elmer80 Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 widzę że co chwila temat się pojawia... a już setki postów są na ten temat napisane... sam to przerabiam w tym wątku - (2 strona): http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/cieknacy-egr-raz-enty-245038/index2.html OCT najlepszy i najbardziej ekologiczny to ten od lublina/honkera/rovera sam już go kupiłem tylko nie mam czasu zamontować odma lublin/honker Bez tytułu-1.jpg | elmerowski | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl dodam że opary oleju są tam wyłapywane a reszta powietrza zasysana przez turbinę suchy dolot a i ekolodzy szczęśliwi
Pan Waldek Opublikowano 20 Października 2012 Autor Opublikowano 20 Października 2012 Macie schemat jak zamontować OCT? Sorry już mam
elmer80 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Panie Waldek ;-) jaki oct chcesz montować? chiński "błyszczący" wynalazek czy oryginał z lublina?
Pan Waldek Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Myślałem żeby ze stanów ściągnać GREDDY, ale zdecydowałem się na taki : Seperatory odmy Oil Catch Tank.
adasio13 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 A w ktorym miejscu dokladnie montuje sie OCT?
egon@ Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Chyba między odmą a wężem do turbo musisz poszukać jest dużo o tym dobry patent tylko nie na zimę.
bania_85 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Panowie, a jaką średnicę ma plastikowy przewód który idzie od odmy, to dolotu?
PRZEMEKC Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 to jest najlepszy patent wobec tego co zkiepscili inzynierowie z grupy vw . fabryczny separator w pokrywie zaworów z czasem daje ciała, i zeby miec czysty dolot bez oleju w interkulerze i czysty egr nie cieknacy olejem , nalezy zamnotowac oct. i odrazu turbo bedzie czyste bo za czasem zwłaszca jak rzadziej dajemy po obrotach geometria w turbinie zasyfi sie i bedzie klapa,spadek mocy ,ale te same obroty wyciagaja olej z odmy ,wiec takie błendne koło , wiec nalezy oct zamontowac , lub chociaz wejscie przy turbine zatakc korkiem po szmpanie bo idelanie pasuje a rurke wpuscic do buteleczki plasytkowej i juz bedzie lepiej.
szymonb Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 A co powiecie na rozwiązanie problemu z użyciem filtra do wody, które znalazłem na forum octavii Portal użytkowników Skoda Octavia :: Zobacz temat - Słów kilka o: separator odmy - oil catch tank
Fido Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 O OCT temacik już jest http://a4-klub.pl/1-9-194/oil-catch-tank-zakladac-284997/
adadur Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 (edytowane) Generalnie ludzie sie podkurw...ą tym olejem z uwagi na wadliwą konstrukcję EGRa. Kiedy wszystko jest sprawne (przez EGR nie cieknie) nie ma problemu, ale jeśli EGRem wydmuc**je opary zaczynają dumać. Opary oleju w dolocie są normalnym zjawiskiem ... im bliżej turbiny będzie ich więcej co widać po ściankach. O ile w obrębie EGRa docierają te opary to na ściankach nie ma prawa być mokro - musi być sucho, tzn. oczywiście będzie nagar ale suchy. Jeśli w obrębie EGRa (czy też kolektora) mamy mokre ścianki to powinniśmy się zacząć martwić tym, że nasze turbo przepuszcza zbyt wiele oleju a nie odma (w sprawnym aucie). Tym samym widać, że montaż OCT mija się z celem i nie uderza w źródło problemu. Jeśli w odmie będzie za dużo oleju przechodziło to są objawy innych problemy z silnikiem. Edytowane 26 Września 2014 przez adadur
marekg Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Bez przesady. Kupiłem auto gdzie było mokro w dolocie i nie był to suchy nagar. Od tego czasu zrobiłem 150,tysięcy a turbo jak dmuchało tak dmucha łyka oleju tyle ile łykał. Wiec to Noe zawsze tak jest z tą turbiną i swiezym olejem w dolocie
