Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] FMIC w A4 B5 1.9 TDI AFN oraz 1.8T B6 AVJ


Maniusiek28

Rekomendowane odpowiedzi

ja zakładałem fmic tylko nie mialem spawarki do tych rur wiec dałem kawałek rury metalowej i sobie sam zrobilem flansze

to jak to zrobiłeś bez spawarki? miałem nadzieję to zrobić w ten sposób że wymierzyć i pociąć w garażu a do spawania zwieźć do fachowca, tylko nie wiem jak ogarnąć uchwyt na ten czujnik, można go w dowolnym miejscu za ic zamontować?dużo było roboty z tym? czy ma jakiś typowy wymiar? dzisiaj dopiero go zobaczyłem, nawet nie wiedziałem że tam jest :grin:

Edytowane przez robitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam migomat a te rury okazalo sie ze sa polerowane aluminium wiec nic z tego .

bo sa na allegro specjalne flansze gotowe kupujesz wspawujesz w rure i zakrecasz czujnik

a ze u mnie blisko nie ma nikogo zeby aluminium spawał wiec dałem 20cm metalowej rury i do tego zrobiłem flansze

chodzi blaszke grubosc pół centymetra na srodku wywierciłem dziure na otwor czujnika tak zeby weszedl i nie bylo luzów jak to zrobiłem to włożyłem czujnik zaznaczyłem dziury na przykrecenie i je wywierciłem, obciełem 2 srubki na 10klucz wsadziłem w te 2 otwory

i od drugiej strony zaspawałem na równo i ta cała flansze robiona dospawałem do tej metalowej rurki

jak by co to napisz wyciagne to i ci zdjecie zrobie bo jutro bede demontowal bo za duzo zlaczek zrobilem i mi z opasek wydziera przy dobrym bucie

ja dałem czujnik jakies 15 cm za przepustnica pozatym kabel u mnie na duzo wiecej by nie pozwolil

Edytowane przez zbyszek190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ic kolanko 90st jak się nie mylę to fi57/51 rurka alu ok15-20cm i do esy opaski wiadomo jakie;-)

Nie chce ktoś tych dwóch kolanek redakcyjnych?

Fajnie by wyglądały na lz5t jak by były niebieskie B-)

Fajnie to wygląda.

Słuchaj jaki wymiar ma ten FMIC i ty zamontowałeś ten cieńszy czy grubszy????

Skąd masz czorne kolanka redukcyjne????

Da rady jeszcze upchać tam kratki i hallo czy po prostu jest tak ciasno ze nic nie wejdzie???

Jaka cena za te 2 kolanka?Bo albo je dać albo ori weze z A5.

Zastanawiam sie nad takim czymś ale wolałbym żeby kratki i halo zostało...

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie flansze wspawane w rurkę z kwasu jak by ktoś potrzebował :)

Już opanowaliście mocowanie czujników czy nadal dmucha gdzieś bokiem?

Edytowane przez Roboform550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, może ktoś się podzieli fotką jak upchał IC z alfy 164? wyjąłem mój IC, włożyłem ten z Alfy i po szczerości to nie bardzo widzę sposób na montaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec od tyg ja bujam sie z FMIC z A5.

Niestety z hallo zostały tylko imitacja tj same szkiełka które musiałem przykleić do kratek.

Jeżeli ktoś nie chce sie bawić w dorabianie boczków do ww FMIC to potrzebuje :

dwie redukcje pod kątem 90st 57/50 najlepiej a zeby ich boki miały po najmniej 15cm oto link:

http://allegro.pl/kolanko-silikon-redukcja-90-st-55-50-150-mm-i5391172024.html

Do tego 2 kolanka śr 50mm jedno 90st drugie 45st alu lub nierdzewka do wyboru.

Max pół metra rury na połączenie tego i pół metra przewodu silokonowego wsio 50mm.

Kilka opasek gbs ale 60-63 są za duże i nie dociągaja wiec dobrze jest brać numer mniejsze.

Pisz tutaj o polifcie bo do przed jest inna sprawa wiadomo dlaczego.

Jeżeli ktoś chce zostawić hallo a nie chce pół belki ciąć to niech daruje sobie FMIC z A5 i robi boczki do FMIC z mastera 2013 bo jest cieńszy od ww.

