Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ostre szarpnięcie przy 3-4tyś.obrotów jak by odcięcie paliwa.


bialy986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:hi:

Coś mi się zaczyna dziać z autkiem.Otóż jak przyspieszam(noga but gaz podłoga),auto zaczyna szarpać jak na odcięciu paliwa.Dzieje się to na każdym biegu w granicach obrotów 3-4 tyś.Szarpnięcie jest gwałtowne,jak by odcinał paliwo,jak by go coś z tyło złapało.Wiem że jest to trochę wróżenie z fusów,ale nie dysponuje Vag-iem żeby zrobić logi i błędy sprawdzić:cry:.Może miał ktoś podobny przypadek lub wie w czym może być problem:confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez VAG-a możemy sobie gdybać co to jest. Jesteś z Warszawy to podjedź na spota i chłopaki podepną Ci pod kompa.

http://a4-klub.pl/mazowieckie-86/spociki-warszawskie-wtorki-g-19-00-promenada-poziom-3-a-13/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem z szarpaniem... tylko u mnie w okolicach 2,5 - 3,5 tys obrotow i tez nie wiem co jest grane. Dam mu pedal w podloge i raptownie puszcze to szarpie nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego :) ja obstawiam ze masz przeladowania :)

sprawdz szczelnosc ukladu. n75. oraz wezyki od podcisnien na turbinie :)

Kolego,też o tm pomyślałem,bo ostatnio wymieniałem taśmę kiery i zostały wyłapane 2 błędy:

-00544-przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania

35-10 - - - Sporadyczny

-17978-sterownik silnika zablokowany przez immobiliser

P1570 - 35-10 - - Sporadyczny

Czy ten pierwszy może wynikać z naprawy cięgna klapki WG?Może się coś stać jak tak będę dalej jedził?

To szarpnięcie to nie jest przy upuszczaniu gazu tylko jak mu ostro depnę,więc dwumas to nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci przeladowuje to znaczy że:

albo n75 nie steruje gruszką, do czyszczenia lub wymiany

albo wezyk idacy od n75 do gruszki turba jest jakis nieszczelny

albo sama gruszka na membranie jest nieszczelna (sprawdzisz do kupujac kawalek wezyka i duzej strzykawki, po wstrzyknieciu powietrza w gruszke powinna stac w miejscu, jesli sie cofa to jest nieszczelna)

może też wynikać jak napisałeś z naprawy cęgna WG, jest źle wyregulowana i uchyla klapke ciut za późno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:Piotrek,ten mój problem nie zawsze występuje.Dziś rano było ok i nie urywało głowy.Dodam że mam dość mocno słyszalne psss,a nic nie mam modzone.

W temacie kolegi Rooney1990,napisałeś:

"
jeśli sztanga by była zapieczona to turbo by przeładowywało, pompowało by jak głupie i ECU odcinało by dawke paliwa i auto stawało by dęba przy przyspieszaniu,
po to jest N75 żeby otwierał klapke i popuszczał nadmiar spalin przez WG żeby turbo za bardzo się nie rozkręciło, jeśli jest problem z WG i słaby doładowaniem, to znaczy że klapka się nie domyka i WG cały czas puszcza jakąś ilość spalin wtedy gdy nie powinno, ale jak jest u kolegi, cieżko powiedzieć

żeby sprawdzić klapke, odłącz wezyk idacy z N75 do gruszki turbiny zaślepiając go jakąś śrubką, jeśli bedzie ci głowe urywało w czasie przyspieszenia to można bedzie przypuszczać że klapka jest ok

co do odmy, nie jest ona połączona w żaden sposób z obiegiem powietrza doładowanego więc przez nią nie może uciekać doładowanie, z wyjątkiem jednego zaworka idącego na przewodzie od kolektora ssacego (pod nim) do samej odmy, ale łatwo to sprawdzić akurat odłączając owy przewód spod kolektora i zaślepiając w kolektorze ten króciec po nim, jesli dalej bedzie tak samo to szukaj przyczyny w DV'ce lub szukaj nieszczelności (następne kroki)"

