danielom Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Wrzucilem zamiennik gruchota z porzadna plecionka za 180zl a za kata dostalem 170 od reki jezdzi juz jakies 10tys km i nie widac sladu na tym, wiec napewno to dobrze ocynkowana stal.
PiterA4 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Wrzucilem zamiennik gruchota z porzadna plecionka za 180zl a za kata dostalem 170 od reki jezdzi juz jakies 10tys km i nie widac sladu na tym, wiec napewno to dobrze ocynkowana stal. za kolejne 20tys tez nic niebedzie widac jak i umnie
Mario82A4 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 A da sie jakoś sprawdzić czy jest kat czy może już jest pusta pucha ?? Jakoś na analizatorze spalin albo jakoś inaczej bez rozcinania puchy ?? U mnie jakoś głośniej słychać gwizd turbinki z wydechu i ciekawi mnie czy już ktoś nie wywalił kata
arto19 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Witam Panowie podepnę się do tematu. Pytanie a co np. z wyjadem za granice i kontrolą np. w Niemczech.
Tommy Gun Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Znam takie auto gdzie katalizator siedzi w środku a turbo gwiżdże, tak więc najlepiej sprawdzić organoleptycznie. Przy okazji podpisuje się pod słowami Danielom, zamiennik od gruchota jest bardzo dobrej jakości. W wielkim skrócie na podstawie własnych spostrzeżeń: plusy: - turbo lepiej wypycha spaliny, przez co wydłuża się jego żywotność a głównie geometrii - nadmiar oleju i jego spalanie zapychają katalizator a tak wszystko leci w atmosferę - świetny dźwięk turbiny (zwłaszcza na parkingu podziemnym) - mniejsza spalanie minusy: - auto jest ciut głośniejsze - "zapach" spalin jest nieco bardziej gryzący - jechanie za kimś komu leją wtryski i nie ma kata, nie należy do przyjemnych - katalizator nieuchronnie z ilością kilometrów zapycha się, co skutkuje spadkiem osiągów
lukaszooo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 powiedzcie gdzie skupują katalizatory i po ile chodzą ??? na złomie nie dadzą więcej niz 50zł
feniks Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 od kilkudziesięciu do 1kPLN, wystaw licytację z fotkami i opisem
lukaszooo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 narazie chce wybadać rynek czy dam rade sprzedać swojego starego kata mam postanowienie noworoczne na max ograniczenie wydatków na rezanie więc musze stwierdzić czy mi sie to opłaca rezanie to jak narkotyk i w moim przypadku niedług peknie juz 7 tysi
janjazda Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 powiedzcie gdzie skupują katalizatory i po ile chodzą ??? na złomie nie dadzą więcej niz 50zł tu masz firme która skupuje kat, możesz im nawet wysłać AUTOKAT Katalizatory - skup katalizatorów Warszawa
lukasz1813 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Witam Panowie podepnę się do tematu. Pytanie a co np. z wyjadem za granice i kontrolą np. w Niemczech. Kolego mogą sprawdzić czystość spalin ( znam kilka takich przypadków ) W Niemczech obowiązują naklejki informujące o czystości spalin. Nakładają podobno mandat ale w jakiej wysokości nie wiem ---------- Post dopisany at 15:34 ---------- Poprzedni post napisany at 15:33 ---------- Powiedzcie mi jeszcze koledzy przy jakim przebiegu katalizator może ulec zapchaniu?
lukaszooo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 jak wypatroszyłeś kata to nie powstał efekt puszki czyli basowy klekot ??? nie jest duzo głosniej ???? rozwazam wypatroszenie kata lub zamiennik od gruchota. Według tej stronki nasze katy sa warte ok 250zł a więc spokojnie starcza na zamiennik od gruchota tylko które rozwiązanie jest lepsze jesli moja plecionka jest ok
Tobike Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Ja wykruszyłem środek kata i zamontowałem samą puszkę, mam końcowy tłumik z kwasówki i dźwięk jest z AFNa identyczny jak w tym A6 z filmiku, na wolnych słychać taki delikatny świst powietrza.
VTG Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Pierwszy pochwaliłem zamiennik gruchota, mamy kolegę na forum który robi dobrze programy mi osobiście ogarnął 2auta i zawsze byłem bardzo zadowolony. Info na pw jak chcesz to napisz. Andrzej Gruchot zawsze dawał dla naszego forum promocje.
Tobike Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Przed wydłubaniem też miałem cicho, ale jak mówię mam końcowy z kwasówki i nie wiem co w nim siedzi bo takiego kupiłem.
lukaszooo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Przytoczę moje doswiadczenie z silnika 2T moze głupie ale chciał bym zaczerpnąć opinii. Kazdy mechanik wie ze nowoczesne silniki 2T posiadają tłumnik z komorą która działa jak strumienica aby zlikwidować dziure w obrotach jesli zmienimy choc troszke dana komore dziura moze powstać na wyższych obrotach lub niższych obrotach. Efekt jest taki ze w komorze spaliny sa tak sterowane aby działały jak strumienica i wyciągały spaliny. Teraz moje pytanie czy jesli zrobimy własnie taka komore której nie powinno byc w 4T nie powstana zawirowania które bede niekorzystnie wpływały na dynamikę silnika a przede wszystkim na wzrost temp tłumika i osłąbienie żywotności turbo ???????
VTG Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 W dieslu poprawi to dynamikę gazów przebieg mocy momentu silnik będzie lepiej chodził turbo lepiej pompowało bo nie będzie tłumione.
Mario82A4 Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Dokładnie nie powinno to mieć jakiś negatywnych skutków , w silnikach doładowanych nie ma to takiego znaczenia . W wolnossących benzyniakach zmiany w układach wydechowych mogą pogorszyć osiągi silnika
Dev Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 W dieslu im lepszy przeplyw tym lepsza praca Benzyna z turbo lub bez musi byc delikatnie tlumiona w niskich obrotach Ale w naszych silnikach jest to praktycznie niezauwazalne W duzych i mocno wysilonych silnikach jak najbardziej Z kolei 2T bedzie bardzo slaby bez tlumienia i musi miec komore rezonansowa Chodzi o falowy przeplyw spalin
lukaszooo Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 O widzisz kolego zrozumiałeś cos z moich wypocin czyli mozna poprostu wypatroszyć sama puchę i tez bedzie git
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się