Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy stoujecie jakieś domieszki do diesla w zimie?


akita

Rekomendowane odpowiedzi

Czy stosujecie jakieś domieszki do diesla podczas zimy aby np bylo lepsze spalanie itp? No i czy można coś takiego stosować w silnikach 2.0tdi CR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj, ale tak na marginesie to polecam 8344 LM (Liqui Moly) Dodatek do oleju napęd. do -31 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie dolewam... tankuje na zwyklych stacja benzynowych, jezdzilem w tamtym roku przez gory do pepikow co tydzien i nieraz bywalo miejscami po -25 i nic nie sie dzialo

silnik 2,0tdi cr caga... podobnie robilem w 2.5v6tdi..lalem i jezdzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tankuje vervę na orlenie na jednej stacji (podobno teraz mają przejściową do -10*C ale nigdy nie wiadomo jak to z nimi jest), do tego już drugą zimę będę lać dodatek Castrol TDA, w zeszłym roku przy -25*C nie miałem najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CASTROL TDA lejesz i masz spokój bo działa jako depresator i ma właściwości smarujące.I nie leje się tej "lepszej" bo na stacjach kontrolują tylko podstawowe paliwa:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś zalałem na Shellu w Katowicach i stanąłem :/ wytargałem bak i się zrobiła galaretka na dole i zatkało smoka.. W duże mrozy na bak 80L do busa 2L benzyny+ 100ml mixolu. Rozruch ułatwiony i przez 6 lat żadnych problemów.

w zeszłą zime rzeczywiście coś było nie tak z ropą na shellu. kolega w żorach też wyjechał z shella i stanął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogie paliwa są przystosowane do zimy, przecież pan Henio na całą cysterne ON sypie szpadel dodatku i już jest super Verva za 6zł. Pyk i już. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję głównie na samoobsługowej stacji NESTE i nigdy problemów nie miałem, silnik CAGA 143 km jak w A4 B8. Mrozy różne w Szczecinie ale do tej pory nie mogę na tę stację narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Verve i do -30 tej zimy nie było problemu z odpaleniem i jazdą,oczywiście filtr paliwa wymieniam na nowy przed zimą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo wszyscy lejemy to samo, nieważne czy tankujesz na BP, Shellu, Orlenie czy innym Neste. W bazie paliwowej wszyscy trzymają paliwo w jednym/kilku zbiornikach razem, tylko inne (a czasem nawet te same) cysterny je dowożą na stacje. W przypadku paliw "ulepszonych" dodatek jest dozowany podczas tankowania się takiej cysterny. Arktyczne paliwo, trzymane w osobnych zbiornikach, sprzedaje w Polsce Lotos (pod nazwą Lotos Dynamic zimą) i chyba Orlen. Statoil swojego słynnego zimowego golda też kupuje od Lotosu :wink: W zeszłym roku był problem ze zwykłym ON m.in. z powodu 5% dodatku bio, który w tym roku już wynosi 7%, więc może być jeszcze ciekawej przy temp. poniżej -25 stopni, wg polskich norm ma być wszystko ok do -22, poniżej tych temperatur to już loteria. Ja osobiście zimą tankuję na lotosie dynamica albo na statoilu golda i problemu nie mam, ale w przypadku zwykłego ON bez depresatora przy temp. rzędu -30 bym nie zaryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez te gowno co nam sprzedaja te silniki sie jeb...a tak jak kolega wczesniej napisal czy to schel czy bp idzie z jednego wiadra tylko pan henio walnie na szype dodatku na v powera pol szypy na dynamica i cwiartke na ultimite :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...