lukaszooo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Jakies dwa lata temu męczył mnie temat OCT miałem kupować ale węzyk 8mm to straszne druciarstwo więc powstał pomysł na własną produkcje. Zbiornikiem na olej jest obudowa filtra paliwa ursusa c-330 (idealne rozwiązanie), z boku wspawałem długi wlot który jest skierowany na scianke od wewnątrz tak aby powietrze rozbijało sie na sciance i olej po niej spływał, wylot z kolankiem do dołu. Wieczko wytoczył mi kolega, przykręca sie je na sróbę mocująca filtr w ursusie. W srodku nie ma nic żadnych filtrów itp. Zamontowałem to za prawa lampą a pod plastikowym dolotem filtra tak zeby nic nie było widać. Podłączone jest na ori rurkę która została przecięta i dosztukowana grubymi wężami. Całość pomalowana i wygląda jak ori. Po pierwszym miesiącu byłem w szoku ile syfu sie tam nazbierało..... Po 3 miesiącach banka była pełna a miesci sie w niej jakies 600ml..... Jesli jestescie zainteresowani moge wstawić foty. Edytowane 9 Listopada 2014 przez lukaszooo
Bartollo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) A nie rozważał ktoś zamontować OCT w układzie otwartym. Mam zamontowany oct od Lublina i mysle jak go przerobić aby to co do niego wpływa trafiało spowrotem do michy. Myslałem na zrobieniu rozgałęzienia na prowadnicy bagnetu. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego. Edytowane 9 Listopada 2014 przez Bartollo
lukaszooo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Przecież tam trafia więcej wody niż oleju, głupi pomysł.
Bartollo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Według mnie w układzie otwartym owszem jest tam woda bo moze dostawać sie tam wilgoć z powodu różnicy temperatur. Ale przy zamknięty układzie jak wilgoć dostanie sie do środka? Jak by tak było jak mówisz kolego to po 10 tyś km na ori separatorze zamiast oleju w silniku miałbyś mleko (osad z połączenia oleju z wodą). Lecz mogę sie mylić. Jesli tak jest to sorry PS: W Lublinie ten separator pracuje w układzie zamkniętym i nie ma problemu z mlekiem zamiast oleju. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego. Edytowane 9 Listopada 2014 przez Bartollo
lukaszooo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Kolego nie mozesz zrobić układu zamknietego ponieważ odma odpowietrza silnik, jesli byś to pościł spowrotem w miche nie było by odpowietrzenia i poprostu rozerwało by silnik (pościł by albo wąż albo uszczelniacz). Jeśli gubisz az tyle oleju to spróbuj to uszczelnić a nie wykorzystać ponownie, własnych bąków sie nie wącha tylko zapobiega. 1
Bartollo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Źle mnie kolego zrozumiałeś chodzi mi o to aby nie trzeba było wylewać oleju z separatora /bańki tylko aby spływał do miski. Separator Lublina ma 3 końcówki - teraz mam podłaczone tak 1 do turbo 2 waż podpięty do przewodu odmy z bloku a 3 dolny odpływowy do butelki aby tam sobie spływał olej. I chodzi mi o to aby nr podpiąć pod michę aby sobie olej tam spływał. Wiec nadciśnienie nie rozszczelni silnika bo nadmiar tego nadciśnienia wyciąga turbo. Po prostu odma jak w serii tylko z lepszym separatorem. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.
lukaszooo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Tłumacze ci ze tak nie mozna zrobić bo dostanie sie para/woda itp. Ile tracisz tego oleju ze tak kombinujesz ????
Bartollo Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Z 500ml na 10tys. Tylko denerwuje mnie wylewanie tego oleju i czyszczenie wszystkiego. Ale dalej nie kminie w jaki sposób ma sie tam dostać woda? Skoro w Lublinie/renault DCI itp jest to tak rozwiązane i nie ma takiego problemu z wilgocią czy wodą. Wiec czemu w audi miało by sie tak dziać. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się