierak i naped walkow przez zebatki - te same katalogowo nr czesci co 2.0tdi PD - uwaga: te czesci nie sa jauz produkowane/z oczywostych zwgledow/ wiec naprawa oficjalna to kupno kompletu czesci od poprawionego modelu jakby co: 4.5 patyka czesci lub wersje nieoficjalne jak kastracja z walkow i regeneracja) a po tej dacie jest to zmodyfikowane (inne walki, inny zabierak, inna pompa oleju) - wiec pewnie w tych na starych walkach po 200-250 tys zacznie to samo sie dziac co w 2.0tdi pd. Zrobilem caga 80tys i nie mialem problemow zadnych. Silnik ma tendencje do gubienia temperatury na wolnych obrotach zima (na to jest nawet papier od VW mowiacy, ze to cecha a nie wada/usterka). Wypalania filtra cz stalych ma calkiem niezle bo robi to nawet na wolnych obrotach (podnoszac je) wiec to powinno zapewnic wieksza miejskoodpornosc, silnik calkiem niezle daje sobie rade z dolu (wersja 143ps ma wiekszy moment niz np 2.5v6tdi 150ps - tyle ze v6 ma przy np 1500obrotach jednak wiecej...) wiec lapie sie na tym, ze jade 6tka 50-60km/h przez wies niemalym plusem jest wymiana rozrzadu co 180tys (moze "lub co 5 lat") Znajomy w q5 z CAHA (auto salonowe ze 30tys moze przebiegu) byl 2 razy w aso... raz na jakims przeprogramowaniu???? (on jest motoryzacyjna blodnynka wiec niepewne info) bo pokazywal blednie za niski stan oleju???? a drugi raz na wymianie jakiego czujnika chyba gdzies w wydechu Tak na marginesie...ogolnie jako samochod tez polecam opla insignie (b. dobry stosunek ceny do jakosci) Pozdrawiam, Przemek *)na porownaniu kilku sraha zadnej roznicy nie znalazlem
RALF76 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Najlepiej szukaj 2.0 TDI od 2010 roku A co tym strszym rocznikom dolega ? 2008-2009 Przebiegi rzędu 200-270 tys. i nic powaznego tam sie nie dzieje przeciez . Mam info cały czas z serwisu na bieżąco Kolega "przemek4net" wyjaśnił co moze dolegać tym rocznikom...
Spidan Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Tak na marginesie...ogolnie jako samochod tez polecam opla insignie (b. dobry stosunek ceny do jakosci) No to pojechałeś,mam kilku znajomych co mają Insignie w leasingu i już nie mogą się doczekać końca żeby to sprzedać,ciągłe problemy z elektronikką, korozja nadwozia itd. Kolega mój pracuje w Oplu i nówki Astry i Insignie przyjeżdżają już ze śladami korozji w podłodze,nie poleca tych aut. Odnośnie nowych silników to 170KM CR jest godny polecenia,znacznie poprawiony od 170KM na piezopompkach i polecany przez mechaników Audi,programik sobie zrobisz na 200KM i będziesz śmigał przyjemnie.