Edytowane przez wesz82
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak wyszło :


Kilka fotek z placu boju :P
thumb-img-14365657551445305870.jpg thumb-img-14365657541502819030.jpg thumb-img-1436565758598893076.jpg thumb-img-1436565751468221797.jpg thumb-img-14365671001101441264.jpg thumb-img-14365657631442196842.jpg thumb-img-14365657651309413017.jpg
Udało się upchnąć halogeny, bez psucia, tylko kratki jeszcze zostały do stuningowania :P
No i na liście rzeczy do zrobienia można coś wreszcie wykreślić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem render całego dolotu w 1,9TDI który należało by wykonać przy montażu FMIC, wymiarów niestrety nie mam, jak będzie okazja kiedys to pomierze u siebie, render to odwzorowanie mojej instalacji w aucie.

Można teraz spokojnie przewidzieć ile materiału wypadało by kupić.

6_zpsoxqcb5bs.jpg

2_zpsuaca5swu.jpg

3_zps1decnoos.jpg

4_zpsmxgp0ce4.jpg

5_zpsel90jium.jpg

1_zpslnyyemaj.jpg

IC chinol

2x redukcja z 57do 51

2x kolanko 45st 51

1x łacznik

Instalacja od turbo do plastikowej rury dolotu na silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zestawienie czesci.Icka juz mam, i wlasnie mialem sie pytac o zlaczki do tego moda.Mam jeszcze pytanko, wersja PD czy VP czy nie ma roznicy.Jaka dmuchawka,bo raczej nie AWX?I jeszcze jedno pytanko.Stary icek bedzie przeszkadzal i demontujemy,czy po prostu go omijamy.Te szkice bardzo przyspiesza mi prace,jeszcze raz dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy w prowadzeniu dolotu miedzy VP a PD :wink: Stary icek wywalasz, tam gdzie jest ta pionowa rura był stary intercooler, miejsca to tam nie ma by go zostawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rezałem IC z A5 zrobiłem parę fotek może komuś się przydadzą, jakość z tel 2mpx fmic wersja budżetowa:

51445588f81be199med.jpg

9785ba5c7654a899med.jpg

5c6cf4f00a415c9amed.jpg

c852edb2ee790a80med.jpg

fc14a7e1daac4e4amed.jpg

bcddf0bec4d89bbfmed.jpg

e08450e340ecbf7emed.jpg

4b69668328118bdcmed.jpg

2f9b18bd24ca751dmed.jpg

d40642fed700da58med.jpg

52281f5a8226681emed.jpg

1a093764105dc90dmed.jpg

Tu ze zderzakiem ale jeszcze nie spasowany do końca

0280fdf46e1d39a0med.jpg[/uR

Działa i jeździ fmic za max 200zł

Edytowane przez mapper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła rura na wydechy spawana migomatem, na zewnątrz pomalowana podkładem i na srebrno a w środku to się zakonserwuje olejem z dolotu :D dużo aut ma doloty ze zwykłej stalowej rury seryjnie i wszystkie żyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze mówiac nie widziałem jeszcze seryjnego dolotu ze stali zwykłej, przewaznie sa to kształtki z lekkiego metalu, jak udzielam sie tu pod początku istnienia tego wątku tak nikt nie robił dolotu ze zwykłej stali, ona zwyczajnie zakoroduje tak smao jak rura wydechowa pod autem, kwasówka jest najlepsza do takich zadań, ja też mozna pospawać migomatem.

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zgnije to na pewno się pochwale, jeśli odpowiednio zabezpieczona to niema prawa, można jeszcze proszkowo pomalować i na pewno będzie żyć. Kiedyś do omegi 2.5 td zrobiłem fmic z Iveco i też na zwykłych wydech rurach 3 lata bez problemów. także spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/intercooler-zestaw-dedykowany-vw-passat-1-8t-fmic-i5363611439.html

Czy ten zestaw podejdzie do A4 B5 ?

Oba silniki w sumie sa identycznie ulozone, więc w orurowaniu nie powinno być większej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jedyne co moze być to spasowanie wzgledem zderzaka/silnika, a tu nawet zdjec nie widać na aukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...