Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie co i jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

widzę że co chwila temat się pojawia... a już setki postów są na ten temat napisane...

sam to przerabiam w tym wątku - (2 strona):

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/cieknacy-egr-raz-enty-245038/index2.html

OCT najlepszy i najbardziej ekologiczny to ten od lublina/honkera/rovera

sam już go kupiłem tylko nie mam czasu zamontować

odma lublin/honker Bez tytułu-1.jpg | elmerowski | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

dodam że opary oleju są tam wyłapywane a reszta powietrza zasysana przez turbinę

suchy dolot a i ekolodzy szczęśliwi

Opublikowano

Panie Waldek ;-)

jaki oct chcesz montować? chiński "błyszczący" wynalazek czy oryginał z lublina?

Opublikowano

A w ktorym miejscu dokladnie montuje sie OCT?

Opublikowano

Chyba między odmą a wężem do turbo musisz poszukać jest dużo o tym dobry patent tylko nie na zimę.

Opublikowano

Panowie, a jaką średnicę ma plastikowy przewód który idzie od odmy, to dolotu?

Opublikowano

to jest najlepszy patent wobec tego co zkiepscili inzynierowie z grupy vw . fabryczny separator w pokrywie zaworów z czasem daje ciała, i zeby miec czysty dolot bez oleju w interkulerze i czysty egr nie cieknacy olejem , nalezy zamnotowac oct. i odrazu turbo bedzie czyste bo za czasem zwłaszca jak rzadziej dajemy po obrotach geometria w turbinie zasyfi sie i bedzie klapa,spadek mocy ,ale te same obroty wyciagaja olej z odmy ,wiec takie błendne koło , wiec nalezy oct zamontowac , lub chociaz wejscie przy turbine zatakc korkiem po szmpanie bo idelanie pasuje a rurke wpuscic do buteleczki plasytkowej i juz bedzie lepiej.

Opublikowano (edytowane)

Generalnie ludzie sie podkurw...ą tym olejem z uwagi na wadliwą konstrukcję EGRa.

Kiedy wszystko jest sprawne (przez EGR nie cieknie) nie ma problemu, ale jeśli EGRem wydmuc**je opary zaczynają dumać. Opary oleju w dolocie są normalnym zjawiskiem ... im bliżej turbiny będzie ich więcej co widać po ściankach.

O ile w obrębie EGRa docierają te opary to na ściankach nie ma prawa być mokro - musi być sucho, tzn. oczywiście będzie nagar ale suchy. Jeśli w obrębie EGRa (czy też kolektora) mamy mokre ścianki to powinniśmy się zacząć martwić tym, że nasze turbo przepuszcza zbyt wiele oleju a nie odma (w sprawnym aucie). Tym samym widać, że montaż OCT mija się z celem i nie uderza w źródło problemu. Jeśli w odmie będzie za dużo oleju przechodziło to są objawy innych problemy z silnikiem.

Edytowane przez adadur
Opublikowano

Bez przesady. Kupiłem auto gdzie było mokro w dolocie i nie był to suchy nagar. Od tego czasu zrobiłem 150,tysięcy a turbo jak dmuchało tak dmucha łyka oleju tyle ile łykał. Wiec to Noe zawsze tak jest z tą turbiną i swiezym olejem w dolocie

Opublikowano (edytowane)

Jakies dwa lata temu męczył mnie temat OCT miałem kupować ale węzyk 8mm to straszne druciarstwo więc powstał pomysł na własną produkcje. Zbiornikiem na olej jest obudowa filtra paliwa ursusa c-330 (idealne rozwiązanie), z boku wspawałem długi wlot który jest skierowany na scianke od wewnątrz tak aby powietrze rozbijało sie na sciance i olej po niej spływał, wylot z kolankiem do dołu. Wieczko wytoczył mi kolega, przykręca sie je na sróbę mocująca filtr w ursusie. W srodku nie ma nic żadnych filtrów itp. Zamontowałem to za prawa lampą a pod plastikowym dolotem filtra tak zeby nic nie było widać. Podłączone jest na ori rurkę która została przecięta i dosztukowana grubymi wężami. Całość pomalowana i wygląda jak ori.

Po pierwszym miesiącu byłem w szoku ile syfu sie tam nazbierało..... Po 3 miesiącach banka była pełna a miesci sie w niej jakies 600ml.....

Jesli jestescie zainteresowani moge wstawić foty.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano (edytowane)

A nie rozważał ktoś zamontować OCT w układzie otwartym. Mam zamontowany oct od Lublina i mysle jak go przerobić aby to co do niego wpływa trafiało spowrotem do michy. Myslałem na zrobieniu rozgałęzienia na prowadnicy bagnetu.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Edytowane przez Bartollo
Opublikowano

Przecież tam trafia więcej wody niż oleju, głupi pomysł.

Opublikowano (edytowane)

Według mnie w układzie otwartym owszem jest tam woda bo moze dostawać sie tam wilgoć z powodu różnicy temperatur. Ale przy zamknięty układzie jak wilgoć dostanie sie do środka? Jak by tak było jak mówisz kolego to po 10 tyś km na ori separatorze zamiast oleju w silniku miałbyś mleko (osad z połączenia oleju z wodą). Lecz mogę sie mylić. Jesli tak jest to sorry :)

PS: W Lublinie ten separator pracuje w układzie zamkniętym i nie ma problemu z mlekiem zamiast oleju.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Edytowane przez Bartollo
Opublikowano

Kolego nie mozesz zrobić układu zamknietego ponieważ odma odpowietrza silnik, jesli byś to pościł spowrotem w miche nie było by odpowietrzenia i poprostu rozerwało by silnik (pościł by albo wąż albo uszczelniacz).

Jeśli gubisz az tyle oleju to spróbuj to uszczelnić a nie wykorzystać ponownie, własnych bąków sie nie wącha tylko zapobiega.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Źle mnie kolego zrozumiałeś :) chodzi mi o to aby nie trzeba było wylewać oleju z separatora /bańki tylko aby spływał do miski. Separator Lublina ma 3 końcówki - teraz mam podłaczone tak 1 do turbo 2 waż podpięty do przewodu odmy z bloku a 3 dolny odpływowy do butelki aby tam sobie spływał olej. I chodzi mi o to aby nr podpiąć pod michę aby sobie olej tam spływał. Wiec nadciśnienie nie rozszczelni silnika bo nadmiar tego nadciśnienia wyciąga turbo. Po prostu odma jak w serii tylko z lepszym separatorem.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Opublikowano

Tłumacze ci ze tak nie mozna zrobić bo dostanie sie para/woda itp. Ile tracisz tego oleju ze tak kombinujesz ????

Opublikowano

Z 500ml na 10tys. Tylko denerwuje mnie wylewanie tego oleju i czyszczenie wszystkiego. Ale dalej nie kminie w jaki sposób ma sie tam dostać woda? Skoro w Lublinie/renault DCI itp jest to tak rozwiązane i nie ma takiego problemu z wilgocią czy wodą. Wiec czemu w audi miało by sie tak dziać.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...