HeresR32 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 ogolnie insignia bardzo ladnie wyglada ale moj znajomy tez sie jej pozbyl z racji ciaglych usterek, silnik cdti czy jak mu tam w oplu
przemek4net Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 No to pojechałeś,mam kilku znajomych co mają Insignie w leasingu i już nie mogą się doczekać końca żeby to sprzedać,ciągłe problemy z elektronikką, korozja nadwozia itd. Znam tylko jednego uzytkownika opla insigni 2.0CDTI i tym autem jako pasazer przejezdzilem wiele tysiecy kilometrow. Nie bylo zadnej awarii, auto duze, bixenony skretne chodza fajnie (gorzej autoprzelaczanie krotkie-dlugie). Auto nie mialo zadnej awarii (a tak z 70tys przebiegu, auto 2 letnie), samochod wiekszy od a4 (i nie sa to „2 centrymetry“) – wiec ciezko psioczyc tym bardziej ze auto tansze od A4. Poniewaz sam bralem kiedys mocno pod uwage opla (vectre wtedy bo jak wchodzila insignia to vectre mozna bylo tanio dostac/nowa/ z rokiem w plecy) to juz na marginesie marginesu powiem, ze 1.9cdti 150ps (nie wiem jak 2,0 bo to nowszy silnik) ma podobnie jak szmelcwagenowy 2,7/3.0tdi wadliwe przepustnice w dolocie (ogolnie ten 1,9cdti to upgradowany fiatowy jtd) – kazdy bierze co chce i na co go stac. A co tym strszym rocznikom dolega ? 2008-2009 Przebiegi rzędu 200-270 tys. i nic powaznego tam sie nie dzieje przeciez . Mam info cały czas z serwisu na bieżąco W serwisie audi sa serwisowane auta na gwarancji albo auta firmowe juz po gwarancji kupione nowe w salonie – z racji ceny a4b8 sprzedaje sie w PL slabo wiec wiekszosc tych auto to import prywatny aut z drugiego sortu /np po wypadku/(te auta na naprawy juz do aso nie jezdza) Tak… zdarza sie to co w starych A4B8 Przyklad Motor Audi 2,0 TDI (CAGA) | eBay Motor aus Audi A4 mit 103000 KM .Kennbuchstabe CAGA Durch Schaden am Mitnehmer der Ölpumpe hat der Motor einen Kurbelwellenlagerschaden. Durch Schaden am Mitnehmer der Ölpumpe = przez awarie zabieraka pompy oleju Jezeli komus bardzo zalezy to moge zamiescic screena z ETKI z numerami czesci w - A4B7 2.0TDI PD z roku 2007 (z adnotacja ze oryginalne czesci nie sa oferowane i czescia zamienna jest jedynie kompletny zestaw czesci z CRa 2010) - A4B8 2.0TDI CR z roku 2009 (to samo co PD i ta sama adnotacja!) - A4B8 2.0TDI CR z roku 2010 (wspomniana zmiana) Silnik CR chodzi moze mniej telepiac sie niz PD, leje sie najczesciej dobre oleje, mlode auto z duzym przebiegiem ma pewnie wiecej km nabitych na trasie (co jest korzystniejsze niz 200tys nabite w odcinkach po 15km) ale ogolnie i tak zakup auta np z 2008r z przebiegiem 200 tys bym przemyslal chyba ze to auto "na rok"... Pozdrawiam, Przemek
davedohc Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 A czy w tych silnikach 2.0 TDI z audi a4 b8 mozliwa jest wymiana mechanizmu napedzania pompy oleju na ten silnikow 1.9 TDI tak jak w tym temacie: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/ ?
gorciu Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Witam,proszę o poradę, sprowadziłem audi a4 b8 2.0 tdi 143KM z 10.2008 roku z przebiegiem 183 tyś.km z pewną historią serwisową, silnik CAGA, czy problem z popą oleju dotyczy też tego silnika a jeśli tak to czy odkręcenie miski olejowej wystarczy do sprawdzenia kondycji tego mechanizmu ? pozdrawiam
dziadek Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Witam,proszę o poradę, sprowadziłem audi a4 b8 2.0 tdi 143KM z 10.2008 roku z przebiegiem 183 tyś.km z pewną historią serwisową, silnik CAGA, czy problem z popą oleju dotyczy też tego silnika a jeśli tak to czy odkręcenie miski olejowej wystarczy do sprawdzenia kondycji tego mechanizmu ?pozdrawiam a czy 10.2008 jest przed 10.2009 ? chyba tak... ...to jak przeczytasz co jest napisane w tym wątku wcześniej będziesz miał odpowiedź
gorciu Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Witam,proszę o poradę, sprowadziłem audi a4 b8 2.0 tdi 143KM z 10.2008 roku z przebiegiem 183 tyś.km z pewną historią serwisową, silnik CAGA, czy problem z popą oleju dotyczy też tego silnika a jeśli tak to czy odkręcenie miski olejowej wystarczy do sprawdzenia kondycji tego mechanizmu ?pozdrawiam a czy 10.2008 jest przed 10.2009 ? chyba tak... ...to jak przeczytasz co jest napisane w tym wątku wcześniej będziesz miał odpowiedź dzięki kolego za uświadomienie że rok 2008 jest przed 2009 ( sam na to bym nie wpadł), a może znasz odpowiedź na drugą część pytania?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się