Może to jednak ten N75,bo auto staje dęba jak chcę gwałtownie przyspieszyć
:eusathink:
.Nie wiem czy to ma znaczenie,ale pod kolektorem ssącym te rurki mam mokre i chyba zażygane olejem.Z tego co czytałem to odma,ale piszesz że "odma nie jest ona połączona w żaden sposób z obiegiem powietrza doładowanego więc przez nią nie może uciekać doładowanie".Sam już nie wiem:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może uciekać jeśli zaworek zwrotny na wężu idącym z kolektora ssącego do odmy puszcza powietrze od strony kolektora, w żadnym innym wypadku nie ucieknie przez odmę doładowanie bezpośrednio, a jeśli masz olej na wężach to może odma ci popuszczać, wtedy łapie ci lewe powietrze do rury ssącej (tej idącej od filtra do turbo) z którą jest połączona i możesz mieć delikatne falowanie obrotów na jałowym i auto może też sobie poszarpywać w czasie jazdy, ja u siebie w ogóle ją odpiąłem od rury ssącej (filtra powietrza) pomimo że mam nową odmę, i wyprowadziłem ją dodatkowym wężem w powietrze pod silnik

w moim aucie też ostatnio coraz częściej wychodzą jakieś kwiatki, i też ostatnio czasem przy ostrzejszym przyspieszaniu z dołu jakby coś obcinało paliwo z tym ze nie wywala mi błędu o przeładowaniu, chętnie sprawdziłbym ciśnienie paliwa na listwie ale nie mam jak samemu to zrobić ( a raczej czym), w ogóle lubi poszarpywać sobie, a po odłączeniu dziś sondy szarpie jakby mniej, jedyny błąd jaki mi wywala to ten 00561 o mieszance

nie mam czasu na razie zrobić logów ale może któregoś dnia w końcu to zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty mi nie faluja.Mechanior który robił mi cięgno klapki,mówił coś że to powietrze co uchodzi (pssss) to ucieka przez nieszczelność przy odmie pod kolektorem,a powinno iść przez DV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cewki zaplonowe koledzy sprawdzali?Opornosc po strone wtornej

Napisz kolego jak sprawdzić opornosc cewek konkretnie takich jak w aeb'ach, bo sam szukałem i nie znalazłem info o tym

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Pany:hi:Odgrzeje swojego kotleta:

Dziś miałem pierwsza samodzielną zabawę z Vag-iem,sprawdziłem błędy silnika i wyszły takie wirusy:

544 Przekroczenie max ciśnienia doładowania

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Oczywiście błędy skasowane,ponowne sprawdzenie i zero błedów.Trochę pojeżdżę i znowu sprawdze.Pytanie moje-czym to jest spowodowane i co ewentualnie naprawiać/wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Shiftback

Bez Błędów na VAG'u możesz mieć Kat zapchany. Moje Cewki robiły kawały po myciu motoru. Jednak przeładowanie na VAG'u było by: (Za duże ciśnienie) miałem tak po odpieciu WG. Widzę B6. jednak...:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem coś takiego jak przepłtwka mi padala az tez kombinowalem az w końcu padła wymieniłem i szarpania nie bylo :)

pozdrawiam colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeładowanie jak nic... obstawiam n75 albo wężyli :wink:

Miałem identyczne objawy jak w pierwszym poście, a rozwiązaniem była wymiana węży od N75. Niewielki koszt, możesz to sprawdzić, przy okazji ew. nieszczelności wyeliminujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został rozwiązany.Auto oddane do mechanika.Wymieniony N75 razem z wężykami,zawór upustowy,odma była popękana.Wymieniony kolektor wydechowy.Teraz autko ładnie jedzie i nic nie szarpie.

wysłane za pomocą tapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...