wasill20 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Witam, 1,5 roku temu wymieniłem napinacz. Od początku cały czas drgał, aż w końcu padł. Czy napinacz powinien drgać? Z tego co czytałe to raczej nie. W moim silniku jest alternator bez sprzęgiełka. Czy wszystkie silniki, które mają tego typu rozwiązanie (alternator bez sprzęgiełka) mają ten problem? Czy może napinacz musi być ori? Nie jest chyba normalne, że co 2 lata trzeba wymieniać napinacz. A może coś jest z alternatorem? Co robić w takiej sytuacji?
ryba85 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 raczej nie powinien drgac.moze któres koło masz walniete albo sam napinacz.ja miałem skrzywiony napinacz i pasek mi spadał.
radioo11 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 ja mam kolego w moim a4 alternator bez sprzegielka pol roku temu wymienilem nappinacz na skf i dalej drga na wolnych obrotach,wiec to chyba norma ---------- Post dopisany at 18:25 ---------- Poprzedni post napisany at 18:23 ---------- mozna jeszcze zastosowac krotszy pasek ale wyeliminowc sie tego nie da chyba ze sprzegielko zamontujesz na altku ale koszt 250zl
Duch^ Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 W pierwszy egzemplarzach A4 np 1Z nie występowało sprzęgiełko alternatora. Drgać nie powinno nic bo u mnie nie drga. Podobno zakłada się na alternator sprzęgiełko i pasuje chyba od superb skody i wszystko ucicha ale jak jest do końca to nie wiem. Sam nei zakładam bo po co jak wszystko śmiga
wasill20 Opublikowano 13 Października 2012 Autor Opublikowano 13 Października 2012 W takim razie zostaje wymiana napinacza na nowy lepszej jakosci. Dzięki za pomoc.
tomekkarauda Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Kolega też tak miał ,założył wkońcu sprzęgiełko i skończyła się zabawa z napinaczem ,u niego jeszcze napinacz wydawał dziwny dzwięk , podmienialiśmy alternatory ,bo ja mam ze sprzęgiełkiem i odrazu było wiadomo ,ze lepiej dołożyć sprzęgiełko niż kupywać kolejny napinacz....
Duch^ Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Zgadza się lepiej kup napinacz i sprzęgiełko bo może masz bicie na którymś z kół i dlatego drga a sprzęgiełko wyelyminuje drgania i będziesz miał z głowy. My nie mamy sprzęgiełka bo dopiero później zaczeły wychodzić kwiatki i poprawili to i w nowszych wszystkich zakładali
ocinus Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Kolego zakładaj sprzęgiełko i będzie ok, ponieważ ono ma niwelować te zakłócenia na pasku.
wasill20 Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Dokładnie, od czego pasuje te sprzęgiełko i czy samemu można je zamontować, czy trzeba mieć specjale klucze?
Duch^ Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 do 1Z chyba taki będzie dobry ! KOŁO SPRZĘGŁO ALTERNATORA VW PASSAT 1.9 DIESEL (2664618833) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
ziomek0101 Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Ja tez mialem problem z drganiem paska i skakaniem napinacza. Dopiero pomoglo jak wymienilem trzy razy pasek alternatora.Kupowalem gates krotszy i dalej skakalo. Dopiero kpilem pasek continental i jak reka odjal.. Kup taki pasek i zobaczysz jak sie zmieni chod silnika... tylko nie pamietam juz numerow tego paska....
Duch^ Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Yyy a co ma pasek do skakania napinacza ? nie równo rozciągnięty? nowy? Raczej napinacz masz uszkodzony od tego ciągłego wyginania go żeby zdjąć pasek i już się zaciera i staje w miejscu jak go odpuścisz i dlatego nie skacze. Obstawiam że wygnie go niebawem i tak będzie do wymiany. Jak osprzęt jest dobry to i na rajstopie nie będzie skakać napinacz. Ale nie chcę źle wróżyć ..
wasill20 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Złożyłem nowy napinacz (INA) i jest lepiej, dużo lepiej. Są jeszcze delikatne drgania na wolnych obrotach, ale naprawdę delikatne. Tak się zastanawiam teraz nad tym sprzęgiełkiem, czy do mego alternatora (silnik 1Z) podejdzie, bo szkoda trochę wywalać kasę jak nie będzie pasowało.
Okruchos Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Dokładnie, od czego pasuje te sprzęgiełko i czy samemu można je zamontować, czy trzeba mieć specjale klucze? Do sprzęgiełka jest specjalna nasadka KLUCZ KOŁA PASOWEGO ALTERNATORA BOSCH VW VALEO TDI (2532948329) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Lukasz_N Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Koledzy prosba do tych co dokladali sprzeglo do zeciorow o podanie jakichs, konkretow, ktore podejdze bez kombinacji
grabson765 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 sory za OT ale : można na zime zatrzymać ten wiatrak ,żeby nie chłodził ? nic sie nie stanie jak go zwiąże opaską ? i bede całą zime tak jeździł ? :grin:
radioo11 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 wiazac wentylator? a po co ? chyba ze termostat masz niesprawny ale wiazac go??????????????????? lepiej juz karton w chlodnice i juz ---------- Post dopisany at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:57 ---------- mialem mozliwosc i zamontowalem to sprzegielko zalozylem INA numeru nie znam ale jak znajde to dam znac. napinacz stoi jak wryty moze sie zdzdiwil i az stanął
grabson765 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 albo wywalic to ustroistwo i zamontowac normalny wentylator jak z b4 bo ten patent mi sie nie podoba. a co Ci sie w tym patencie nie podoba ? wiesz wogole jak to dziala to ustrojstwo?---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 20:18 ---------- jak Ci sie nie podoba to odkrec sam wiatrak od wiscozy na 5 imbusow jest chyba z tego co pamietam ---------- Post dopisany at 20:25 ---------- Poprzedni post napisany at 20:20 ---------- musze przyznac ze pomyslowy czlowiek z Ciebie speckom dawno tu nikogo nie bylo z takimi pomyslami:decayed:
revee19 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 mi skacze pasek na rolce od alternatora bo wymieniałem i rolka jest mniejsza ale normalnie chodzi może wymienie kiedyś na tą rolke co miałem kiedyś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się